If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
В момента електромобилите все още приличат много на автомобилите, има конкуренция и такава стратегия е приета - че трябва да ги превъзхождат в мощност и ускорение. С един прост редуктор и дигитално управляват инвертор няма да стане, трябва да се направи по адаптивна към променливия товар трансмисия, има такава възможност. Радход от 5-6 киловатчаса за 100км въобще не е непостижим, от там с по малка батерия, по лека с по малко вложени суровини, а за зареждането ще става за минути без зарядната станция да е захранена с много ампери ток - голям ток.
Ми да бе, такъв разход има и сега. На ел. велосипедите
Една Дачия Спринг е лека дори в сравнение с класик ДВГ автомобил. И пак 5кВтч само през крив макаров, в пъти нагоре е
В момента електромобилите все още приличат много на автомобилите, има конкуренция и такава стратегия е приета - че трябва да ги превъзхождат в мощност и ускорение. С един прост редуктор и дигитално управляват инвертор няма да стане, трябва да се направи по адаптивна към променливия товар трансмисия, има такава възможност. Радход от 5-6 киловатчаса за 100км въобще не е непостижим, от там с по малка батерия, по лека с по малко вложени суровини, а за зареждането ще става за минути без зарядната станция да е захранена с много ампери ток - голям ток.
На видеото става въпрос за моментен разходомер, който показва дали в дадения момент автомобила е икономичен. Всъщност измерва разреждането в смукателния колектор на двигателя. Помага да се изгради стил на шофиране с по нисък разход на гориво, това е по скоро за обучение на водача в това отношение. При електромобилите също има опцията да показват моментния разход на електроенергия гледам по видеата.
Тази графика показва едно нещо, което е характено за ДВГ - при определен режим, обороти, товар и въртящ момент е най висока енергийна ефективност на двигателя. В случая този е при 1700 оборота някъде най ефективен.
Така е енергията никога не се преобразува от един вид в друг само един вид, винаги има преобразуване и трети вид енергия от което нямаме полза. Затова се стремим чрез натрупани знания да се елиминират нежеланите от нас ефекти на друт вид енергия, които наричаме загуба.
Това нещо за въздушното съпротивление е съвсем реално при електромобите се онагледява, защото те имат индикатори за моментен разход на ток и се вижда колко нисък е разхода при ниска скорост и как се повишава драстично с повишаване на скоростта. Казват в града са по икономични отколкото извън него, защото в града се движат с ниска скорост и нисък разход, ако извън града се движат със същата скорост, разхода на ток ще е същия като в града . Дори ще е по нисък, защото няма спирания и тръгвания. Вярно е че рекуперацията връща енергия към батерията, но тя е преобразувания на енергии и съответно има загуби.
potentielle_energie, по повод 15-те ампера от контакта. Има как да се изминават километри, като се понижи разхода на ток. При електромобилите съвсем ясно се вижда това което го пишеше и в старите учебници за автомобили с ДВГ- Голяма част от енергията се изразходва за преодоляване на въздушното съпротивление. При скорост 120 километра в час, 80% от енергията. Например ако радхода е 16 киловатчаса, само 2.6 се изразходват за преодоляване силите на триене с пътя и други..По ниско въздушно съпротивление, колкото по ниско, толкова по нисък разход на енергия. Ако електромобила изразходва 6 киловатчаса, за 400км му трябват само 24 киловатчаса заредени в батерията, дори при 15 ампера и 240 волта се зарежда бързо. Но за дълъг път електромобила просто може да му се поставя малък модул, като електроцентрала на борда и с него да изминава много голям пробег- Има много варианти за такива модули.
Основно сваляне на въздушното съпротивление, няма да имат форма на сандъци, няма да е широко вътре да можеш да тичаш защото то зависи от челната площ и коефициента на оптегаемост.
potentielle_energie, по повод 15-те ампера от контакта. Има как да се изминават километри, като се понижи разхода на ток. При електромобилите съвсем ясно се вижда това което го пишеше и в старите учебници за автомобили с ДВГ- Голяма част от енергията се изразходва за преодоляване на въздушното съпротивление. При скорост 120 километра в час, 80% от енергията. Например ако радхода е 16 киловатчаса, само 2.6 се изразходват за преодоляване силите на триене с пътя и други..По ниско въздушно съпротивление, колкото по ниско, толкова по нисък разход на енергия. Ако електромобила изразходва 6 киловатчаса, за 400км му трябват само 24 киловатчаса заредени в батерията, дори при 15 ампера и 240 волта се зарежда бързо. Но за дълъг път електромобила просто може да му се поставя малък модул, като електроцентрала на борда и с него да изминава много голям пробег- Има много варианти за такива модули.
Ето тези хора правят мини електроцентрали, с тях може да се зареждат електромобили и когато вали и когато е зима. По принцип е възможно. Големия проблем на електромобилите е че хората не могат да ги купуват, като добавиш и една такава станция - колко са тези които могат да ги платят ? Трябва със 150 годишни заеми коли които са за 10 години.
Ето тези хора правят мини електроцентрали, с тях може да се зареждат електромобили и когато вали и когато е зима. По принцип е възможно. Големия проблем на електромобилите е че хората не могат да ги купуват, като добавиш и една такава станция - колко са тези които могат да ги платят ? Трябва със 150 годишни заеми коли които са за 10 години.
Коментар