Първоначално изпратено от Mateev
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
- 1 like
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеИма още нещо за летящите коли, което вероятно не го отчитате. Ако сега има задръствания, то е защото колите се движат по много тесни улици или магистрали с широчина 20-30 метра. Лентите в една посока са 1 или 2, максимум 3. Ха сега си представете въздушна магистрала със 100 ленти широчина и на 100 етажа височина. Тоест 10 000 ленти в една посока. Не само че няма да има задръствания, но и човек ще остава с впечатление, че колите във въздуха са много малко, което ще си е самата истина.
Ако се замислите, то и в момента на земята във всеки един момент от време има по 20 000 самолета във въздуха, а ако си вдигнеш главата към небето, я видиш един, а не. Можеш цял ден да се кьориш в небето и да не видиш нито един самолет.
Нека да посмятаме и по друг начин. Площта на земята е 500 милиона квадратни километра по 10 километра височина прави 5 милиарда кубични километра. Тоест ако всички хвърчащи возила от бъдещето едновременно се вдигнат във въздуха, средностатистически най-близкото от тях ще е на разстояние средно 1 километър от тебе. Тоест я го видиш, я не. Вярно е, че някъде ще има возила по на гъсто, но пак ще са на 100-200 метра от тебе, и компютъра на твоето возило лесно ще се договори с тях да се разминете на безопасно разстояние от поне 20-30 пъти размерите на самото возило..
Добре поне, че пак летящите ще са по-скъпи и няма всички да хвърчат.
Коментар
-
Има още нещо за летящите коли, което вероятно не го отчитате. Ако сега има задръствания, то е защото колите се движат по много тесни улици или магистрали с широчина 20-30 метра. Лентите в една посока са 1 или 2, максимум 3. Ха сега си представете въздушна магистрала със 100 ленти широчина и на 100 етажа височина. Тоест 10 000 ленти в една посока. Не само че няма да има задръствания, но и човек ще остава с впечатление, че колите във въздуха са много малко, което ще си е самата истина.
Ако се замислите, то и в момента на земята във всеки един момент от време има по 20 000 самолета във въздуха, а ако си вдигнеш главата към небето, я видиш един, а не. Можеш цял ден да се кьориш в небето и да не видиш нито един самолет.
Нека да посмятаме и по друг начин. Площта на земята е 500 милиона квадратни километра по 10 километра височина прави 5 милиарда кубични километра. Тоест ако всички хвърчащи возила от бъдещето едновременно се вдигнат във въздуха, средностатистически най-близкото от тях ще е на разстояние средно 1 километър от тебе. Тоест я го видиш, я не. Вярно е, че някъде ще има возила по на гъсто, но пак ще са на 100-200 метра от тебе, и компютъра на твоето возило лесно ще се договори с тях да се разминете на безопасно разстояние от поне 20-30 пъти размерите на самото возило..Last edited by Mateev; 05.07.2021, 02:27.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеPyramid, не е чак толкова опасно, първоначално могат да ги пуснат на ниска височина и със слабовата електроника и датчици като днешните проблема се решава. А и не е чак толкова страшно да се сблъскат при ниска скорост, това като въздушни велосипеди. Сега понякога в града 20км са 1 час, ако ще да си с ферари пак е толкова. За перките си прав, първо са шумни и второто да се обезопасят е по лесно.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertraderМатеев, тези краш тестове наистина сладка работа когато няма ударена батерия. Не ми се търсят краштестове на литиевойонни батерии, пледполагам всеки е гледал такива. Всъщност ти го знаеш много добре, имаше идея литиевойонни батерии да се използват за гранати.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Спокойно - бъдещето е на летящите коли, но това ще изисква време. Ще има един преходен период от 40-50 години, след който нито една кола няма да се движи по земята. Дисциплината на движение във въздуха ще бъде урегулирана със специален закон. Ще има правила, които трябва да се спазват, за да се минимизира количеството на катастрофите.
Водеща роля тука ще имат електрониката, компютрите и автопилотите, които ще спазват необходимата височина, желаните транспортни коридори, скорости и разбира се ще си приказват един с друг, за да не се сблъскват във въздуха. В общия случай си мисля, че целият полет от А до Я ще може на 100% да се автоматизира, и това ще стане по-лесно и по-надеждно от съществуващите автопилоти, които управляват коли по земята.
Коментар
-
Pyramid, не е чак толкова опасно, първоначално могат да ги пуснат на ниска височина и със слабовата електроника и датчици като днешните проблема се решава. А и не е чак толкова страшно да се сблъскат при ниска скорост, това като въздушни велосипеди. Сега понякога в града 20км са 1 час, ако ще да си с ферари пак е толкова. За перките си прав, първо са шумни и второто да се обезопасят е по лесно.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеМатеев пусна много яки клипчета. При Тесла - 0 (нула) за батериите (освен, че са много ниско и страничните удари, не ги докосваха изобщо) а летящата кола... Не ме разбирайте грешно, обаче, Земята няма капацитета да понесе масово толкова свръхтехнологични изделия (разходите за поддръжка -отделно). Една малка група хора с икономически възможности на/около тези на Матеев, със сигурност, биха могли И да купят, И да поддържат такива коли. Масово - едва ли. Да не говорим, че летенето И сега, не е за всеки изисква дълго и скъпо обучение и огромен разход на енергия. За пример, се сещам за проф д-р Святослав Фьодоров, офталмолога (лека му пръст), изкара си свидетелство за управление на хеликоптер и, след дни, загина... А здравословните изисквания за пилот са МНОГО високи. Нап ти лнете сега въздуха И с милиони летящи коли, и -да гледаме катастрофи. Стават неминуеми. Особено, като се вземе предвид и културата на човешкия фактор. Затова, не съм оптимист.
