IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Автопилота на Тесла S е допълнителна опция, дето струва $7к екстра, на и без това скъпите им коли.
    Различен цвят на бронята - ектра $2к, на кожената тапицерия -$3k.
    Домашен кабел за зареждане - $1.5к
    На всеки 12.5к км трябва да минават сервизно обслужване за $400 иначе гаранция не важи.
    На 50к има генерален сервиз за $2к.
    Това става във няколкото сервиза на Тесла, за което ще трябва записва седмици напред, ако се увеличат колите им.
    Значи да приемем, че половината купувачи избират най-евтиния базов модел от Тесла 3, представи си $35к (и 40кЕвро в Европа), нищо абсолютно не ги спира да си купят електричка от друга марка, и то по-евтина.

    Като спрат грантовете, Тесла как ще продължи към лидерството.
    В БГ няма грантове, хората купуват и сега нови дизели все още, за Тесла няма желаещи много.
    Цената е изключително важна.
    Даже и да свали 3к със нейната евентуална нова батерия след 2-3 год, така ще се доближи до конкурентните цени.

    Като от Тесла бленуват милиони продажби, дали инвестират в много публични зарядни станции ?
    Ако живещия във апартамент, трябва да кара 20 мин до зарядна станция, пиши го бегал.
    При малко станции, но със много продадени коли, ще се образува чакане, което ще се увеличава, понеже някой ахмак ще си е купил втора ръка такава кола.
    Ако има някъде опция за бързо зареждане (плащаш двойно за зареждането), тя скапва батерията, но Тесла няма да ви го каже.
    Другите производители (засега само някои китайци помежду си) ще се светнат да уеднаквят зареждащия куплунг.

    Автопилота на Тесла не различава спряла/недвижеща се кола. която може да е дала и мигач, още са много години назад от такъв софтуер.
    Забрави за правилата на дясностоящия и знаци - път с предимство и дай път, влизане в натоварено кръгово движение.

    Last edited by hazard; 23.10.2020, 18:24.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

      +1

      С важното уточнение, че технологични трансформации никога не се налагат от установените (старите компании), а от външни за индустрията.
      Kodak откриват дигиталните снимки но не ги налагат и фалират
      Нокиа са първите, които експериментират и отхвърлят смарт телефоните с touch display.
      Block Buster са най-голямия ритейлър на видео филми и се присмиват на NETFLIX. Отдавна фалирали
      GM създават първи сериен и що годе масов елетромобил (EV1) и го убиват като неперспективен.

      Общото между всички е че винаги дизрапторите са външни за индустрията и след фалита на старите играчи на преден план излизат не повече от 3-4 конкурента във всяка индустрия.
      В автомобилната индустрия оцелелите ще са не повече от 5-6, а ако се направи пробив в автономията на практика 2 или 3. Тесла са ясния водач, въпросът е кой ще заеме следващите позиции – Гугъл, Епъл, VW, Ривиън или някой който не сме чували. Интересни времена предстоят.
      Дотук с приказките - сега малко факти

      https://www.electrive.com/2019/12/10...as-innovative/

      Тесла липсва на картата, след първите 3 утвърдени стари фирми е. Обаче традиционните фирми са си тук, баси даже индийците
      Ся има един весел момент с автопилотите - тесларите НЯМАТ работещ такъв, НО пускат шофьорите да им тестват буламача. Което води логично до катастрофи и дела, какво ли ще стане когато продадат още малко от бъгавите си колички с неработеши автопилоти м?

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

        Много модели коли са се дънили с един или с друг конструктивен или производствен проблем, така че това няма да провали Тесла като фирма. Просто ще си понесе щетите, защото безплатния ремонт на толкова много коли в нефабрични условия ще ги вкара в огромни загуби на финансови средства, които директно ще бръкнат в джоба на Мъск и на неговите акционери. Така ще си сложат една обица на ухото и друг път ще внимават по-много и ще тестват производствените образци по-дълго време.

        Нали не мислиш, че първите автомобили на Форд за по 500 долара са били идеални?
        Точно обратното - били са жива селка мъка с хиляди недостатъци, но ги е имало и са били масови и евтини, така че успяха да направят революцията, за която бяха създадени. Та и сега с Тесла - тя също твори революция и такива дреболии не могат да попречат на крайната цел.

        Факт е, че масовото производство на ел. коли можеше да започне още преди 20 или 30 години. Имаше ги технологиите, имаше ги и мултинационалните автомобилни производители, разработката за който щеше да е като детска играчка. Да, ама трябваше да се появи Илон Мъск, който да им отвори очите на всички производители и да размърда закостенялите им конструктивни отдели.

