IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Тези които последно се включат ще ползват отработена технология. Сега гледам пробват с асинхронни двигатели да правят електромобили, има една фирма в Крим която прави някакви открити туристически коли и първи използваха асинхронен двигател с променлив фактор на мощноста. Сега други пробват този вариант. Тези електродвигатели са много евтини, няма в тях метали които са скъпи и постоянни магнити, нормален автомобил като Ауди А4 има разход 6 киловатчаса и ако се кара по икономично 5.5.. - 140 км.ч. максимална скорост, батерията е микроскопична за пробег 200км. и бързо се зарежда от евтини с малка мощност зарядни станции. Няма радиатори, няма течно охлаждане на електродвигател и батерия..Има соларни клетки с 33% ефективност, от 4 квадрата площ лятото могат да заредят 5 -6 киловатчаса в батерията. Лятото може да се движат хората така и всеки ден да изминават по 100км. без да натоварват мрежата, няма да има и разходи за зарядна инфраструктура, а и тези мощни зарядни станции енергия харчат. Може да се поставят генератори за ток с мощност 7 киловатчаса, ако се наложи да го ползваш за далече поставяш генератора и изминаваш автономно 3000км в лошо време, когато не ти трябва просто лесно може да се демонтира. Идеята е да се ползва напрежение колкото е мрежовото напрежение за да няма преобразуване по напрежение и скъпо зарядно устройство, то ще бъде в самия щепсел за зареждане. Инвертора на електроднигателя се разтоварва чрез един хидравличен съединител и няма потребление на някакви жестоки ампери при потегляне, съответно и самия инвертор става по маломощен и по евтин и няма и да се охлажда принудително освен с един въздушен радиатор. Това ще бъде вече отработената технология за електромобил - лек.
    Дори и в България ги реализираха асинхронните двигатели в тролеите. И тестове правиха в Русе като беше кмет Калчев. Реализираха 65-70% икономия на енергия. Преобразуването на един тролей струваше 50к ЛЕВА, ама къде по добре е да купиш чешки за 400к и да гушнеш 100к под масата.
    Могат да се направят такива асинхронни и при ВЛАКОВЕТЕ и там ще има поне 50% икономия, че по рядко спира/тръгва. Ама къде ти - вземаме стари западни боклуци от комунистическите години
    Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

    Коментар


    • Първоначално изпратено от vanio tanov Разгледай мнение
      Бавно стават промените у нас. Едно е в САЩ, друго е тук, има няма 20-30 години назад сме. Не само при колите, по принцип.
      Тези които последно се включат ще ползват отработена технология. Сега гледам пробват с асинхронни двигатели да правят електромобили, има една фирма в Крим която прави някакви открити туристически коли и първи използваха асинхронен двигател с променлив фактор на мощноста. Сега други пробват този вариант. Тези електродвигатели са много евтини, няма в тях метали които са скъпи и постоянни магнити, нормален автомобил като Ауди А4 има разход 6 киловатчаса и ако се кара по икономично 5.5.. - 140 км.ч. максимална скорост, батерията е микроскопична за пробег 200км. и бързо се зарежда от евтини с малка мощност зарядни станции. Няма радиатори, няма течно охлаждане на електродвигател и батерия..Има соларни клетки с 33% ефективност, от 4 квадрата площ лятото могат да заредят 5 -6 киловатчаса в батерията. Лятото може да се движат хората така и всеки ден да изминават по 100км. без да натоварват мрежата, няма да има и разходи за зарядна инфраструктура, а и тези мощни зарядни станции енергия харчат. Може да се поставят генератори за ток с мощност 7 киловатчаса, ако се наложи да го ползваш за далече поставяш генератора и изминаваш автономно 3000км в лошо време, когато не ти трябва просто лесно може да се демонтира. Идеята е да се ползва напрежение колкото е мрежовото напрежение за да няма преобразуване по напрежение и скъпо зарядно устройство, то ще бъде в самия щепсел за зареждане. Инвертора на електроднигателя се разтоварва чрез един хидравличен съединител и няма потребление на някакви жестоки ампери при потегляне, съответно и самия инвертор става по маломощен и по евтин и няма и да се охлажда принудително освен с един въздушен радиатор. Това ще бъде вече отработената технология за електромобил - лек.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от vanio tanov Разгледай мнение
        Бавно стават промените у нас. Едно е в САЩ, друго е тук, има няма 20-30 години назад сме. Не само при колите, по принцип.
        20 години назад и 50 - встрани.
        Пита се, дали тези встрани и реално, не са ни спасили?

        Коментар


        • Бавно стават промените у нас. Едно е в САЩ, друго е тук, има няма 20-30 години назад сме. Не само при колите, по принцип.

