IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Абе супертрейдър я да ти дам още нещо да четеш,

    https://phys.org/news/2022-02-cataly...ficiently.html
    Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

    Коментар


    • С прецизно леене, което по скоро прилича на шприцване на метала във форма, то може за всичките му корпусни детайли да се приложи предполагам. Качеството на изгаряне трябва да е много добро, защото ще трупа нагари по повърхността на диковете и малката хлабина между тях и корпуса ще се уплътни като предполагам ще започне и триене. Например гориво метанол ако се ползва не прави нагари. В авиацията за безмоторници, които имат един двигател само за излитане да се вдигне сам във въздуха самолета това нещо е перфектно, лек с голяма мощност и обороти.Забелязваш ли друго, предлагат лицензи за производители, патентите ще си ги държат тяхна собственост..само с рисъч се занимават. Ако се направи за генератори за ток за електромобили това нещо ще пробие, само не знам мощността може ли да се намали, за електромобили трябва 20 киловата. Те няма да ги ползват да се движат с тях, но е друго да няма притеснения че ако се изтощи батерията на пътя трябва да се вика неволята. Има много собственици на електромобили си возят в багажника генератори, и Тесли май имаше във видеа с един малък генератор, той проблема е че не стават много малките генератори, не можат да зареждат багерията, иначе и сега си ги има на пазара и са леки като перце, но мощност нямат.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
        Имхотеп, този двигател е много интересен, може да се направят устройства за аварийно захранване с него, да задвижва генератор за ток. Защо ? Няма смазване на частитите, само лагерите, но те са със собствена смазка затворен тип. При класическите двигатели, ако не се използва и пуска дълго време маслото като стои в картера деградира и когато се наложи да се пусне е проблем ако въобще заработи след като не е пускан с години. Другите му параметри не са ясни, ефективност и ресурс - колко часа може да работи до налагащ се ремонт - смяна на лагерите например. Приложението към което са се ориентирали - в авиацията е добро като идея, защото има голяма мощност при ниско тегло и това там предполагам ще бъде интересно. Но за електромобилите също би могъл да влезе в употреба, само има проблем с охлаждането, трябва да се промени малко.
        Дизайнът му е твърде интересен. Любопитно, как ще изработват тези дискове, т.к.тези изстъпи не позволяват обикновената ротационна обработка.

        Коментар


        • Имхотеп, този двигател е много интересен, може да се направят устройства за аварийно захранване с него, да задвижва генератор за ток. Защо ? Няма смазване на частитите, само лагерите, но те са със собствена смазка затворен тип. При класическите двигатели, ако не се използва и пуска дълго време маслото като стои в картера деградира и когато се наложи да се пусне е проблем ако въобще заработи след като не е пускан с години. Другите му параметри не са ясни, ефективност и ресурс - колко часа може да работи до налагащ се ремонт - смяна на лагерите например. Приложението към което са се ориентирали - в авиацията е добро като идея, защото има голяма мощност при ниско тегло и това там предполагам ще бъде интересно. Но за електромобилите също би могъл да влезе в употреба, само има проблем с охлаждането, трябва да се промени малко.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
            Наистина не разбирам работещите или поне мислещите как се връзвате да отговаряте на човека от кашона. Нито е специалист, нито се занимава с материята, само се бъзика с вас и ви гледа сеира как пишете фермани
            С най-добри чувства, Валентино. Не, че човекът от кашона разбира, естествено.

            Коментар


            • Наистина не разбирам работещите или поне мислещите как се връзвате да отговаряте на човека от кашона. Нито е специалист, нито се занимава с материята, само се бъзика с вас и ви гледа сеира как пишете фермани

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                Имхотеп, мога да го направя без проблем, при последователно свързване на елементите се повишава напрежението и е равно на сбора от напрежението на всички последователно свързани елементи. Например ако са 30 бр. и напрежението по номинал на всеки е 3.7волта ще получим 101 волта, това така ли е? Ако максималния ток който може да отдаде един елемент е 1 ампер, то максималния ток на всички свързани последователно елементи също ще бъде 1 ампер. Токът който ще преминава вътре по връзките между елементите също ще бъде 1 ампер. Правилно максималния ток не е този по който пресмятаме капацитета на модула, но да приемем че тока при който ще го разредим е 1 ампер, тогава имаме модул с капацитет цели 101 ватчаса с много малък ток по връзките между елементите и няма нужда да са дебели проводници. За производството на модули има много варианти, има и гаражно производство на батерии много при това. В модулите може да се избегнат тези полуфабрикати - фолиа с нанесен по повърхността им активен материал, сега колко ще е стабилно качеството при гаражно производство е друг въпрос, но мисълта ми е че може да се произвеждат и по по елементарен начин. Не се налага, продават се патентите и това е достатъчно. Виж могат да се намерят инвеститори които да платят за тях и после да ги направят свободни, има такива които искат да инвестират в ускоряване на развитието. Електромобилите нямат само един проблем за да навлязат, те имат много проблеми и ако сме честни при 10% само електромобили ще дойде пренасищане и големи проблеми с инфраструктура за зареждане и производство на ток.
                Дани, ВСИЧКО ТОВА, бе обмислено при съставяне на концепцията. Както и редица фактори, водещи до толеранс на капацитет, работно напрежение, вътрешно съпротивление и т.н. Един пример: При обмазване фолиото, преди навиване, на малък диаметър (да, И при 4680, той е малък), се получава - поради разлика в дебелината, скоростта на преминаване покрай обмазващия вал, разлика в дебелината на сепаратора и лягането на графита (който е прах), вече (до тук, а има и още) 4 фактора за толеранс. Е, една обикновена печатарска машина, на плосък лист, дали дълбок или офсетов печат, елиминира поне половината. А някакъв "консул", ти пее, що сам не си го правил. АМИ НЕ СИ ДЛЪЖЕН, БЕ!
                Така че, СПОКО. И не му се връзвай.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                  Супертрейдър, вие такова нещо не можете да направите. Дори само това как говориш показва тотално незнание.
                  Но понеже си вярваш, кажи например какъв ще е размера на това нещо?

