If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Между другото, преди дни пуснаха някакво инфо, че Тесла печелели не толкова от продажби на коли, а от някакви екокредити, които, продавали като производители на Електрички.
ТА,
Вдигнат ли мощи в Китай, свиват себестойността и транспортните разходи и увеличават и продажбите си на такива кредити. Което значи, че печалбата, си я правят, така или иначе и, оттам, чудо голямо, че били. Около 1% от пазара.
Разбираш ли, Безименен? Ние тук си бръмчим, а Мъск... Ами, той си трупа печалби и не ебава...
Потърси добре онова, което твърдиш за въглеродните емисии, които Тесла реализира.
Някъде четох, че тия приходи вече приключиха.
Другото в поста ти е несъществено, защото китайците "трупат повече печалби" - да те цитирам..., но китайците приемат нещата различно...
От целия чаршаф оставих само смисленото - болката ти че не можеш да си позволиш дори и xpeng или какъвто ще да е китаец, камо ли Тесла. Че и виртуални джобни пресмяташ. Ми нема логика некой да си купува айфон, като има китайци колкото искаш по 200 лв че и "джобни" ще ти "останат", ама на, явно хората са по-глупави от тебе. Вземи им обясни и Аудита и Мерцедеси да не си купуват, щото лада веста върши същата работа за 10 бона, че и джобни ще "останат".
Много те боли за това, че по разбираем начин защитавам позицията си.
Сигурен съм, че ти разполагаш- и не само това, ни и ще дадеш 100 000 евро за Тесла
Когато го направиш, обади ми се, за да ти честитя.
...........
Да, нямам тия пари, но дори да ги имах - не бих ги харизал за идеята - да купя нещо, което няма стойност, но и което ще бъде само, за да виждам (например) - завистливите очи на хората като теб.
И - представи си - нито съм унижен, нито пък - засрамен от факта, че на мога да си позволя подобна покупка.
И отново повтарям : дори да имах тия пари - не бих ги дал за електромобил Тесла.
За тия 11 години - какво ли не чухме. Страшното "предсказание" за подмяната - така и не се сбъдва - нито от догодина, нито - след 5 години, нито пък и на 10-тата година.
Едва ли на XPENG след 11 год. ще му се наложи принудително да поправя 156000 броя ВИСОК и скъп клас коли, боята да се лющи след година, екрана и калниците лесно да падат, коли да се замозапалват или да са неуправляеми и то въпреки получените субсидии от правителствата, екокредите, печалбите от високата борсова цена и т.н.
Супер неугледния Роадстар още не е излязъл, ами то ракета се строи по-бързо.
Новата евтина кола на Мъскчо, колко да е евтина, 25000$ не са малко, ще бъде голяма колкото най-големия Смарт.
А и втория неуспешен опит на СпейсХ, опитите продължават.
The Boring Tunnel под Вегас ще тръгне ли скоро ?
Онуй, умното прасе ли, шимпанзе ли, дето Мъска имал виждане да го контролира от разстояние със датчици, как върви проекта ?
За тия 11 години - какво ли не чухме. Страшното "предсказание" за подмяната - така и не се сбъдва - нито от догодина, нито - след 5 години, нито пък и на 10-тата година.
Общо - въпреки водещата роля в производството и пласмента на китайците, които произвеждат над 2 милиона електрички годишно - "подмяната" не се случва! Не се случва и, след упоритите финансови "инжекции" на правителствата, с техните НЕпазарни преференции...
Електричките в движение остават за тия 11 години - ПОД 1% от автомобилите в експлоатация..., т.е. - в отговор на въпроса на колегата: електромобилите НЕ влияят осезателно на автоиндустрията. Факт!
..................................
Другият момент - защо себестойността е ниска, но някои производители фиксират двойно по-висока норма на печалба? Това си е живо обирджийство...
Така, например, защо аз да не взема модел на XPENG, който има по-добри динамични качества, (поради по-малкото си въздушно съпротивление) ако неговата батерия ще ми даде И по-голям пробег (с 97 километра), пред следващият го - със съизмерими мощностни качества и по-голямо съпротивление /Тесла/?
Освен това, XPENG е и НАД 2 пъти по-евтин! Значи - купувам 2 броя XPENG и ми остават 20 000 евро "джобни".
....................................
Разбрахме как електромобилите влияят на автоиндустрията /пренебрежимо малко, независимо от преференциалните условия/... Т.е. - конкуренцията между малкото електрички на пазара - ще е основно в цените им - при изравнени други условия...Върху тия неща размишлявах, докато гледах тестрайвът на XPENG. И дизайнът им е много добър, а и комфортът и техническата обезпеченост... Тия неща си ги казвахме още миналата година, като няма да пропусна да отбележа, че китайчетата наистина работят сериозно... Казвам, че усвояването на милиардите при тях е на коренно различно ниво /няма база за сравнение/...
И имат потенциал да залеят света, не само с XPENG, но /вероятно/ за сега им е достатъчно да задоволяват своя пазар..., което пък означава, че "разрешиха" на Мъск да работи в Китай, но не му казаха, че ще са му конкуренция /ДВА ПЪТИ по-евтини електрички..., а Мъск - какво ли си мислеше, че има монопол върху високият сегмент, ли!.../..., а и китайчетата са най-големият световен производител на батерии...
Между другото, преди дни пуснаха някакво инфо, че Тесла печелели не толкова от продажби на коли, а от някакви екокредити, които, продавали като производители на Електрички.
