Първоначално изпратено от v_tin
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
14+41=56
24+23=47.
Ако с всеки още 100 К км, прибавяме по 41 и 23 Т съответно, още ли твърдите, че електричките са по-мръсни? Моята бензинка, е на 450 К км. Дай да сравним, с колко тона повече, би отделила електричка за този пробег, став ли?
- 1 like
Коментар
-
НПървоначално изпратено от d333 Разгледай мнениеДа, и аз съм слушал за разни разкази с Тесла.... На няколко км преди зареждачката става "low battery" и търсиш кой да те дръпне до там с въже.
Или друг случай... Стигнал до село, там зареждачка няма. Но в гараж с трифазен ток правят кабел по инструкция от интернет за да се свърже към старите трифазни контакти - онези, на които контактите са 4-тири в редичка.
Иначе в София, в един МОЛ видях зареждачка, на която пише "22kW" и има и цена на тока "0.48 лв/kWh".
А на ED-чо да му припомня само, че всъщност електричесткия автомобил е направен още преди автомобила с двигател с вътрешно горене. И оттогава електричестките автомобили има все един и същ проблем - батерията.
Ха сега, кажете едно „МЕРСИ”.
Коментар
-
Да, и аз съм слушал за разни разкази с Тесла.... На няколко км преди зареждачката става "low battery" и търсиш кой да те дръпне до там с въже.
Или друг случай... Стигнал до село, там зареждачка няма. Но в гараж с трифазен ток правят кабел по инструкция от интернет за да се свърже към старите трифазни контакти - онези, на които контактите са 4-тири в редичка.
Иначе в София, в един МОЛ видях зареждачка, на която пише "22kW" и има и цена на тока "0.48 лв/kWh".
А на ED-чо да му припомня само, че всъщност електричесткия автомобил е направен още преди автомобила с двигател с вътрешно горене. И оттогава електричестките автомобили има все един и същ проблем - батерията.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеШведски производител: Електромобилите са по-мръсни от стандартните коли
Polestar сравни вредите на екологията, нанасяни от неговия модел 2 и от Volvо XC40
Петър Захариев16.09.2020 17:11Прочитания: 1448
Шведската марка Polestar, която е част от групата Geely, анализира „въглеродната следа“, оставяна от електромобил Polestar 2 и от стандартно Volvo XC40 с двигател с вътрешно горене. Оказва се, че повече парникови газове се отделят във въздуха при производството на самата машина и нейната батерия, като за да се изравни по този показател със същото това XC40, електрическият модел трябва да измине минимум 50 000 км.
По тази причина главният изпълнителен директор на Polestar - Томас Ингенлат призова за открит диалог с потребителите, които да момента откровено са лъгани по въпросите с екологията на електромобилите.
„Производителите не винаги са честни с потребителите, когато става дума за влиянието на тяхната продукция върху околната среда и това е грешка. Ние не трябва да спестяваме нищо на хората, дори истината да не е приятна. Затова обаче всички компании трябва да преминат към една методика за изчисление на CO₂ и да престанат да говорят за електромобилите като панацея за екологията“.
Вътрешно изследване на Polestar показва, че моделите на батерии са единственият път към пълен „климатичен неутралитет“ (това означава, че отделените парникови газове се компенсират с внедряване на въглеродно-негативни проети, които поглъщат въглеродни окис от атмосферата, или със създаване на продукти с нулеви вредни емисии), но най-важна е технологията им. Компанията анализира „въглеродните следи“ оставяни от електромобила Polestar 2 и стандартно Volvo XC40 за целия им жизнен цикъл и ето какво се оказва.
На етап производството на кросоувър с традиционен двигател с вътрешно горене в атмосферата се отделят 14 тона CO₂e (еквивалент на CO₂), докато показателите на Polestar 2 и батериите за него са 24 тона. По време на експлоатацията си XC40 добавя още 41 тона, а електромобилът 23 тона (ако използва смесени източници на електроенергия) и 0,4 тона (ако електричеството се получава само от вятър).
За да може „въглеродната следа“ след XC40 да задмине тази на Polestar 2, електромобилът трябва да измине над 100 000 км. Ако колата на ток се зарежда само с енергия, получена от вятър, показателят се смъква на 50 000 км
24+23=47.
Ако с всеки още 100 К км, прибавяме по 41 и 23 Т съответно, още ли твърдите, че електричките са по-мръсни? Моята бензинка, е на 450 К км. Дай да сравним, с колко тона повече, би отделила електричка за този пробег, став ли?
