IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • ...мълчи. И не обяснява един простичък парадокс:

    Ако наистина бяха направили досега Съвършената Батерия...
    ...ЗАЩО ОЩЕ СЕ МЪЧАТ И РАЗРАБОТВАТ ОЩЕ, ПА ВЛАГАТ ОЩЕ МИЛИАРДИ И Т.Н.?


    ЗАЩО, МАТЕЙКО?

    Коментар


    • Баннат ли е измамника вече,
      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

      Коментар


      • За натриевите, литиевите и т.н. акумулатори.
        Ред на относителна активност на металите:
        LiCsKBaSrCaNaMgAlMnZnCrFeCdCoNiSnPbHSbBiCuHgAgPdPtAu

        източник: https://bg.wikipedia.org/wiki/Ред_на...тивност

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

          Отговорът и на трите ти въпроса се крие в едно ново научно откритие, което от дълго време го чакаме - евтини акумулатори с голям капацитет. Говоря за натриевите акумулатори, които вече са в много напреднал стадий на разработка. По предварителни данни ще имат 3 пъти по-голям капацитет при същото тегло, и 2 пъти по-ниска цена. Това е предостатъчно, за да се направи революция в енергетиката и в автомобилостроенето.

          Да, признавам си, че соларните централи са едно голямо нищо, ако не можем да съхраняваме енергията им за поне 3-4 дена. Ако обаче това някога се случи, те ще станат основен енергиен източник без никаква конкуренция. И тогава наистина ще възникне ситуацията с покриване на всякакви баири и камънъци в България със соларни централи.

          За цената на инвестицията не се безпокой - ако тя наистина е икономически ефективна, частният бизнес бързо бързо ще намери пари и ще я реализира. Това вече се е случвало, когато преди 10 годни за няколко дена се узакониха централи на стойност колкото един ядрен реактор.

          За достатъчното количество модули и инвертори съще не трябва да се безпокоиш - по света вече има изградени огромно количество производствени мощности, които само ако им свирнеш, и веднага ще удавят пазара с модули и инвертори.

          За суровините също не трябва да се безпокоиш - клетките са от силиций. Тоест правят се от пясък. Само 1 милионна част от пясъка на Сахара е предостатъчна да се покрие цялата планета със соларни модули на 3 етажа.

          Помисли си и нещо друго - слънцето е основен енергиен източник, който създава всички други известни на нас енергии. Въпрос на време е да започнем да го оползотворяваме ефективно, без да преминаваме през някакви други междинни форми на енергия. Мисля, че това време вече е наближило, и всички ние ще имаме шанса да сме свидетели на неговата реализация, която ще е с ранг на революция.
          Матеев, кой е най-дългия електропровод в момента? И дали имаш информация, колко би могла да бъде дължината на един далекопровод със загуби до 40-50%? Вместо да се складира енергията, може да се доставя от разстояние 10-20'000 км по високоволтов далекопровод. Въпроса е как би изглеждал подобен, колко милиона волта му трябват и колко дебели трябва да са проводниците.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            Той го каза по друг начин, разбира го със сигурност.
            Абе казвам аз, че може всички пластини наведнъж, в един съд, он пак се цупи.

            Коментар


            • Той го каза по друг начин, разбира го със сигурност.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                Как Матеев много добре знае че общия електролит не е проблем, обаче си твърди обратното. Дори по разни снимки в нета се вижда как клетките не са херметични, всеки може да си намери от къде да види и той го отчете като каза - ами не са ги уплътнили добре, грешка са направили. Вместо да каже - май съм сгрешил.
                Има един проблем. В днешните акумулатори, плочите НЕ стигат до дъното с около 20-25 мм. Там, е отредено да пада утайката , за да не окъсява, и плочите НЕ СА плътни, ами мрежести, падне ли активна маса, зейва много голяма дупка. И електролитът, НЕ Е общ. Справка - различните нива в отделните клетки, които, иначе, биха се уравнявали. Пробиеш ли дупка под плочите, се получава един различен вариант от такава през плочите: По образувалата се не пътечка, ами магистрала между плочи от различни клетки, има директно, почти идеално късо съединение. И ПРОБЛЕМ. Истински, тежък, МНОГО. Ако Матеев има предвид ТАЗИ конструкция - винаги, съм потвърждавал, ама кой да внимава? - "общ електролит", е недопустим. ФАКТ. ама явно, продължава традиционното НЕвнимание въпреки, че всичко съм изрекъл по темата затуй, няма какво повече да кажа.

                Коментар


                • Как Матеев много добре знае че общия електролит не е проблем, обаче си твърди обратното. Дори по разни снимки в нета се вижда как клетките не са херметични, всеки може да си намери от къде да види и той го отчете като каза - ами не са ги уплътнили добре, грешка са направили. Вместо да каже - май съм сгрешил.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    Импотеп, ако беше вярно че по електролита между две клетки с равен потенциал в оловните акумулатори може да протича ток, щях да предложа на производителите вместо да слагат този индикатор който го има по някои батерии и мери плътността на електролита и така установява акумулатора дали е зареден - едно зелено топче изплува, има го на доста батерии. Та щях да им предложа да го заместят с един светодиод, който индикира напрежението при заредени клетки на 4 волта ще свети и ще се вижда по добре от топчето което изплува и ако свържем и един ценеров диод при по ниско от почти максималното зарядно напрежение той направо ще прекъсва тока към индикиращия светодиод. Патентоваме я тази работа и производители които я използват ще плащат някакви пари за лиценз. Ако беше вярно !
                    Вие двамата първо изчистете заблудата, па после патентовайте ценеров диод и светодиод
                    Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                    Коментар


