Първоначално изпратено от Mateev
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеОтклонява се дискусията.
Освен това от сондажите може да се черпи и вода, така че една такава къща не се нуждае от екстрите на цивилизацията - водопровод и свързване към ел. мрежата. Постига се пълна автономност както в енергийно отношение, така и по отношение на транспорта (ел. колите).Last edited by Mateev; 23.11.2020, 12:57.
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
там топла вода им не требе. Те я ползват да се охлаждат. Сал на север (по към полюсите, че и на юг така) на 40 гр я ползват да се натоплят едно хубаво.
Хубу човек мое се оправи някак, ами индустрията 24/7 пещи за леене на метал примерно.
Бедняците ще дават пари да пазят природата(преди поне безплатно им беше), а богатите ще си замърсяват на воля
Панелите на покрива са достатъчни да осигурят цялата останала необходима електрическа енергия за всички електроуреди в сградата, и единствено незадоволени остават нуждите от енергия за готвене, което може да се извършва на газ. Може и на ток от соларните панели, но само през слънчевите дни, а през останалото време на газ.
Тоест това е концепцията за напълно автономна енергонезависима къща, която ползва енергийните ресурси само на площта под и над нея. Ако се ползват и ресурсите на например 1 декар двор, то тогава имаме възможност за презадоволяване с енергия и дори за излишък, който може да се използва за правене на някакъв дребен бизнес.Last edited by Mateev; 23.11.2020, 00:21.
Коментар
-
Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнениещо, във топлите страни, ако окичиш покрива си със панели и едно 100 лтр варелче за вода (и още няколко панела в градината) + акумулативен бокс ( по 6к евро са сега, за средно жилище) си енергийно задоволен 24/7,
в предвид ползвайки газова печка в кухнята, за да остане енергия за климатика (1-2 кВч).
Хубу човек мое се оправи някак, ами индустрията 24/7 пещи за леене на метал примерно.
Бедняците ще дават пари да пазят природата(преди поне безплатно им беше), а богатите ще си замърсяват на воляНямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнениеСпомняте ли си като беше модерен атома как имаше идеи за миниатомни реактори. Май само до подводниците и крайцери/самолетоносачи докараха, а имаше мерак за всичко включително и леки коли. Ама от 50 години ЙОК.
Същата работа и с електричките с батерия - след 20г няма да ги има изобщо. Много съм скептичен че могат да измислят магически батерии + напрактика безплатен ток. Откак съм се родил все е ставал по скъп. Соларките без безплатно съхранение и транспортиране не са решението.
С тях ще се върнем в каменната ера - ток само като свети слънцето, и ще си лягаме/ставаме с кокошките и да спим зимен сън като мечките
Само преди 5-6 страници в тази тема обсъждахме соларна централа в щатите, които денонощно и равномерно отдава енергия в мрежата с мощност 110 MW. Такива централи по света (пък и в Европа) сигурно вече има поне 10-15 на брой. Така че проблемът с денонощното отдаване на енергия от соларни централи отдавна вече е разрешен, но някой хора имат бръмбари в главата си, и затова плещят простотии по форумите.
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнениеСпомняте ли си като беше модерен атома как имаше идеи за миниатомни реактори. Май само до подводниците и крайцери/самолетоносачи докараха, а имаше мерак за всичко включително и леки коли. Ама от 50 години ЙОК.
Същата работа и с електричките с батерия - след 20г няма да ги има изобщо. Много съм скептичен че могат да измислят магически батерии + напрактика безплатен ток. Откак съм се родил все е ставал по скъп. Соларките без безплатно съхранение и транспортиране не са решението.
С тях ще се върнем в каменната ера - ток само като свети слънцето, и ще си лягаме/ставаме с кокошките и да спим зимен сън като мечките
в предвид ползвайки газова печка в кухнята, за да остане енергия за климатика (1-2 кВч).
Коментар
-
Спомняте ли си като беше модерен атома как имаше идеи за миниатомни реактори. Май само до подводниците и крайцери/самолетоносачи докараха, а имаше мерак за всичко включително и леки коли. Ама от 50 години ЙОК.
Същата работа и с електричките с батерия - след 20г няма да ги има изобщо. Много съм скептичен че могат да измислят магически батерии + напрактика безплатен ток. Откак съм се родил все е ставал по скъп. Соларките без безплатно съхранение и транспортиране не са решението.
С тях ще се върнем в каменната ера - ток само като свети слънцето, и ще си лягаме/ставаме с кокошките и да спим зимен сън като мечкитеНямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнениеТака че предстоят вълнуващи интелектулани, техноогични и стратегически сблъсаци в тази сфера.
От всичките опити за правене на енергия в наши дни, липсва този на Никола със електрически генератор, който "нямало да консумира никакво гориво".
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Именно - на земята има достатъчно количество вода, от която можем да получим колосални количества водород за горене + кислород за обогатяване на атмосферата. И ако се намери лесен и евтин метод за разлагането на водата на водород и кислород, човечеството ще си реши енергийните проблеми за милиони години напред в бъдещето.
Към днешна дата като че ли най-евтиния метод е да се използва електролиза, като енергията се взема от слънцето посредством соларни панели. Да, ама този метод има лошо КПД и е все още икономически неефективен. Ако нещо се подобри в метода или ако се измисли друг метод, то тогава водорода ще измести като гориво всички други изкопаеми горива.
Има разбира се и проблем със съхранението на готовия водород, но всичко това са част от проблемите, които бъдещите технологии трябва да решат.
