Първоначално изпратено от grisow
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Недей бе, нали Матейко каза, че лъжа?
Предполагам, че едно време този институт се е занимавал почти изключително с оловни и е възможно още да има инерция.
Коментар
� -
Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнениеПо името на споменатия от Пирамид професор намерих института, в който работи – ИНСТИТУТ ПО ЕЛЕКТРОХИМИЯ И ЕНЕРГИЙНИ СИСТЕМИ "АКАДЕМИК ЕВГЕНИ БУДЕВСКИ" – и разгледах проектите им:
https://iees.bas.bg/bg/activities-112/european-143
На страницата са няколко десетки заглавия и интересното е, че само в три от тях има пряко споменати литиеви елементи.
Голяма част от проектите са по водородна горивна клетка (или подобно) и добив на водород.
Немалка част са проекти по оловните акумулатори.
Всички изследвания, поръчани от фирми от чужбина, са по различни аспекти на оловните акумулатори.
Има и няколко по съхраняване и трансфер на енергия чрез окисляване на цинк (съвсем различен принцип от литиевите батерии).
Има и общи, май системни, изследвания на деградацията или живота на акумулаторите.
Коментар
� -
По името на споменатия от Пирамид професор намерих института, в който работи – ИНСТИТУТ ПО ЕЛЕКТРОХИМИЯ И ЕНЕРГИЙНИ СИСТЕМИ "АКАДЕМИК ЕВГЕНИ БУДЕВСКИ" – и разгледах проектите им:
https://iees.bas.bg/bg/activities-112/european-143
На страницата са няколко десетки заглавия и интересното е, че само в три от тях има пряко споменати литиеви елементи.
Голяма част от проектите са по водородна горивна клетка (или подобно) и добив на водород.
Немалка част са проекти по оловните акумулатори.
Всички изследвания, поръчани от фирми от чужбина, са по различни аспекти на оловните акумулатори.
Има и няколко по съхраняване и трансфер на енергия чрез окисляване на цинк (съвсем различен принцип от литиевите батерии).
Има и общи, май системни, изследвания на деградацията или живота на акумулаторите.
Коментар
� -
Импотеп, когато завърших трети клас си помислих че вече знам всичко, след това вече не ми се случи такова нещо повече. Разходи се обратно до България ако не си идвал скоро и ще разбереш защо колегата иска нещо хубаво да се случи тук. Вечер в града като погледнеш колко прозорци светят по сградите и ти става тъжно. Преди години си мислех че в Германия в супермаркететите са само възрастни хора защото младите по принцип са на работа, сега при нас е така. Не знам как е в Америка, но статистиката казва че Европа и Америка са в една лодка.D.Y.F-091066
Коментар
� -
За да се получат здрави плочи се използва дабавка към оловото - антимон, изглежда него производителите са го изоставили и живота на акумулторите е кратък, но гадая. Ако има друга електрохимия без химичен елемент който е ограничен по добре би било. Спомена за натрий. Другия вариант са кондензатори към инвертор, който са държи напрежението на изхода си постоянно. Разбира се има и вариант - водород, който не изоставят. В крайна сметка консумацията на въглеводороди ще падне, но е абсурд да се изоставят, при много по нисък разход проблем с въглеродния отпечатък няма и това са глупости.D.Y.F-091066
Коментар
� -
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеИма едни оловни батерии, точно гелови с изглежда много голям живот, но нямам идея как е направено това да могат да бъдат ползвани в космоса както прочетох че се бе изразил един немски инженер. Едва ли твърдението му е голословно, по отношенше на капацитет за тегло стоят доста добре 550 mAh е с теглото на никелметалхидридна 750mAh. Дано да не си прав по отношение прекаления оптимизъм за оловната химия, защото лития ще спре електромобилите когато цената му започне да се държи като биткойна, чака го излитане по вертикала. Това как упорито не залагат дълбоко рециклиране от сега за да не се губи суровина не го разбирам. Между другото това с движението на маса от единия към другия електрод не е вярно, ако можеше да се направи дисекция на заредена литиевойонна батерия и да се изследва въглерода би се установило че никакви литиеви йони не са се преместили в него. Литиевата химия е точно хибрид между батерия и кондензатор, Матеев беше написал - това да не ти е кондензатор ? Не е точно кондензатор но е близо, уникален е този хим.елемент.Last edited by Pyramid; 01.04.2021, 00:24.
Коментар
� -
Има едни оловни батерии, точно гелови с изглежда много голям живот, но нямам идея как е направено това да могат да бъдат ползвани в космоса както прочетох че се бе изразил един немски инженер. Едва ли твърдението му е голословно, по отношенше на капацитет за тегло стоят доста добре 550 mAh е с теглото на никелметалхидридна 750mAh. Дано да не си прав по отношение прекаления оптимизъм за оловната химия, защото лития ще спре електромобилите когато цената му започне да се държи като биткойна, чака го излитане по вертикала. Това как упорито не залагат дълбоко рециклиране от сега за да не се губи суровина не го разбирам. Между другото това с движението на маса от единия към другия електрод не е вярно, ако можеше да се направи дисекция на заредена литиевойонна батерия и да се изследва въглерода би се установило че никакви литиеви йони не са се преместили в него. Литиевата химия е точно хибрид между батерия и кондензатор, Матеев беше написал - това да не ти е кондензатор ? Не е точно кондензатор но е близо, уникален е този хим.елемент.D.Y.F-091066
Коментар
� -
...Иначе, за "прекалено хубавите" акумулатори...