                    • Импотеп, ако беше вярно че по електролита между две клетки с равен потенциал в оловните акумулатори може да протича ток, щях да предложа на производителите вместо да слагат този индикатор който го има по някои батерии и мери плътността на електролита и така установява акумулатора дали е зареден - едно зелено топче изплува, има го на доста батерии. Та щях да им предложа да го заместят с един светодиод, който индикира напрежението при заредени клетки на 4 волта ще свети и ще се вижда по добре от топчето което изплува и ако свържем и един ценеров диод при по ниско от почти максималното зарядно напрежение той направо ще прекъсва тока към индикиращия светодиод. Патентоваме я тази работа и производители които я използват ще плащат някакви пари за лиценз. Ако беше вярно !
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                        Mateev, по добре да изчистим заблудата относно невъзможността електролита да е общ, при положение че тези видеа в ютуб няма как да сме ги пуснали ние двамата и се вижда на тях колко са херметизирани клетките, а акумулаторите си работят. В замяна мога да споделя нещо което ще е интересно, по интересно от самозахранваща се крушка.
                        Ами изчистете я де, само дрънкате тук.
                        Ето да помогна, в оловният акумулатор целият процес се описва с формула. Електрохимична реакция. Отидете и питайте някой химик.
                        А най-добре купете един незареден акумулатор, изкъртете преградите вътре и залейте с киселина. После... после елате да кажете.
                        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                          Много си нагъл, не мислиш ли?
                          Пореден опит да бъда учтив:
                          Иновациите, ПРЕДИ да влязат в производство, се раждат в нечия глава. И не може някакъв да ги обезценява освен, ако този някой, не е Провалът на Пазара. ТИ не си този Някой.
                          Бъди здрав.
                          Ма и пазар ли ще имат бълнувациите ?Нека си останат в твоята глава, мола ти се...не ни ги споделяй повече

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение


                            Твоята "обосновка" няма нищо общо с иновация, за която се опитваш да ни представиш разговорите си с твоето гадже тук (трейдърка, или друга някоя).
                            Фактът, че се пречисляваш към "самозаличаваща се нация" - също не говори нищо добро за теб.
                            Никакъв "автор на иновация" не нападамЕ, защото нямаш основания да говориш за нещо, което никой не въвежда в производството- като за иновация.
                            Опитай да схванеш какво ти казвам, за да не ни губиш (и губите времето) с празните си фантазии и недомислици в тема, която очакваме да се развива, извън вашите "иновационни" глупости.
                            Много си нагъл, не мислиш ли?
                            Пореден опит да бъда учтив:
                            Иновациите, ПРЕДИ да влязат в производство, се раждат в нечия глава. И не може някакъв да ги обезценява освен, ако този някой, не е Провалът на Пазара. ТИ не си този Някой.
                            Бъди здрав.
                            Last edited by Pyramid; 10.05.2021, 14:29.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                              Не бъркай нещата. Не помня Трейдърко да ти и е обещавал подобно нещо, а аз-дваж. Което е ясно е, че Мъск не се разхожда из форуми на самозаличаващи се нации на от основателен страх, че простотията е заразна. Тук, обсъждаме, как ел.мобилите влияят на пазарите, като причините, са повече от една и две. Предложена е иновация, повишаваща потребителските предимства на въпросната продуктова гама а вие, оказа се, освен да нападате автора, на съществена критика, не сте способни. Защото, не е съществено бръмченето, че някой друг бил вкарал милиарди, пък ти, видиш ли -как смееш?!? - твърдиш, че си предложил нещо стойностно. Щото, Кокорко вече и той бил направил пари - ами добре, радвам се за него - но, и той, не бил го предложил. Не го е, защото, не е работил по темата и, явно, няма идея, и гледа под други ъгли. Да ви напомня ли, обаче, пе ПОВЕЧЕТО хора, НЕ СА богати и търсят нещо здраво, сигурно, удобно и евтино за поддръжка, вместо празни фукарии? Е, ТАМ е мястото, в което удрям и попадението, е наистина добро. Изкажи си аргументите против, внимавай в картинката, и може нещо и да излезе.

                              Твоята "обосновка" няма нищо общо с иновация, за която се опитваш да ни представиш разговорите си с твоето гадже тук (трейдърка, или друга някоя).
                              Фактът, че се пречисляваш към "самозаличаваща се нация" - също не говори нищо добро за теб.
                              Никакъв "автор на иновация" не нападамЕ, защото нямаш основания да говориш за нещо, което никой не въвежда в производството- като за иновация.
                              Опитай да схванеш какво ти казвам, за да не ни губиш (и губите времето) с празните си фантазии и недомислици в тема, която очакваме да се развива, извън вашите "иновационни" глупости.

                              Коментар


                              • Не, то наистина звучи добре, да не се нуждае от обслужване батерията едни 10-15 години но, ако за ТОВА, се плаща тройна цена, дали си заслужава? Освен това, още не съм разбрал, животът, който ПРЕДВИЖДАТ, напр.от Тесла за своите кутии на база 4680, в каква степен се покрива от гаранцията на производителя? Няма гаранция от 100% от предвидения физически ресурс, щото. Да речем, дават ти едни 3-5 години...А СЛЕД ТОВА? "- Ами Вие какво искате? Ето, карали сте 5 години, без да я мислите батерията, гаранцията свърши, ремонтът е $10К, новата -$15К, ако щете!"
                                Last edited by Pyramid; 10.05.2021, 13:23.

                                Коментар

                                Working...
                                X