IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

    Ремаркето ще почака. За ускорение, ти трябва работа на пълна мощност... няколко секунди. При 300 kW, за 12 секунди, секунди, изразходва 1kWh. При което, работи И "литиевата" част. Така, 10 kWh (Pb) ти стигат за близо 30 изпреварвания/цикъл. Максимум, 150 килограма.
    Стига с простотиите, моля ти се. Ако колата е с литиеви батерии, тя няма нужда от никакви оловни или прочее буфери, които ги бълнува болния ти мозък. За буфери заговорихме защото ти се опитваше да оправдаеш безмислиците, в които искаш да захранваш колите с друга химия. Да, ама това пак е простотия ....

    Прочети предишния ми постинг, за да осъзнаеш, че до момента приказваш само простотии и нищо друго. Няма как колите да се захранват с акумулатори с друга химия.
    Last edited by Mateev; 21.03.2021, 15:49.

    Коментар


    • Матеев, много компресираш необходимите параметри. Ако ускори електромобила едва ли се налага наново да ускори след 10 секунди, ще изминат поне няколко минути докато се наложи да сработи отново буфера. Има си и някакво неудобство че тези хлапета които се снимат и пускат видеа в нета няма да могат да ускоряват по половин час. Трябва да се създаде такава батерия и да се изпробва, вече според резултата ще се стигне да параметрите на основната батерия, или колко могат да се изтънят нейните електроди за да се направи по лека. Като оптимални параметри разбира се целта е колкото може по лека основна батерия и оптимален кеш на микромодулната. Същата работа като при компютрите, ще има развитие към по добри параметри с времето според електрохимията мисля. За поголямата конкретика, подходящо ли е тук да се обсъжда и да натискаме Тодор да си каже из..нали целта е един голям бял заек, а не един голям плъх защото от втория нищо няма да...пък и нали написах че работата е да се повиши и да си стои там защото да е реално подпътено с истинска стойност повишението на акцията. Остави настрани конкретиката, представи си че е възможно и вместо едно ремарке за още килограми тегло, точно обратното - теглото на основната батерия падне. Този влак с акцията сигурен съм че няма да го изпуснеш, като гледам как не се притесняваш от битконя както някой беше написал.
      Един бензинов автомобил за да ускори бързо издухва да кажем 100 грама бензин, не си изпразва целия резервоар бензин..защо да не стане това с електрическия.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Ще направя едно систематизиране на споровете в последните 50 страници от темата. Като за начало ще започна със сравнителен анализ на различните видове химии, които биха могли да се използват за захранването на една съвременна електрическа лека кола.:

        В общи линии за леки коли е подходяща само и единствено литиевата химия, защото тя отстранява най-важните недостатъци на всички други видове химии. Ще ги изредя накратко тези недостатъци:

        1. Само литиевата химия позволява заряд с висока скорост - над 1C, а в някои случаи дори и над 2-3C. Всички други химии имат заряд със скорост, по-малка или равна на 0.1C. Тоест всички други химии се зареждат за например 10 часа, и само литиевата химия позволява заряд за 1 час или дори по-малко. Тази точка е достатъчна, за да се отхвърлят всички други видове химии.

        2. Литиевата химия има възможно най-ниското вътрешно съпротивление, което позволява разряд с възможно най-голямата скорост, достигаща и дори надхвърляща 10-20C. Тоест целия акумулатор на една лека кола може да го разредим например за 10 минути, и това ще е безопасно за него. Следователно огромните ускорения на колата са безопасни за нейния акумулатор, което не може да се каже същото за другите химии.

        3. Литиевата химия може да работи с отрицателни температури до -20 градуса, докато при повечето други химии препоръчителната температура за експлоатация е над 0 градуса по целзий. Дори и да беше само тази точка, тя вече е достатъчна да се отхвърли използването на други химии в леката кола, освен литиевите.

        4. Литиевата химия към днешна дата има най-високата плътност на съхранената енергия, която е повече от 2 пъти по-голяма от най-добрата от останалите химии. Тоест в най-добрия случай една батерия с нелитиева химия ще тежи поне 2 пъти повече от батерия с литиева химия. Тази точка пак сама за себе си е достатъчна да се отхвърлят всички други химии.

