IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Money Разгледай мнение
    Като цяло съм съгласен, макар че не ясно колко бързо ще се развият нещата. Специално самодвижещите се май няма да се появат много скоро въпреки големия напредък до сега.

    Но защо смяташ, че VW са от сигурните? Има ли конкретна причина?

    Не са от сигурните, но поне се опитват (или поне такива сигнали дават). VW - излизат с ID3, Порше с тайкан, след това сигурно и Макана ще го електрифицират, Ауди с И-трон и т.н. БМВ от друга страна са имали доста разработки, имат I-3 и въпреки това от лидери (заедно с тойота и нисан) се превръщат в изоставащи.
    Между другото не знам дали знаеш че първата дигитална камера е изобретена от кодак. Първият смартфон от нокиа и въпреки това тези компании са в историята. В еволюцията оцеляват не най-големите, а най-приспособимите.
    Last edited by ED; 23.01.2020, 13:40.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение
      Подценяваш глупостта човешка (то всъщност предвид безкрайността и, все я подценяваме )
      И сега в момента да имаш кола при пробег под 30х.км/год е нелогична финансова набутвация, ама купува народО
      Със собствения апартамент е същото и т.н.

      Водорода е готов като технология, но е много по-скъпа от течния метан, та ще е доста по-бавно от него.
      Електричките на сегашните батерии ще са преходен период, но той ще е катализатор за промените на пазарите, така че нефточалмите да го издухат в крайна сметка.
      Не можеш всичко да гледаш през призмата на икономическата изгода....Има един лаф - "Кеф - цена няма"....Може да ползваш колата си само като уикенд-кола и пак си заслужава да я имаш ....Дава ти моментна свобода,а тя е безценна.....Ще натовариш фамилията и ще "прескочите" до близкия манастир на разходка ...Ще спрете на крайпътно заведение...Ако ви е кеф ще останете 2 часа,ако не 20 минути...Ако не ви се стои на манастира,ще прескочите до минералния басей на 30-40 км. и т.н , и т.н...... И дори и само 5000 пробег на година да имаш,пак си заслужава тази "нелогична финансова набутвация"....

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
        ED - може би от бмв са си дали сметка че няма как масовите коли да са с батерии. Средния пробег на частните автомобили е под 20 хиляди километра на година, при това положение батерията ще деградира от старост - остаряване във времето а не поради постигане на максималния брой цикли. Може да се ползват за таксита, за служебни автомобили които изминават задългителен голям пробег на ден.
        Ама баш такситата-бизнеса не ги ползват?
        Тея големи будали.
        Преди 10-на вече години имаше зелени таксита, после и ел. таксита, сега и ел. тротинетки и все греда.
        Ама нито едно не се наложи. Няма и да се наложи докато не стане по евтино или не забранят другите.
        Нали по малко(нищо не) харчи, нали поддръжката по евтина, нали няма лихва, че да е скъпо да го изплащаш.
        Що цената на КМ е по висока?
        Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

        Коментар


        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
          ..
          Въпросителната е кога автономното движение ще стане факт! Когато това се случи ще се наводни с компании тип UBER, при които цената на километър ще падне драстично и ще е нерентабилно за обикновените купувачи да купуват и поддържат автомобил. По-малко продажби, повече фалити! За дългите пътувания 3-4 пъти в годината ще си наемаш автомобил и пак ще ти е по-евтино отколкото да поддържаш собствен – поддръжка, застраховки, амортизация, гараж, ..
          Подценяваш глупостта човешка (то всъщност предвид безкрайността и, все я подценяваме )
          И сега в момента да имаш кола при пробег под 30х.км/год е нелогична финансова набутвация, ама купува народО
          Със собствения апартамент е същото и т.н.

          Водорода е готов като технология, но е много по-скъпа от течния метан, та ще е доста по-бавно от него.
          Електричките на сегашните батерии ще са преходен период, но той ще е катализатор за промените на пазарите, така че нефточалмите да го издухат в крайна сметка.

          Коментар


          • Като цяло съм съгласен, макар че не ясно колко бързо ще се развият нещата. Специално самодвижещите се май няма да се появат много скоро въпреки големия напредък до сега.

            Но защо смяташ, че VW са от сигурните? Има ли конкретна причина?

            Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

            А може би от БМВ живеят със стара слава и не схващат, че като се променят нагласите на потребителя промените се случват много бързо и най-вероятно ще последват събата на Нокиа, Моторола, Блекбери, Саджем, Сименс, и безброй други! Помниш ли ги???

