IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
    Така че предстоят вълнуващи интелектулани, техноогични и стратегически сблъсаци в тази сфера.
    Колата на тесла трябва да се казва Волта, по името на италианеца изобретил електрическата батерия и предвид обсесията на Мъск с батериите, пак негов претоплен меркетингов буламач или почакай, това е защото Мъскчо сам се равнява по Никола, кой знае ...

    От всичките опити за правене на енергия в наши дни, липсва този на Никола със електрически генератор, който "нямало да консумира никакво гориво".

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

      Именно - на земята има достатъчно количество вода, от която можем да получим колосални количества водород за горене + кислород за обогатяване на атмосферата. И ако се намери лесен и евтин метод за разлагането на водата на водород и кислород, човечеството ще си реши енергийните проблеми за милиони години напред в бъдещето.

      Към днешна дата като че ли най-евтиния метод е да се използва електролиза, като енергията се взема от слънцето посредством соларни панели. Да, ама този метод има лошо КПД и е все още икономически неефективен. Ако нещо се подобри в метода или ако се измисли друг метод, то тогава водорода ще измести като гориво всички други изкопаеми горива.

      Има разбира се и проблем със съхранението на готовия водород, но всичко това са част от проблемите, които бъдещите технологии трябва да решат.
      Получаването на водород от водата е общо взето с нулев(теоретично) или отрицателен(напрактика) енергиен резултат. В смисъл, че колкото енергия вложиш при получаването му толкоз или по-скоро по-малко ще получиш при повторното му окисляване до Н2О. Горенето на водород е най-лошия вариант на използването му, понеже температурата на горене е много висока (2000С) и ще се получат зловредните Азотни Оксиди - същите заради които прокълнаха дизеловите двигатели.
      Що се отнася до идеята да обогатяваме атмосферта с кислород това също е опасно. Веднъж вече се е случвало преди милиард години и в резултат Планетата ни е зъмръзнала. Работата се е оправила при поредния период на повишена вулканична активност, която доставя нужното количество парникови газове, зада може клмата да се позатопли.
      Водородната енергетика е голяма тема и има много за изучаване и изясняване в тази посока.
      Очевидните и простите решения от рода на получаваме водород с електорлиза са твърде подвеждащи.
      Точно електролизата е най-скъпият начин за получаване на водород. Но е потенциално най-екологичният ако елктричеството се получава от ВЕИ.
      Обратното получаване на енергия от водород също е сложна задача - простото горене веч го изяснихме. Остават така наречените горивни клетки.
      Понеже темата е за ел мобилите, ще припомня че преди 20 години когато ел мобилите започнаха да стават модна тема, това беше в контекста на прогреса в областа на водородните клетки. След това фокус се измести към вариантите с Литиево Йони Акумултори.
      Интересното е, че сериозните автомобилни компании продължават да разработват модели с горивни клетки и изглежда ги намират за по-перспективни от тези с акумулатори. А що се отнася до тежкотоварните превозни средства изглежда са единствената реалистична перспектива.
      Големия плюс на горивната клетка е, че за разлика от акумулатора тя пробразува първичен енергоносител в ел енергия с КПД от над 40% до към 80%. При акумулаторите се съхранява ел енергия, първичния източник на енергия е скрит някъде зад ел контакта и ел мрежата.
      От тази особеност на горивната клетка произлиза и друго едно нейно преимущество - бързото зареждане. Автомобила се зарежда с енерго носител, което е масообменен процес и се извършва с многократно по-малък разход на енергия и мощност отколкото е енергията която се получава при "активирането" на енергоносителя.
      При зареждането на акумулаторите се пренася енергия и ако искаме процеса да е "по-бърз"(да заредим за пет мнути и да ккараме пет часа) от процеса на последващото и консумране, следва да изпозваме пропорционално по голяма мощност (пет часа делено на пет минути, пъти по-голяма мощност).
      Основния недостаатък при водородните автомобили е липсата на дистрибуторска мрежа и сложноста на съхранението на водорода.
      Само че дистрибуторската мрежа за ел мобилите само привидно изглежда по-лесно изпълнима. Всъщност с нарастването на броя на ел мобилите ще става все по-осезаем недстига на капацитет на енергийната система. При предстоящото калкулиране на разходите за разширяване на капацитета и, или изграждане на алтернативна водородна инфраструктура, може да се окаже, че отговора не е чак толкоз в полза на ел мрежата.
      Така че предстоят вълнуващи интелектулани, техноогични и стратегически сблъсаци в тази сфера.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

        Именно - на земята има достатъчно количество вода, от която можем да получим колосални количества водород за горене + кислород за обогатяване на атмосферата. И ако се намери лесен и евтин метод за разлагането на водата на водород и кислород, човечеството ще си реши енергийните проблеми за милиони години напред в бъдещето.

        Към днешна дата като че ли най-евтиния метод е да се използва електролиза, като енергията се взема от слънцето посредством соларни панели. Да, ама този метод има лошо КПД и е все още икономически неефективен. Ако нещо се подобри в метода или ако се измисли друг метод, то тогава водорода ще измести като гориво всички други изкопаеми горива.

        Има разбира се и проблем със съхранението на готовия водород, но всичко това са част от проблемите, които бъдещите технологии трябва да решат.
        Ще ми се да съм оптимист, обаче, има ред сложности. Съвсем безвъглеродна, икономиката, я стане, я-не.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Иван Петкандраганов Разгледай мнение

          Най-евтиното, но и еднократно и единствено производство на водород е било малко след Големия взрив.

