IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

    Защо са им фабрики на фолксваген като могат да купят всичко от външен доставчик и само да го сглобят в техните заводи. Много отдавна мина времето когато се произвеждаше всичко от една фирма за нейните нужди. Чета че мъскчо искал всичко да се прави в една фабрика- амиии добре, всеки си има път на развитие
    От кого и на каква цена? Явно нямаш представа, че повече от половината батерии вече се произвеждат от Тесла и себестойността им е поне 30% под тази на другите. Как ще се конкурират с това?

    Коментар


    • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

      10 години растат по над 50% годишно. Къде са фабриките за батерии на Фолксваген? Къде са им технологиите за снижаване на цената?
      Защо са им фабрики на фолксваген като могат да купят всичко от външен доставчик и само да го сглобят в техните заводи. Много отдавна мина времето когато се произвеждаше всичко от една фирма за нейните нужди. Чета че мъскчо искал всичко да се прави в една фабрика- амиии добре, всеки си има път на развитие

      И относно %-тите- до кога ще растат с 50% годишно, по твоите сметки трябва да започнат да продават и на извънземните

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Money Разгледай мнение
        Явно Джей Пи Морган имат съмнения дали Тесла ще успеят да правят толкова много коли до 2025. И съответно нямат толкова съмнения, че VOW ще могат да продават по 1.1млн. EVs до 2025

        Проблемът с Тесла е че там наистина има hype и много хора понеже се кефят на Мъск като придприемач или на Тесла колите или на двете, им се иска Тесла да успеят. И всъщност се губи кое е трезва преценка и кое е hype

        За момента нямам мнение по въпроса
        10 години растат по над 50% годишно. Къде са фабриките за батерии на Фолксваген? Къде са им технологиите за снижаване на цената?

        Коментар


        • Явно Джей Пи Морган имат съмнения дали Тесла ще успеят да правят толкова много коли до 2025. И съответно нямат толкова съмнения, че VOW ще могат да продават по 1.1млн. EVs до 2025

          Проблемът с Тесла е че там наистина има hype и много хора понеже се кефят на Мъск като придприемач или на Тесла колите или на двете, им се иска Тесла да успеят. И всъщност се губи кое е трезва преценка и кое е hype

          За момента нямам мнение по въпроса

          Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

          Анализаторите са с хронична неспособност да предвиждат развитието на Тесла и EV индустрията като JPM са направо пословични.
          2025та Тесла ще продават между 2,5 и 3,5 милиона автомобила.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

            В началото на всяка година гледам едни и същи прогнози за излизането на нови EVта, които ще детронират Тесла. В реалността обаче нито един произвдител няма капацитета да произвежда ПЕЧЕЛИВШО и конкурентно електромобили. Както нееднократно сме коментирали ботълнека са батериите, а единствения производител, който мисли по този въпрос е отново Тесла. Ако истрията е някакъв гайд, то Тесла я чака завидно бъдеще за разлика от традиционните производители

            [ATTACH=CONFIG]n3662967[/ATTACH]
            За да си успешен в EV -тата, не е нужно да биеш ТЕСЛА. Достатъчно е, да си сред тези, които успешно се конкурират с нея. Все пак, освен за гъзария, 300 киловата не са жизнено необходими на масовия, семеен лек електромобил. Къде по-важни са автономност, надеждност, лесно обслужване и евтина, НАИСТИНА МАСОВА батерия (с ред екстри). Ето, КЪДЕ идва Пробивът.
            Очаквайте, скоро на Вашите екрани.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Money Разгледай мнение
              ED, а как ще коментираш това?

              JP Morgan смятат, че VOW макар и да са бавни в момента имат потенциал да разгърна огромно поризводство в близките години, нещо което според тях TSLA не могат да постигнат в същоте мащаби в обозримо бъдеще





              [ATTACH=CONFIG]n3662920[/ATTACH]
              В началото на всяка година гледам едни и същи прогнози за излизането на нови EVта, които ще детронират Тесла. В реалността обаче нито един произвдител няма капацитета да произвежда ПЕЧЕЛИВШО и конкурентно електромобили. Както нееднократно сме коментирали ботълнека са батериите, а единствения производител, който мисли по този въпрос е отново Тесла. Ако истрията е някакъв гайд, то Тесла я чака завидно бъдеще за разлика от традиционните производители

              Click image for larger version

Name:	Tesla.jpg
Views:	1
Size:	22.4 КБ
ID:	3662967

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Money Разгледай мнение
                ED, а как ще коментираш това?