            С прехода повeчето няма да се адаптират и ще останат 4-5 произовдителя – Тесла, VW, Toyota (не е много сигурно), BYD и още някой друг китайски или американски start up.

            Отделен е въпроса, че ако автономното движение се развие и наложи следващите 4-5 години всичките големи в момента са GAME OVER. Най-вероятно ще останат по-малки производители, които ще произвеждат за waymo (google), Епъл и китайските гиганти в автономното задвижване.

            Коментар


            • ED просто се е информирал за тенденциите. Никой не казва, че това ще стане утре

              Първоначално изпратено от vikhunter Разгледай мнение

              Не, не. Вие с колегата сатз определено не сте за тоя свят. Както се казва - чемодан, вакзал, Марс.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                Автомобило-строенето е изключително тежка и капиталоемка индустрия. Трябва икономия от мащаба за да си с позитивен резултат. Не е случаен факта, че досега са се появили десетки кандидати за електромобили и почти нито един не е успял (с изключение на Тесла). Ключът от бараката в бъдеще ще е в батерията и в софтуера. Който изгради достатъчно мощности за батерии и прави подобрения в тази област ще дърпа конците. Засега изглежда че ще е Тесла, но ще видим.

                Хляб за по-малките ще има ако Тесла (или някой друг) комодитизира батериите и започне да ги продава на други производители, които само обличат колата с ламарина и бранд – при това в сегментите на малки градски автомобили.
                Въпросителната е кога автономното движение ще стане факт! Когато това се случи ще се наводни с компании тип UBER, при които цената на километър ще падне драстично и ще е нерентабилно за обикновените купувачи да купуват и поддържат автомобил. По-малко продажби, повече фалити! За дългите пътувания 3-4 пъти в годината ще си наемаш автомобил и пак ще ти е по-евтино отколкото да поддържаш собствен – поддръжка, застраховки, амортизация, гараж, …

                За водорода не знам, но ми се струва, че ако има приложение то ще е при товарните транспорти.
                Не, не. Вие с колегата сатз определено не сте за тоя свят. Както се казва - чемодан, вакзал, Марс.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение
                  Според мен ще се появят множество малки (електричка се прави много по-лесно от ДВГ) с 3d принтнати купета.
                  А после силово(най-рано след 15год.) ще се направи опит за олигополизация на водорода
                  Автомобило-строенето е изключително тежка и капиталоемка индустрия. Трябва икономия от мащаба за да си с позитивен резултат. Не е случаен факта, че досега са се появили десетки кандидати за електромобили и почти нито един не е успял (с изключение на Тесла). Ключът от бараката в бъдеще ще е в батерията и в софтуера. Който изгради достатъчно мощности за батерии и прави подобрения в тази област ще дърпа конците. Засега изглежда че ще е Тесла, но ще видим.

                  Хляб за по-малките ще има ако Тесла (или някой друг) комодитизира батериите и започне да ги продава на други производители, които само обличат колата с ламарина и бранд – при това в сегментите на малки градски автомобили.
                  Въпросителната е кога автономното движение ще стане факт! Когато това се случи ще се наводни с компании тип UBER, при които цената на километър ще падне драстично и ще е нерентабилно за обикновените купувачи да купуват и поддържат автомобил. По-малко продажби, повече фалити! За дългите пътувания 3-4 пъти в годината ще си наемаш автомобил и пак ще ти е по-евтино отколкото да поддържаш собствен – поддръжка, застраховки, амортизация, гараж, …

                  За водорода не знам, но ми се струва, че ако има приложение то ще е при товарните транспорти.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                    ..

                    С прехода повeчето няма да се адаптират и ще останат 4-5 произовдителя – Тесла, VW, Toyota (не е много сигурно), BYD и още някой друг китайски или американски start up....
                    Според мен ще се появят множество малки (електричка се прави много по-лесно от ДВГ) с 3d принтнати купета.
                    А после силово(най-рано след 15год.) ще се направи опит за олигополизация на водорода

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      ED - може би от бмв са си дали сметка че няма как масовите коли да са с батерии. Средния пробег на частните автомобили е под 20 хиляди километра на година, при това положение батерията ще деградира от старост - остаряване във времето а не поради постигане на максималния брой цикли. Може да се ползват за таксита, за служебни автомобили които изминават задългителен голям пробег на ден.
                      А може би от БМВ живеят със стара слава и не схващат, че като се променят нагласите на потребителя промените се случват много бързо и най-вероятно ще последват събата на Нокиа, Моторола, Блекбери, Саджем, Сименс, и безброй други! Помниш ли ги???

