Фолиото, от което навиват батерии, всъщност, е паралелепипед. Огъването му, особен към центъра, генерира напрежения в метала, откъдето, тръгват редица проблеми. Докато има толкова много огъване по радиус, тези проблеми,не отпадат изцяло. В по-големите типономинали, спада единствено техният брой в една батерия. Все е нещо но, не е капитално решение.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнениеОоо, решихте проблема на батериите и се захванахте с гумите. Похвално!
Но голям проблем на "Тесла" засега е автономното управление на колата. Моля, оставете гумите като второстепенни и дайте една мозъчна атака, за да оправите на Мъск автономното шофиране.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеВ тази статия пише, че гумите на електромобилите противно на очакванията се износват по-бавно от гумите на ДВГ колите. При ел. колите трябва товарния индекс да е по-висок, защото колите са по-тежки, а скоростния им индекс е като при всички останали коли - гледа се максималната скорост на модела и по нея се избира скоростен индекс.
Също така в статията пише, че при ел. колите трябва да се избират по-безшумни гуми, защото колата е тиха и ако гумите са шумни, това много дразни.
https://fakti.bg/technozone/424998-k...lektromobilite
Коментар
-
Имхотеп, гледам по видеа какво ги правят Теслите хлапетиите, имат си въртящ момент като от електромотор. Така яко изпушват, знам че има начин да се елеминира и това сигурно е направено както при нормалните коли обаче ускорението си е като за болид и няма как да няма натоварване на протектора. Има едно видео - Какво има в гумите на Тесла. Погледни го, тази вложка охлажда протектора мисля освен да не пропада при загуба на налягане предполагам върши и тази работа.Вземам си думите обратно назад, вложката е да обезшумявяне или както казва Матеев е точно , товарния индекс е важен и да са по безшумни т.е.абсолютно прав е. Това че се износват по бавно от на другите коли явно се дължи на по прецизното сработване на системи против преплъзване при ел.трансмисията.Last edited by supertrader; 23.03.2021, 09:07.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеПо важното е да не се палят при превъртане от големия въртящ момент, на Тесла гумите са други и това нещо е направено. За каучуците от опит мога да ти кажа че който е направил нещо много добро което да издържа например на някаква агресивна химеческа среда или на топлина хваща такива поръчки за части от автопроизводители в крайна сметка че въобще не се занимава с изделия за ширпотреба и си пазят рецептата в тайна. Ако ти е направило впечатление гумените разервни части като качество са много зле в сравнение с оригиналните по колите.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
В тази статия пише, че гумите на електромобилите противно на очакванията се износват по-бавно от гумите на ДВГ колите. При ел. колите трябва товарния индекс да е по-висок, защото колите са по-тежки, а скоростния им индекс е като при всички останали коли - гледа се максималната скорост на модела и по нея се избира скоростен индекс.
Също така в статията пише, че при ел. колите трябва да се избират по-безшумни гуми, защото колата е тиха и ако гумите са шумни, това много дразни.
https://fakti.bg/technozone/424998-k...lektromobilite
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеПо темата, подтема ГУМИ и гумени изделия:
Поради по-добрия стартов мимент на ел.двигателите (с еднаква максимална мощност, сравнен с тази на двг), очаквам, да се появят апециални гуми за електрички. Респективно, с повишено сцепление (за още по-добро ускорение) и още, за зимата, някак съвсем мек каучук. Дали прАвилно мисля -не съм сигурен но, ако в действителност, гумата предава 30-50-70% по-висок момент, би трябвало, да се пеомени нещо в рецептури, шарки на протектора, защита от (ускорено) износване и за улеснено спиране.
Оттам - поне на пеима виста, усилено търсене на естествен или сходни изкуствени каучуци, +някакъв ръст в цените на гумите. До тук, само предполагам. Има ли някой по-подробни данни, поне по предлаганите продукти?
Интересното е, че при гумите не се нормира тяхната износоустойчивост. Тоест ако ускоряваш по-бързо, ще износваш гумите си по-бързо, и точка по въпроса. Нормира се обаче максималната скорост, която дадена гума може да издържи, и всички бързи коли ползват гуми с много висок индекс, а от там и много висока цена. Аз например за Audi-тата винаги ползвам гуми с индекс Y, и винаги ме боли, когато започна да ги подменям с нови.
Ето табличка с маркировката на гумите, в която се вижда, че ги класифицират само по ТОВАРЕН и СКОРОСТЕН индекс:
https://primex-bg.com/polezno/markirovki-na-gumite
Колкото до износоустойчивоста - тя е следствен параметър на всички останали параметри, и ако искаме да я подобрим, това ще доведе до влошаване на някой друг по-важен параметър.Last edited by Mateev; 22.03.2021, 22:49.
Коментар
-
По важното е да не се палят при превъртане от големия въртящ момент, на Тесла гумите са други и това нещо е направено. За каучуците от опит мога да ти кажа че който е направил нещо много добро което да издържа например на някаква агресивна химеческа среда или на топлина хваща такива поръчки за части от автопроизводители в крайна сметка че въобще не се занимава с изделия за ширпотреба и си пазят рецептата в тайна. Ако ти е направило впечатление гумените разервни части като качество са много зле в сравнение с оригиналните по колите.D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
-
По темата, подтема ГУМИ и гумени изделия:
Поради по-добрия стартов мимент на ел.двигателите (с еднаква максимална мощност, сравнен с тази на двг), очаквам, да се появят апециални гуми за електрички. Респективно, с повишено сцепление (за още по-добро ускорение) и още, за зимата, някак съвсем мек каучук. Дали прАвилно мисля -не съм сигурен но, ако в действителност, гумата предава 30-50-70% по-висок момент, би трябвало, да се пеомени нещо в рецептури, шарки на протектора, защита от (ускорено) износване и за улеснено спиране.
Оттам - поне на пеима виста, усилено търсене на естествен или сходни изкуствени каучуци, +някакъв ръст в цените на гумите. До тук, само предполагам. Има ли някой по-подробни данни, поне по предлаганите продукти?
Коментар
-
Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
Понеже не вдяваш че тук циклите не са великата драма и се ползват за рекламни слогани най-вече. По дизайн батерии с много елементи са уязвими, отделно никой не кара тислъта като нормална кола, щото рекламата и е че бяга много - и те ти булка Спасовден, вместо изгодното градско се влзиа в режими, унищожителни за батериите.
Last edited by Pyramid; 22.03.2021, 20:10.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеМежду другото, има ли някой информация, ориентировъчно, колко ли цикли може да са навъртяли батериите на изтощените вече, Тесли за 13-те години, откак се харчи това бижу?Last edited by X_Y; 22.03.2021, 12:23.
Коментар
Коментар