Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Наистина отнема. Факт. Ама позволява на батерията да отдава с пълна мощност. Аз ти обясних (и линк качих, снощи, руски) че, не самият заряд при изстудяване, се губи, а, се вдига вътрешното съпротивление на батерията. Докато загрее от работа, след което, се нормализира. Освен това, повтарям: В заледеното, имаш още разходи на енергия, които, не се превръщат в километри. Производителят знае това, компът е програмиран съответно, и ти извежда данни, близки до фактически достижимия пробег.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнениеАбе тая година Тесла ще излезе ли на печалба или па ще кюта на загуба?
Гледам добре се движи в предните тримесечия, ако нещо не се прецака в последното тримесечие ще отчете и първата годишна печалба.
И така още 10-20 години до де си избие загубите.Напушения не го интересува да излиза на печалба, нали балъците с акции му снесоха на него бонусите, ся да го духат под вода
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Обясних нещо, което изглежда не искаш да приемеш- живееш при минус 20градуса 2-3 месеца- къде ще ги затоплиш тези батерии- колата ти стои на улицата и ходиш на обществена зареждачка- затоплянето също ще отнеме от заряда на батерията
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Същите батерии, ги затопли добре, и гледай резултата.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Същите батерии, ги затопли добре, и гледай резултата.
Коментар
-
[QUOTE=DaveBG;n3694599]
Загубата няма никакво значение при тия компании. Ето амазон беше на загуба 10 години а сега е най-богатата компания в света.
Тесла имат огромни парични резерви в кеш. В сравнение с другите автопроизводители които са затънали в дългове те имат милярди и милярди кеш който покрива всичките им разноски. Наскоро само извадиха 5 милярда от акциите за зор заман (без да им трябват за нещо конкретно). Парите им реално никога няма да свършат.
хахахаха, ааааааааааааааааахахахаха, аааааааааааахахахаха
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Както обикновено говориш глупости. Заряда се губи в незначителни количества (под 1% на денонощие), т.к. в колата постоянно работи нещо - sentry mode; комуникация с апа; поддържане на оптимална температура на батерията и т.н.
Най-енергийно ефективното EV е на Тесла - всички останали има да догонват. За съжаление много бавно.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Не пиши глупости, като е там вътре заряда защо не изкарва същите километри- за една нощ колата от долният ми клип е загубила около 4%, за затопляне на купето от минус 17- в колата минус 15 до мисля че беше 25градуса човека ползува около 1,5% , вечерта когато остави колата беше на 362км, сутринта беше с 44км по малко, реално колата изкара около 290км
Купи си от лидъл 2 комплекта зарядни батерии замери заряда, сложи единият комплект във фризера, другият го дръж на стайна температура- на следващият ден замери показателите на двата комплекта. Комплекта който е във фризера му включи консуматор, същият консуматор включи на другият комплект- ще даде ли разлика продължителността на ползуване- ами ще даде разбира се.
За съжаление не ползуваме колите си в лабораторни условия, не всички имат гаражи, да не говорим за отопляеми. От практична гледна точка сигурно трябва да се купуват електрички като китайците- с пробег до 150км, дори и да загуби половината си пробег пак ще може да ходиш до лидъла на 1км и до работа на 5км
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеИзглежда че само в норвегия тези ел коли могат да стоят по няколко месеца без да са включени в контакта. Навсякъде другаде губят зимата заряд, в говедария, в канада, в бг. в германия също. Само в норвегия държат фронта
Там, където преди е живеела "стоката", домашните животни, сега живее Теслата.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнениеАбе тая година Тесла ще излезе ли на печалба или па ще кюта на загуба?
Гледам добре се движи в предните тримесечия, ако нещо не се прецака в последното тримесечие ще отчете и първата годишна печалба.
И така още 10-20 години до де си избие загубите.
Тесла имат огромни парични резерви в кеш. В сравнение с другите автопроизводители които са затънали в дългове те имат милярди и милярди кеш който покрива всичките им разноски. Наскоро само извадиха 5 милярда от акциите за зор заман (без да им трябват за нещо конкретно). Парите им реално никога няма да свършат.