                      С прехода повeчето няма да се адаптират и ще останат 4-5 произовдителя – Тесла, VW, Toyota (не е много сигурно), BYD и още някой друг китайски или американски start up.

                      Отделен е въпроса, че ако автономното движение се развие и наложи следващите 4-5 години всичките големи в момента са GAME OVER. Най-вероятно ще останат по-малки производители, които ще произвеждат за waymo (google), Епъл и китайските гиганти в автономното задвижване.

                      Коментар


                      • ED - може би от бмв са си дали сметка че няма как масовите коли да са с батерии. Средния пробег на частните автомобили е под 20 хиляди километра на година, при това положение батерията ще деградира от старост - остаряване във времето а не поради постигане на максималния брой цикли. Може да се ползват за таксита, за служебни автомобили които изминават задългителен голям пробег на ден.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение

                          А ти би ли си признал защо е тая твоя истерия че Тесла било бъдещето?Щото според мен е от чиста глупост
                          Какво искаш да ти признавам

                          Мнението ми е че Тесла преобърна автоиндустрията с главата надолу. Предлагат най-добрия продукт на пазара и респективно не могат да смогнат на поръчките. Най-динамичната, най-сигурната, най-технологичната, най-бързата, най-забавната, най-лесната за поддръжка и най-евтината ако се сравнява със сходни модели (мерц, бмв, ауди, ягуар, тойота, хонда или VW). Хората имат предубеждения към това което не познават, но е забавно да ги гледаш, като се качат на електричка и после се чудят защо и техните таралясници не са като Тесла.

                          От години се говори как традиционните авто производители ще изкарат Тесла килър и един по един се вижда че са на години след Тесла. Няма ауди, няма порше, няма мерцедес, за тойота и нисан даже не ми се говори. Хюндай и Киа имат сносни модели, но не ги предлагат масово най-вероятно защото не могат да ги произвеждат печелившо или защото нямат достъп до достатъчно батерии.

                          Като резултат почти всяка голяма традиционна компания започва да инвестира в елетрички и една по една обявяват края на ДВГ ерата. За мое съжаление БМВ за заровили глави в пясъка и в резултат до 10 години няма да ги има на пазара, ако нещо не се промени.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение

                            А ти би ли си признал защо е тая твоя истерия че Тесла било бъдещето?Щото според мен е от чиста глупост
                            Вчера имах късмета да се возя на Ес-ка (теслА). Абе това повече шуми от старата ми бангия при 160км. Може и щото не се чува да реве двигател, ама ми направи лошо впечатление.
                            Супер странно е шума да е отстрани. Някакси съм свикнал с респонса - натискаш педала чуваш рев на двигател, тука натискаш чуваш шум от джамците. Аз джамците не ги натискам.
                            Все едно да клецаш жената и да чуваш само мухата покрай теб. От главното значимо действие нищо. Добре че има гръб, стомах да усетиш бруталното ускорение. Наистина е брутално
                            Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                              Непоправим случай си. Като отвориш уста и разсейваш всички съмнения …

                              Докога ще копираш жълтини без капка мисъл да влагаш???

                              NHTSA получава един имейл със 127 предполагами случая … интересно от кой Брайън Спаркс – известен тесла шорт селър!?! Интересно ми е с тия загуби човек какво ли не би направил, за да „очерни“ компанията която продава на късо!!!

                              Не че е невъзможно да има проблем и с кола на Тесла, но само за сравнение - само в щатите за миналата година има над 16000 подобни искания към производителите. А както знаем съдебната система в САЩ е доста използвана от ищците да изкарат някой долар.

                              Пич, разликата между Тесла и всички останали автопроизводители е че за всичко, което се случва в колата има логове (записи) и изхода от тази петиция е лесно решим.

                              Умните хора знаят кога да се спрат, да разгледат обективно обстоятелствата и да променят мнението когато фактите се променят. Егото е лош съветник, обаче явно няма как да го разбереш.

                              Със здраве
                              А ти би ли си признал защо е тая твоя истерия че Тесла било бъдещето?Щото според мен е от чиста глупост

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

                                Та, още малко ще потърпим, за да приключим четвъртото тримесечие...

                                И еуфорията бавно /и безславно/ ще отшуми...
                                Поукроти съветите малко, че с твоите насоки да се шорти тесла сигурно си "подхлъзнал" доста хора.

                                Коментар

                                Working...
                                X