IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Wedbush Securities: „Инвестициите на Tesla в биткойни са по-печеливши от продажбите на електромобили за една година“

    Толкова за електричките

    Коментар


    • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение

      А, най-големият скок, от химическа към ядрена енергия, 5 800 000 пъти по-"концентрирана", вече сме го направили.

      https://ru.m.wikipedia.org/wiki/%D0%...B3%D0%B8%D0%B9

      Остават още 4 пъти до термоядрената енергия и още 250 пъти до анихилационната.

      То ест остава ни 1/5 800, грубо една шестхилядна от изминатия вече път, за да достигнем теоретично възможната енергоемкост и генерация.

      ​​​​​
      ...и, при една-единствена грешка, да се анихилираме сами, щото грешки са ставали, стават и ще продължат да стават.
      Last edited by Pyramid; 13.03.2021, 13:00.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

        Хубав таван, но ние сме все още в мазата, така че има още много да се учим ....
        А, най-големият скок, от химическа към ядрена енергия, 5 800 000 пъти по-"концентрирана", вече сме го направили.

        https://ru.m.wikipedia.org/wiki/%D0%...B3%D0%B8%D0%B9

        Остават още 4 пъти до термоядрената енергия и още 250 пъти до анихилационната.

        То ест остава ни 1/5 800, грубо една шестхилядна от изминатия вече път, за да достигнем теоретично възможната енергоемкост и генерация.

        ​​​​​

        Коментар


        • А, относно технологиите... Важни са. Ама не решават проблема, когато, не си наясно, защо и какво да правиш. И имаш развити технологии, които, НЕ ИЗПОЛЗВАШ ПЪЛНОЦЕННО. "Когато не знаеш накъде си тръгнал..."

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

            За да се развива човечеството за в бъдеще, трябва да се научи да съхранява и употребява все по-големи и по-големи енергии, натъпкани във все по-малък и по-малък обем. Така че трябва да се свиква и с риска, че от време на време нещо може да се обърка.

            Иначе количеството на нанесените щети, когато нещо се обърка, е правопропорционално на количеството енергия и обратно пропорционално на времето, за което тя се отделя. Ако можем да го увеличим това време, ще можем да намалим щетите - например взрива да се преобразува в пожар, а пожара - в прегряване с постепенно охлаждане.

            От тази гледна точка най-опасни са превозните средства със суперкапацитори - при тях винаги има взрив с човешки жертви. По-безопасни са литиевите акумулатори - има пожар и унищожена техника, но няма човешки жертви, защото имат време да успеят да избягат.
            Информацията е различна от изказаното: Периодично, си изгарят семейства в колите с ел.мотор. И ти /и аз, и всички тук/ НЕ желаеш да изгориш в колата си, нали? "Да свикват"...АМА ДРУГИ. НЯКЪДЕ ТАМ. С това, което в момента има, жертвите ще продължат. И не само те. Аз ги наричам жертви на (засега) НЕсъстоялия се прогрес. Едва ли от добро, хората взеха да проектират и други системи ядрени реактори, други ДВГ и т.н. А за суперкондензаторите...абе, прогрес може и да има но,и той си има граници. Взривна мощ огромна, а напрежението бясно спада при разряд. И дори старите въздушно-цинкови батерии, са по-полегати като разрядна характеристика,ни капацитетът им по-висок...

            Коментар


            • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение

              Таванът ще е Е=мс2.
              Хубав таван, но ние сме все още в мазата, така че има още много да се учим ....

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

                Един AI колкото и да е I неможе да носи отговорност за поведението си Представяте ли си AI в затвор за причинена смърт на пътя?
                Или по-просто казано юридически AI е като 14 годишно дете. Как бихте погледнали на идеята 14 годишните да получават шьофьорски книжки?
                Изкуствения интелект не е задължително да е безпогрешен, така както и хората не са безпогрешни. Достатъчно е само ПТП-тата, предизвикани от AI, да станат по-малко като процент от ПТП-тата, предизвикани от хора. Това е въпрос на време да се случи, и след това AI масово ще започне да управлява всякакви превизни средства по суша, по вода, под вода, във въздуха и дори в космоса.