Иначе ето какво казва е Джей Лено който е безспорно най-голмия "петрол хед" в света:
https://www.youtube.com/watch?v=KC1fCO0feng
От как е купил колата през 2015г. не е правил нищо по нея. Само я кара и то защото е най-бързата кола която може да се купи. Не че няма и над 100 други коли в гаража си който е като музей на авто историята на света.Last edited by DaveBG; 27.12.2020, 16:48.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеИзглежда че само в норвегия тези ел коли могат да стоят по няколко месеца без да са включени в контакта. Навсякъде другаде губят зимата заряд, в говедария, в канада, в бг. в германия също. Само в норвегия държат фронта
поста беше за всички електрички, а не само за тесларите
Най-енергийно ефективното EV е на Тесла - всички останали има да догонват. За съжаление много бавно.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеИ в Исландия, може би. Работата е там, дали имат хората отопляеми гаражи. ... Е, или Мъсконтий дали слага добра термоизолация с подгрев на батериите, щото, както установихме, за подгрев на батерията, може да се губи по-малко енергия, отколкото, от изстудяването и.
И, последно, всяка кола (вкл.ел.) може неограничено дълго да стои в гараж ... ако не искаш от нея, някакси тутакси, изведнъж, да тръгне след това. А още... Ако от студа, батерията "губи капацитет" БЕЗ саморазряд (затова именно, сложих кавичките) значи...
ЗНАЧИ, дали един или десет дни ще стои на студено, АКО НЕ Е ТЕКЪЛ САМОРАЗРЯД, "загубата на капацитет", освен обратима, би трябвало, да се още и самоограничи. И, след 30 дни на -20°С, да е почти колкото след 1. Помислете малко от електрихимична гледна точка: Процесите на генериране на ЕДН, само са приглушени от ниската температура. Зарядът е там вътре и, за да бъде отдаден, не би ли трябвало, просто, да се загрее, пуста батерия? Пробегът ще е на минус, разбира се: Отопление на купето, увеличен вискозитет на смазката в редуктора, увеличено приплъзване на гумите върху леда, повече използване на фаровете в тъмното и т.н. но, до там. Други е саморазрядът. Ама, за да настъпи той, се иска проводимост на електролита (който, е -за "беда" - почти замръзнал, какво ти движение на йони?), както и други процеси на фона на увеличено съпротивление, потискани.
Купи си от лидъл 2 комплекта зарядни батерии замери заряда, сложи единият комплект във фризера, другият го дръж на стайна температура- на следващият ден замери показателите на двата комплекта. Комплекта който е във фризера му включи консуматор, същият консуматор включи на другият комплект- ще даде ли разлика продължителността на ползуване- ами ще даде разбира се.
За съжаление не ползуваме колите си в лабораторни условия, не всички имат гаражи, да не говорим за отопляеми. От практична гледна точка сигурно трябва да се купуват електрички като китайците- с пробег до 150км, дори и да загуби половината си пробег пак ще може да ходиш до лидъла на 1км и до работа на 5км
Коментар
-
Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
Пак говориш глупости без данни, в момента 2020 стандарта е 300+км почти за всички и са с по-дълъг пробег от дъртата тесла, Рендето е 320, Пежето е 340, Нисана 360, Мустанга 480, къде си тръгнал въобщеЕдно нещо безспорно расте при тесларите и тук са бройките в рекол - вече удариха 40% от цялата и без това мижава продукция.
Набалончената акция спря в момента, в който докосна S&P 500 индекса и друсна същия ден 6% надолу, точно индикация на балон за балъци като теб - бас държа че пак си купил на върха. А бяха едни надежди говежди, ся напушеняка се мъчи отчаяно да се слива с някой установен производител, ама никой не го ще... апропо ръстовете на чистите китайци са по-големи от тесларския, а аз досега читава кола оттам не съм видял
ПП: теслата 2012 дори не е правена от тях, купено от Лотус шаси + китайска батерийка и айдеееее кола ша правимТе и до ден днешен имат карикатурни проблеми, точно щото не е кола, с най-ниския рейтинг за качество от 32 марки в САЩ, дето са изследвани.
Модел S от 2012та e с по-голям пробег от всички изброени от теб модели (ти говориш за роудстъра от 2008ма, който е правен преди да влезе Мъск в компанията).
Акцията както и да я въртиш е с 650% ръст тази година. Спада след влизането в S&P беше повече от очакван (buy the rumors, sell the news), даже ми се струва малък.
Колкото и да се мъчиш, не можеш да промениш фактите.
Коментар
Коментар