        5. Литиевата химия има най-ниския възможен саморазряд спрямо всички останали химии. Най-добрия конкурент от останалите химии (NiMH) има саморазряд от 2-3% на ден. При литиевата химия пак е няколко процента саморазряд, но за цяла 1 година.

        6. Литиевата химия е единствената, при която напрежението на празен ход е точен и ясен критерий за количеството заряд в батерията. В най-добрия конкурент (NiMH), пък и в останалите, напрежението много слабо корелира с количеството енергия в клетките. Уж има напрежение, пък ако се опиташ да дръпнеш някакъв ток, и напрежението кляка дори и под допустимите граници. Тоест ако в колите се използваше друга химия, техния компютър нямаше да знае колко заряд е останал в акумулатора или най-малкото щеше да го знае, но с грешка от 20-30%.

        7. Литиевата химия няма така наречената памет на клетките, която е много силна при NiCd и я има донякъде в NiMH. Тази памет означава, че батерията се разрежда не до края, а до някакво ниво, до което се е била разредила предния път. Тоест имаме огромна загуба на капацитет. Наличието на такава памет предполага, че ако батерията започне да се зарежда, трябва да се зареди до 100%, а ако започне да се разрежда, пак трябва да се разреди до 100%. В никакъв случай не са допустими зареждане/разреждане до междинни нива, което всъщност е нормален работен режим при леките коли, и този режим е безопасен само при литиевата химия и при никоя друга.

        8. Литиевата химия към днешна дата има възможно най-големия брой цикли спрямо всички други химии, и този параметър продължава да се подобрява с последните начини разработки. Тоест само литиевата химия и никоя друга е в състояние да осигури 8-10 и дори 12 години време на живот на батерията, въпреки многобройните пълни или частични цикли, случващи се по няколко броя на ден.

        Този анализ е непълен, но и от написаното до момента ставя ясно за всеки един средноинтелигентен човек, че в електрическите коли може да се използва само и единствено литиева химия и никоя друга. Ако някой твърди нещо друго, то това означава много ниска компетентност или много ниска интелигентност.

        Разбира се литиевата химия си има и недостатъци, като например пожароопасноста и нуждата да се балансират клетките в процеса на заряд, но тези два основни недостатъка си имат техническо решение, което ги премахва почти напълно и свежда вероятноста за инцидент до пренебрежимо ниски нива.

        Ще повторя отново за хората с едноцифрена интелигентност:

        Към днешна дата съобразно днешните научнотехнически постижения в електрическите коли могат да се използват само и единствено батерии с литиева химия !!!

        Коментар


        • Изпуснах нещо. Камиони ли ще задвижвате с тия 300кВт? Щото 12 секунди ускорение са горе-долу до 300км/ч за лека кола.

          Коментар


          • Освен това, никъде не пише, че е за всички EV. За по- гъзарските и само като опция. 150 kW също не са малко, и повечето коли дори нямат нужда от толкова. РАЗБИРА СЕ, не е като бензинката но, тя и цялата EV концепция, е по-различна. Нали искаме ефикасно и чисто? Макар не единствен но, и това е някакъв начин. А, замяната, на секционирана на дребно батерия и поддръжката и в пълна кондиция, е по-лесно. И - повтарям - има конструктивни основания да живее по-дълго.
            Last edited by Pyramid; 21.03.2021, 15:30.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

              И какво - ще правиш буфер с оловни батерии ли?
              И ще ги зареждаш 12 часа, за да ги използваш за 30 секунди веднъж в деня?
              И понеже са много тежки, към всяка една лека кола ще се продава и ремарке с оловни батерии?
              И такова ремарке ще се купува ново средно веднъж на 3 години

              Продължаваш да приказваш простотии и врели некипели, и дори сам не се усещаш. Простотия след простотия .......
              Ремаркето ще почака. За ускорение, ти трябва работа на пълна мощност... няколко секунди. При 300 kW, за 12 секунди, секунди, изразходва 1kWh. При което, работи И "литиевата" част. Така, 10 kWh (Pb) ти стигат за близо 30 изпреварвания/цикъл. Максимум, 150 килограма.