На кого ще продават производителите, ако им станат вечни играчките? Заговорът Е налице: НАРОЧНО ги развалят. Пък е и лесно, заливат ги с техническа (т.е. недостатъчно пречистена) киселина, с НЕ добре дестилирана вода, слагат калпави плочи и, месец след гаранция, трябва нов да си купуваш. Отделно, (НЕостатъчно, ЗА НАС!) пречистрните реактиви, са и по-евтини, ъ.е.още прашинка злато към тяхната печалба, на наш гръб. Мисля, време е за промяна.
Коментар
� -
Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнениеПри оловните автомобилни акумулатори, явно плочите са направени толкова дебели, колкото... "колкото минимум трябва да са".
При тях с времето поради ред познати вече причини те просто започват да се разпадат. На дъното на акумулатора се утаяват проводящи частици и в един момент просто укъсяват плочите. Лично ми се е случвало и просто една клетка дава "накъсо". Или пък прекъсва.
Ако ги "олекотят" още, просто това ще става по-скоро и акумулаторите няма да издържат дълги години. Ако пък са прекалено "хубаво" направени - ще струват много, неконкурентни на пазара. Макар, че ще изкарват по повече години. Такива "по-хубави", специално произведени ги слагат обикновено някои авто производители(не всички) при първоначално влагане в завода на нови автомобили. Нали... за имидж, за да нямат проблем през гаранционния срок на автомобила(5 години при някои) и т.н.
Такива могат да изкарат и до над 10 години. Но "обикновен" от магазина купен после... примерно 5 години е добър таргет. Разбира се има и някои едвам издържат и 1-2 години.
Та това, което искам да кажа е, че някой със сигурност вече е мислил много преди това колко тънки могат да се правят електродите. Никой няма да ги прави излишно дебели без причина. Няма нужда да се мъчите да мислите. : )
Иначе, по тънките места, в решетката на плочата, се получава локално прегряване за което, проф.Найденов намекна. ТАМ, по тези точки, явно, е концентрацията на механични напрежения, водещи до окапване на активната маса. Такива концентратори на напрежения в плоските, ХОРИЗОНТАЛНИ И равнодебели (но, по-малко от сега) плочи, отсъстват. Предизвикателство при тях е просмукването на сепаратора с електролит...АКО не се приложат определени трикове. Т.е., трябва НАЙ-МНОГО, ДА СЕ МИСЛИ.
...Който го може. Другите, са си заврели главите в пясъка и пеят химни, че "ТАКОВА животно нЕма". Мехлем за душата ми е да им троша хатъра.
Коментар
� -
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеМатеев , този спор вече е просто за спорта да се спори. Електродите са активната маса според мен, а останалата маса си е за едно увеличаване на теглото за да се покрият други проблеми - като например сечение на проводящ метал през който да може да протече силен ток или пък просто конструктивно - връзки между клетките - елементите.
...
ЕЛЕКТРОЛИТ. Защото, той също, се явява изчерпаем ресурс. И НАИСТИНА, Е проблем, когато, целиш граничен (по олово) капацитет. Излиза че, спирайки се на ограничен под крайния, по олово капацитет, МОЖЕ да изтъним още малко плочите, т.к.просто, няма достатъчно киселина в ограничения обем между тях. Ще рече, резерв има. Ако искаме повишена механична якост на плочите, с олово, може да се облече мед. Ако не друго, тя е 29+% по-лека и по-проводима, т.е. някакъв резерв още и за снижаване на вътр.съпротивление. Всъщност, най-тясното място, е въпросният електролит и почти всички резерви там, са изчерпани. Да, може би, попрекалих с оптимизма при оловото.
Коментар
� -
При оловните автомобилни акумулатори, явно плочите са направени толкова дебели, колкото... "колкото минимум трябва да са".
При тях с времето поради ред познати вече причини те просто започват да се разпадат. На дъното на акумулатора се утаяват проводящи частици и в един момент просто укъсяват плочите. Лично ми се е случвало и просто една клетка дава "накъсо". Или пък прекъсва.
Ако ги "олекотят" още, просто това ще става по-скоро и акумулаторите няма да издържат дълги години. Ако пък са прекалено "хубаво" направени - ще струват много, неконкурентни на пазара. Макар, че ще изкарват по повече години. Такива "по-хубави", специално произведени ги слагат обикновено някои авто производители(не всички) при първоначално влагане в завода на нови автомобили. Нали... за имидж, за да нямат проблем през гаранционния срок на автомобила(5 години при някои) и т.н.
Такива могат да изкарат и до над 10 години. Но "обикновен" от магазина купен после... примерно 5 години е добър таргет. Разбира се има и някои едвам издържат и 1-2 години.
Та това, което искам да кажа е, че някой със сигурност вече е мислил много преди това колко тънки могат да се правят електродите. Никой няма да ги прави излишно дебели без причина. Няма нужда да се мъчите да мислите. : )
- 1 like
Коментар
� -
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеМатеев , този спор вече е просто за спорта да се спори. Електродите са активната маса според мен, а останалата маса си е за едно увеличаване на теглото за да се покрият други проблеми - като например сечение на проводящ метал през който да може да протече силен ток или пък просто конструктивно - връзки между клетките - елементите.
Винаги като го питаш нещо конкретно и се гърчи кат' настъпан червей щото нищо не може да каже.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
- 1 like
Коментар
� -
Матеев , този спор вече е просто за спорта да се спори. Електродите са активната маса според мен, а останалата маса си е за едно увеличаване на теглото за да се покрият други проблеми - като например сечение на проводящ метал през който да може да протече силен ток или пък просто конструктивно - връзки между клетките - елементите.D.Y.F-091066
Коментар
� -
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
За да си наясно, трябва да си завършил осми клас. А ти не си.
Коментар
�
Коментар