          От тогава повече не се произвежда.
          Но все още го има в несвързан вид бая, само че не на земята.
          И на земята е бая, но във формата на вода.
          Именно - на земята има достатъчно количество вода, от която можем да получим колосални количества водород за горене + кислород за обогатяване на атмосферата. И ако се намери лесен и евтин метод за разлагането на водата на водород и кислород, човечеството ще си реши енергийните проблеми за милиони години напред в бъдещето.

          Към днешна дата като че ли най-евтиния метод е да се използва електролиза, като енергията се взема от слънцето посредством соларни панели. Да, ама този метод има лошо КПД и е все още икономически неефективен. Ако нещо се подобри в метода или ако се измисли друг метод, то тогава водорода ще измести като гориво всички други изкопаеми горива.

          Има разбира се и проблем със съхранението на готовия водород, но всичко това са част от проблемите, които бъдещите технологии трябва да решат.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

            При тия всички нива имат климатици, аз гледах второто - Актив. Други екстри като отопление на седалки и прочие не са ме вълнували.
            Освен климатик има и отопление от двигателя, както е при ДВГ. При работа на ел двигателите се отделя много топлина, затова и има две системи за охлаждане.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Никола20 Разгледай мнение

              Физик им трябваше на тия хора в темата.

              Хайде сега да им обясниш къде го има в несвързан вид, при положение, че той, милият, никак не обича да е несвързан.
              Не съм физик а и това за водорода всеки е чувал, само че забравил.

              Водорода основно е в междузвездното пространство. Мислех, че е 80% от веществото в цялата вселена, но сега погледнах в уикито и казват, че е 75%.

              той е най-лекият химичен елемент, а неговата едноатомна форма (H) е най-разпространеното химично вещество, формирайки около 75% от барионната маса на Вселената.
              Явно от времето на последните ми сведения до сега звездите са изгорили още пет процента.

              Но той е много нарядко в междузвездното пространство, помня нещо като един атом на един кубичен километър. Щом още е в атомно състояние Н, а не в молекула Н2, значи от създаването си и досега не се е сблъсквал с друг атом, макар че е в постоянен полет. Представляваш ли си колко е голяма вселената?

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Иван Петкандраганов Разгледай мнение

                Най-евтиното, но и еднократно и единствено производство на водород е било малко след Големия взрив.

                От тогава повече не се произвежда.
                Но все още го има в несвързан вид бая, само че не на земята.
                И на земята е бая, но във формата на вода.
                Физик им трябваше на тия хора в темата.

                Хайде сега да им обясниш къде го има в несвързан вид, при положение, че той, милият, никак не обича да е несвързан.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                  Ако се измисли начин за евтино производство и съхранение на водород, това наистина ще е загробващо както за ел. колите, така и за ДВГ на петролни продукти. Чакаме бъдещето на технологиите, и е напълно възможно то да ни предостави някаква изненадка ....
                  Най-евтиното, но и еднократно и единствено производство на водород е било малко след Големия взрив.

                  От тогава повече не се произвежда.
                  Но все още го има в несвързан вид бая, само че не на земята.
                  И на земята е бая, но във формата на вода.

                  Коментар


                  • Като каза автопилота че се сетих нещо- това си е хубава джаджа, но не знам дали си наясно че най-вероятно ще спазва всички ограничения- 30-30, 50-50 и ако нормално прехвърляш ограниченията с малко да кажем нощем с 20-30км отгоре, то автопилота няма да ги прехвърли и вместо за 5 минути ще стигнеш за 7-8 минути за където си тръгнал

                    Всъщност как е батерията дейви, сега с падането на температурите, всъщност ти няма да го усетиш, защото си зареждаш колата до сутринта, но ако мръднеш нанякъде за да кажем 10-12 часа и не е в контакта ще гризнеш дървото
                    Last edited by v_tin; 21.11.2020, 12:48.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                      Дейви, гледам че са те хванали пак-- https://fakti.bg/avto/530689-kak-sht...e-idioti-video
                      Няма как да съм аз защото е с турска регистрация, пък вие руснаците най-много се имате с турците така че по-скоро е някои твой роднина Разбираемо е че не ги познаваш всичките си роднини нали...

                      Иначе в други новини собственик на Порше Тайкан , което няма нито автопилот нито аварийно спиране, оценил ползите от тези "екстри" (в кавички защото аз повече кола без тези опции задължителни за мен няма да купя никога).

                      https://www.teslarati.com/porsche-ta...ng-fail-video/

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                        Китайските градове са обхванати от „златна треска“ заради водородните клетки


                        Лоши новини за електричките
                        Ако се измисли начин за евтино производство и съхранение на водород, това наистина ще е загробващо както за ел. колите, така и за ДВГ на петролни продукти. Чакаме бъдещето на технологиите, и е напълно възможно то да ни предостави някаква изненадка ....

                        То въобще цялото бъдеще изцяло зависи от методите за производство и съхранение на енергия, и не изключвам да се появи нещо, което коренно ще преобърне съвременните ни представи. Така че нека да не се опитваме да сме пророци, защото точно в тази област с енергията на бъдещето рискуваме много да се изложим.
                        Last edited by Mateev; 21.11.2020, 12:22.

                        Коментар


                        • Китайските градове са обхванати от „златна треска“ заради водородните клетки

                          Лоши новини за електричките

                          Коментар


                          • Дейви, гледам че са те хванали пак-- https://fakti.bg/avto/530689-kak-sht...e-idioti-video

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от representjah

                              @ED приемаш или отказваш баса?
                              Абсолютно ДА.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от vikhunter Разгледай мнение

                                Возих се преди няколко дни. Мисля, че беше последно ниво оборудване.
                                При тия всички нива имат климатици, аз гледах второто - Актив. Други екстри като отопление на седалки и прочие не са ме вълнували.

                                Коментар

                                Working...
                                X