              Коментар


              • Оловни батерии, тоя ме върна при електрокарите на практиката ми 11-ти клас

                Коментар


                • Гледам модераторите ми трият мненията, в които опровергавам от техническа гледна точка недомислиците на Pyramid. Създава се впечатлението, че модераторите искат да поддържат сред посетителите на форума една тотално грешна теория с тотално грешни изводи. Така ли е или аз нещо греша?

                  Ако някое мнение не ви се харесва, редактирайте го (изтрийте емоциите ми), но недейте да триете неговата същност, защото тя е важна.
                  Last edited by Mateev; 21.03.2021, 14:46.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                    Прав си за суперкондензаторите (има си българска думичка) но, само крачка встрани, има оловни батерии с 5-6 ПЪТИ повече специфична енергия от тях. И НЕ гунят така силно напрежение по време на разряда си.
                    Не внимаваш. Лошо.
                    И какво - ще правиш буфер с оловни батерии ли?
                    И ще ги зареждаш 12 часа, за да ги използваш за 30 секунди веднъж в деня?
                    И понеже са много тежки, към всяка една лека кола ще се продава и ремарке с оловни батерии?
                    И такова ремарке ще се купува ново средно веднъж на 3 години

                    Продължаваш да приказваш простотии и врели некипели, и дори сам не се усещаш. Простотия след простотия .......
                    Last edited by Mateev; 21.03.2021, 14:18.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                      Те всичките му "изобретения" са в стил ЕЖК (една жена каза).
                      Добре де, да помогнем малко:
                      100КВ батерия има напрежение 400В. Как са организирани батериите в "микромодули"?



                      ПП
                      Въпросът не е към теб, така че не отговаряй.
                      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                        Конкретика липсва.
                        Говориш за стандартен модул, а в същото време "Има колкото трябва. Подредени според случая".
                        Такова обяснение върви само в едни други среди...
                        Те всичките му "изобретения" са в стил ЕЖК (една жена каза).

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                          Има, колкото трябва. Подредени са според случая.
                          По преимуществено разпределените случаи, се оформя стандарт, който, да се наложи за определени приложения.
                          Други въпроси?
                          И химията не е литиева, което води до следните резултати:
                          1. Акумулатора на колата ще тежи 3-4 тона
                          2. Забравяме за ускорения под 2 секунди и се връщаме на ускорения над 10 секунди (Москвич и Трабант)
                          3. Времето на заряд се увеличава на 10 часа в най-добрия случай
                          4. Появява се огромен саморазряд (над 3% на ден)
                          5. Колата няма да може да работи при температури под 0 градуса по Целзий (само литиевата химия може до -20 градуса)

                          Има и още недостатъци, присъщи на една или друга нелитиева химия, но това явно не се знае от хората, измислили тази нескопосана недомислица.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                            Има, колкото трябва. Подредени са според случая.
                            По преимуществено разпределените случаи, се оформя стандарт, който, да се наложи за определени приложения.
                            Други въпроси?
                            Конкретика липсва.
                            Говориш за стандартен модул, а в същото време "Има колкото трябва. Подредени според случая".
                            Такова обяснение върви само в едни други среди...
                            Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                              И какъв ще е този буфер, който да може поне 30 секунди да отдава 1000А ток при 400-500V?
                              Та това са 12-15 милиона джаула енергия .....
                              Нали осъзнаваш цифрите, които ти ги пиша?

                              Този буфер трябва да е суперкондензатор, защото само той има свойството да се зарежда за 1-2 минути, и после да отдава 10-20 секунди. И ако се изчерпа енергията на суперкондензатора в момент, в който колата изпреварва, ефекта ще е като натискане на спирачката точно когато най-много се нуждаеш от мощност. Такова едно подвеждане на водача в някакъв процент от случаите ще доведе до катастрофа от типа челно сблъскване с насрещната кола.

