IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от representjah

    Говриш само в бъдеще време. Имаш точно пет ЩЕ-та в поста ти. Едно ЩЕ стрва едно нищо - nada, zero, niente. Фантазия, мечти и надежди.
    Аз ти говоря сега, фактите по документи. Три МЕГА ФАБРИКИ (дори две и половина), на цена 20.2 МИлиарда. Ти смятай колко ЩЕ струва следващата.

    Нищо не каза за предложението ми? до 31 декември 2023, Тесла няма да имат повече от 800 000 (осемстотин хиляди) произведени и продадени коли годишно. Това са 20% под твоите 40%. Без оглед на причината - земетресение, закъснения в строежи, кризи, супервируси, господ да слезе на земята. Една стотачка
    Пазара както знаеш отразява очакванията за бъдещето, а отчетите отражение на миналото. Толкова за ЩЕто

    700-800 хил ще ги направят още следващата година. За 23та бих заложил на 1,5 милиона поне.
    И хубаво уиски става

    Коментар


    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

      Четеш но не разбираш или не искаш да разбереш. Предполагам си наясно, че с всяка следваща итерация се научаваш да произвеждаш повече, на по-ниска цена. За Китай на спомен разходите са 70% по-ниски от Невада (смятай колко е излязла). В Германия фабриката ще е още по-добра и ефективна. В момента се надпреварват коя Германската или Тексаската фабрика ще отворят първи врати.

      Капацитета зависи от технологията на производство. Ако в Невада са сглобявали първите М3 от стотици части, то в момента се прави от не повече от 10. С новата преса технологично колата ще се „щампова“ – което значи съкращаване на разходи, време и човешки грешки. Това никой не го прави освен Тесла, които свалят разходите драстично заради батерии и каросерия. Да не говорим, че ще произвеждат пъти повече батерии от сегашния капацитет.
      Четеш евангелието с негативна нагласа, което е продиктувано от предварителната нагласа за компанията и Елън Мъск.
      А...СУРОВИННАТА БАЗА за тези батерии? Ей там е Мазалото.
      Last edited by Pyramid; 18.11.2020, 21:45.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
        Той бота винаги пуска някаква брутална глупост и после да се чудим как ги измисля и какво има в предвид.
        Всички графики му показват че всички отиват надолу а САМО Тесла има ръст, обаче той не може и не може да го осъзнае скоро няма да има и части за неговата бангия която предполагам консумира доста части
        На принципа че като повтори нещо сто пъти става истина.

        Хейтърите на електричките не осъзнават, че колкото повече производители пускат електрички, те не ядат от Тесла а от дела на ДВГ. Типичен пример е Порше, при които веднага след излизането на електрическия Тайкан се оказва най-продавания модел на марката с голяма преднина пред всички останали.
        Тесла ще увеличава номинални продажбите с 40-50% ръст и ще държи лъвския пай, както като бройки така и като марж подобно на Епъл.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от representjah

          Аз чета съвсем различни неща: https://en.wikipedia.org/wiki/Giga_Nevada
          Още не е 100% завършена и капацитета. Започната е 2014!

          Ясно пише в Баланса за 2019 - Property, Plan and equipment - 20.2 Милиарда. Прегледай го по години, петица минимум за фабрика. МИНИМУМ


          За 2019 - 400 000 автомобила прозведени , нали уж два милиона е капацитета? И това доколкото разбирам е от ВСИЧКИ (три) Гига-мега-Фабрики. Нека са три напълно функциониращи, и какво става - 150 000 годишно/ от фабрика. Как точно го смятате и виждате тия ДВА МИЛИОНа?
          Четеш но не разбираш или не искаш да разбереш. Предполагам си наясно, че с всяка следваща итерация се научаваш да произвеждаш повече, на по-ниска цена. За Китай на спомен разходите са 70% по-ниски от Невада (смятай колко е излязла). В Германия фабриката ще е още по-добра и ефективна. В момента се надпреварват коя Германската или Тексаската фабрика ще отворят първи врати.

