IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • По техническите параметри, които изброи, няма какво да отговоря, тъй като не съм запознат като теб в детайли. Ще кажа само, че на Рудолф Дизел първият му прототип се е взривил, пък сега нашего брата кара дизеловите кочини на цяла Европа. Вярно, тук-там на улицата, пламне някой и друг дарак, ама медиите не вият като линейки от това.
    Сега, не мисля да влизам в технически спор, за който не съм подготвен. Това е съвсем ново като изпълнение и е логично да има фалове в началото. За няколко пламнали EV от стотици хиляди са изписани хиляди статии. Задавам си въпроса cui bono?

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

      Без майтап но, доста си ми е коректен примерът, ако се замислиш върху публикуваното от мен по темата: В елемент накъсо, непосредствените щети, са право пропорционални на капацитета на елемента. При модули от 96*3,6 V, ВСЕКИ по 7-8 [Wh], капацитетът на модула е 672-768 [Wh] а мощността, средно, в зоната на КС е (напр.при разреждане за 10 сек) 7*3600/10=2520 W и - дотам с теслата. Щото, прегрява и пламва всеки наблизо, охлаждане практически, няма... А сега, раздели на 96 и пак помисли. При всичко Това, тук, говорим за 1(ЕДИН) МОДУЛ, от ПРЕДРАЗПОЛОЖЕНИ КЪМ ПОЖАР, бомби. Друго си е грубо 100+ пъти по-ниската мощност при утроено охлаждане. Електродите НЕ СА навити един върху друг, а пластини, долепени с широката си повърхност, към насмукания с електролит сепаратор. Е, кога и как ще окъсят и мощност колко ще отделят? Дори "умрелият" микромодул, когато спадне цялото напрежение с 1% , пак се включва и помага на останалите. При днешния хал, изключва цял модул, АКО НЕ СЕ запали. Само как ТОВА да се случи, след като Мъск от 7-8 увеличи капацитета на единичен елемент до над 130 [Wh] ?
      - Може и да НЕ отговаряш.
      За да се развива човечеството за в бъдеще, трябва да се научи да съхранява и употребява все по-големи и по-големи енергии, натъпкани във все по-малък и по-малък обем. Така че трябва да се свиква и с риска, че от време на време нещо може да се обърка.

      Иначе количеството на нанесените щети, когато нещо се обърка, е правопропорционално на количеството енергия и обратно пропорционално на времето, за което тя се отделя. Ако можем да го увеличим това време, ще можем да намалим щетите - например взрива да се преобразува в пожар, а пожара - в прегряване с постепенно охлаждане.

      От тази гледна точка най-опасни са превозните средства със суперкапацитори - при тях винаги има взрив с човешки жертви. По-безопасни са литиевите акумулатори - има пожар и унищожена техника, но няма човешки жертви, защото имат време да успеят да избягат.
      Last edited by Mateev; 13.03.2021, 12:41.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от ford_perfekt Разгледай мнение

        Вземате мъничка бутилка газ за запалки. Контролирано я мятате в кюмбето. Отстрани гледате последиците и умножавате по мащаб до 50 литра. После нареждате отново кюнците и бухате в печката, ако още не е изтърбушена, една метална тубичка с 4-5 литра керосин. Тук мащабът вече е двайсетина тона. Няма да си играем,я! И ако оцелеете по някаква случайност, не припарвайте до самолет!

        Майтап да става, но и примерът ти не е коректен.
        Без майтап но, доста си ми е коректен примерът, ако се замислиш върху публикуваното от мен по темата: В елемент накъсо, непосредствените щети, са право пропорционални на капацитета на елемента. При модули от 96*3,6 V, ВСЕКИ по 7-8 [Wh], капацитетът на модула е 672-768 [Wh] а мощността, средно, в зоната на КС е (напр.при разреждане за 10 сек) 7*3600/10=2520 W и - дотам с теслата. Щото, прегрява и пламва всеки наблизо, охлаждане практически, няма... А сега, раздели на 96 и пак помисли. При всичко Това, тук, говорим за 1(ЕДИН) МОДУЛ, от ПРЕДРАЗПОЛОЖЕНИ КЪМ ПОЖАР, бомби. Друго си е грубо 100+ пъти по-ниската мощност при утроено охлаждане. Електродите НЕ СА навити един върху друг, а пластини, долепени с широката си повърхност, към насмукания с електролит сепаратор. Е, кога и как ще окъсят и мощност колко ще отделят? Дори "умрелият" микромодул, когато спадне цялото напрежение с 1% , пак се включва и помага на останалите. При днешния хал, изключва цял модул, АКО НЕ СЕ запали. Само как ТОВА да се случи, след като Мъск от 7-8 увеличи капацитета на единичен елемент до над 130 [Wh] ?
        - Може и да НЕ отговаряш.
        Last edited by Pyramid; 13.03.2021, 12:15.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
          ТЪъййй. А аз, ще ви предложа малък експеримент:
          Вземате мъничка (напр. ААА габарит) батерийка и отн.голяма, "А" габарит. Нова, от магазина. И (контролирано, в обезопасени условия) я давате накъсо с ДЕБЕЛ проводник. И наблюдавате отстрани последиците. А после, ги умножавате по разликата в мащаба до примерно, 50 KWh.
          - Естествено, "Само за илюстрация."
          Вземате мъничка бутилка газ за запалки. Контролирано я мятате в кюмбето. Отстрани гледате последиците и умножавате по мащаб до 50 литра. После нареждате отново кюнците и бухате в печката, ако още не е изтърбушена, една метална тубичка с 4-5 литра керосин. Тук мащабът вече е двайсетина тона. Няма да си играем,я! И ако оцелеете по някаква случайност, не припарвайте до самолет!