        Така че няма значение дали Тесла за в бъдеще ще оцелее и ще остане лидер или не, важното е само, че тя в лицето на Илон Мъск постави началото на една невиждана досега по размерите си революция в автомобилостроенето. И в един момент искат или не всички останали производители се хванаха на хорото, и се оказа, че не е чак толкова страшно и те да имат ел. модели коли.
        +1

        С важното уточнение, че технологични трансформации никога не се налагат от установените (старите компании), а от външни за индустрията.
        Kodak откриват дигиталните снимки но не ги налагат и фалират
        Нокиа са първите, които експериментират и отхвърлят смарт телефоните с touch display.
        Block Buster са най-голямия ритейлър на видео филми и се присмиват на NETFLIX. Отдавна фалирали
        GM създават първи сериен и що годе масов елетромобил (EV1) и го убиват като неперспективен.

        Общото между всички е че винаги дизрапторите са външни за индустрията и след фалита на старите играчи на преден план излизат не повече от 3-4 конкурента във всяка индустрия.
        В автомобилната индустрия оцелелите ще са не повече от 5-6, а ако се направи пробив в автономията на практика 2 или 3. Тесла са ясния водач, въпросът е кой ще заеме следващите позиции – Гугъл, Епъл, VW, Ривиън или някой който не сме чували. Интересни времена предстоят.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

          Много модели коли са се дънили с един или с друг конструктивен или производствен проблем, така че това няма да провали Тесла като фирма. Просто ще си понесе щетите, защото безплатния ремонт на толкова много коли в нефабрични условия ще ги вкара в огромни загуби на финансови средства, които директно ще бръкнат в джоба на Мъск и на неговите акционери. Така ще си сложат една обица на ухото и друг път ще внимават по-много и ще тестват производствените образци по-дълго време.

          Нали не мислиш, че първите автомобили на Форд за по 500 долара са били идеални?
          Точно обратното - били са жива селка мъка с хиляди недостатъци, но ги е имало и са били масови и евтини, така че успяха да направят революцията, за която бяха създадени. Та и сега с Тесла - тя също твори революция и такива дреболии не могат да попречат на крайната цел.

          Факт е, че масовото производство на ел. коли можеше да започне още преди 20 или 30 години. Имаше ги технологиите, имаше ги и мултинационалните автомобилни производители, разработката за който щеше да е като детска играчка. Да, ама трябваше да се появи Илон Мъск, който да им отвори очите на всички производители и да размърда закостенялите им конструктивни отдели.

          Така че няма значение дали Тесла за в бъдеще ще оцелее и ще остане лидер или не, важното е само, че тя в лицето на Илон Мъск постави началото на една невиждана досега по размерите си революция в автомобилостроенето. И в един момент искат или не всички останали производители се хванаха на хорото, и се оказа, че не е чак толкова страшно и те да имат ел. модели коли.
          Чай ся, викаш нормално е на колата да и пада бронята като завали? И отде Тесла ще извади пари за отстраняване на дефекти - ми от ново надуване на балоняяяя, опа ама то било пирамида - е те това е Тесла като фирма. И не само тя, на Мъск всичката е такава с едно изключение - Пейпал, и то щото той вече не е там. Човекът не може да търкаля бизнеси, той прави стартъпи (с чужди пари). Докато има балъци, ще има и тарикати - грозното в неговия случай е че има и дотации - т.е. всеки американец го спонсорира даже без да знае. Преди години Тесла нямаше да изкара и един сезон - къде ти да търкаля 15+ години постоянно на загуба..

          Коментар


          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
            Tesla призна за лошото качество на Model 3


            Компанията ще ремонтира безплатно проблемната задна броня на всички коли

            Новините за дефекти в електромобилите на Tesla се появяват редовно и вече не изненадват никого. Една от тях обаче беше доста впечатляваща, тъй като се оказа, че задната броня на Model 3 не издържа натиска на вода и просто пада по време на движение в дъждовния условия.
            Много модели коли са се дънили с един или с друг конструктивен или производствен проблем, така че това няма да провали Тесла като фирма. Просто ще си понесе щетите, защото безплатния ремонт на толкова много коли в нефабрични условия ще ги вкара в огромни загуби на финансови средства, които директно ще бръкнат в джоба на Мъск и на неговите акционери. Така ще си сложат една обица на ухото и друг път ще внимават по-много и ще тестват производствените образци по-дълго време.