                  Я виж тук нещо ново с двг, кво мислиш?

                  https://www.motor1.com/news/563664/n...engine-design/
                  Не знам, кого имаш предвид с това "вие" но, да се успокоиш, ще обяснявам БАВНО:
                  Технологии, размери и т.н., ПРАВЯТ ПРО-ИЗ-ВО-ДИ-ТЕ-ЛИ-ТЕ. Нито те, нито изобретателите, си навлизат един другиму в територията, и всички са щастливи. Възможно, освен теб, Матеев и още неколцина объркани души. Ама ТОВА, Е ВАШ ПРОБЛЕМ.

                  Коментар


                  • Имхотеп, мога да го направя без проблем, при последователно свързване на елементите се повишава напрежението и е равно на сбора от напрежението на всички последователно свързани елементи. Например ако са 30 бр. и напрежението по номинал на всеки е 3.7волта ще получим 101 волта, това така ли е? Ако максималния ток който може да отдаде един елемент е 1 ампер, то максималния ток на всички свързани последователно елементи също ще бъде 1 ампер. Токът който ще преминава вътре по връзките между елементите също ще бъде 1 ампер. Правилно максималния ток не е този по който пресмятаме капацитета на модула, но да приемем че тока при който ще го разредим е 1 ампер, тогава имаме модул с капацитет цели 101 ватчаса с много малък ток по връзките между елементите и няма нужда да са дебели проводници. За производството на модули има много варианти, има и гаражно производство на батерии много при това. В модулите може да се избегнат тези полуфабрикати - фолиа с нанесен по повърхността им активен материал, сега колко ще е стабилно качеството при гаражно производство е друг въпрос, но мисълта ми е че може да се произвеждат и по по елементарен начин. Не се налага, продават се патентите и това е достатъчно. Виж могат да се намерят инвеститори които да платят за тях и после да ги направят свободни, има такива които искат да инвестират в ускоряване на развитието. Електромобилите нямат само един проблем за да навлязат, те имат много проблеми и ако сме честни при 10% само електромобили ще дойде пренасищане и големи проблеми с инфраструктура за зареждане и производство на ток.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      Имхотеп, разбирам го идеално, има един абзац как се получава по порьозна маса на електродите, това е тази промазка която се разлива по фолиото и казват става много по добре, рециклираните батерии дори ще са по добри от оригинала. Не е вярно, заблуда. Въобще не е толкова лесно, а порьозните електроди ще се правят такива изначално още в батерията със свежи материали, има начини. После това което е подложката - металното фолио също ще е много малко като количество и дори ще липсва, няма полза от него при както казах 5 ампера да е тока който преминава между елементите..няма нужда от толкова дебели връзки и може да се опита и сигурно ще стане да не са точно метални. В модула има активно вещество от двата вида и полимери, съвсем различно от една стандартна в момента батерия. Тока при мудула както написах по горе е много по малък, ще кажеш - откъде ще дойде капацитета му тогава, капацитета е произведение на амперите за време по напрежението - на терминалите на модула имаи много по високо напрежение, може да бъде например 100волта и тогава тока само 1 ампер да е , това е капацитет 100 ватчаса или 0.1 киловатчас..или ако е 0.5 киловатчасов модул, съответно тока ще е тези 5 ампера за които казвам че са сравнително малък ток. Има електрохимии за които ще е удачно модула да е 0.5 киловатчаса има дори такива при които модул от 5 киловатчаса също е нормален като параметри - пожароопасност най вече, ако държим модула да е огнеупорен направо. Те са още в детската градина тези момченца с трибуквени имена които са правили този рисърч.
                      Супертрейдър, вие такова нещо не можете да направите. Дори само това как говориш показва тотално незнание.
                      Но понеже си вярваш, кажи например какъв ще е размера на това нещо?

