If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Това което съм гледал е било кабинен ролер- електрически и на тези им слагат печки и ги карат и през зимата. Но като им погледнах цените и ми се изправиха керемидите. На същата цена или по малко си кипих хюндая и досега съм му врътнал 20000км за година. Тези пичи въшки няма как да изкарат толкова посмъртно
Епа 17 км в посока са 20 минути с велосипед, ти инвалиди ли отглеждаш?
Не го слушай Ботя, той е виждал такива колици през крив макарон - и не може да брои до 4
Аз писах какъв е бонуса от това коле - на практика нула разходи по него, докато му е жива батерията. На синковеца ти като му платиш 10 години само застраховки и данък за друга кола - ще си по-назад
v_tin, сега за момента ако говорим и имаш възможност за ремонт на батерията цената на това рено на само 40 000 км..е подарък и китайска електричка ще ти излезе в пъти по скъпо. Просто имаш ли възможност за ремонт на батерията вземаш едно такова и си свиркаш, но без да се изравнят и раздвижат отделните клетки на старата батерия тя няма да заработи. Ако си вземеш електричка редовното каране е просто задължително и задължително на бавно зареждане и разраждане продължително, не знам колко ще изкара една батерия от тези ако я експлоатираш грамотно, но може да се окаже че много..много. Сега друг е проблема че и самите коли още не са конфигурирани правилно и харчат и много ток, скоро попаднах на едно нещо направили са хората мотор - колело с асинхронен двигател, ще харчи поне с една трета по малко ток електромобила. Но това е което е налично на пазара.
Това Рено е също с малък пробег като тази Мазда от видеото, но тези хора са доволни и си пътуват в България и на голямо растояние. Ако има желание човек може да си сглоби една 10 киловатчаса батерия, която да се поставя в багажника и да те измъква от изненади със зарядни станции, примерно някъде има проблем и си продължаваш до следващата. Но най важното е че нищо му няма на батерията, просто не са направени батериите удобни за обслужване, това нещо е защото не са специално за електромобили замислени.така както са с навързани единични елементи външно модулите по скоро са на ниво - направи си сам, затова са и тежки още повече, а и скъпи.
v-tin, ако тази електричка я дават със старата и батерия и можеш да си я подкараш няма да има проблем да се използва на къси растояния. Защо - с този пробег тази батерия 22 киловатчаса, ако сметнем че е минавала с един цикъл на батерията 150 км, излиза че а.
попадали са ми клипове на руснаци- купуват някакви градски коли- двуместни с батерия, но нямат отопление. Та те слагат вебасто и кютат - всички казват че са много добри. Потърсих , но не намирам клип, ако намеря ще пусна. Електричките са китайски
v-tin, ако тази електричка я дават със старата и батерия и можеш да си я подкараш няма да има проблем да се използва на къси растояния. Защо - с този пробег тази батерия 22 киловатчаса, ако сметнем че е минавала с един цикъл на батерията 150 км, излиза че батерията има едва 266 цикъла на заряд и разразряд и на години е на 7 години. Тази батерия в най лошия случай би трябвало да деградира на поне 1000 цикъла и като възраст казват над 10 години и има на 13 години бях мяркал такива имали 50% капацитет. Какво се е случило - първо клетките са се разбалансирали, и има клетки чието напрежение е паднало под минималното, съответно контролера не пуска към тях ток да се зареждат. Смъква се батерията и се търсят тези клетки, пуска им се заряден ток направо без да е контролиран от електрониката на тези отделни елементи, а ги замерваш постоянно и наблюдаваш да стигнат малко над минималното напрежение, после по групи, всички от един модул ги свързваш да се изравнят напреженията им - успоредно, оставяш ги да постоят да се видят кои имат по голям саморазряд и ги групираш в модули по този показател, като целта е в дадения модул да са еднакви и зареждаш бавно модулите и ги разреждаш бавно няколко пъти. Сигурен съм че накрая ще имаш работеща батерия с поне 80 процента капацитет. Лошото е че батериите са това корито под пода, а то е тежко и огромно и монтажа е такъв че ремонта е много труден. Иначе на тази старата и батерия би трябвало да издържи още 3 пъти поне колкото е ползвана като цикли - разряд и разряд т.е. на батерията нищо и няма и тя не е за смяна. За 4500 евро ти я продават хората и сигурно ще се радват да ти я подарят, разбира се може да ти отстъпят от цената, защото са не я вземеш на молко по ниска от тази цена, предполагам не е твърда.
Малко ме съмнява да е нова 5к. Цените на батериите са удвоени най малко напоследък, новите били 44кв.ч и за 5 цената е ниска. Лошото е че изминаваш малко километри и новата батерия ще я съсипе времето а няма да и направиш циклите на заряд и разряд. Затова електромобилите са на малко километри, а на много години и оригиналната батерия на тази кола е за ремонт, тя е на 7 години, ако ти я дадат с колата и имаш условия да я поправиш е идеално. Това представляват електромобилите, като разхвърлиш цената на батерията на изминатите километри може да сметнеш за изминат километър колко е разхода за батерия. Разхода на електромобилите е разход батерия - аморнизация за 100км плюс разход на ток.
Трябва да му се направи батерия, 10 киловатчаса ти стигат за 100км. Ако старата е налична, със сигурност подлежи на поправка, махаш малко елементи или ги възнановяваш чрез бавен заряд и разряд.
На 40 000 км дори още не се е разработило, оригиналната му батерия е приключила не защото си е направила циклите, а защото е остаряла - годините и са станали много. Мога да ти дам линк и за батерии, и как се сглобява нова батерия, теб 10 киловатчаса ге устройва, ще тежи 55 килограма сега такава батерия и ги правят и вариант с монтаж в багажника. Не знам Тойота Мирай май в Германия няма, ако имаше такива на старо там вече можеш да я минеш на електро, да и продадеш горивните клетки на някой и дори да изкараш пари плюс това че ще имаш електрическа кола за малко растояние.
Коментар