                JP Morgan смятат, че VOW макар и да са бавни в момента имат потенциал да разгърна огромно поризводство в близките години, нещо което според тях TSLA не могат да постигнат в същоте мащаби в обозримо бъдеще





                [ATTACH=CONFIG]n3662920[/ATTACH]
                Анализаторите са с хронична неспособност да предвиждат развитието на Тесла и EV индустрията като JPM са направо пословични.
                2025та Тесла ще продават между 2,5 и 3,5 милиона автомобила.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                  Обясни ми как точно Уеймо им диша във врата? За да си дата компания, има едно много просто условие - трябват ти данни, колкото се може повече. Как според теб няколко коли които обикалят веднъж на няколко години по улиците с цел заснемане, могат да се сравнят с 500 000 тесли които се движат ВСЕКИ ден по цял свят и освен снимки качват и шофьорско поведение, знаци, светофари, ремонти и въобще всичко което се случва в реално време.
                  Очевидно нямаш представа какво точно означава дата компания, и колко трудно е да се бориш с монополиста, който вече е влезнал дълбоко в тази област. Защо според теб Гугъл вече 20 години са непоклатими на върха в търсачките?
                  Не отричам какво Тесла върши до момента, разликата е във евентуални негови по-добри батерии, автономноста (като новост) и многото зарядните станции.
                  Ама без него света пак щеше да се развива, просто той иска да открадне парче от този бизнес, бензиновите и дизелите със Евро 6 покриват екологичните показатели.
                  Сега гледах, за Тesla S, ако искаш да е друг цвят, доплащаш $2.5к, a за автономноста $7к, как ще станеш масов с тези цени ?
                  Останалите EV по света се продават и без автономност, на хората не им трябва, хеле пък да доплащат такива суми за тази почти излишна екстра.
                  Ако колата се блъсне, ти си отговорен, не очаквай много богати хора или хора с деца да активират тая фунция, ако си доплатят за нея изобщо.
                  Можем само да гадаем защо инвестира във автономноста, защото ако се използва масово ще е хаос.
                  Другите автомобилни компании, предвидливо не се занимават с това.

                  Waymo е напред във автономноста, защото използва почти пълните карти на Google Maps и Street View.
                  При първото има разминаване със сантиметри, понеже GPS не са акуратни, затова на помощ идва второто.
                  Но дата компания не значи само картографираща компания, а компания, която има най-важното, анализиращ софтуер.
                  Waymo правят софтуера, използвайки и аналитичната мощ на Гугъл.
                  Това беше замислено, за да се предостави за автономни таксита в някакво бъдеще, просто пътищата им са различни със Тесла.

                  За сравнение, " UK Government to spend £10bn on Covid test-and-trace system"
                  Една апликация, която праща информация на софтуерна компания да анализира движението на хората, дали са тествани и т.н.
                  Скъп и труден процес, а при колите, трябва да се взимат и решения.
                  Last edited by hazard; 13.10.2020, 21:18.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Money Разгледай мнение
                    ED, а как ще коментираш това?

                    JP Morgan смятат, че VOW макар и да са бавни в момента имат потенциал да разгърна огромно поризводство в близките години, нещо което според тях TSLA не могат да постигнат в същоте мащаби в обозримо бъдеще

                    [ATTACH=CONFIG]n3662920[/ATTACH]
                    VW имат логистиката и базата за ходова част и купета но, батери и ел.мотори ги спъват та, не бързай. Вярно, правим тук нещо по въпроса за VW&Co но, всичко по реда си. Засега приеми, че няма да им е лесно та, изненадите, да бъдат добри за тях.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Money Разгледай мнение
                      ED, а как ще коментираш това?

                      JP Morgan смятат, че VOW макар и да са бавни в момента имат потенциал да разгърна огромно поризводство в близките години, нещо което според тях TSLA не могат да постигнат в същоте мащаби в обозримо бъдеще
                      хахаха, едните растат, а другите стагнират

                      Коментар


                      • ED, а как ще коментираш това?

                        JP Morgan смятат, че VOW макар и да са бавни в момента имат потенциал да разгърна огромно поризводство в близките години, нещо което според тях TSLA не могат да постигнат в същоте мащаби в обозримо бъдеще





                        Click image for larger version

Name:	VOW Tesla.jpg
Views:	1
Size:	26.0 КБ
ID:	3662920

                        Last edited by Money; 13.10.2020, 19:25.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение

                          SpaceX wins contract to build missile tracking satellites for US military
                          Starlink isn't just for broadband anymore.
                          Разбира се, ама иначе сме параноици и конспиратори ....
                          Реалисти сме за бога, няма безплатен обяд.

                          С какво е толкова специален тоя Кевин ????
                          Ама естествено, че Тесла е дата компания.
                          Waymo обаче, със помоща на Google Maps им диша във врата.
                          Ако искам да замразя пари за дългодишен период от 7-10 год и и аз бих си купил спекулативно.за макс 5% от портфейла.
                          Иначе акцията е волатилна колкото биткойна, може и да избичи небето като Амазона, ама дълго-дългосрочно.
                          SpaceX е най-иновативната и surprise-surprise, компанията с най-ниска цена за продуктите които предлага! Щеше да е изненада, ако държавните и военни поръчки продължаваха да отиват само при динозаврите (боинг, локхийд и сие).