                Тия дни си реорганизирам наблюдателната система, като сменям DVR-ите и камерите с нови такива. И останах приятно изненадан, че AI вече широко е навлязъл и във видеонаблюдението. Там в реално време AI разпознава хора и превозни средства, и задейства Motion Detect само при тяхното детектиране, но не се влияе от животни или например или от клатещи се клони на дървета. Това си е направо революция във видеонаблюдението, предизвикана именно от AI.

                Нещо повече - може дори да разпознава лица на хора и да прави база данни с тях. Например на портала на някой завод. След това може да задейства аларма, ако сред хилядите служители се появи някой нов, лицето на който е непознато. И всичко това става в реално време, като се прави от чипове с вграден AI във тях. И тези чипове струват жълти стотинки ....
                Last edited by Mateev; 13.03.2021, 11:56.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                  За да се развива човечеството за в бъдеще, трябва да се научи да съхранява и употребява все по-големи и по-големи енергии, натъпкани във все по-малък и по-малък обем.
                  Таванът ще е Е=мс2.

                  Коментар


                  • По техническите параметри, които изброи, няма какво да отговоря, тъй като не съм запознат като теб в детайли. Ще кажа само, че на Рудолф Дизел първият му прототип се е взривил, пък сега нашего брата кара дизеловите кочини на цяла Европа. Вярно, тук-там на улицата, пламне някой и друг дарак, ама медиите не вият като линейки от това.
                    Сега, не мисля да влизам в технически спор, за който не съм подготвен. Това е съвсем ново като изпълнение и е логично да има фалове в началото. За няколко пламнали EV от стотици хиляди са изписани хиляди статии. Задавам си въпроса cui bono?

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                      Без майтап но, доста си ми е коректен примерът, ако се замислиш върху публикуваното от мен по темата: В елемент накъсо, непосредствените щети, са право пропорционални на капацитета на елемента. При модули от 96*3,6 V, ВСЕКИ по 7-8 [Wh], капацитетът на модула е 672-768 [Wh] а мощността, средно, в зоната на КС е (напр.при разреждане за 10 сек) 7*3600/10=2520 W и - дотам с теслата. Щото, прегрява и пламва всеки наблизо, охлаждане практически, няма... А сега, раздели на 96 и пак помисли. При всичко Това, тук, говорим за 1(ЕДИН) МОДУЛ, от ПРЕДРАЗПОЛОЖЕНИ КЪМ ПОЖАР, бомби. Друго си е грубо 100+ пъти по-ниската мощност при утроено охлаждане. Електродите НЕ СА навити един върху друг, а пластини, долепени с широката си повърхност, към насмукания с електролит сепаратор. Е, кога и как ще окъсят и мощност колко ще отделят? Дори "умрелият" микромодул, когато спадне цялото напрежение с 1% , пак се включва и помага на останалите. При днешния хал, изключва цял модул, АКО НЕ СЕ запали. Само как ТОВА да се случи, след като Мъск от 7-8 увеличи капацитета на единичен елемент до над 130 [Wh] ?
                      - Може и да НЕ отговаряш.
                      За да се развива човечеството за в бъдеще, трябва да се научи да съхранява и употребява все по-големи и по-големи енергии, натъпкани във все по-малък и по-малък обем. Така че трябва да се свиква и с риска, че от време на време нещо може да се обърка.

                      Иначе количеството на нанесените щети, когато нещо се обърка, е правопропорционално на количеството енергия и обратно пропорционално на времето, за което тя се отделя. Ако можем да го увеличим това време, ще можем да намалим щетите - например взрива да се преобразува в пожар, а пожара - в прегряване с постепенно охлаждане.

