Явно не си скаран с техниката, което честно казано ..най после някой който не е тотално неграмотен. Драйва на ел.мобилите може да се усъвършенства, да се поправи и има чудесна възможност, това излитане по обороти на електромотора няма да го има. Ускорението ще стане още по брутално и трябва да се ограничи, не е нормално. За батериите писахме много за едни модули, те са решението. А поправят ли се тези неща и консумацията на ток ще падне, от там батерията ще стане значително по малка като капацитет и електромобилите ще станат приемливи. Просто са много далеч в момента от приемлива концепция, както например при автомобилите с ДВГ които са много усъвършенствани. Липсват им възли, части които трябва да се добявят, в Китай са се грабнали и произвеждат невероятно много модели обаче развитието им е странно - напълнили ги с дисплеи, имат и някои моменти на просветление като двигател с вътрешно горене който завърта генератор и зарежда батерията. Това е много добро понеже електромобилистите като ги гледам във видеата които пускат са авантюристи, винаги е голяма радост като стигнат до зарядна станция и тя работи.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеНа мен идеята ми е че трябва да се промени трансмисията, така с електромотор - редуктор не е добре, има нужда от променящо се предавателно съотношение. Вече се обърках да го обяснявам.Last edited by Pyramid; 01.12.2021, 21:52.
- 1 like
Коментар
� -
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеБързоходко, колкото по бързо ускоряват колите които са на пътя и се ползват ежедневно, то е ясно че толкова по луди са хората които ги карат. Няма стандарт който да сложи таван на ускорението за колите които се движат по пътищата и който има парите да си купи болид от Ф1 и не е добре с главата, сяда в една такава опасна кола.
Що се отнася до драмата ти с редуктора, и тя беше обсъждана преди две години и тогава се опитвах да обясня защо и как възниква.
Накратко, използваните в по-старите модели на Тесла асинхрони двигатели, немогат да развият достатъчно висок въртящ момент при ниски обороти. Поради което се поставя редуктор който да преодолее този проблем. Редуктора се оразмерява за ниските обороти на двигателя поради което при скорости от 100км/ч той се оказва проблемен. Същото е като да си караш колата само на първа или макс на втора скорост.
Накратко легендата за изключително ефективния ел двигател рухва. Цитираното КПД от 95% се отнася за постояно токови двигатели а не за асинхрони захранвани/управлявани чрез инвертор. В добава имаш и неефективен при високи обороти редуктор.
Та това си говорехме преди две години в тази тема.
Понеже лека полека ще стигните и до други вече обсъждани пролеми ще си позволя да ги припомня. Просто ей така да ускоря процеса.
1. Електромобила с батерии е безперспективен като масов, понеже изисква в момента на зареждане в него да се "вкара" цялата енергия която ще използва по време на движение. От където следва че мощноста на зарядното устройство ще е толкоз пъти по голяма от мощноста на двигателя , колкото е по кратко времето за което тази енергия ще се изразходва. Например ако автомобила е 50КВт и трябва да се движи 120 минути а искаме да го заредим за 3минути, заряядната станция трябва да е 30 пъти по мощна от автомобила - 1500 КВт.
2. За разлика от ДВГ в ел мобила съществува опасност цялата налина в батерията енергия да се освободи за много кртко време, при което да се получат огромни температури. Понеже този процес не е "горене", елмобила неможе да се гаси с обичайните противопожарни средства.
От това седва че ел мобилите макар и да са допуснати до производство и експлоатация би следвало да се ограничат силно относно достъпа им до критична инфрастуктура. Така например колис газови уредби не се допускат в закрити паркинги. Подобни ограничения следва да се налагат и на елмобилите.
От тези две неща неследва че ел мобила на батерии неможе да си намери някаква ниша, но със сигурност неможе да стане масов, а това означава че неможе да стане и достатъчно ефтин зада конкурира хибридите например.
Коментар
� -
https://www.youtube.com/watch?v=-bGR2ffSEm4 , ето едно видео, предимно на ток работи хибрида и нищо че батерията му е много малка.D.Y.F-091066
Коментар
� -
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеКакво общо има ЗЗЕ с това че електрокарите очевидно харчат повече ток, защото трансмисията им или по точно възела електромотор - редуктор не е оптимален с постоянно предавателно отношение между ротора на мотора и колелата.
1. "Повече" от какво и от кога? Трябва да се поеоачва референция.
2. Я превърни "само" 5:100 бензин в kWh, и пак смятай. Ще рече, увличаш се.
Коментар
� -
Бързоходко, колкото по бързо ускоряват колите които са на пътя и се ползват ежедневно, то е ясно че толкова по луди са хората които ги карат. Няма стандарт който да сложи таван на ускорението за колите които се движат по пътищата и който има парите да си купи болид от Ф1 и не е добре с главата, сяда в една такава опасна кола.D.Y.F-091066
Коментар
� -
Интересно изследване
Шофьорите на кои марки коли е най-вероятно да са психопати!? | DizzyRiders.bg | Движението е в кръвта ни
Особено този резултат:
"При типа задвижване водачите с електромобили категорично дават най-висок резултат в теста и е най-вероятно да са склонни към психопатия."
Коментар
� -
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
Е тогава нямам какво повече да кажа.
Коментар
� -
ПИЧ, всичко е заменимо като свърши се намира начин да се подмени с нещо друго. Какво ще кажеш за LPG и CNG, изгарят много чисто, обаче никой не ги обяви за добри и чисти горива. Съвременните дизели също са доста добре, май само бензина е много миризлив..поне така се усеща в града като мине бензинова кола която на която двигателя не е загрял. Дизела обаче има много голямо значение дали е изправен.D.Y.F-091066
Коментар
� -
Един велосипедист колкото и да се напъва може да произведе не повече от 100 вата мощност, а велосипеда лети примерно при спортистите скоростта достига 70- 80 км в час. Как става - драйва е по адаптивен, при един електровелосипед 250 вата вобще няма пропорционално нарастване на функционалността при придвижване. Така че лошия, неадаптивен драйв си е такъв. Сега китайците би трябвало да са хора гледащи по пестеливо и си мислех ще направят електромобили които да се отличават с такива качества, то пък точно обратното - те вървят в посока по голямо от Хамър и с много дисплеи.D.Y.F-091066
Коментар
� -
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеНяма закон за запазване на енергията мисля, има оправдание което се нарича закон. Да енергията се трансформира, но чак да се запазва. Нещо като оправдание е .
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
- 1 like
Коментар
�
Коментар