Що се отнася до идеята да обогатяваме атмосферта с кислород това също е опасно. Веднъж вече се е случвало преди милиард години и в резултат Планетата ни е зъмръзнала. Работата се е оправила при поредния период на повишена вулканична активност, която доставя нужното количество парникови газове, зада може клмата да се позатопли.
Водородната енергетика е голяма тема и има много за изучаване и изясняване в тази посока.
Очевидните и простите решения от рода на получаваме водород с електорлиза са твърде подвеждащи.
Точно електролизата е най-скъпият начин за получаване на водород. Но е потенциално най-екологичният ако елктричеството се получава от ВЕИ.
Обратното получаване на енергия от водород също е сложна задача - простото горене веч го изяснихме. Остават така наречените горивни клетки.
Понеже темата е за ел мобилите, ще припомня че преди 20 години когато ел мобилите започнаха да стават модна тема, това беше в контекста на прогреса в областа на водородните клетки. След това фокус се измести към вариантите с Литиево Йони Акумултори.
Интересното е, че сериозните автомобилни компании продължават да разработват модели с горивни клетки и изглежда ги намират за по-перспективни от тези с акумулатори. А що се отнася до тежкотоварните превозни средства изглежда са единствената реалистична перспектива.
Големия плюс на горивната клетка е, че за разлика от акумулатора тя пробразува първичен енергоносител в ел енергия с КПД от над 40% до към 80%. При акумулаторите се съхранява ел енергия, първичния източник на енергия е скрит някъде зад ел контакта и ел мрежата.
От тази особеност на горивната клетка произлиза и друго едно нейно преимущество - бързото зареждане. Автомобила се зарежда с енерго носител, което е масообменен процес и се извършва с многократно по-малък разход на енергия и мощност отколкото е енергията която се получава при "активирането" на енергоносителя.
При зареждането на акумулаторите се пренася енергия и ако искаме процеса да е "по-бърз"(да заредим за пет мнути и да ккараме пет часа) от процеса на последващото и консумране, следва да изпозваме пропорционално по голяма мощност (пет часа делено на пет минути, пъти по-голяма мощност).
Основния недостаатък при водородните автомобили е липсата на дистрибуторска мрежа и сложноста на съхранението на водорода.
Само че дистрибуторската мрежа за ел мобилите само привидно изглежда по-лесно изпълнима. Всъщност с нарастването на броя на ел мобилите ще става все по-осезаем недстига на капацитет на енергийната система. При предстоящото калкулиране на разходите за разширяване на капацитета и, или изграждане на алтернативна водородна инфраструктура, може да се окаже, че отговора не е чак толкоз в полза на ел мрежата.
Така че предстоят вълнуващи интелектулани, техноогични и стратегически сблъсаци в тази сфера.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Именно - на земята има достатъчно количество вода, от която можем да получим колосални количества водород за горене + кислород за обогатяване на атмосферата. И ако се намери лесен и евтин метод за разлагането на водата на водород и кислород, човечеството ще си реши енергийните проблеми за милиони години напред в бъдещето.
Към днешна дата като че ли най-евтиния метод е да се използва електролиза, като енергията се взема от слънцето посредством соларни панели. Да, ама този метод има лошо КПД и е все още икономически неефективен. Ако нещо се подобри в метода или ако се измисли друг метод, то тогава водорода ще измести като гориво всички други изкопаеми горива.
Има разбира се и проблем със съхранението на готовия водород, но всичко това са част от проблемите, които бъдещите технологии трябва да решат.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Иван Петкандраганов Разгледай мнение
Най-евтиното, но и еднократно и единствено производство на водород е било малко след Големия взрив.
От тогава повече не се произвежда.
Но все още го има в несвързан вид бая, само че не на земята.
И на земята е бая, но във формата на вода.
Към днешна дата като че ли най-евтиния метод е да се използва електролиза, като енергията се взема от слънцето посредством соларни панели. Да, ама този метод има лошо КПД и е все още икономически неефективен. Ако нещо се подобри в метода или ако се измисли друг метод, то тогава водорода ще измести като гориво всички други изкопаеми горива.
Има разбира се и проблем със съхранението на готовия водород, но всичко това са част от проблемите, които бъдещите технологии трябва да решат.
Коментар
-
Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
При тия всички нива имат климатици, аз гледах второто - Актив. Други екстри като отопление на седалки и прочие не са ме вълнували.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Никола20 Разгледай мнение
Физик им трябваше на тия хора в темата.
Хайде сега да им обясниш къде го има в несвързан вид, при положение, че той, милият, никак не обича да е несвързан.
Водорода основно е в междузвездното пространство. Мислех, че е 80% от веществото в цялата вселена, но сега погледнах в уикито и казват, че е 75%.
той е най-лекият химичен елемент, а неговата едноатомна форма (H) е най-разпространеното химично вещество, формирайки около 75% от барионната маса на Вселената.
Но той е много нарядко в междузвездното пространство, помня нещо като един атом на един кубичен километър. Щом още е в атомно състояние Н, а не в молекула Н2, значи от създаването си и досега не се е сблъсквал с друг атом, макар че е в постоянен полет. Представляваш ли си колко е голяма вселената?
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Иван Петкандраганов Разгледай мнение
Най-евтиното, но и еднократно и единствено производство на водород е било малко след Големия взрив.
От тогава повече не се произвежда.
Но все още го има в несвързан вид бая, само че не на земята.
И на земята е бая, но във формата на вода.
Хайде сега да им обясниш къде го има в несвързан вид, при положение, че той, милият, никак не обича да е несвързан.
- 1 like
Коментар
Коментар