IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Pyramid
    К'о каза?
    Уникално. Ще ни убедиш още малко че, ако не гори самият елемент (а всичко останало) няма проблем?
    Не знаех, колко си велик,'баси.
    Стига си се дънил бе човек ....

    Самият елемент ако е с нелитиева химия не може да предизвика пожар, а ако всичко останало гори по някаква друга причина, последният ти проблем ще е да спасяваш батерията с някакви безсмислени "изобретения". То ако има външен пожар, ще изгори всичко, дори и батерията .....

    Човек, колкото повече пишеш в темата, толкова повече се наплиташ в грешни логически умозаключения, на базата на които си построил пясъчна кула. Престани моля ти се, защото всички вече разбраха тоталната безсмисленост на твоето "изобретение", с което се излагаш както пред Мъск, така и пред Патентното ведомство, а за нас да не говорим..

    Явно логиката ти е много слаба и лошо работеща, и това е нещо, което довчера не го бях забелязвал.
    Last edited by Mateev; 20.03.2021, 01:22.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

      Темата е за електрически автомобили, но аз досега не съм чувал за такива, на които батерията да е с алкални, киселинни или NiMH акумулатори. Няма и да чуя, защото сред производителите на коли няма малоумни инженери ...

      Та как тогава твоята нелитиева химия се вмества в тази тема, и какво е нейното приложение в транспорта? Електрокарите по заводите НЕ СА ТРАНСПОРТ по смисъла, който влагаме в тази тема. А Мъск ако наистина си му написал за NiMH акумулатори, значи много си го развеселил.

      Ако случайно не знаеш, всички други химии са поне 3-4 пъти по-лоши от литиевата химия по параметъра "капацитет за единица тегло", пък и имат други кофти параметри, несъвместими с това да се ползват в леките коли.
      На Мъск писах по принцип. Не за определена химия. Но, доброто настроение цена няма, разбира се.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

        Хайде стига приказва небивалици. Нали говориш за нелитиева химия? Какви пожари тогава са ти в главата?

        Още веднъж повтарям като за бавноразвиващи се:

        Или говорим за литиева химия, при която цялата ти идея е тотално безсмислена и грешна, особено това с еднаквоста на клетките, или ако е друга химия, то тогава няма никакъв проблем с нееднаквоста и последователното свързване на клетките, така че няма нужда и от "подобрения".

        През цялото време грешиш и се наплиташ в собствените си обяснение, като един път казваш едно, а друг път казваш друго. Излиза, че дори и ти не си наясно с идеята си, и очакваш аз или други колеги от форума да ти я доизясним.
        Късото в мощна тягова батерия, ВИНАГИ е лоша работа. Следователно, ВСЯКО снижаване на пожароопасността, е добре дошло. Както сам виждаш, добре държа фокуса и току вас завръщам в темата от разни (за кого лирични, а при кого, и психични) отклонения. И току се сещам за една твоя мисъл от времето, когато още, не си беше изтървал нервите и глупостите, още ти предстояха (относно техническата ми подготовка, когато я призна публично). Прав беше тогава. Поостарял съм и съм се поотпуснал но, продължава да ме бива.
        Благодаря ти отново (за тогава).

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Pyramid

          И КАК СЕ КАЗВА ТЕМАТА, да повторим? Има ли в името и НЕЩИЧКО ,ограничаващо другите системи?
          Съвземи се, нали трябваше да сме сериозни в дискусията? Видя сериозен опонент, и взе да шикалкавиш?
          Темата е за електрически автомобили, но аз досега не съм чувал за такива, на които батерията да е с алкални, киселинни или NiMH акумулатори. Няма и да чуя, защото сред производителите на коли няма малоумни инженери ...

          Та как тогава твоята нелитиева химия се вмества в тази тема, и какво е нейното приложение в транспорта? Електрокарите по заводите НЕ СА ТРАНСПОРТ по смисъла, който влагаме в тази тема. А Мъск ако наистина си му написал за NiMH акумулатори, значи много си го развеселил.

