IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

    Заради лошите пускови характеристики.
    А също така и мизерните възможности за регулиране на оборотите. При ниски обороти хич ги няма. Като цяло от всички видове ел двигатели, асинхроните са с най ниско КПД, но са най-прости за производство, респективно най ефтини..

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      bota156, асинхронните електродвигатели са тези които се поставят на всякакви машини, сещаш ли се кои са, те се използват много отдавна. За електромобили се използват предимно такива с постоянни магнити за да има рекуперация, като спираш с електромотора, спреш му тока той ако е с постоянни магнити е генератор и връщаш енергията в батерията, като намаляваш скоростта или спираш кинетичната енергия се превръща в ток и той се зарежда в батерията. При асинхронния двигател това нещо го няма в класическата му конструкция, но при него може може да му спреш тока и да продължи да се върти по инерция, докато тези с постоянни магнити не могат дори и да не вкарва ток в батерията той започва да тормози и убива инерцията. Динамо на велосипед е с постоянен магнит, нали знаеш как се спротивлява и нищо да не е включено към него като го въртиш на ръка. При асинхронния двигател ротора като му спреш тока се върти като маховик. Тези автомобили с асинхронни двигатели ще се за нормално каране, просто да се придвижиш от точка А до точка Б и се движат с по малко енергия, пак има добро ускорение - нормално. В Крим една фирма са ги пригодили за електромобил, там за пръв път видят в техните клипове как са го преправили да има по голям въртящ момент като инвертора управлява дефазирането и са сложили и намотка да може да рекуперира в самия ротор. Самите електродвигатели са много по евтини, ако си спомняш през соца ги имаше по магазините и ние имахме два - три завода в които се произвеждат, един електродвигател 6 киловата струваше 300 лв. доколкото си спомням. Сега приправени с усилена намотка - Славянка имат голям въртящ момент, за електромобила трябва при потегляне, той е 5 киловата но за кратко произвежда и 70 дори, но като ускори си прави 5. Те са достатъчни автомобил като Ауди А4 да се движи добре. И няма никакви охлаждания с течност, само въздушно - корпуса на статора нали е оребрен. Става евтино и по икономично за разхода на ток.
      Абе дай да не се увличаме, а? Пишеш, колкото да не мълчиш. Успокой се, Интернет и утре ще е още тук. Имаш трибуна, ама не се напиняй като някое магаре да се изказваш на всяка цена, не е на добро тая работа. Вместо да пишеш глупости, иди си направи едно кафе или чай, разходи се, нека си починат пръстите ти от щракане е по клавиатурата, Аман бе. Аман.

      Коментар


      • bota156, асинхронните електродвигатели са тези които се поставят на всякакви машини, сещаш ли се кои са, те се използват много отдавна. За електромобили се използват предимно такива с постоянни магнити за да има рекуперация, като спираш с електромотора, спреш му тока той ако е с постоянни магнити е генератор и връщаш енергията в батерията, като намаляваш скоростта или спираш кинетичната енергия се превръща в ток и той се зарежда в батерията. При асинхронния двигател това нещо го няма в класическата му конструкция, но при него може може да му спреш тока и да продължи да се върти по инерция, докато тези с постоянни магнити не могат дори и да не вкарва ток в батерията той започва да тормози и убива инерцията. Динамо на велосипед е с постоянен магнит, нали знаеш как се спротивлява и нищо да не е включено към него като го въртиш на ръка. При асинхронния двигател ротора като му спреш тока се върти като маховик. Тези автомобили с асинхронни двигатели ще се за нормално каране, просто да се придвижиш от точка А до точка Б и се движат с по малко енергия, пак има добро ускорение - нормално. В Крим една фирма са ги пригодили за електромобил, там за пръв път видят в техните клипове как са го преправили да има по голям въртящ момент като инвертора управлява дефазирането и са сложили и намотка да може да рекуперира в самия ротор. Самите електродвигатели са много по евтини, ако си спомняш през соца ги имаше по магазините и ние имахме два - три завода в които се произвеждат, един електродвигател 6 киловата струваше 300 лв. доколкото си спомням. Сега приправени с усилена намотка - Славянка имат голям въртящ момент, за електромобила трябва при потегляне, той е 5 киловата но за кратко произвежда и 70 дори, но като ускори си прави 5. Те са достатъчни автомобил като Ауди А4 да се движи добре. И няма никакви охлаждания с течност, само въздушно - корпуса на статора нали е оребрен. Става евтино и по икономично за разхода на ток.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