          Майтап да става, но и примерът ти не е коректен.

          Коментар


          • И тук.

            Тези момчета просто се нуждаят от моята батерия.
            Първите електромобили на Tesla бяха представени преди 13 години, когато автомобилната компания на Илън Мъск предизвика фурор на международния пазар. Сега

            Коментар


            • Я вижте тук.

              Коментар


              • Не бе, моди, интересно: Оспорват, а алтернативи НЕ предлагат. Т.е. бръмчат, Тесла туй, Мъск онуй, тоз "измамник", ама само той дава Решение, което, те дори не могат да критикуват. Хем бяха поканени...Та, вероятността да бъде приложена многоклетъчната ми концепция, дори в Тесла, е поне 50% (или да, или не) докато, техните "идеи", са до това, двг/ток. БЕДНА МИСЪЛ му се казва на това.И, понеже в началото, е Словото...
                ...хА така: " Тъжна прогноза" му е алтернативата.
                Last edited by Pyramid; 12.03.2021, 16:31.

                Коментар


                • Предлагам модерацията да си обяви времевия график, кога трие и кога-не, че да се впишем, баси. Много сте нервни бе, хора. Ако кафето ви идва в повече, пийте чайче. От лайка, примерно.
                  По темата: Ако не можеха, всички мои хейтъри вкупом, да изкажат смислена от електротехническа и технологична гледна точка критики относно предложената структура на батериите със силно ограничен капацитет на единичния елемент и само паралелно включване на микромодули под цялото работно напрежение, ОТДАВНА, да го бяха сторили. Напр. Матеев се сдържа - признак на някаква компетентност, все пак, вижда превалиращите предимства и осъзнава, че съм прав. Предполагам, допуска и че знам също, слабите страни (разбира се, че има) но, и че съм не просто помислил зА, ами и съм предвидил уравновесяващи ходове затуй - наистина, мъдро - не ме атакува безогледно. Този човек - което е и парадокс - сигурно, го е глождело къде са предложените му стотици милиони но, се уплаши. И не смее да пита сякаш, ТОВА ще го злепостави. Глупаво, разбира се: Сам, си нанесе значителен репутационен ущърб, пишейки глупости. Затуй, ще чака, както всеки папагал, "АКО нещо стане", да повтаря, вместо -както му и беше предложено, сам да установява стандарти и да печели от това.
                  ТЪъййй. А аз, ще ви предложа малък експеримент:
                  Вземате мъничка (напр. ААА габарит) батерийка и отн.голяма, "А" габарит. Нова, от магазина. И (контролирано, в обезопасени условия) я давате накъсо с ДЕБЕЛ проводник. И наблюдавате отстрани последиците. А после, ги умножавате по разликата в мащаба до примерно, 50 KWh.
                  - Естествено, "Само за илюстрация."
                  Last edited by Pyramid; 12.03.2021, 13:18.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
                    Какво общо има между електроавтомобила и стомашното разстройство?
                    Страхът дали ще издържи до вкъщи
                    О,заиздържането, ще. Ама дали ще стигне?

                    Коментар


                    • Какво общо има между електроавтомобила и стомашното разстройство?
                      Страхът дали ще издържи до вкъщи

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
                        Тесла даде назад с автономните автомобили.

                        Потвърдили са в писмо до автомобилната администрация че автопилота остава level 2 и винаги ще бъде ниво 2.

                        https://www.thedrive.com/tech/39647/...-system-emails

                        AI, автономните автомобили и другите неща свързани с изкуствения интелект не са толкова лесни и елементарни проблеми за решаване. Един учен със сериозен опит в областта беше казал че AI всъщност си е алхимия. Никой не знае как работи и какво ще се получи накрая.


