Първоначално изпратено от ED
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Money Разгледай мнениеВ Лондон е пълно с таксита електрички, между другото
За такситата вземат ли им такава такса?
Като стане толкова в БГ - 20лв ще има само електрички щото тях ще ги пускат.
И ще го направят и в София, най-късно 2030г
Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеsatz от дума май не разбрате, тези технологии не стават за употреба. Ел.колите се задвижват с батерии които са с напрежение 3.7-4.2 волта, а напрежението към електромотора трябва да бъде 300-400 волта, затова се навързват последователно в слъстери по стотина броя и само една от последователната верига да и скочи съпротивлението и напрежението пада ..т.е. една от сто да дефектира. Това означава че трябва невероятно качество което излиза още по скъпо. За водородните дори не ми се коментира, самите клетки са като батериите - 10 години и трябва да се сменят, а са скъпи и капризни за производство също защото пак са навързани последователно и една да дефектира изкарва от строя повече от 100 броя. Тези технологии са абсурдни, за масовост и дума не може да става. Може да имат приложение но за други работи и не за електромобили с такава голяма мощност.
Виж електрическите тротинетки и велосипеди ще се развият и ще останат, те по имат бъдеще и приложение и за транспорт и за забавление. Това е което ще остане от електрическата еуфория, Тесла може да я има и след 50 години, ще си произвежда скъпи електрически автомобили но всички няма да карат тесли.
Коментар
-
satz от дума май не разбрате, тези технологии не стават за употреба. Ел.колите се задвижват с батерии които са с напрежение 3.7-4.2 волта, а напрежението към електромотора трябва да бъде 300-400 волта, затова се навързват последователно в слъстери по стотина броя и само една от последователната верига да и скочи съпротивлението и напрежението пада ..т.е. една от сто да дефектира. Това означава че трябва невероятно качество което излиза още по скъпо. За водородните дори не ми се коментира, самите клетки са като батериите - 10 години и трябва да се сменят, а са скъпи и капризни за производство също защото пак са навързани последователно и една да дефектира изкарва от строя повече от 100 броя. Тези технологии са абсурдни, за масовост и дума не може да става. Може да имат приложение но за други работи и не за електромобили с такава голяма мощност.
Виж електрическите тротинетки и велосипеди ще се развият и ще останат, те по имат бъдеще и приложение и за транспорт и за забавление. Това е което ще остане от електрическата еуфория, Тесла може да я има и след 50 години, ще си произвежда скъпи електрически автомобили но всички няма да карат тесли.
Last edited by supertrader; 23.01.2020, 17:26.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
Това е важно за хората тук!
Хората ТУК ТРЯБВА ДА ИМАТ ИНФОРМАЦИЯ ВЪВ ВСИЧКИ ПОСОКИ! Не само в твоята!
Та, още малко ще потърпим, за да приключим четвъртото тримесечие...
И еуфорията бавно /и безславно/ ще отшуми...
...или СЛАБОСТ ? Да си припомним сочените от теб 5 (ПЕТ ! ? ! ) % загуби на всеки 100 км при пренос ВН... Точно тук, и твоят „инж.Пеше” не го гух да се обади...
Коментар
-
В Лондон е пълно с таксита електрички, между другото
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Сметката вече е направена.
Въпросът е кога в България ще започнат бакшишите да купуват електрички? Вече отговорих. Ако не разбираш от първия път, четеш отново и така няколко пъти докато го разбереш.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Е няма как да знаем какво ще се случи и в каква последователност. Аз лично не бих заложил (парите си) на традицинен авто производител. Индустрията е в застой и спад на продажбите от 2017 мисля. На ръба сме на смяна на технологията. В старата ДВГ от която се правят печалбите в момента са наляти милиарди, които в един момент ще трябва са се отписват като загуби. В новата трябва да се инвестират също милиарди - батерии, софтуер и профсъюзи, с които трябва да се оправяш. Не знам, не ви дам причина защо трябва са се измъчвам
При това положение много инвеститори сега ги държат за дивиденти, но докога?
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
Що цената на КМ е по висока?
Въпросът е кога в България ще започнат бакшишите да купуват електрички? Вече отговорих. Ако не разбираш от първия път, четеш отново и така няколко пъти докато го разбереш.