          Ако случайно не знаеш, всички други химии са поне 2 пъти по-лоши от литиевата химия по параметъра Energy Density, пък и имат други кофти параметри, несъвместими с това да се ползват в леките коли.
          Last edited by Mateev; 19.03.2021, 23:43.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
            Нямам интерес да споря и водя диалог с хора, които обиждат опонента си, безпаметни - учи се сам и знай, че има много да учиш!

            (учудвам се на търпението на Матеев, въпреки обидите, получени от теб - да тълкува твои казуси, но така той доказва за себе си несъстоятелността на твоята теза, както и факта, че пари от него подобна твоя идея - няма да види, безпаметни... )
            Твоят кумир опитва да ми пришива и набутва в устата СВОИ възгледи и вярвания но, не му се получава. Пък и не искам пари от него. Пак си се оплел.

            Коментар


            • Прочее, като се освободиш от огромното количество метал в батерията за индивидуални корпуси, тя осезаемо олеква и дори други системи, може силно да повишат специфичната си енергоемкост.
              Например, дори оловната: В МОМЕНТА, МНОГО ОЛОВО СЪСТАВЯ МЪРТВА МАСА (извън електролита, пък и ненужно дебела за плоски елементи). В 12V 55Ah батерия, от 11-12 кг (общо, с окиса) олово, поне 2кг са мъртви. И имаш 55-60Wh,/kg. Махаш 2кг, и имаш при същата мощност и увеличена трайност, към 77Wh/kg.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                Не се чуваш. Бръщолевиш, колкото да не мълчиш. Какъв ти още съпротивителен момент? Кое на какво ще "съпротивляваш"? Има си спирачки, има си купе, има си динамично спиране. Корпусът на батерията удържа модулите, какво куче те е захапало, Базпаметни?

                Нямам интерес да споря и водя диалог с хора, които обиждат опонента си, безпаметни - учи се сам и знай, че има много да учиш!

                (учудвам се на търпението на Матеев, въпреки обидите, получени от теб - да тълкува твои казуси, но така той доказва за себе си несъстоятелността на твоята теза, както и факта, че пари от него подобна твоя идея - няма да види, безпаметни... )

                Last edited by безимeн; 19.03.2021, 23:25.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                  Хайде сега. Има още системи. Разработва се натриева, може и калиева да последва, и още, и още... Няма "трябва да говорим зА:...". Несериозно. Пък и с другите химии, колкото по-енергийно плътен е елементът, толкова по-деликатно става боравенето с него: Повече бели може да ти докара. Затова, колкото повече (благодаря за хубавия термин!) "подобряваш липсата на проблеми", толкова по-надеждна и жизнена става батерията...
                  .. И ПО-ТЪРСЕН ЕЛ.ТРАНСПОРТЪТ
                  - А ти, ще градиш повече ФЕЦ, да продаваш директно на клиенти енергията от тях.
                  Ако ли не, пак стигаш до моя извод, че по-ефикасни за бизнесмена, са инвестициите в средства за ВЕИ - добив, отколкото, в изграждане на отделни ФЕЦ. Държавата не ги ли вразуми вече родните пишман "ФЕЦ ТАРИКАТИ"?
                  ТИ и тъй и иначе, не губиш...
                  Пак плещиш грешни несвързани неща, и пак бълнуваш за някакъв транспорт, затова пак повтарям:

                  1. ПРИ ДРУГИТЕ ХИМИИ НЯМА ПРОБЛЕМ С ПОСЛЕДОВАТЕЛНОТО СВЪРЗВАНЕ НА КЛЕТКИТЕ !!!

                  2. ТРАНСПОРТ С НЕЛИТИЕВА ХИМИЯ СА САМО ЗАВОДСКИТЕ ЕЛЕКТРОКАРИ !!!