          Коментар


          • https://www.capital.bg/biznes/transp...oduljava_da_e/
            I dream

            Коментар


            • Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

              Коментар


              • Vergil1975, в момента в САЩ автомобилите с ДВГ са по скъпи от електромобилите. Теслите имат чисто механично отваряне на вратите отвътре при нужда, при удар са направени така че сами да се отворят, механиката на заключващия механизъм е такава. В общи линии е много трудно да се случи и да е заключена, може би вратите са останали без изкривяване и в паниката хората не се досещат да ги отворят механично, не знам. Батериите много бързо се палят понякога и това е ако имат заряд над 80%. Ако се зареждат на 70 % и се разреждат до 20% ще бъдат много по безопасни, но това означава заряд точно наполовина на сегашния. Ако няма да навърташ много километри сам може да спазваш това условие и да зареждаш малко, това е което могат да направят собствениците.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Гледах клип как при катастрофа на една"Тесла"са се заклещили вратите след катастрофа, запалила се е и са изгоряли 4 човека. Една жена е спасена от мъж, който е разбил стъклото и е успял да я извади.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                    Че ти кога си чул за икономично BMW ? Винаги са били лами.
                    С 12 цилиндров двигател - 6 литра обем извън града харчи реално 10 бензин, но в града 20 и те са така всички от тази марка. Вярно е. Точно него направили на водород, с този голям двигател.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      На Тойота солидстейт батерията щяла да бъде за 1500 мили, мярнах на едно място..може да е спекулация. Зареждаш в къщи от фотоволтаиците и прекосяваш Европа без да спираш за зареждане.
                      По принцип БМВ с криогенен резарвоар 7-ма серия бяха пуснали с ДВГ зареждаше много килограми водород. 8кг водород е зареждала колата на БМВ в 170 литра резервоар - https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Hydrogen_7 и изминавала 200км с него. 1кг е 33.33..квч. , харчило е 130 квч. за 100 км., да се чудиш как са успели да направят такъв енергиен вампир.
                      Че ти кога си чул за икономично BMW ? Винаги са били лами.

                      Коментар


                      • На Тойота солидстейт батерията щяла да бъде за 1500 мили, мярнах на едно място..може да е спекулация. Зареждаш в къщи от фотоволтаиците и прекосяваш Европа без да спираш за зареждане.
                        По принцип БМВ с криогенен резарвоар 7-ма серия бяха пуснали с ДВГ зареждаше много килограми водород. 8кг водород е зареждала колата на БМВ в 170 литра резервоар - https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Hydrogen_7 и изминавала 200км с него. 1кг е 33.33..квч. , харчило е 130 квч. за 100 км., да се чудиш как са успели да направят такъв енергиен вампир.
                        Last edited by supertrader; 12.11.2024, 18:13.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • https://glasove.com/tehnologii/nezab...e-na-kk-miner- матейко това е за теб

                          Коментар


                          • IaneSandanski, те изчакват технологията да се стабилизира, електромобилите е доста по вероятно да не се зареждат от зарядни станции. В България преди повече от половин век е правен електромобил във вариант с батерия, не с акумулатор. Има много метали които са потенциални кандидати за батерия, при получаването им се влага над 10 киловатчаса електроенергия за килограм, тази реакция е с ефективност не по ниска от 80%. Във всеки килограм има заключени 10 коловатчаса и само трябва някой да направи батерии в които тази енергия да се отключи, с 200 килограма батерия ще може да се изминават 20 000км пробег, много са, на 10 000 км да се смени батерията е достатъчно. В производството на активния метал ще може да се вкара всичката тази енергия от ВЕИ, които са непостоянен източник на енергия. С това с електромобилите ще се приключи, колите с ДВГ ще останат преобладаващи и при тях бъдещето е да работят с газово гориво. Така че те в Европа ще си правят автомобили с ДВГ.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от IaneSandanski Разгледай мнение

                              Тесла всеки момент ще изкарат пълен автопилот, тия от Фолксваген сега ли се сетиха??
                              Не се учудвам, че се борят за оцеляване.
                              Това, с автопилотите, е заиграване с и около Нищото, когато вече производителят не се сеща какво различно да предложи, за да привлече клиенти.
                              Last edited by Pyramid; 12.11.2024, 16:40.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                                Ей това е съвременна кола. Ако шофьора задряма, колата сама се престроява през няколко ленти и накрая си сама спира/ Някой има ли такава?

                                https://www.facebook.com/reel/2872458249596561

                                Аз имам такава, която следи цялото движение около мене и ме предупреждава с мигащи лампички, мигащи огледала, мигащи стрелки по таблото и анимирана картинка на таблото как натискам педала на спирачката, но чак да спре сама - това не го бях виждал. Може и да го може, но не съм я пробвал. Иначе колата ми следи белите черти на пътното платно а ако пресека някоя от тях, без да съм дал мигач, започва да ми се меси в кормилото. Аз натискам, тя натиска и най-накрая побеждавам аз, но е много дразнещо. Също така мога да я закача за колата пред мене с едно натискане на копче, и тя започва да я следи, да ускорява или забявя, да завива след нея и т.н. Също така ми се меси в спирачките, като ги натиска сама, когато наблизо до колата отпред или отзад има човек или куче. Особенно с кучето - когато тръгвам, то обича да обикаля около колата на близко растояние и аз буквално не мога да си направя маневрата назад и да завия напред. При това колата сама натиска спирачките толкова зверски, щото всеки път имам чувството, че съм се блъснал в някаква стена. Следи ми и пътните знаци и се сърди, че не ги спазвам. Опитва се и да ми дава акъл как да карам, но това с говора успях да го изключа.

                                Какво ли още ще измислят в бъдещето?

                                А само като си спомня, че преди 40 години сами си правехме електронни устройства, които да могат да управляват чистачките на колата на импусли със спиране и тръгване - чак не мога да повярвам колко натъпкани с екстри са съвременните коли. А тогава в миналото имаше само 2 екстри - радио на колата и електрически стъкла, като и двете екстри ми изглеждаха космически и най-вече недостъпни за нещастния ми Москвич.
                                Тесла всеки момент ще изкарат пълен автопилот, тия от Фолксваген сега ли се сетиха??
                                Не се учудвам, че се борят за оцеляване.

                                Коментар

                                Working...
                                X