IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    cyclop, все нещо ще имат, ако нямат автомобили ще почнат да ползват велосипеди. Китайците нямаха никакви автомобили, но имаха велосипеди много. Ако им забраниш да се движат по пътищата, ще се научат да летят над тях има такива неща вече за спорт. Нищо не могат да направят, ще се пенят..пенят и ще се скрият.
    Не мисля че оценяваш обективно тревожната перспектива.

    Коментар


    • cyclop, все нещо ще имат, ако нямат автомобили ще почнат да ползват велосипеди. Китайците нямаха никакви автомобили, но имаха велосипеди много. Ако им забраниш да се движат по пътищата, ще се научат да летят над тях има такива неща вече за спорт. Нищо не могат да направят, ще се пенят..пенят и ще се скрият.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
        Ето, как микромодулните батерии, могат да спасят пазара.
        "Ако електромобилите не поевтинеят, пазарът ще се срине"

        ...Ето какво ви липсва във сметката - като го разберете, ще излезе точно - никой не планира, възнамерява, предвижда да заменим сегашните автомобили с електромобилчета. Планът е ако сега Гошо, Мишо, Сашо, Лили, Мими и Фифи имат автомобили с бензинови двигатели, да ги принудим, изнасилим, изнудим да се откажат от тях, и после да нямат никакви. Концепцията е след 10 години никой да няма кола, а не всички да имат електромобили. Понеже опитвате да го транспонирате по логичен начин, сметката не излиза.

        Коментар


        • Pyramid, определено по евтини батерии ще са в плюс, ако и теглото им падне това ще спести суровини които не успяват да си добавят лесно. Но няма как да е успешно преминаване към електромобили ако се използват тези суровини които сега влагат, те трябва да изкопаят всичко за да го направят на електромобили, а енергия за това от къде ще се се вземе без да се произведе ударно количество въглероден диоксид . Да вземат малко да се успоят, ДВГ автомобилите станаха много като бройка, но в момента могат да се правят с много нисък разход и ниски емисии, има натрупани познания за това. Автомобил който изразходва 3 литра бензин за 100км, е нестравним като емисии с такъв от зората на автомобилостроенето който изразходва 20 литра и в града 30 литра не му стигат. Те знам какво толкова са се пришпорили да произведат за нула време електромобили, това никакъв проблем няма да реши.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Ето, как микромодулните батерии, могат да спасят пазара.
            Ако електромобилите не поевтинеят в близките години, „пазарът ще се срине“. Такова предупреждение отправи главният производствен директор...

            Коментар


            • Piezoelectric generators are usually specified in terms of their short-circuit charge and open-circuit voltage.
              https://piezo.com/pages/piezoelectric-generators