                          Waymo (и не само) има много различен подход за решаване на автономията за разлика от Тесла. Waymo картографира всичко предварително в ограничени райони и разчита на лайдар технология за „снимане“ на околната среда. Тесла от друга страна има по-генерален подход. Учи AI да се оправя в сурова среда като разчита основно на камери.

                          Цената която плаща Waymo за един автомобил е > $ 150К + разходи за шофьора/инженера. На Тесла от друга страна плащат собствениците на автомобили, които събират данни без разходи за компанията.
                          Както обикновено Мъск е с няколко хода пред всички останали.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Money Разгледай мнение
                            Не съм влизал много в тази тема, но не излиза ли, че Фолксваген е по-добрият и по-евтин EV?


                            How does the ID3 and ID4 compare vs competitors? According to ADAC sourced analysis the VW ID3 brings a cost of 41.6 cents per km vs key competitors including Tesla Model 3 at 47.4 cents per km. VW showed a comparison between the ID4 and Tesla Model Y with a price ~€10k below offering similar range and battery size. The head of Sales VW ID was clear that the most recent review published by the German Magazine Automotorsport on the VW ID, was something they were looking very closely at and would provide potentially room for improvement going forward. VW is looking to carry out over the air updates early next year and update the 2 functions out of the 300 total functions that are available.
                            Какво е по-добър автомобил за теб? Ако цената е единствения критерии – да ID 3 е 2-3 хил евро по-евтин от Модел 3 за сравними по капацитет батерии.
                            Не е случайно че има различни сегменти за вкуса и възможностите на купувача. Тесла е сравнима с Мерцедес, Ауди, БМВ, Порше.
                            Ако сравняваш каталожната цена на бензинов голф с 90кс с Мерцедес (C клас) е ясно кое е по-евтино. Същата работа е и с ID 3 сравнено с Тесла 3. Но е похвално че вървят в тази посока.
                            VW ID4 е по-близо като сравнение с Тесла Y. Но когато някой реши да купува EV, освен цената преценява и други фактори. Тесла е лидер по брой и наличност на зарядни станции (пътуване на дълги разстояния), най-голям пробег и ефективност, постоянно подобряване на автомобила, динамика и сигурност.

                            Click image for larger version

Name:	RANGE.jpg
Views:	1
Size:	26.1 КБ
ID:	3662768



                            Click image for larger version

Name:	CHARGE.jpg
Views:	1
Size:	23.7 КБ
ID:	3662769


                            Click image for larger version

Name:	SPEED.jpg
Views:	1
Size:	28.4 КБ
ID:	3662770

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение

                              EС не забрани ли най-старите ?
                              Една LED крушка (Филипс, Осрам) има поне 10к часа живот и ползва само 25% от електроенергията на най-старата, матовата светлина е супер, ти печелиш, държавата печели, предполагам ще се задържат дълго.
                              Аз такава ползвам и за фаровете (които изгаряха поради честото присветване) и за задния регистрационен номер (която изгаряше заради откритата влага и вода) вече две години, и на двете места си светят.

                              SpaceX wins contract to build missile tracking satellites for US military
                              Starlink isn't just for broadband anymore.
                              Разбира се, ама иначе сме параноици и конспиратори ....
                              Реалисти сме за бога, няма безплатен обяд.

                              С какво е толкова специален тоя Кевин ????
                              Ама естествено, че Тесла е дата компания.
                              Waymo обаче, със помоща на Google Maps им диша във врата.
                              Ако искам да замразя пари за дългодишен период от 7-10 год и и аз бих си купил спекулативно.за макс 5% от портфейла.
                              Иначе акцията е волатилна колкото биткойна, може и да избичи небето като Амазона, ама дълго-дългосрочно.
                              Обясни ми как точно Уеймо им диша във врата? За да си дата компания, има едно много просто условие - трябват ти данни, колкото се може повече. Как според теб няколко коли които обикалят веднъж на няколко години по улиците с цел заснемане, могат да се сравнят с 500 000 тесли които се движат ВСЕКИ ден по цял свят и освен снимки качват и шофьорско поведение, знаци, светофари, ремонти и въобще всичко което се случва в реално време.
                              Очевидно нямаш представа какво точно означава дата компания, и колко трудно е да се бориш с монополиста, който вече е влезнал дълбоко в тази област. Защо според теб Гугъл вече 20 години са непоклатими на върха в търсачките?

                              Коментар


                              • Не съм влизал много в тази тема, но не излиза ли, че Фолксваген е по-добрият и по-евтин EV?


                                How does the ID3 and ID4 compare vs competitors? According to ADAC sourced analysis the VW ID3 brings a cost of 41.6 cents per km vs key competitors including Tesla Model 3 at 47.4 cents per km. VW showed a comparison between the ID4 and Tesla Model Y with a price ~€10k below offering similar range and battery size. The head of Sales VW ID was clear that the most recent review published by the German Magazine Automotorsport on the VW ID, was something they were looking very closely at and would provide potentially room for improvement going forward. VW is looking to carry out over the air updates early next year and update the 2 functions out of the 300 total functions that are available.

                                Коментар

                                Working...
                                X