          Капацитета зависи от технологията на производство. Ако в Невада са сглобявали първите М3 от стотици части, то в момента се прави от не повече от 10. С новата преса технологично колата ще се „щампова“ – което значи съкращаване на разходи, време и човешки грешки. Това никой не го прави освен Тесла, които свалят разходите драстично заради батерии и каросерия. Да не говорим, че ще произвеждат пъти повече батерии от сегашния капацитет.
          Четеш евангелието с негативна нагласа, което е продиктувано от предварителната нагласа за компанията и Елън Мъск.

          Коментар


          • Той бота винаги пуска някаква брутална глупост и после да се чудим как ги измисля и какво има в предвид.
            Всички графики му показват че всички отиват надолу а САМО Тесла има ръст, обаче той не може и не може да го осъзнае скоро няма да има и части за неговата бангия която предполагам консумира доста части

            Коментар


            • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

              Тесла расте 23%, другите растат 300% и СА ПО ГОЛЕМИ от тесла. Как ще ги настигне, че и задмине?
              НИКОГА НЯМА ДА ИМА И 1млн продажби
              Кои са тия които растат с 300% и са по-големи от Тесла?

              Коментар


              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                Няма как да знаем със сигурност какво и как ще се случи, но една Гига фабрика е към 2 млрд, строи се за година (дори по-малко), капацитета е за 2 мил/година. Променят методологията на производство с гига преса за купето и безумно ускорение в производството на батерии. Което намалява драстично както капиталовите така и оперативните разходи. Нуждите от капитал ще са доста по-ниски а сроковете по-кратки за реализация. При положение че поддържат растеж от 60 % до момента спад на ръста до 40% ми песимистичния вариант. В 2020та с КОВИД и поголовен спад на продажбите в цялата индустрия, Тесла правят над 30% ръст. Ако историята е някакъв показател съм по-склонен да вярвам че ще продължат със същото темпо, отколкото че ще забавят.

                Всеки който е в автомобило производството е наясно, че производителите ще опитват да догонват технологично Тесла, но това няма да се случи в обозримо бъдеще, което дава зелена писта за огромен растеж, както в автомобилите, така и в другите бизнес линии – покриви, батерии (станции), софтуер, …
                Тесла расте 23%, другите растат 300% и СА ПО ГОЛЕМИ от тесла. Как ще ги настигне, че и задмине?
                НИКОГА НЯМА ДА ИМА И 1млн продажби
                Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                Коментар


                • Първоначално изпратено от representjah

                  ДОбре де, дай да проверим цифрите. Приемам че си прав. 40 % ръст, 2029 ще достигне капацитет 10 млн автомобила. Ама как точно ще ги произведат? Ще ги копи/пейстнат ли?

                  Една Гигафабрика е с цена около 5-6 Милиарда и се строи за около 2 години. Капацитета ѝ е около 0.5 млн (Фресно). Значи трябва да имат до 2029 - 20 гигафабрики за да се справят с това количесто което посочваш. В момента имат ТРИ (нека са пет). Остават още 15 бъдещи фабрики..... всяка от които се строи за около 2 години. За тях трябват около 100 МЛРД. И всяка година да се строят поне по ТРИ. Което означава огромен ресурсе след 3-4 години - 50МЛРд инвестиции само за тия строежи. Нека примем, че за момента ТЕСЛА прави ЧИСТА печалба 1 МЛРД и тя ще нараства също както производството - с 40%. През 2029 ще имат ЧИста печалба 20МЛРД годишно.

                  Всичко това е хипотетично. Но не ти ли се вижда НЕРЕАЛНО? 40% растеж, 1 МЛРД годишно чиста печалба, вечен достъп до евтино кредитиране?

                  Та как мислиш - това според тебе колко ВЕРОЯТНО е да се случи - 40% растеж, 3 фабрики годишно, 1МЛРД чиста печалба със същия 40$ темп на растеж, 1% лихвени нива следащите 9 години. Зимният сън на конкурентите.. За мен това е под 1/100 000.