                  Ако лека кола се направи с нелитиева химия, то тогава няма да има дори и 150 километра обхват без зареждане. Та какво тогава подобряваш и защо си се набутал в тази тема, която е за електрически коли с ЛИТИЕВА ХИМИЯ ??????????????????
                  Last edited by Mateev; 19.03.2021, 23:23.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                    Поведение при екстремни температури: ако при голям студ, прокарате затопленото масло през и покрай елементите, възстановяват макс.бързо оптималното си представяне. При висока температура, също. ...
                    ...което, е трудно да се каже за 18650 и дваж-за 4680. Топлообменът отнема време и, колкото по-дебел слой трябва да измине топлината, толкова повече, нарастват както забавянето, така и механичните напрежения в материалите на елемента. Последното, води до снижаване на надеждността и максималните отдавани токове.

                    Да повторим, сценария късо съединение в елемент:
                    1.18650 - пожар. МИНИМУМ, сте (-1)модул. ЧЕСТО, (-1) EV. Възможни жертви.
                    2.4680 - още по-бърз пожар. Не можете да ограничите тока в елемента. ГАРАНТИРАНО, (-1) EV + жертви.
                    3.Дисковиден елемент: НИЩО ОСОБЕНО. Просто, сте с позагрели 2-3 паралелни елемента отгоре и още толкова отдолу, и (-1) работещ елемент в микромодула. Микромодулът остава частично работоспособен. А и те са около 1000
                    Хайде стига приказва небивалици. Нали говориш за нелитиева химия? Какви пожари тогава са ти в главата?

                    Още веднъж повтарям като за бавноразвиващи се:

                    Или говорим за литиева химия, при която цялата ти идея е тотално безсмислена и грешна, особено това с еднаквоста на клетките, или ако е друга химия, то тогава няма никакъв проблем с нееднаквоста и последователното свързване на клетките, така че няма нужда и от "подобрения".

                    През цялото време грешиш и се наплиташ в собствените си обяснение, като един път казваш едно, а друг път казваш друго. Излиза, че дори и ти не си наясно с идеята си, и очакваш аз или други колеги от форума да ти я доизясним.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                      Чакай - чакай - с този си постинг направи идеята си още по безсмислена. Виж това в червеното - ако батерията не е литева, то тогава няма никакъв проблем с последователното свързване на нейните елементи. Всички останали химии с изключение на литиевата преобразуват излишното презареждане в топлина, и така отпада нуждата от балансиране на всяка една клетка. Тоест с другите химии нямаме никакъв проблем, но ти с твоята пясъчна кула се опитваш да подобриш липсата на проблем ....

                      Мисля си, че с обясненията си се наплете като пиле в кълчища. Какво подобряваш, когато то няма нужда от подобрение, ако химията не е литиева. И как така колите ще имат батерии с нелитиева химия? Та това също е една голяма недомислица, защото всички други химии са много по-зле от литиевата химия по отношение на параметъра "количество енергия на единица тегло".

                      Нима не осъзнаваш, че или електрическите коли трябва да са с литиева химия, въпреки някои нейни проблеми, или въобще няма да има електрически коли?

                      Следователно в тази тема трябва да говорим само и единствено за литиева химия и литиеви батерии, а за твоята си пясъчна кула, която подобрява липсата на проблем при другите химии, си отвори друга тема.
                      Хайде сега. Има още системи. Разработва се натриева, може и калиева да последва, и още, и още... Няма "трябва да говорим зА:...". Несериозно. Пък и с другите химии, колкото по-енергийно плътен е елементът, толкова по-деликатно става боравенето с него: Повече бели може да ти докара. Затова, колкото повече (благодаря за хубавия термин!) "подобряваш липсата на проблеми", толкова по-надеждна и жизнена става батерията...
                      .. И ПО-ТЪРСЕН ЕЛ.ТРАНСПОРТЪТ
                      - А ти, ще градиш повече ФЕЦ, да продаваш директно на клиенти енергията от тях.
                      Ако ли не, пак стигаш до моя извод, че по-ефикасни за бизнесмена, са инвестициите в РАЗВИТИЕ И ПРОИЗВОДСТВО НА средства за ВЕИ - добив, отколкото, в изграждане на отделни ФЕЦ. Държавата не ги ли вразуми вече родните пишман "ФЕЦ ТАРИКАТИ"?
                      ТИ и тъй и иначе, не губиш...