                              Най-тъпото е изстрелване на колата с голямо ускорение и след това изведнъж загуба на мощност в най-критичния момент. Ако това се случи в някой модел кола, медиите ще започнат да я оплюват и хората няма да я купуват.

                              Така че забравете за недомислицата, наречена буфер или кеш на енергията на основната батерия. Тази недомислица е родена от болен и некомпетентен мозък.

                              Ако случайно не знаеш, най-добрите акумулаторни батерии имат плътност на енергията в тях от порядъла на 100 Wh/kg, докато при суперкондензаторите тази плътност е само 10 Wh/kg. Тоест 10 пъти по-малко. Следователно ако искаме да направим буфер с капацитет 1/10 от тази на основния акумулатор, този буфер ще е голям и ще тежи колкото основния акумулатор. Тоест удвояваме теглото и обема на акумулатора на колата 2 пъти.

                              Прав си за суперкондензаторите (има си българска думичка) но, само крачка встрани, има оловни батерии с 5-6 ПЪТИ повече специфична енергия от тях. И НЕ губят така силно напрежение по време на разряда си, т.е. са по-фобри като източник на напрежение
                              Не внимаваш. Лошо.
                              Last edited by Pyramid; 21.03.2021, 14:57.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                Тоше, те пълни с технологии от къде ли не и машини за производства и инвестиции съответно, там е някаква дълбока вода според мен. Аз затова съм за белия заек в който може да се превърне тесла, ако поеме инициативата за стандартните батерии. Виж за първите Тесли за батериите какво излиза вече - на 13 години, честно се правят нещата там. Много добре знаем как могат да се направят батерии с по голям капацитет и по ниско тегло, капацитета зависи от площа на електродите - правиш ги още по тънки и готово, но батерията ако не работи само при оптималните за електрохимията условия или се товари да отдава голям ток и да грее ще живее доста кратко. Имаш из..посоката е вярна, Матеев много добре разбира че ако не се товари цялата батерия е по добре, но не можело защото трябва да се получи голям ток за кратко време за което се заблуждава. Развитието ще е в посока - ако потребяваш в дългосрочен режим определено количество енергия с нея трябва да си запасен дългосрочно, а енергията за кракосрочна работа при висока мощност я вземаш от буфер за да се получи оптимална конструкция.
                                И какъв ще е този буфер, който да може поне 30 секунди да отдава 1000А ток при 400-500V?
                                Та това са 12-15 милиона джаула енергия .....
                                Нали осъзнаваш цифрите, които ти ги пиша?

                                Този буфер трябва да е суперкондензатор, защото само той има свойството да се зарежда за 1-2 минути, и после да отдава 10-20 секунди. И ако се изчерпа енергията на суперкондензатора в момент, в който колата изпреварва, ефекта ще е като натискане на спирачката точно когато най-много се нуждаеш от мощност. Такова едно подвеждане на водача в някакъв процент от случаите ще доведе до катастрофа от типа челно сблъскване с насрещната кола.

                                Най-тъпото е изстрелване на колата с голямо ускорение и след това изведнъж загуба на мощност в най-критичния момент. Ако това се случи в някой модел кола, медиите ще започнат да я оплюват и хората няма да я купуват.

                                Така че забравете за недомислицата, наречена буфер или кеш на енергията на основната батерия. Тази недомислица е родена от болен и некомпетентен мозък.

                                Ако случайно не знаеш, най-добрите акумулаторни батерии имат плътност на енергията в тях от порядъла на 100 Wh/kg, докато при суперкондензаторите тази плътност е само 10 Wh/kg. Тоест 10 пъти по-малко. Следователно ако искаме да направим буфер с капацитет 1/10 от тази на основния акумулатор, този буфер ще е голям и ще тежи колкото основния акумулатор. Тоест удвояваме теглото и обема на акумулатора на колата 2 пъти.


                                Last edited by Mateev; 21.03.2021, 13:47.

                                Коментар

                                Working...
                                X