                      Я виж тук нещо ново с двг, кво мислиш?

                      https://www.motor1.com/news/563664/n...engine-design/
                      Last edited by Имхотеп; 11.02.2022, 21:07.
                      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                      Коментар


                      • Имхотеп, разбирам го идеално, има един абзац как се получава по порьозна маса на електродите, това е тази промазка която се разлива по фолиото и казват става много по добре, рециклираните батерии дори ще са по добри от оригинала. Не е вярно, заблуда. Въобще не е толкова лесно, а порьозните електроди ще се правят такива изначално още в батерията със свежи материали, има начини. После това което е подложката - металното фолио също ще е много малко като количество и дори ще липсва, няма полза от него при както казах 5 ампера да е тока който преминава между елементите..няма нужда от толкова дебели връзки и може да се опита и сигурно ще стане да не са точно метални. В модула има активно вещество от двата вида и полимери, съвсем различно от една стандартна в момента батерия. Тока при мудула както написах по горе е много по малък, ще кажеш - откъде ще дойде капацитета му тогава, капацитета е произведение на амперите за време по напрежението - на терминалите на модула имаи много по високо напрежение, може да бъде например 100волта и тогава тока само 1 ампер да е , това е капацитет 100 ватчаса или 0.1 киловатчас..или ако е 0.5 киловатчасов модул, съответно тока ще е тези 5 ампера за които казвам че са сравнително малък ток. Има електрохимии за които ще е удачно модула да е 0.5 киловатчаса има дори такива при които модул от 5 киловатчаса също е нормален като параметри - пожароопасност най вече, ако държим модула да е огнеупорен направо. Те са още в детската градина тези момченца с трибуквени имена които са правили този рисърч.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                          Ти май не си дочел нещо или не си доразбрал за какво става въпрос.
                          Готин, живееш в измислен свят. Не виждаш много процеси и пропорции, които, са се задали и набират ход. ТЕ ще препънат чудовището 4680 и то, няма да заеме и 1/3 от световния пазар на батерии. За разлика от микромодулите.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            Да прочетох го, напредват. Това всъщност се и очаква. Основното е че ако се гледа по този начин на рециклирането на батериите не може да се очаква да стане нещо същественно. Много е важно да се рециклират неразсипани до край батерии, материалите в тях трябва да са в прилично състояние. Първо трябва да се вдигне енергийната плътност и след това да се мине в много щадящ режим на експлоатация, това означава напреженията за съответната електрохимия да се отрежат както максималното, така и минималното при ползването им. Батерия е станала за рециклиране като загуби 30% от капацитета си и има поражения по мембраните между катода и анода, но няма прехвърляне на активна маса на електродите..т.е. материалите не трябва да са замърсени, не са 100% годни и не е вярно че от тях ще се произведе батерия със същото качество материалите от разсипани батерии..заблуждават. Това пречистване на материалите за което се говори е много скъпо, в момента това е повече желание отколкото да може да стане по този начин.
                            Ние сами не можем да разработим технологията, тя не е чак толкова елементарна. Може да се дадат патенти и как да се разработи, какви изследвания трябва да се направят и машини за тях също трябва да се правят - такива няма, не се произвеждат, има неща които въобще не се прилагат специално в батериите и тук трябва да се приложат, има ги в други области.
                            Ти май не си дочел нещо или не си доразбрал за какво става въпрос.
                            Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                              А как върви разработката на технологията?

                              ПП
                              Чете ли онзи линк по-долу?
                              Да ти обясня: Технологиите си ги развиват производителите. Защото, те ще произвеждат, не ти.

                              Коментар


                              • Да прочетох го, напредват. Това всъщност се и очаква. Основното е че ако се гледа по този начин на рециклирането на батериите не може да се очаква да стане нещо същественно. Много е важно да се рециклират неразсипани до край батерии, материалите в тях трябва да са в прилично състояние. Първо трябва да се вдигне енергийната плътност и след това да се мине в много щадящ режим на експлоатация, това означава напреженията за съответната електрохимия да се отрежат както максималното, така и минималното при ползването им. Батерия е станала за рециклиране като загуби 30% от капацитета си и има поражения по мембраните между катода и анода, но няма прехвърляне на активна маса на електродите..т.е. материалите не трябва да са замърсени, не са 100% годни и не е вярно че от тях ще се произведе батерия със същото качество материалите от разсипани батерии..заблуждават. Това пречистване на материалите за което се говори е много скъпо, в момента това е повече желание отколкото да може да стане по този начин.
                                Ние сами не можем да разработим технологията, тя не е чак толкова елементарна. Може да се дадат патенти и как да се разработи, какви изследвания трябва да се направят и машини за тях също трябва да се правят - такива няма, не се произвеждат, има неща които въобще не се прилагат специално в батериите и тук трябва да се приложат, има ги в други области.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X