                      От тази гледна точка най-опасни са превозните средства със суперкапацитори - при тях винаги има взрив с човешки жертви. По-безопасни са литиевите акумулатори - има пожар и унищожена техника, но няма човешки жертви, защото имат време да успеят да избягат.
                      Last edited by Mateev; 13.03.2021, 11:41.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от ford_perfekt Разгледай мнение

                        Вземате мъничка бутилка газ за запалки. Контролирано я мятате в кюмбето. Отстрани гледате последиците и умножавате по мащаб до 50 литра. После нареждате отново кюнците и бухате в печката, ако още не е изтърбушена, една метална тубичка с 4-5 литра керосин. Тук мащабът вече е двайсетина тона. Няма да си играем,я! И ако оцелеете по някаква случайност, не припарвайте до самолет!

                        Майтап да става, но и примерът ти не е коректен.
                        Без майтап но, доста си ми е коректен примерът, ако се замислиш върху публикуваното от мен по темата: В елемент накъсо, непосредствените щети, са право пропорционални на капацитета на елемента. При модули от 96*3,6 V, ВСЕКИ по 7-8 [Wh], капацитетът на модула е 672-768 [Wh] а мощността, средно, в зоната на КС е (напр.при разреждане за 10 сек) 7*3600/10=2520 W и - дотам с теслата. Щото, прегрява и пламва всеки наблизо, охлаждане практически, няма... А сега, раздели на 96 и пак помисли. При всичко Това, тук, говорим за 1(ЕДИН) МОДУЛ, от ПРЕДРАЗПОЛОЖЕНИ КЪМ ПОЖАР, бомби. Друго си е грубо 100+ пъти по-ниската мощност при утроено охлаждане. Електродите НЕ СА навити един върху друг, а пластини, долепени с широката си повърхност, към насмукания с електролит сепаратор. Е, кога и как ще окъсят и мощност колко ще отделят? Дори "умрелият" микромодул, когато спадне цялото напрежение с 1% , пак се включва и помага на останалите. При днешния хал, изключва цял модул, АКО НЕ СЕ запали. Само как ТОВА да се случи, след като Мъск от 7-8 увеличи капацитета на единичен елемент до над 130 [Wh] ?
                        - Може и да НЕ отговаряш.
                        Last edited by Pyramid; 13.03.2021, 11:15.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                          ТЪъййй. А аз, ще ви предложа малък експеримент:
                          Вземате мъничка (напр. ААА габарит) батерийка и отн.голяма, "А" габарит. Нова, от магазина. И (контролирано, в обезопасени условия) я давате накъсо с ДЕБЕЛ проводник. И наблюдавате отстрани последиците. А после, ги умножавате по разликата в мащаба до примерно, 50 KWh.
                          - Естествено, "Само за илюстрация."
                          Вземате мъничка бутилка газ за запалки. Контролирано я мятате в кюмбето. Отстрани гледате последиците и умножавате по мащаб до 50 литра. После нареждате отново кюнците и бухате в печката, ако още не е изтърбушена, една метална тубичка с 4-5 литра керосин. Тук мащабът вече е двайсетина тона. Няма да си играем,я! И ако оцелеете по някаква случайност, не припарвайте до самолет!

                          Майтап да става, но и примерът ти не е коректен.

                          Коментар


                          • И тук.

                            Тези момчета просто се нуждаят от моята батерия.
                            Първите електромобили на Tesla бяха представени преди 13 години, когато автомобилната компания на Илън Мъск предизвика фурор на международния пазар. Сега

                            Коментар


                            • Я вижте тук.

                              Коментар


                              • Не бе, моди, интересно: Оспорват, а алтернативи НЕ предлагат. Т.е. бръмчат, Тесла туй, Мъск онуй, тоз "измамник", ама само той дава Решение, което, те дори не могат да критикуват. Хем бяха поканени...Та, вероятността да бъде приложена многоклетъчната ми концепция, дори в Тесла, е поне 50% (или да, или не) докато, техните "идеи", са до това, двг/ток. БЕДНА МИСЪЛ му се казва на това.И, понеже в началото, е Словото...
                                ...хА така: " Тъжна прогноза" му е алтернативата.
                                Last edited by Pyramid; 12.03.2021, 15:31.

                                Коментар

                                Working...
                                X