Коментар
-
Да ти кажа, аз не бих заложил нито на традиционен, нито на новите като Тесла.
Иначе защо тактически взех VW когато се сринаха в края на 2015, не ми се повтаря сега. Тогава навремето доста подробно го обсъдохме в DAX и NYSE. Лично аз не виждам директна заплаха за VW в близката поне една година и повече.
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Е няма как да знаем какво ще се случи и в каква последователност. Аз лично не бих заложил (парите си) на традицинен авто производител. Индустрията е в застой и спад на продажбите от 2017 мисля. На ръба сме на смяна на технологията. В старата ДВГ от която се правят печалбите в момента са наляти милиарди, които в един момент ще трябва са се отписват като загуби. В новата трябва да се инвестират също милиарди - батерии, софтуер и профсъюзи, с които трябва да се оправяш. Не знам, не ви дам причина защо трябва са се измъчвам
Коментар
-
Първоначално изпратено от Money Разгледай мнениеЗнам и точно затова ми се струва, че в момента не може нищо да се каже със сигурност освен, че предстоят големи промени в тази индустрия.
За VW питам, защото имам акции там, купени след избухване на скандала и по принцип мисля да ги продавам средносрочно (до една-две години), точно защото нямам ясен поглед как ще се развият нещата
Коментар
-
Знам и точно затова ми се струва, че в момента не може нищо да се каже със сигурност освен, че предстоят големи промени в тази индустрия.
За VW питам, защото имам акции там, купени след избухване на скандала и по принцип мисля да ги продавам средносрочно (до една-две години), точно защото нямам ясен поглед как ще се развият нещата
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Не са от сигурните, но поне се опитват (или поне такива сигнали дават). VW - излизат с ID3, Порше с тайкан, след това сигурно и Макана ще го електрифицират, Ауди с И-трон и т.н. БМВ от друга страна са имали доста разработки, имат I-3 и въпреки това от лидери (заедно с тойота и нисан) се превръщат в изоставащи.
Между другото не знам дали знаеш че първата дигитална камера е изобретена от кодак. Първият смартфон от нокиа и въпреки това тези компании са в историята. В еволюцията оцеляват не най-големите, а най-приспособимите.
Коментар
-
Първоначално изпратено от retro_69 Разгледай мнение
Не можеш всичко да гледаш през призмата на икономическата изгода....Има един лаф - "Кеф - цена няма"......
И този факт, не се ли взема предвид, прогнозите ще са неточни. Пък въпросния кеф дали ще е масов е трудно предвидимо.
Най-ярко влиянието на кеф-а е видимо в музикалната индустрия.
Коментар
-
Първоначално изпратено от retro_69 Разгледай мнение
Не можеш всичко да гледаш през призмата на икономическата изгода....Има един лаф - "Кеф - цена няма"....Може да ползваш колата си само като уикенд-кола и пак си заслужава да я имаш ....Дава ти моментна свобода,а тя е безценна.....Ще натовариш фамилията и ще "прескочите" до близкия манастир на разходка ...Ще спрете на крайпътно заведение...Ако ви е кеф ще останете 2 часа,ако не 20 минути...Ако не ви се стои на манастира,ще прескочите до минералния басей на 30-40 км. и т.н , и т.н...... И дори и само 5000 пробег на година да имаш,пак си заслужава тази "нелогична финансова набутвация"....
В САЩ и западна Европа проблемът с дългите пътувания вече е решен. При нас … да кажем че има място за подобрение
Коментар
-
Първоначално изпратено от satz Разгледай мнениеПодценяваш глупостта човешка (то всъщност предвид безкрайността и, все я подценяваме)
И сега в момента да имаш кола при пробег под 30х.км/год е нелогична финансова набутвация, ама купува народО
Със собствения апартамент е същото и т.н.
.
Причината на запад Теслата да се продава като топъл хляб е че самата кола дори икономически изпреварва всички конкуренти и стандаррта на живот им позволява да я купуват. При нас средната покупна цена е 10 хилки. няма как хората масово да си пазаруват НОВА Тесла
Коментар
Коментар