Коментар
-
Шведски производител: Електромобилите са по-мръсни от стандартните коли
Polestar сравни вредите на екологията, нанасяни от неговия модел 2 и от Volvо XC40
Петър Захариев16.09.2020 17:11Прочитания: 1448
Шведската марка Polestar, която е част от групата Geely, анализира „въглеродната следа“, оставяна от електромобил Polestar 2 и от стандартно Volvo XC40 с двигател с вътрешно горене. Оказва се, че повече парникови газове се отделят във въздуха при производството на самата машина и нейната батерия, като за да се изравни по този показател със същото това XC40, електрическият модел трябва да измине минимум 50 000 км.
По тази причина главният изпълнителен директор на Polestar - Томас Ингенлат призова за открит диалог с потребителите, които да момента откровено са лъгани по въпросите с екологията на електромобилите.
„Производителите не винаги са честни с потребителите, когато става дума за влиянието на тяхната продукция върху околната среда и това е грешка. Ние не трябва да спестяваме нищо на хората, дори истината да не е приятна. Затова обаче всички компании трябва да преминат към една методика за изчисление на CO₂ и да престанат да говорят за електромобилите като панацея за екологията“.
Вътрешно изследване на Polestar показва, че моделите на батерии са единственият път към пълен „климатичен неутралитет“ (това означава, че отделените парникови газове се компенсират с внедряване на въглеродно-негативни проети, които поглъщат въглеродни окис от атмосферата, или със създаване на продукти с нулеви вредни емисии), но най-важна е технологията им. Компанията анализира „въглеродните следи“ оставяни от електромобила Polestar 2 и стандартно Volvo XC40 за целия им жизнен цикъл и ето какво се оказва.
На етап производството на кросоувър с традиционен двигател с вътрешно горене в атмосферата се отделят 14 тона CO₂e (еквивалент на CO₂), докато показателите на Polestar 2 и батериите за него са 24 тона. По време на експлоатацията си XC40 добавя още 41 тона, а електромобилът 23 тона (ако използва смесени източници на електроенергия) и 0,4 тона (ако електричеството се получава само от вятър).
За да може „въглеродната следа“ след XC40 да задмине тази на Polestar 2, електромобилът трябва да измине над 100 000 км. Ако колата на ток се зарежда само с енергия, получена от вятър, показателят се смъква на 50 000 км
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
На едно и също мнение сме с уточнението, че ДВГ е в последна фаза от развитието си (и последващ упадък), докато електрификация е едва в начална фаза. Описаният проблем е при нас ДНЕС, в урбанизираната част на Зап. Европа вече не съществува. както казах е въпрос на време.
Относно Сравнението между моел 3 на Тесла и Ауди S8 не е сериозно. Едното струва 40-50 х. евро, другото двойно и тройно (ако са нови от магазина). Това сравнение можеш да го правиш с Тесла S (Raven) и се съмнявам, че ще е в твоя полза
За разлика от него аз искам сигурност, надеждност и планиране на времето, в което например трябва да пристигна в София с точност +/- 10-15 минути. Също така искам да спра на паркинга например пред дадено министерство, а не на 5 километра от него при някоя зареждачка, и после да търся такси да ме разкарва из София. Все дребни неща, но за мене са важни, и то не като пари, а най-вече като време.Last edited by Mateev; 16.09.2020, 17:34.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение......
Е тоя пич прави редовно ревюта на почти всички EV марки модели. Който иска да види каква е реалната картина по марки може да му разгледа клиповете. Bottom line-a е че 1000км в Европа се изминават за 10-11ч. при нормални условия (средна скорост 100км/ч)..
Друго си е да изпреварваш за секунда всеки, когото настигнеш, дори и да караш с 200 - просто крака ти трепва на педала, и повече от 400 конски сили те изстрелват напред и прелиташ покрай него все едно другия е спрял на място...
Колкото до енергията (бензина) - нея въобще не я мислиш. Има я под път и над път в огромни количества, зарежда се бързо (за 5 минути), а дори и ако я няма, хвърляш 2-3 туби с бензин в багажника и правиш преход 1000-1500 km от раз и без зареждане (така правехме преди време в гладните руски години).Last edited by Mateev; 16.09.2020, 17:31.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеВсъщност това е основният проблем - че в Източна Европа няма достатъчно добра развита инфраструктура от зареждащи станции. Правят ги основно частници за себе си, и пускат гювеч на останалите еладжии. Мощноста е предимно малка, и зареждането си е живо мъчение.
