If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Дори и в България ги реализираха асинхронните двигатели в тролеите. И тестове правиха в Русе като беше кмет Калчев. Реализираха 65-70% икономия на енергия. Преобразуването на един тролей струваше 50к ЛЕВА, ама къде по добре е да купиш чешки за 400к и да гушнеш 100к под масата.
Могат да се направят такива асинхронни и при ВЛАКОВЕТЕ и там ще има поне 50% икономия, че по рядко спира/тръгва. Ама къде ти - вземаме стари западни боклуци от комунистическите години
...а кой да "бори корупцията", избират сега измежду тези, реализирали такива "изгодни" сделки. Да ти се отще.
bota156, това няма да е вечно, парите свършват някога в един момент и ще се появят по евтини неща, направени да работят ефективно. Важното е че е възможно с 5-6 киловата да изминаваш 100км.
Тези които последно се включат ще ползват отработена технология. Сега гледам пробват с асинхронни двигатели да правят електромобили, има една фирма в Крим която прави някакви открити туристически коли и първи използваха асинхронен двигател с променлив фактор на мощноста. Сега други пробват този вариант. Тези електродвигатели са много евтини, няма в тях метали които са скъпи и постоянни магнити, нормален автомобил като Ауди А4 има разход 6 киловатчаса и ако се кара по икономично 5.5.. - 140 км.ч. максимална скорост, батерията е микроскопична за пробег 200км. и бързо се зарежда от евтини с малка мощност зарядни станции. Няма радиатори, няма течно охлаждане на електродвигател и батерия..Има соларни клетки с 33% ефективност, от 4 квадрата площ лятото могат да заредят 5 -6 киловатчаса в батерията. Лятото може да се движат хората така и всеки ден да изминават по 100км. без да натоварват мрежата, няма да има и разходи за зарядна инфраструктура, а и тези мощни зарядни станции енергия харчат. Може да се поставят генератори за ток с мощност 7 киловатчаса, ако се наложи да го ползваш за далече поставяш генератора и изминаваш автономно 3000км в лошо време, когато не ти трябва просто лесно може да се демонтира. Идеята е да се ползва напрежение колкото е мрежовото напрежение за да няма преобразуване по напрежение и скъпо зарядно устройство, то ще бъде в самия щепсел за зареждане. Инвертора на електроднигателя се разтоварва чрез един хидравличен съединител и няма потребление на някакви жестоки ампери при потегляне, съответно и самия инвертор става по маломощен и по евтин и няма и да се охлажда принудително освен с един въздушен радиатор. Това ще бъде вече отработената технология за електромобил - лек.
Дори и в България ги реализираха асинхронните двигатели в тролеите. И тестове правиха в Русе като беше кмет Калчев. Реализираха 65-70% икономия на енергия. Преобразуването на един тролей струваше 50к ЛЕВА, ама къде по добре е да купиш чешки за 400к и да гушнеш 100к под масата.
Могат да се направят такива асинхронни и при ВЛАКОВЕТЕ и там ще има поне 50% икономия, че по рядко спира/тръгва. Ама къде ти - вземаме стари западни боклуци от комунистическите години
Бавно стават промените у нас. Едно е в САЩ, друго е тук, има няма 20-30 години назад сме. Не само при колите, по принцип.
Тези които последно се включат ще ползват отработена технология. Сега гледам пробват с асинхронни двигатели да правят електромобили, има една фирма в Крим която прави някакви открити туристически коли и първи използваха асинхронен двигател с променлив фактор на мощноста. Сега други пробват този вариант. Тези електродвигатели са много евтини, няма в тях метали които са скъпи и постоянни магнити, нормален автомобил като Ауди А4 има разход 6 киловатчаса и ако се кара по икономично 5.5.. - 140 км.ч. максимална скорост, батерията е микроскопична за пробег 200км. и бързо се зарежда от евтини с малка мощност зарядни станции. Няма радиатори, няма течно охлаждане на електродвигател и батерия..Има соларни клетки с 33% ефективност, от 4 квадрата площ лятото могат да заредят 5 -6 киловатчаса в батерията. Лятото може да се движат хората така и всеки ден да изминават по 100км. без да натоварват мрежата, няма да има и разходи за зарядна инфраструктура, а и тези мощни зарядни станции енергия харчат. Може да се поставят генератори за ток с мощност 7 киловатчаса, ако се наложи да го ползваш за далече поставяш генератора и изминаваш автономно 3000км в лошо време, когато не ти трябва просто лесно може да се демонтира. Идеята е да се ползва напрежение колкото е мрежовото напрежение за да няма преобразуване по напрежение и скъпо зарядно устройство, то ще бъде в самия щепсел за зареждане. Инвертора на електроднигателя се разтоварва чрез един хидравличен съединител и няма потребление на някакви жестоки ампери при потегляне, съответно и самия инвертор става по маломощен и по евтин и няма и да се охлажда принудително освен с един въздушен радиатор. Това ще бъде вече отработената технология за електромобил - лек.