                        https://en.wikipedia.org/wiki/Self-driving_car


                        Та засега ще си държите ръцете на волана и скоро няма да има кола дето да може да кара абсолютно сама.
                        Един AI колкото и да е I неможе да носи отговорност за поведението си Представяте ли си AI в затвор за причинена смърт на пътя?
                        Или по-просто казано юридически AI е като 14 годишно дете. Как бихте погледнали на идеята 14 годишните да получават шьофьорски книжки?

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
                          Тесла даде назад с автономните автомобили.

                          Потвърдили са в писмо до автомобилната администрация че автопилота остава level 2 и винаги ще бъде ниво 2.

                          https://www.thedrive.com/tech/39647/...-system-emails

                          AI, автономните автомобили и другите неща свързани с изкуствения интелект не са толкова лесни и елементарни проблеми за решаване. Един учен със сериозен опит в областта беше казал че AI всъщност си е алхимия. Никой не знае как работи и какво ще се получи накрая.


                          https://en.wikipedia.org/wiki/Self-driving_car


                          Та засега ще си държите ръцете на волана и скоро няма да има кола дето да може да кара абсолютно сама.
                          Има си такава кола - влак му викат
                          Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                          Коментар


                          • Тесла даде назад с автономните автомобили.

                            Потвърдили са в писмо до автомобилната администрация че автопилота остава level 2 и винаги ще бъде ниво 2.

                            https://www.thedrive.com/tech/39647/...-system-emails

                            AI, автономните автомобили и другите неща свързани с изкуствения интелект не са толкова лесни и елементарни проблеми за решаване. Един учен със сериозен опит в областта беше казал че AI всъщност си е алхимия. Никой не знае как работи и какво ще се получи накрая.


                            https://en.wikipedia.org/wiki/Self-driving_car


                            Та засега ще си държите ръцете на волана и скоро няма да има кола дето да може да кара абсолютно сама.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                              Pyramid Матеев сега май е в казиното с биткойна и все пак сме българи и сънародници и си мислех как да му пиша но да разбере, това нещо което се случва с дигиталното "злато" теоретично е възможно да го направи един единствен човек, купува нещото на 100 милиона цена и вече това нещо на борсата струва толкова. В случая разбира се не е един човек, има си глутница там която да натика мераклии в казиното. В казино се влиза само за развлечение и ако предварително си решил че като спечелиш 5 лева излизаш през вратата и я тръшваш много мощно зад гърба си.Но не можеш да му кажеш, ще продаде койните и на другия ден цената им ще е още по висока и излиза че с приятелски съвет - братски си му причинил загуба. Такава е работата. Преди години имах разговор с човек който имаше акции на Лемън брадърс и то когато паднаха и цената им се стопи, за немалка сума и купени много изгодно, най високата им цена е бивала с пъти май по висока от цената на която са купени. Та той го каза - купил си нещо и цената му се качила с 30 процента, продай го и си гледай работата..нищо че ще се качи вероятно още. Та Матеев като видях какви ги е писал се надявам да го пише нарочно, защото на някой обикновенно като му кажеш истината когато е в казиното и печели той няма да те чуе..та писал е едни абсурдни доводи и дано някой се усети и оттърве кожата както се казва. Тази работа с батерията - даваш я но срещу какво насреща, малко съм скептичен че Матеев точно не разбира от електротехника и електроника и не е "наясно" колко са хубаво проектирани батериите на електромобилите.
                              Дани, тази работа с батерията, я разкрих, т.к.бях обещал. А какво разбира Матеев, вече ми е през ... правилно.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                Pyramid, има и такава работа, вземаш изхвърлените батерии от електромобили, ровиш ги и махаш няколко батерийки/ зверски труд но ако си в ситуация само така да може да се сдобиеш с нещо чиято цена е 40 хиляди долара/ - в резултат имаш батерия на нищожна цена с голям капацитет и платена от някой собственик на електромобил..някой фен на Тесла. Цялата работа е сигурно че инженера който отговаря за батерията казва на собственика на компанията че му е направил супер хубава батерия, толкова хубава че всички ще я харесат. Добре че не са масови електромобилите, с тези батерии много собственици ще ги антирекламират а по интернет мълвата бързо ще се разчуе. Мъск е интернет човек и едва ли е толкова наясно на какви батерии стой с половин трилион пазарна капитализация. В интерес на истината това е жалко, защото не е направил малко за да стигне до там където е сега. Не е само той, сега както са тръгнали да се електрифицират автомобилните гиганти то е ясно докъде ще стигнат по този път. Няма ли кой да им каже че трябва стандарт за това нещо, не става да натъпчеш една кола с последователно навързани батерийки за лаптопи, смартфони или електрически фенерчета.
                                Е, аз какво правя, според теб?

                                Коментар

                                Working...
                                X