Водеща роля тука ще имат електрониката, компютрите и автопилотите, които ще спазват необходимата височина, желаните транспортни коридори, скорости и разбира се ще си приказват един с друг, за да не се сблъскват във въздуха. В общия случай си мисля, че целият полет от А до Я ще може на 100% да се автоматизира, и това ще стане по-лесно и по-надеждно от съществуващите автопилоти, които управляват коли по земята.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеТова е идеята, тръгваш от работа за вкъщи и се оказваш на плажа в Слънчев бряг. При електромобилите не могат да се използват леки електродвигатели с високи обороти, а те са безколекторни с прилично дълъг живот. Проблема е че трябва да се понижат оборотите и редуциращата предавка става много натоварена, обаче пропелери може да ги развърташ с такива леки мотори. Идеята е че този балон ще създава подемна сила, но не толкова голяма че да може да го отлепи от земята. А и това докато се появи двигател използваш жироскопичния ефект.
Коментар
-
Я!
- Ново 5.
!?!
Понеже, говорим за безопасността и някой каза, че било нямало проблеми със заалванията.Марк Герагос (Mark Geragos) из юридической компании Geragos & Geragos сообщил новые подробности о сгоревшем на этой неделе новеньком электромобиле Tesla Model S Plaid.Last edited by Pyramid; 04.07.2021, 23:27.
Коментар
-
Матеев пусна много яки клипчета. При Тесла - 0 (нула) за батериите (освен, че са много ниско и страничните удари, не ги докосваха изобщо) а летящата кола... Не ме разбирайте грешно, обаче, Земята няма капацитета да понесе масово толкова свръхтехнологични изделия (разходите за поддръжка -отделно). Една малка група хора с икономически възможности на/около тези на Матеев, със сигурност, биха могли И да купят, И да поддържат такива коли. Масово - едва ли. Да не говорим, че летенето И сега, не е за всеки изисква дълго и скъпо обучение и огромен разход на енергия. За пример, се сещам за проф д-р Святослав Фьодоров, офталмолога (лека му пръст), изкара си свидетелство за управление на хеликоптер и, след дни, загина... А здравословните изисквания за пилот са МНОГО високи. Нап ти лнете сега въздуха И с милиони летящи коли, и -да гледаме катастрофи. Стават неминуеми. Особено, като се вземе предвид и културата на човешкия фактор. Затова, не съм оптимист.
Коментар
-
Това е идеята, тръгваш от работа за вкъщи и се оказваш на плажа в Слънчев бряг. При електромобилите не могат да се използват леки електродвигатели с високи обороти, а те са безколекторни с прилично дълъг живот. Проблема е че трябва да се понижат оборотите и редуциращата предавка става много натоварена, обаче пропелери може да ги развърташ с такива леки мотори. Идеята е че този балон ще създава подемна сила, но не толкова голяма че да може да го отлепи от земята. А и това докато се появи двигател използваш жироскопичния ефект.Last edited by supertrader; 04.07.2021, 21:18.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеМатеев по скоро ще са нещо като дрон и летяща чиния, има някакви клипове на Тесла с три пропелера. Бях попаднал и на клип в който говореха за такова нещо но свръхлеко, корпуса а като балон при дирижаблите. Дори да е толкова лек че да не създадава необходимата подемна сила за да плава във въздуха, то поне тя да е малка и разхода на енергия за създаването и да е малък е достатъчно, предимството е че при авария няма да пада бързо и при удара в земята едни въздушни възглавници да се отворят ще са достатъчни.Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
Матеев по скоро ще са нещо като дрон и летяща чиния, има някакви клипове на Тесла с три пропелера. Бях попаднал и на клип в който говореха за такова нещо но свръхлеко, корпуса а като балон при дирижаблите. Дори да е толкова лек че да не създадава необходимата подемна сила за да плава във въздуха, то поне тя да е малка и разхода на енергия за създаването и да е малък е достатъчно, предимството е че при авария няма да пада бързо и при удара в земята едни въздушни възглавници да се отворят ще са достатъчни.D.Y.F-091066
Коментар
-
А ето и бъдещето - летящи електрически коли:
Клипът е само концептуален, но по този модел се работи вече няколко години и дори има опитни образци. Фирмата се казва Terrafugia и може би тази фирма ще направи следващата революция в автомобилостроенето. Пак с акумулатори, пак с електродвигатели, но колата им може да лети с 320 km/h и има обсег 800 km. Освен всичко друго има вертикално излитане и кацане. Абе голям кеф ....
https://terrafugia.com/
Засега има и ДВГ, който зарежда акумулаторите, а те от своя страна въртят перките, но с подобряването на качествата и параметрите на акумулаторите ДВГ-то може и да отпадне или да бъде заменено с такова на водород например.Last edited by Mateev; 04.07.2021, 18:02.
Коментар
Коментар