Vergil1975, в момента в САЩ автомобилите с ДВГ са по скъпи от електромобилите. Теслите имат чисто механично отваряне на вратите отвътре при нужда, при удар са направени така че сами да се отворят, механиката на заключващия механизъм е такава. В общи линии е много трудно да се случи и да е заключена, може би вратите са останали без изкривяване и в паниката хората не се досещат да ги отворят механично, не знам. Батериите много бързо се палят понякога и това е ако имат заряд над 80%. Ако се зареждат на 70 % и се разреждат до 20% ще бъдат много по безопасни, но това означава заряд точно наполовина на сегашния. Ако няма да навърташ много километри сам може да спазваш това условие и да зареждаш малко, това е което могат да направят собствениците.
Гледах клип как при катастрофа на една"Тесла"са се заклещили вратите след катастрофа, запалила се е и са изгоряли 4 човека. Една жена е спасена от мъж, който е разбил стъклото и е успял да я извади.
Че ти кога си чул за икономично BMW ? Винаги са били лами.
С 12 цилиндров двигател - 6 литра обем извън града харчи реално 10 бензин, но в града 20 и те са така всички от тази марка. Вярно е. Точно него направили на водород, с този голям двигател.
На Тойота солидстейт батерията щяла да бъде за 1500 мили, мярнах на едно място..може да е спекулация. Зареждаш в къщи от фотоволтаиците и прекосяваш Европа без да спираш за зареждане.
По принцип БМВ с криогенен резарвоар 7-ма серия бяха пуснали с ДВГ зареждаше много килограми водород. 8кг водород е зареждала колата на БМВ в 170 литра резервоар - https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Hydrogen_7 и изминавала 200км с него. 1кг е 33.33..квч. , харчило е 130 квч. за 100 км., да се чудиш как са успели да направят такъв енергиен вампир.
Че ти кога си чул за икономично BMW ? Винаги са били лами.
На Тойота солидстейт батерията щяла да бъде за 1500 мили, мярнах на едно място..може да е спекулация. Зареждаш в къщи от фотоволтаиците и прекосяваш Европа без да спираш за зареждане.
По принцип БМВ с криогенен резарвоар 7-ма серия бяха пуснали с ДВГ зареждаше много килограми водород. 8кг водород е зареждала колата на БМВ в 170 литра резервоар - https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Hydrogen_7 и изминавала 200км с него. 1кг е 33.33..квч. , харчило е 130 квч. за 100 км., да се чудиш как са успели да направят такъв енергиен вампир.
IaneSandanski, те изчакват технологията да се стабилизира, електромобилите е доста по вероятно да не се зареждат от зарядни станции. В България преди повече от половин век е правен електромобил във вариант с батерия, не с акумулатор. Има много метали които са потенциални кандидати за батерия, при получаването им се влага над 10 киловатчаса електроенергия за килограм, тази реакция е с ефективност не по ниска от 80%. Във всеки килограм има заключени 10 коловатчаса и само трябва някой да направи батерии в които тази енергия да се отключи, с 200 килограма батерия ще може да се изминават 20 000км пробег, много са, на 10 000 км да се смени батерията е достатъчно. В производството на активния метал ще може да се вкара всичката тази енергия от ВЕИ, които са непостоянен източник на енергия. С това с електромобилите ще се приключи, колите с ДВГ ще останат преобладаващи и при тях бъдещето е да работят с газово гориво. Така че те в Европа ще си правят автомобили с ДВГ.
Коментар