              Коментар


              • https://www.energytech.com/energy-st...tteries-better Два пъти по голяма енергийна плътност от литиевойонните батерии, от най добрите а те са 250 вата за килограм тегло, означава 500 вата.
                Енергийната плътност може да достигне поне 4-5 киловатчаса съхранена енергия за килограм тегло, в момента може да изглежда несъстоятелно но може.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Защото проблем с въглеродния диоксид наистина има, изхвърля се в атмосферата и се трупа в нея и тя си се променя. Проблема е че се изхвърля прекалено много, а въглеводородите се изчерпват също защото се харчат с ударни темпове, но ето пак искат цените им да се държат ниски. Това нещо по никакъв начин не могат да го променят.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • v_tin, има начин да се прави инфраструктура за водород, просто си има спецификата и е по различна от тази за метан. Например тръбите могат да бъдат пак стоманени но вътре се покриват със сплав от метали, които по принцип абсорбират водород. Също има балони - резервоари неправени от смоли армирани с въглеродни влакна, но вътре съдъдът - балона пак има едно такова покритие, то може да се нанесе като боя. Нали има Тойота Мирай, нейните резервоари - балони за водород са точно така направени, зарежда се бързо, както автомобилите на метан и заредени резервоарите могат да стоят с години и водорода в газообразно състояние и високо налягане си стои в тях. Има как да ги направят водородопроводите, само трябват метали и инвеститори които да са убедени че няма да си загубят парите. Също с ток от соларни панели в Африка може да се произвежда водород и да с алкални електролизери ефективността на които е висока и загубата на енергия от преобразуване ще е в рамките на 10%. Руснаците гледах техни специалисти казват че могат да се направят при тях 26 гигавата водни централи и този ток да се обърне на водород и да го продават в Европа, ето ти начин да се намалят емисиите въглероден диоксид. С водород и горивна клетка която е със смешни размери и тегло може да се захранват климатици, горивната клетка е при климатика и произвежда тока и това е много ефективно защото коефициента на преобразуване при климатиците е 4-5 пъти повече топлинна енергия отколкото направо да изгориш горивото - водорода и също и никаква загуба нямаш, защото ефективността на горивната клетка ако е 65%, в момента са с такава при Мирай е такава, имаш 35% от енергията във водорода преобразувана в топлина, но не се губи а просто горивната клетка се охлажда в помещенията които се топлят и с тази енергия се топлят също. Това е начин за преобразуване на електрическа енергия, транспортиране ефективно и съхранение в балони с много ниско тегло в сравнение с батериите, защото 3.3 киловатчаса електрическа енергия се преобразуват в само 87 грама водород..870 гр. - 33 киловатча..8.7 кг водород - 330 киловатчаса..най голямо предимство това нещо му дава за транспорт на големи количества енергия по тръби, кабелите да се пренася на по дълги растояния тази енергия биха били големи количества метали - ако енергията е много, съответно огромни. Също за транспортни средства които са огромни и консумират много енергия, например големите селскостопански машини при някои операции разходват по 2 литра дизелово гориво на декар, а за 24 часа обработват 500 декара, това е тон дизелово гориво и ако трябва да е с електромотор и батерия тя ще е толкова тежка, че много от електроенергията ще се изразходва за транспортиране на самата батерия, ако пренебрегнем убийственната и цена. Вариантите са страшно много и решения има много. Най доброто приложение е за зареждане на електромобили, до колонката енергията отива по тръба, там водорода се обръща в ток и зареждай електромобили. Загубата ще е 10%, това нещо с инвертори и трансформации на тока да се скъсаш не може да постигнеш само 10% загуба, над 20% се губят..25 може би, нещо такова.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • А бе тези хора с електокарите защо не карат- снощи се прибрахме от бг в германия разминахме няколко такива- сигурно десетина, но никой не натиска над 100-120

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                        Правия ток от соларни инсталации е много добър за електролиза, промишлени електролизери могат да са на много ниски цени, сравнително ниски и няма нужда от такива с протонообменна мембрана, тези с алкален електролит ги превъзхождат по ефективност. Зависи от електродите, има метали с които като се покрият само ефективност от 85% при преобразуване не е проблем, последно над 90% дори. Правят се огромни танкери да ги наречем, с огромни балони с ниско налягане могат да бъдат и по вода и въздух до другия бряг, там обратно в прав ток със същата конструкция електролизери. Водорода не може да се пренася по клакическа инфраструктура, стоманените тръби ги разбива, но с тръби с покритие вътре със специална сплав може и балоните трябва да са с такова покритие. Тези танкери дори не е необходимо да имат екипаж, управлението може да е по интернет - сателитен.
                        Ами не знам какво разбива и какво не, но тук се разхождат едни камиони с тръби като на СО2 с надпис хидроген така че едва ли е толкова разбиващо

                        Коментар


                        • Titanium are the world's 499th most traded product.
                          https://oec.world/en/profile/hs/titanium
                          Много електроника има в самальотити

                          Коментар




                          • The cooling/heating cycle shows thermal hysteresis. The hysteresis width depends on the precise nitinol composition and processing. Its typical value is a temperature range spanning about 20–50 K (20–50 °C; 36–90 °F) but it can be reduced or amplified by alloying[10] and processing
                            https://en.wikipedia.org/wiki/Nickel_titanium

                            Коментар


                            • Вероятно тепърва ще се късат веригите на доставките или трябва да се пише по-малко код на езиците от високо ниво.
                              Quantum tunnelling effects through the gate oxide layer on 7 nm and 5 nm transistors became increasingly difficult to manage using existing semiconductor processes.

                              Коментар


                              • Още се ползват хора за охрана, като няма човек ще и намерят начина на всякаква ситема, щом може и дистанционно да се управлява дори просто няма начин. В най строго охранявани компютърни мрежи успяват да влязат, управление на изкуственни спътници също са успявали да го вземат хакери съм чел. Само ракети не са успели да изстрелят, защото явно това го правят хора само и иначе щеше да има изстреляни ракети. Така се отварят работни места за хора които да измислят как да ги защитят тези неща, изкарват пари и си изхранват семействата..
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X