            Нали не мислиш, че първите автомобили на Форд за по 500 долара са били идеални?
            Точно обратното - били са жива селка мъка с хиляди недостатъци, но ги е имало и са били масови и евтини, така че успяха да направят революцията, за която бяха създадени. Та и сега с Тесла - тя също твори революция и такива дреболии не могат да попречат на крайната цел.

            Факт е, че масовото производство на ел. коли можеше да започне още преди 20 или 30 години. Имаше ги технологиите, имаше ги и мултинационалните автомобилни производители, разработката за който щеше да е като детска играчка. Да, ама трябваше да се появи Илон Мъск, който да им отвори очите на всички производители и да размърда закостенялите им конструктивни отдели.

            Така че няма значение дали Тесла за в бъдеще ще оцелее и ще остане лидер или не, важното е само, че тя в лицето на Илон Мъск постави началото на една невиждана досега по размерите си революция в автомобилостроенето. И в един момент искат или не всички останали производители се хванаха на хорото, и се оказа, че не е чак толкова страшно и те да имат ел. модели коли.
            Last edited by Mateev; 23.10.2020, 14:22.

            Коментар


            • Tesla призна за лошото качество на Model 3

              Компанията ще ремонтира безплатно проблемната задна броня на всички коли

              Новините за дефекти в електромобилите на Tesla се появяват редовно и вече не изненадват никого. Една от тях обаче беше доста впечатляваща, тъй като се оказа, че задната броня на Model 3 не издържа натиска на вода и просто пада по време на движение в дъждовния условия.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
                АУ и маржин глупости плямпал дейв.
                НЯМА ФИРМА ДЕТО ДА ИМА ПО МАЛКО ОТ 10% грос маржин. ОБИКНОВЕНО Е над 15, че и 100 за спортни коли.
                Mercedes https://www.macrotrends.net/stocks/c...g/gross-margin
                Tesla - https://www.macrotrends.net/stocks/c...a/gross-margin
                VW - https://www.macrotrends.net/stocks/c...g/gross-margin
                Да виждате разлика?
                Толкова си неусведомен че даже бъркаш понятията Нормално.

                Грос марджин няма нищо общо с марджина на колите, за който говорим. Говорим за оперативния марджин от продажби на колите.
                Ето ти един прочит от 5,8 напоследък паднал до 4,6%
                https://www.wheelsjoint.com/2019-fin...-year-on-year/

                И друг:
                От 6% на 3,8%:
                https://itsnotthatsimple.co.uk/autom...g-margin-2018/

                Тоест, да аз съм се объркал, нямат и 5% реално
                Абе троловете сами се набутвате все повече и повече. Автоиндустрията умира, това са последни конвулсии

                И едно предсказание от мен: Форд ще фалират до няколко години. Който има фиести да ги продава може и части да няма за тях скоро

                Коментар


                • АУ и маржин глупости плямпал дейв.
                  НЯМА ФИРМА ДЕТО ДА ИМА ПО МАЛКО ОТ 10% грос маржин. ОБИКНОВЕНО Е над 15, че и 100 за спортни коли.
                  Mercedes https://www.macrotrends.net/stocks/c...g/gross-margin
                  Tesla - https://www.macrotrends.net/stocks/c...a/gross-margin
                  VW - https://www.macrotrends.net/stocks/c...g/gross-margin
                  Да виждате разлика?
                  Last edited by bota156; 23.10.2020, 11:37.
                  Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

                    Човек вече не е 2012 че да пускаш такива тъпи лафове и да мислиш че някой ти вярва. Първата фаза на фабриката в Китай се построи за 10 месеца което е рекорд, в Германия строежа е в момента даван за пример за най-бърз строеж. Даже стана пословично че другите фирми като строят искат да имат "Тесла скорост".
                    Междувременно имаме всеки път все повече и повече коли произведени което е рекрод от страна на това че в момента работи основно малкия завод във Фримонт ... На база на поточна линия, Тесла имат най-висока производителност от ВСИЧКИ автопроизводители. Размисли малко и по тая тема.
                    Марджините на Тесла са над 20%, при другите залязващи авто производители е макс 5% и то ако някой се излъже вече да си вземе ракогенератор...
                    Ами аз мисля гледам - и накрая все едно и също - "ще" И така 17 години. Да беше 2012, да му повярвам - ама е я 2021 за ъгъла наднича вече - и още сме на "ще".
                    Апропо в Берлин вероятно ще ги изритат заради екологичния ефект, Германия не е Америка а още по-малко Китай.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                      То за тях не е ли на загуба - все е рекордно Нищо че от цялата работа не могат да излязат пълна година на печалба още, а големите пари им идват не от коли, а от продажба на квоти емисии хахахаха, като на Доган далаверата със студения резерв.