                      Коментар


                      • Поведение при екстремни температури: ако при голям студ, прокарате затопленото масло през и покрай елементите, възстановяват макс.бързо оптималното си представяне. При висока температура, също. ...
                        ...което, е трудно да се каже за 18650 и дваж-за 4680. Топлообменът отнема време и, колкото по-дебел слой трябва да измине топлината, толкова повече, нарастват както забавянето, така и механичните напрежения в материалите на елемента. Последното, води до снижаване на надеждността и максималните отдавани токове.

                        Да повторим, сценария късо съединение в елемент:
                        1.18650 - пожар. МИНИМУМ, сте (-1)модул. ЧЕСТО, (-1) EV. Възможни жертви.
                        2.4680 - още по-бърз пожар. Не можете да ограничите тока в елемента. ГАРАНТИРАНО, (-1) EV + жертви.
                        3.Дисковиден елемент: НИЩО ОСОБЕНО. Просто, сте с позагрели 2-3 паралелни елемента отгоре и още толкова отдолу, и (-1) работещ елемент в микромодула. Микромодулът остава частично работоспособен. А и те са около 1000

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                          Ей го нА, пак залита. Грешката знае колко трябва да бъде, а на какво се дължи нарастването при нееднаквостта - не Знае. Напротив, при габаритите на микроелемент, високата еднаквост е по-лесна. Това, че електролитът щял да бъде течен, НИКЪДЕ не съм го казвал. Напротив, имам предвид основно желеобразен или (почти) сух. Предотвратява се значимият теч, чрез термосвиваема обвивка. Нагряваш с въздух отвсякъде, стяга равномерно.
                          ПОДЕСЕТЯМ: НИКЪДЕ, не съм сочил литиева батерия.
                          Още нещо, механичните параметри: СЕГА, при оформяне на електродите, тяхното гарантиране, е още по-сложно: Рязане, въртене, опън, ъгъл на завъртане на намотаващата глава, влияят на дебелината на фолиото, оттам, на вътр.съпротивление, оттам-на НЕравномерното разпределение спада на напрежение върху електродите (които, са много тънки и дълги и т.н.), неравномерност в дебелината на електролита, предразположението към дендрити и т.н.
                          После, да видим, дали изобщо, смяташ вярно (АКО ПРИЕМЕМ литиева батерия): 0,1:5 = 0,02 (т.е., цели 2%, 20 пъти повече от твоите ТВЪРДЕНИЯ) Пък и електроника -ако и да се спестява - не е изцяло, а само частично. Всеки микромодул, има своя си.
                          А "Два пъти по-скъпата технология" ( да допуснем, пе си прав - И В МОМЕНТА, е около 10% от цената на Тесла (примерно). ОБАЧЕ, като увеличим продажбите тройно, се наблюдава относителен спад в крайната себестойност от 33,3%, което си е жива печалба. За производителя. И за клиентите, т.к.имат по-достъпен И ЛЕСЕН ЗА ПОДДРЪЖКА АВТОМОБИЛ.
                          А твърденията за (НЕ)надеждност, също трябва са се доказват.
                          Чакай - чакай - с този си постинг направи идеята си още по безсмислена. Виж това в червеното - ако батерията не е литева, то тогава няма никакъв проблем с последователното свързване на нейните елементи. Всички останали химии с изключение на литиевата преобразуват излишното презареждане в топлина, и така отпада нуждата от балансиране на всяка една клетка. Тоест с другите химии нямаме никакъв проблем, но ти с твоята пясъчна кула се опитваш да подобриш липсата на проблем ....