Имам съученик от Стара Загора, които си купи една от първите Тесли в България. Беше по времето, когато даваш пари на Tesla като аванс, и после чакаш месеци и дори години на опашка, докато ти се произведе точно твоята кола. Имах щастието още тогава да я пробвам - ами първото впечатление е фантастично. После обаче започват едно по едно ако-тата ......
Организирахме си състезание на магистралата - той с Тесла-та, а аз с Audi S8. Ами би ме на старта (дръпна много бързо), но после окапа като вдигнахме висока скорост. Само за 2-3 минути го оставих в далечината като точица след мене, а дори не бях стигнал лимита от 250 km/h.
После на чашка обсъждахме колите, и тогава той си призна, че Тесла-та я ползва само за градско. Не си и помисля да прави дълги пътувания като например от Стара Загора до София. Пробвал се е веднъж и това му е било първото и последното приключение.
Относно Сравнението между моел 3 на Тесла и Ауди S8 не е сериозно. Едното струва 40-50 х. евро, другото двойно и тройно (ако са нови от магазина). Това сравнение можеш да го правиш с Тесла S (Raven) и се съмнявам, че ще е в твоя полза
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение....
Дали в Източна Европа има развита инфраструктура като в Западна – определено НЕ! Дали ще има такава – ВЪПРОС НА ВРЕМЕ.
Имам съученик от Стара Загора, които си купи една от първите Тесли в България. Беше по времето, когато даваш пари на Tesla като аванс, и после чакаш месеци и дори години на опашка, докато ти се произведе точно твоята кола. Имах щастието още тогава да я пробвам - ами първото впечатление е фантастично. После обаче започват едно по едно ако-тата ......
Организирахме си състезание на магистралата - той с Тесла-та, а аз с Audi S8. Ами би ме на старта (дръпна много бързо), но после окапа като вдигнахме висока скорост. Само за 2-3 минути го оставих в далечината като точица след мене, а дори не бях стигнал лимита от 250 km/h.
После на чашка обсъждахме колите, и тогава той си призна, че Тесла-та я ползва само за градско. Не си и помисля да прави дълги пътувания като например от Стара Загора до София. Пробвал се е веднъж и това му е било първото и последното приключение.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеЧовек ще се ужаси, ако изгледа няколко клипа на реални собственици на ел. коли, които се опитват да направят малко по-дълги пътешествия от по 1000-2000 км. Ситуацията е повече от ужасяваща и явно трябва да си мазохист, за да се опитваш да го правиш това с ел. кола. Освен всичко друго пътешествието излиза по-скъпо и се прави 2-3 пъти по-бавно, отколкото с ДВГ кола.
Основния проблем разбира се са зарядните станции, които в момента са:
1. Малко на брой
2. Невинаги има съвместимост на куплунзите
3. Често са заети и понякога с часове трябва да се чака ред
4. Често са маломощни и вместо час и половина зареждането трае много часове наред или дори цяла нощ
5. Често около тях няма заведение, тоалетна или хотел, така че трябва да си носите палатка, храна и вода
Един шофьор на ел. кола се превръща в маниак, който непрекъснато смята километри, проценти заряд и часове път. Често изпада в ситуация да не му стига енергията до следващата зарядна станция, и той е принуден да спира климатика или например да кара със скорост около 100-110 km/h и да се ядосва , че го надминават дори и трабанчетата.
Времето на път е около 2-3 пъти по-малко от времето на чакане около поредната зареждачка. Цената на заредената енергия някъде е безплатна (в Унгария), а на други места е 7-8 пъти повече отколкото цената на тока. Често се случват и приключения, когато заради няколко недостигнати километра се налага да търсите камион за теглене, пътна помощ или дори отиване с такси до близкото населено място, и купуване на генератор и няколко литра бензин, за да се зареди поне малко ел. колата.
Като цяло за икономия въобще не може да става въпрос, защото сумарния харч около ел. колите като време и като пари е по-голям отколкото при ДВГ-тата. Приключенията по пътя са стократно по-много при ел. колите. Шофьорите със сигурност стават набожни, защото си прекарват времето в смятане на километри и в молби към всички богове следващата зареждачка да е съвместима, да е мощна и да няма опашка от коли около нея.
Вижте долния клип и след това кажете бихте ли се подложили на такова садо-мазо самонаказание, като си купите ел. кола ...
Впечатленията са верни, НО за елетрически автомобили различни от Тесла.