ТА,
Вдигнат ли мощи в Китай, свиват себестойността и транспортните разходи и увеличават и продажбите си на такива кредити. Което значи, че печалбата, си я правят, така или иначе и, оттам, чудо голямо, че били. Около 1% от пазара.
Разбираш ли, Безименен? Ние тук си бръмчим, а Мъск... Ами, той си трупа печалби и не ебава...
Освен това, XPENG е и НАД 2 пъти по-евтин! Значи - купувам 2 броя XPENG и ми остават 20 000 евро "джобни".
От целия чаршаф оставих само смисленото - болката ти че не можеш да си позволиш дори и xpeng или какъвто ще да е китаец, камо ли Тесла. Че и виртуални джобни пресмяташ. Ми нема логика некой да си купува айфон, като има китайци колкото искаш по 200 лв че и "джобни" ще ти "останат", ама на, явно хората са по-глупави от тебе. Вземи им обясни и Аудита и Мерцедеси да не си купуват, щото лада веста върши същата работа за 10 бона, че и джобни ще "останат".
След IPO на Tesla, снабдяване на Toyota с прототипи от Tesla, Nissan планира да пусне на пазара Leaf през декември 2010. Пежо, Опел също гонят срокове да пуснат електрически автомобили.
С една дума започна да мирише на много пари от авангардните електрически коли, до вчера просто прототипи.
Отварям тази тема за да следим в нея развитието на пазара на електрически автомобили и тяхното влияние над авто-индустрията. Споделяйте тук за нови модели, цени, големи сделки, нови технически решения и т.н!
Преди 11 години колегата пусна тема...
Как електрокарите ЩЕ влияят на автоиндустрията?
За тия 11 години - какво ли не чухме. Страшното "предсказание" за подмяната - така и не се сбъдва - нито от догодина, нито - след 5 години, нито пък и на 10-тата година.
Общо - въпреки водещата роля в производството и пласмента на китайците, които произвеждат над 2 милиона електрички годишно - "подмяната" не се случва! Не се случва и, след упоритите финансови "инжекции" на правителствата, с техните НЕпазарни преференции...
Електричките в движение остават за тия 11 години - ПОД 1% от автомобилите в експлоатация..., т.е. - в отговор на въпроса на колегата: електромобилите НЕ влияят осезателно на автоиндустрията. Факт!
..................................
Другият момент - защо себестойността е ниска, но някои производители фиксират двойно по-висока норма на печалба? Това си е живо обирджийство...
Така, например, защо аз да не взема модел на XPENG, който има по-добри динамични качества, (поради по-малкото си въздушно съпротивление) ако неговата батерия ще ми даде И по-голям пробег (с 97 километра), пред следващият го - със съизмерими мощностни качества и по-голямо съпротивление /Тесла/?
Освен това, XPENG е и НАД 2 пъти по-евтин! Значи - купувам 2 броя XPENG и ми остават 20 000 евро "джобни".
....................................
Разбрахме как електромобилите влияят на автоиндустрията /пренебрежимо малко, независимо от преференциалните условия/... Т.е. - конкуренцията между малкото електрички на пазара - ще е основно в цените им - при изравнени други условия...Върху тия неща размишлявах, докато гледах тестрайвът на XPENG. И дизайнът им е много добър, а и комфортът и техническата обезпеченост... Тия неща си ги казвахме още миналата година, като няма да пропусна да отбележа, че китайчетата наистина работят сериозно... Казвам, че усвояването на милиардите при тях е на коренно различно ниво /няма база за сравнение/...
И имат потенциал да залеят света, не само с XPENG, но /вероятно/ за сега им е достатъчно да задоволяват своя пазар..., което пък означава, че "разрешиха" на Мъск да работи в Китай, но не му казаха, че ще са му конкуренция /ДВА ПЪТИ по-евтини електрички..., а Мъск - какво ли си мислеше, че има монопол върху високият сегмент, ли!.../..., а и китайчетата са най-големият световен производител на батерии...
Е те това е най-голямата трагедия на тесларите - имат супер мощна състезателна кола, а карат с москвичите и трабантите. Освен това непрекъснато смятат километри и проценти заряд, и не могат да се отпуснат и да се кефят на бързата кола. Ами за какво му е тогава на човек такава кола, като не смее да се накефи на нейните качества?
Тука има нещо сбъркано - скъпа кола, а те принуждава да правиш икономии - ха, ха ........
Друго си е например Audi S8 и другите коли от този клас - ами това е кола за лукс и за надбягване по пътищата. Винаги трябва да си пръв и винаги трябва да си отпред на колата, която настигнеш. Кефа и адреналина са в изобилие, докато тесларите подсмърчат зад тебе и нещастно гледат бързо падащите проценти на заряд на батерията. Буквално стават роби на собствената си кола.
Всяка една от технологиите има някакви недостатъци. Въпроса е на коя са повече и по непоносими (и вредни за здравето).
На магистрала няма как да караш дълго с над 200, вярно е. Аз затова си оставих едно BMW ама вече повече от година не съм го изкарвал. Някакси надживях гонките по магистралите а и има един лоши хора с радари вече.
На градско обаче ги късам всичките, от сутрин като тръгна с 80% каквото и да правя колкото и да се мъча няма как да свърши за дръпки по светофарите. На всеки светофар нали. И то без усиля къса всичко живо. Като знам че и после нищо не струва да се зареди за следващия ден, съм доволен. Затова и BMW-то хваща прах вече година в гаража...
Коментар