                          Мисля си, че с обясненията си се наплете като пиле в кълчища. Какво подобряваш, когато то няма нужда от подобрение, ако химията не е литиева. И как така колите ще имат батерии с нелитиева химия? Та това също е една голяма недомислица, защото всички други химии са много по-зле от литиевата химия по отношение на параметъра "количество енергия на единица тегло".

                          Нима не осъзнаваш, че или електрическите коли трябва да са с литиева химия, въпреки някои нейни проблеми, или въобще няма да има електрически коли?

                          Следователно в тази тема трябва да говорим само и единствено за литиева химия и литиеви батерии, а за твоята си пясъчна кула, която подобрява липсата на проблем при другите химии, си отвори друга тема, тъй като другите химии са неприложими при електрическите коли.
                          Last edited by Mateev; 19.03.2021, 23:05.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                            Елементарно е: дори, ако имаше и най-малък шанс за осъществяване на твоят "лесен за поддръжка автомобил" (но го няма), но дори да имаше - ти пренебрегваш (дори не се сещаш - изобщо не стопляш!) - съпротивителен момент, който пряко влияе върху безопасността на пътуващите!

                            Правилата в тая посока са железни! С ясен регламент в Европа и Китай - по други причини. В Щатите уж са по-"либерални", но когато опре яйцето до... и става напечено!

                            А ти си мислиш да осигуряваш "евтин за поддръжка автомобил" СРЕЩУ безопасността на пътуващите в него!

                            След достатъчно коректно представените факти от Матеев!... другият мотив - сигурността те праща в 9-та глуха...
                            Не се чуваш. Бръщолевиш, колкото да не мълчиш. Какъв ти още съпротивителен момент? Кое на какво ще "съпротивляваш"? Има си спирачки, има си купе, има си динамично спиране. Корпусът на батерията удържа модулите, какво куче те е захапало, Базпаметни?

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                              "Тоя", ПРЕДИ да оформя каквото и да било, близо 20 години обмисля и проработва проблема, драги. А крайния победител, времето ще го покаже. Ще ти се, то е ясно, ама надпреварата, едва сега е започнала.

                              Елементарно е: дори, ако имаше и най-малък шанс за осъществяване на твоят "лесен за поддръжка автомобил" (но го няма), но дори да имаше - ти пренебрегваш (дори не се сещаш - изобщо не стопляш!) - съпротивителен момент, който пряко влияе върху безопасността на пътуващите!

                              Правилата в тая посока са железни! С ясен регламент в Европа и Китай - по други причини. В Щатите уж са по-"либерални", но когато опре яйцето до... и става напечено!

                              А ти си мислиш да осигуряваш "евтин за поддръжка автомобил" СРЕЩУ безопасността на пътуващите в него!

                              След достатъчно коректно представените факти от Матеев!... другият мотив - сигурността те праща в 9-та глуха...

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                                До тук вече имаме краен победител в полемиката, която води Матеев с многократно по-слабият си партньор - Пирамид.

                                Пирамид ще продължи да търси консултанти като Матеев, Имхотеп и Тъпо парче - затова и ще има нови и нови "доводи" от Пирамид, но уви...

                                Доколкото помня, тук и дами във форума - с образование в областта на електрониката - могат да излязат с доводи срещу Пирамид - и добре, че стоят встрани, защото тоя не знае какво говори...
                                "Тоя", ПРЕДИ да оформя каквото и да било, близо 20 години обмисля и проработва проблема, драги. А крайния победител, времето ще го покаже. Ще ти се, то е ясно, ама надпреварата, едва сега е започнала.

                                Коментар

                                Working...
                                X