IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Не се освобождава кислород при производството на алуминия, въглероден диоксид се отделя.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Преди половин до една година един англичанин обяви, че е разработил батерия, работеща на окисление на алуминий от въздуха. Аха - казва - да я вкара в промишлено производство, но нещо повече не чувам за него.
      Това не е акумулатор, но окисленият алуминий може да се възстанови в електрохимични производства, където алуминиевият окис пак се разделя на метал и кислород.
      Така имаме: батерията ти свършва; спираш при обменната точка, където за минута ти вадят изтощената и вкарват прясна; обменната точка праща тази батерия на електрохимията и те я връщат възстановена.

      Когато разглеждах заглавията на проектите на БАНския институт, видях като че ли 3 подобни, но на основата на цинк.
      Май вървят изследвания в тази посока.

      Хитрото тука също така е, че половината "гориво" взимаш от въздуха и не го размотаваш в колата си. После кислородът се освобождава във възстановителното производство. Де факто имаме предаване на енергия чрез алуминия/цинка, който се върти в затворен цикъл.
      Last edited by grisow; 03.04.2021, 09:39.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

        Е сега да нема бензоколонки по паркингите на блоковете?
        Няма, да... защото няма нужда да зареждаш по 5 часа, а може да минеш някъде за 5 минути да заредиш на бензиностанция.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

          Па кЪ!
          Отразило ти се е на лайфстайла,

          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

            Разбираш ги тея работи

            Па кЪ!

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
              Прочее, по-лесно зареждачки, отколкото бензиноколонки.
              Разбираш ги тея работи

              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

              Коментар


              • Прочее, по-лесно зареждачки, отколкото бензиноколонки.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение

                  А за електричките зареждачки по паркингите на блоковете?
                  Е сега да нема бензоколонки по паркингите на блоковете?
                  Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                    А инфраструктура?
                    А за електричките зареждачки по паркингите на блоковете?

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                      Само да спомена, че има серийна и хомологирана водородна кола Toyota Mirai.
                      Да, малко е скъпичка, но я има. И други производители също са готови с техни модели.

                      https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Mirai
                      А инфраструктура?

                      Коментар


                      • Само да спомена, че има серийна и хомологирана водородна кола Toyota Mirai.
                        Да, малко е скъпичка, но я има. И други производители също са готови с техни модели.

                        https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Mirai

                        Коментар


                        • grisow, нищо не е спряло, заблуждаваш се и ти, просто работи това нещо - нека някой го разработи, пък ние ще го копираме и готово..защо да си блъскаме ангелите или пък да плащаме за разработване и създаване на нещо и да се прекараме като може да го направим по този начин..ако е възможно въобще де...е това няма как да не спира развитието, поне го отлага все пак.
                          Виж какви са спецификациите за електоромобилите, нормалния разход на енергия е 10 киловатчаса ако автомобила тежи 1 тон, преразхода идва от теглото на електромобила поради това че е монтирана тежка батерия.
                          Ако ти предложат автомобил с двг с разход 20литра на сто, ще кажеш че не го искаш защото е пиявица нали, но ги е имало някога преди повече от половин век.
                          Last edited by supertrader; 02.04.2021, 22:18.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение

                            Офф!
                            Не ми се връща да си опреснявам четеното, да възстановя препратките за доказателство, та ще говоря по памет наизуст, а мразя да го правя. Но ме мързи...

                            "Рециклиране" на отпадъците от изгарянето на урана е меко казано.

                            В тези "отпадъци" се съдържат радиоактивни продукти, които могат да дадат повече енергия, отколкото първоначалния уран.
                            ​​​​​​Само че за тях трябват друг вид ядрени реактори - виж на "реактори с бавни неутрони" и "реактори с бързи неутрони".

                            Това се знае още от зората на създаване на ядрените реактори, но не се използва, а тези "отпадъци" се събират в специални места и оставят да "изстинат" при скъпо струващи мерки за много години.
                            Това е все едно коксът, получен от въглищата, да бъде изхвърлян.

                            Защо е така, защо е подтискано развитието на технологията на този съвсем логичен път на пълно използване на природния уран?