                  Няма как да знаем със сигурност какво и как ще се случи, но една Гига фабрика е към 2 млрд, строи се за година (дори по-малко), капацитета е за 2 мил/година. Променят методологията на производство с гига преса за купето и безумно ускорение в производството на батерии. Което намалява драстично както капиталовите така и оперативните разходи. Нуждите от капитал ще са доста по-ниски а сроковете по-кратки за реализация. При положение че поддържат растеж от 60 % до момента спад на ръста до 40% ми песимистичния вариант. В 2020та с КОВИД и поголовен спад на продажбите в цялата индустрия, Тесла правят над 30% ръст. Ако историята е някакъв показател съм по-склонен да вярвам че ще продължат със същото темпо, отколкото че ще забавят.

                  Всеки който е в автомобило производството е наясно, че производителите ще опитват да догонват технологично Тесла, но това няма да се случи в обозримо бъдеще, което дава зелена писта за огромен растеж, както в автомобилите, така и в другите бизнес линии – покриви, батерии (станции), софтуер, …

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                    Никой от групичката електрокарсектанти няма да приеме бас. ИИИИИИИИИИ не им обръщай внимание - те така си говорят. Акциите се срутиха от около 2000 на 350, ама те си вярват
                    А, да си забелязал, случайно, че цената на акциите, е не томно НЕотражение нито на полезността на продуктите, нито на мнго други неща? Т ой самият Мъск си го мести из крачолите за тези цени, а ние, да,си въобразяваме средно-и дългосрочни тенденции? Несериозно.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                      Баси "сметките", на пръсти ли смяташ? Къде е казано че капацитета на една гигафабрика е 0.5 милиона коли на година? Примерно тази в Берлин е проектирана за толкова начален и после да се разшири до около 2 млн. И какъв е проблема за 100 милиарда инвестиции следващите 10 години? Фолксваген инвестира 150 милиарда за тоя период, от които половината поне за ел. коли. И няма и 1/10 от доверието на борсата което има Тесла.
                      Примерно в Берлин почнаха с тлъста глоба, като има голям шанс да не отвори въобще заради екологичния ефект. Те 0.5млн не могат да изкарат, тоя се засили на 2 хахахаха Проблема с инвестициите е че тесларите бяха пак на фалит преди 2 месеца, за разлика от Фолкса. Едната голя борса не стига,Теранос случая ясно показа какво следва.

                      Коментар


                      • За сплит чувал ли си?

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от representjah

                          Пак пожелателно мислене. Цифри моля, цифри. Това разширяване от 0.5 млн до 2 млн не става със 3-д принтер. Добре, няма да е три пъти, но поне два пъти отгоре разходи. И на колко точно милиарда ще изчислиш доверието? Днеска го има, утре го няма, изчезва като пролетния сняг - точно за един ден.
                          Ако си толкова вярващ - един бас на 200 лева? До три години - декември 2023, Тесла няма да бъде изобщо на тия нива нито като продажби за които сънувате (40%), нито като капацитет. СПоред мен най-малко поне 30% надолу. Мераклия ли си или само си проетряваш устата?
                          Никой от групичката електрокарсектанти няма да приеме бас. ИИИИИИИИИИ не им обръщай внимание - те така си говорят. Акциите се срутиха от около 2000 на 350, ама те си вярват

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от representjah

                            Пак пожелателно мислене. Цифри моля, цифри. Това разширяване от 0.5 млн до 2 млн не става със 3-д принтер. Добре, няма да е три пъти, но поне два пъти отгоре разходи. И на колко точно милиарда ще изчислиш доверието? Днеска го има, утре го няма, изчезва като пролетния сняг - точно за един ден.
                            Ако си толкова вярващ - един бас на 200 лева? До три години - декември 2023, Тесла няма да бъде изобщо на тия нива нито като продажби за които сънувате (40%), нито като капацитет. СПоред мен най-малко поне 30% надолу. Мераклия ли си или само си проетряваш устата?
                            Разбира се, че няма да е на тези нива. И за 30-те процента, вярвам. Ама може да са и 40, пък може, и да са нагоре...