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеОсновния проблем разбира се са зарядните станции, които в момента са:
1. Малко на брой / НЕ валидно за Тесла
2. Невинаги има съвместимост на куплунзите / НЕ валидно за тесла
3. Често са заети и понякога с часове трябва да се чака ред / НЕ валидно за тесла
4. Често са маломощни и вместо час и половина зареждането трае много часове наред или дори цяла нощ / НЕ валидно за тесла
5. Често около тях няма заведение, тоалетна или хотел, така че трябва да си носите палатка, храна и вода / НЕ валидно за тесла
Дали в Източна Европа има развита инфраструктура като в Западна – определено НЕ! Дали ще има такава – ВЪПРОС НА ВРЕМЕ.Last edited by ED; 16.09.2020, 16:25.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеДа кажа и за един експеримент, който всеки може да го направи с неговата си кола. Слага se една хартийка пред километража, за да не се вижда, и после на магистралата се вдига скорост дотогава, докато се чувства комфортно, стабилно, надеждно и безопасно. През годините съм го правил този експеримент с различни коли, и понеже съм имал много модели коли, мога грубо да кажа приблизително какви резултати са постигнати:
- Москвич - 90 km/h
- Пежо 306 - 120 km/h
- Рено 121 - 130 km/h
- Mazda 626 - 140 km/h
- Ситроен Ксантия - 150 km/h
- Audi Q7 - 160 km/h
- Audi S8 - 230 km/h
- Tesla - ???
Тоест това са скоростите, при които:
1. Колата не вибрира
2. Шума от движението е минимален
3. Човек има чувството, че ако натисне спирачката, ще спре за секуди
4. Чувства се комфортно и може да кара с една ръка и да се разсейва напр. с приказки с някой друг в купето
5. Чувства, че лесно може да избегне ПТП, ако се появят предпоставки
Коментар
-
Да кажа и за един експеримент, който всеки може да го направи с неговата си кола. Слага сe една хартийка пред километража, за да не се вижда, и после на магистралата се вдига скорост дотогава, докато се чувстваш комфортно, стабилно, надеждно и безопасно. През годините съм го правил този експеримент с различни коли, и понеже съм имал много модели коли, мога грубо да кажа приблизително какви резултати са постигнати:
- Москвич - 90 km/h
- Пежо 306 - 120 km/h
- Рено 121 - 130 km/h
- Mazda 626 - 140 km/h
- Ситроен Ксантия - 150 km/h
- Audi Q7 - 160 km/h
- Audi S8 - 230 km/h
- Tesla - ???
Тоест това са скоростите, при които:
1. Колата не вибрира
2. Шума от движението е минимален
3. Човек има чувството, че ако натисне спирачката, ще спре за секуди
4. Чувства се комфортно и може да кара с една ръка и да се разсейва напр. с приказки с някой друг в купето
5. Чувства, че лесно може да избегне ПТП, ако се появят предпоставкиLast edited by Mateev; 16.09.2020, 16:38.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
На Тесла зарядните (супер чарджер дето го викат) до 50% зарежда за 20 минути, до 80% ги дават за 40 минути. Което явно е било достатъчно в описания случай. Има лека забележка от 10%, не от нула.
- обикновен контакт 2 kW - 50 часа заряд.
- зарядна станция 10 kW - 10 часа заряд. Това са масовите домашни зарядни станции.
- зарядна станция 40 kW - 2.5 часа заряд. Това са масовите зарядни станции по пътя.
- зарядна станция 80 kW - 1 час и 12 минути заряд. Тези станции са изключително рядко срещани.
- зарядна станция 100 kW - 1 час заряд. Тези станции са екзотика.
- зарядна станция 200 kW и повече - половин час заряд или по-малко. Тези станции са екзотика или по-скоро само една теоретична мечта към днешна дата.
Трябва да се има предвид факта, че всички зарядни станции са за 2 или за 3 коли. Да, ама ако се зареждат 2 коли едновременно, мощноста на заряд пада 2 пъти, а от там и времето на заряд се увеличава 2 пъти.
:
Към днешна дата собствениците на ел. коли си имат работа със сините зарядни станции и много рядко с червените. Другите по-големите засега са утопия и мечти за бъдещето, което нещо не иска да идва толкова бързо, колкото ни се иска.Last edited by Mateev; 16.09.2020, 14:28.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеНяма такова нещо като 30-40 минути заряд дори и при идеално стечение на обстоятелствата - мощна зареждачка и липса на опашка. Дори и тогава заряда е като минимум час и половина или дори 2 часа. При по-слабите зареждачки може да отиде 7-8 часа.
- 1 like
Коментар
Коментар