                            Едната причина е явна и доказуема: това вторично ядрено гориво може да се използва И за атомни бомби (уранът - не).
                            Втората не е лесно доказуема - това е подтискането, нелоялната конкуренция от страна на другите видове енергопроизводство.
                            До сравнително неотдавна това, разбира се, беше производството на енергия от изкопаеми горива. Сега са зелените дебилщини с фецове-мецове и вятър-мятър. Дебилщини, но плащани от джоба на всички на тройна и петорна цена за кефа на новите западни комунисти.

                            Технологията на ядрената енергетика е спряла развитието си от 1965 година... и там си и стои и до сега.
                            А аз, като гледам хронологията, намирам че Игор Николаевич Острецов е прав, бавните реактори с обогатен уран, са следствие на епохата на атомните бомби.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                              или пък от атомна централа при положение че горивото се рециклира и на практика имаш почти мечтаната - free energy.
                              Офф!
                              Не ми се връща да си опреснявам четеното, да възстановя препратките за доказателство, та ще говоря по памет наизуст, а мразя да го правя. Но ме мързи...

                              "Рециклиране" на отпадъците от изгарянето на урана е меко казано.

                              В тези "отпадъци" се съдържат радиоактивни продукти, които могат да дадат повече енергия, отколкото първоначалния уран.
                              ​​​​​​Само че за тях трябват друг вид ядрени реактори - виж на "реактори с бавни неутрони" и "реактори с бързи неутрони".

                              Това се знае още от зората на създаване на ядрените реактори, но не се използва, а тези "отпадъци" се събират в специални места и оставят да "изстинат" при скъпо струващи мерки за много години.
                              Това е все едно коксът, получен от въглищата, да бъде изхвърлян.

                              Защо е така, защо е подтискано развитието на технологията на този съвсем логичен път на пълно използване на природния уран?

                              Едната причина е явна и доказуема: това вторично ядрено гориво може да се използва И за атомни бомби (уранът - не).
                              Втората не е лесно доказуема - това е подтискането, нелоялната конкуренция от страна на другите видове енергопроизводство.
                              До сравнително неотдавна това, разбира се, беше производството на енергия от изкопаеми горива. Сега са зелените дебилщини с фецове-мецове и вятър-мятър. Дебилщини, но плащани от джоба на всички на тройна и петорна цена за кефа на новите западни комунисти.

                              Технологията на ядрената енергетика е спряла развитието си от 1965 година... и там си и стои и до сега.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                Pyramid, на водорода производството му и съхраненението дори не са чак толкова голям проблем колкото горивните клетки, те са същото нещо като батериите. Използват се редки и скъпи метали, ако станат масови няма да има налични запаси от такива метали и ще станат още по скъпи и това дори пак не е най голямия проблем - същото трябва да се рециклират и имат живот колкото батериите. Това не означава че технологията е неизползваема, просто има СЪЩИЯ ПРОБЛЕМ като батериите - необходим е елемент който да може да отдаде голям ток при ускорение и това да не са основната група клетки, защото теглото пак не е чак толкова ниско. Също трябва ремонта да е евтин за да не се изхвърлят много клетки, те също са навързани многоклетъчно последователно голям брой защото напрежението което отдават е 0.8 - 1.2 волта, ефективността когато отдават по ниско напрежение е по голяма, при по високото по скоро кратковеременно защото загряват а това ги уврежда.
                                В заключение - Трябва да се разбработи и батерия за електромобили специално и подобен подход ще може да се приложи и при водородните горивни клетки. Няма бягство от това нещо.
                                Според мен цялата работа опира до това, че всички чакат някой друг да свърши тази работа и после - копи и пейст без да се охарчват за R and D. Не могат да си представят че който си направи труда по пътя който ще извърви ще откире неща които ако реши да не сподели тарикатите ще гледат после отстрани.
                                Да де, именно. Ето един трезвен поглед, ала виждаш, папагалите не могат да приемат, че някой обикновен човек, може да се нагърби сам, без да са му платили милиарди...и вече, се насират, когато такъв заяви, че е постигнал определени успехи... Дори и да не е глобално, вместо да подкрепят и да се радват, че е свършил много черна работа, пускат хиените и хапят, хапят, хапят..
                                ... ДЕДОВИЯ (СИ).
                                Last edited by Pyramid; 02.04.2021, 17:11.

                                Коментар

                                Working...
                                X