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от representjah

                              ДОбре де, дай да проверим цифрите. Приемам че си прав. 40 % ръст, 2029 ще достигне капацитет 10 млн автомобила. Ама как точно ще ги произведат? Ще ги копи/пейстнат ли?

                              Една Гигафабрика е с цена около 5-6 Милиарда и се строи за около 2 години. Капацитета ѝ е около 0.5 млн (Фресно). Значи трябва да имат до 2029 - 20 гигафабрики за да се справят с това количесто което посочваш. В момента имат ТРИ (нека са пет). Остават още 15 бъдещи фабрики..... всяка от които се строи за около 2 години. За тях трябват около 100 МЛРД. И всяка година да се строят поне по ТРИ. Което означава огромен ресурсе след 3-4 години - 50МЛРд инвестиции само за тия строежи. Нека примем, че за момента ТЕСЛА прави ЧИСТА печалба 1 МЛРД и тя ще нараства също както производството - с 40%. През 2029 ще имат ЧИста печалба 20МЛРД годишно.

                              Всичко това е хипотетично. Но не ти ли се вижда НЕРЕАЛНО? 40% растеж, 1 МЛРД годишно чиста печалба, вечен достъп до евтино кредитиране?

                              Та как мислиш - това според тебе колко ВЕРОЯТНО е да се случи - 40% растеж, 3 фабрики годишно, 1МЛРД чиста печалба със същия 40$ темп на растеж, 1% лихвени нива следащите 9 години. Зимният сън на конкурентите.. За мен това е под 1/100 000.


                              Баси "сметките", на пръсти ли смяташ? Къде е казано че капацитета на една гигафабрика е 0.5 милиона коли на година? Примерно тази в Берлин е проектирана за толкова начален и после да се разшири до около 2 млн. И какъв е проблема за 100 милиарда инвестиции следващите 10 години? Фолксваген инвестира 150 милиарда за тоя период, от които половината поне за ел. коли. И няма и 1/10 от доверието на борсата което има Тесла.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от representjah

                                ДОбре де, дай да проверим цифрите. Приемам че си прав. 40 % ръст, 2029 ще достигне капацитет 10 млн автомобила. Ама как точно ще ги произведат? Ще ги копи/пейстнат ли?

                                Една Гигафабрика е с цена около 5-6 Милиарда и се строи за около 2 години. Капацитета ѝ е около 0.5 млн (Фресно). Значи трябва да имат до 2029 - 20 гигафабрики за да се справят с това количесто което посочваш. В момента имат ТРИ (нека са пет). Остават още 15 бъдещи фабрики..... всяка от които се строи за около 2 години. За тях трябват около 100 МЛРД. И всяка година да се строят поне по ТРИ. Което означава огромен ресурсе след 3-4 години - 50МЛРд инвестиции само за тия строежи. Нека примем, че за момента ТЕСЛА прави ЧИСТА печалба 1 МЛРД и тя ще нараства също както производството - с 40%. През 2029 ще имат ЧИста печалба 20МЛРД годишно.

                                Всичко това е хипотетично. Но не ти ли се вижда НЕРЕАЛНО? 40% растеж, 1 МЛРД годишно чиста печалба, вечен достъп до евтино кредитиране?

                                Та как мислиш - това според тебе колко ВЕРОЯТНО е да се случи - 40% растеж, 3 фабрики годишно, 1МЛРД чиста печалба със същия 40$ темп на растеж, 1% лихвени нива следащите 9 години. Зимният сън на конкурентите.. За мен това е под 1/100 000.


                                На тоя фон - досега не успяват да доставят навреме, вместо печалба са на минус 450 млн ПОНЕ постоянно - е как да стане? А сетих се, гуруто ще пафка пред камерата и балъците ще подрипват в Туитър Тая фирма има 3 пъти повече дългове, отколкото пари - на практика е постоянно във фалит.

                                Коментар

                                Working...
                                X