                      От всичко дето го изписа става ясно само, че пак е драскал напушеняка в Туитър. Туй му е кофтито на Интернет, всякаква леш има достъп до него.
                      Ако не знаеш, да те светна: Загубита на напушения, са оперативни. Гради мощности, реинвестира всичко, затуй. Веднъж да вдигне всички фабрики, и хем цени ще сваля, хем ще държи добри маржове. Днешните автогиганти, са построили халета, линии и т.н., когато, той прав под масата е ходил. Догонва.
                      Last edited by Pyramid; 23.10.2020, 10:14.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                        Те тия строят от години и все построено няма - има да почакаш Тати каза че ша ти купи колело, ама друг път.
                        Човек вече не е 2012 че да пускаш такива тъпи лафове и да мислиш че някой ти вярва. Първата фаза на фабриката в Китай се построи за 10 месеца което е рекорд, в Германия строежа е в момента даван за пример за най-бърз строеж. Даже стана пословично че другите фирми като строят искат да имат "Тесла скорост".
                        Междувременно имаме всеки път все повече и повече коли произведени което е рекрод от страна на това че в момента работи основно малкия завод във Фримонт ... На база на поточна линия, Тесла имат най-висока производителност от ВСИЧКИ автопроизводители. Размисли малко и по тая тема.
                        Марджините на Тесла са над 20%, при другите залязващи авто производители е макс 5% и то ако някой се излъже вече да си вземе ракогенератор...

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                          Горски, имаш ли представа колко са големите пари или пак наизуст вестникарски опорки?

                          Понеже си целия мозък не можеш го разбереш, но да те светна, че ГОЛЕМИТЕ ПАРИ са 5% от приходите. С или без тях е все тая, въпроса е че с тях си финансират растежа - само в момента строят 3 завода едновременно в Германия, САЩ и разширяване на Китайския.

                          Акъл море, глава кофа
                          Те тия строят от години и все построено няма - има да почакаш Тати каза че ша ти купи колело, ама друг път.
                          Last edited by redcretin; 23.10.2020, 03:05.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                            То за тях не е ли на загуба - все е рекордно Нищо че от цялата работа не могат да излязат пълна година на печалба още, а големите пари им идват не от коли, а от продажба на квоти емисии хахахаха, като на Доган далаверата със студения резерв.

                            От всичко дето го изписа става ясно само, че пак е драскал напушеняка в Туитър. Туй му е кофтито на Интернет, всякаква леш има достъп до него.
                            Горски, имаш ли представа колко са големите пари или пак наизуст вестникарски опорки?

                            Понеже си целия мозък не можеш го разбереш, но да те светна, че ГОЛЕМИТЕ ПАРИ са 5% от приходите. С или без тях е все тая, въпроса е че с тях си финансират растежа - само в момента строят 3 завода едновременно в Германия, САЩ и разширяване на Китайския.

                            Акъл море, глава кофа

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
                              И докато кучетата лаят , кервана си върви.

                              Тесла обяви рекордни печалби през Q3, това въпреки че инвестират и строят 3 завода едновременно на 3 континента, разширяват ударно мрежата от зарядни станции и сервизни центрове и разработват нови батерии и наемат хора всеки ден . ЕВАЛА!
                              Гледам отчета сега - https://www.sec.gov/Archives/edgar/d...a-ex991_57.htm

                              Automotive gross margin – 27% (22 за миналата година). Такъв марж в авто индустрията имат 1-2 производителя само луксозния сегмент.
                              Ръст на приходите – 39% в годината на ковид, спряни заводи в Китай и САЩ и срив на продажбите за цялата авто индустрия
                              EPS growth – 73%

                              А едва сега започват да увеличават продажбите на соларни покриви и системи за съхранение на енергия (Mega Packs)

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
                                И докато кучетата лаят , кервана си върви.

                                Тесла обяви рекордни печалби през Q3, това въпреки че инвестират и строят 3 завода едновременно на 3 континента, разширяват ударно мрежата от зарядни станции и сервизни центрове и разработват нови батерии и наемат хора всеки ден . ЕВАЛА!
                                То за тях не е ли на загуба - все е рекордно Нищо че от цялата работа не могат да излязат пълна година на печалба още, а големите пари им идват не от коли, а от продажба на квоти емисии хахахаха, като на Доган далаверата със студения резерв.

                                От всичко дето го изписа става ясно само, че пак е драскал напушеняка в Туитър. Туй му е кофтито на Интернет, всякаква леш има достъп до него.

                                Коментар

                                Working...
                                X