          Само градско е възможно, извън ще си е поне 10, а магистрално 20. Аз не знам що не ползват асинхронни двигатели в електричките, с милиони бройки ще е на същата цена като постоянните магнити
          Заради лошите пускови характеристики.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            bota156, това няма да е вечно, парите свършват някога в един момент и ще се появят по евтини неща, направени да работят ефективно. Важното е че е възможно с 5-6 киловата да изминаваш 100км.
            Само градско е възможно, извън ще си е поне 10, а магистрално 20. Аз не знам що не ползват асинхронни двигатели в електричките, с милиони бройки ще е на същата цена като постоянните магнити
            Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

            Коментар


            • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

              Дори и в България ги реализираха асинхронните двигатели в тролеите. И тестове правиха в Русе като беше кмет Калчев. Реализираха 65-70% икономия на енергия. Преобразуването на един тролей струваше 50к ЛЕВА, ама къде по добре е да купиш чешки за 400к и да гушнеш 100к под масата.
              Могат да се направят такива асинхронни и при ВЛАКОВЕТЕ и там ще има поне 50% икономия, че по рядко спира/тръгва. Ама къде ти - вземаме стари западни боклуци от комунистическите години
              ...а кой да "бори корупцията", избират сега измежду тези, реализирали такива "изгодни" сделки. Да ти се отще.

              Коментар


              • bota156, това няма да е вечно, парите свършват някога в един момент и ще се появят по евтини неща, направени да работят ефективно. Важното е че е възможно с 5-6 киловата да изминаваш 100км.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  Тези които последно се включат ще ползват отработена технология. Сега гледам пробват с асинхронни двигатели да правят електромобили, има една фирма в Крим която прави някакви открити туристически коли и първи използваха асинхронен двигател с променлив фактор на мощноста. Сега други пробват този вариант. Тези електродвигатели са много евтини, няма в тях метали които са скъпи и постоянни магнити, нормален автомобил като Ауди А4 има разход 6 киловатчаса и ако се кара по икономично 5.5.. - 140 км.ч. максимална скорост, батерията е микроскопична за пробег 200км. и бързо се зарежда от евтини с малка мощност зарядни станции. Няма радиатори, няма течно охлаждане на електродвигател и батерия..Има соларни клетки с 33% ефективност, от 4 квадрата площ лятото могат да заредят 5 -6 киловатчаса в батерията. Лятото може да се движат хората така и всеки ден да изминават по 100км. без да натоварват мрежата, няма да има и разходи за зарядна инфраструктура, а и тези мощни зарядни станции енергия харчат. Може да се поставят генератори за ток с мощност 7 киловатчаса, ако се наложи да го ползваш за далече поставяш генератора и изминаваш автономно 3000км в лошо време, когато не ти трябва просто лесно може да се демонтира. Идеята е да се ползва напрежение колкото е мрежовото напрежение за да няма преобразуване по напрежение и скъпо зарядно устройство, то ще бъде в самия щепсел за зареждане. Инвертора на електроднигателя се разтоварва чрез един хидравличен съединител и няма потребление на някакви жестоки ампери при потегляне, съответно и самия инвертор става по маломощен и по евтин и няма и да се охлажда принудително освен с един въздушен радиатор. Това ще бъде вече отработената технология за електромобил - лек.
                  Дори и в България ги реализираха асинхронните двигатели в тролеите. И тестове правиха в Русе като беше кмет Калчев. Реализираха 65-70% икономия на енергия. Преобразуването на един тролей струваше 50к ЛЕВА, ама къде по добре е да купиш чешки за 400к и да гушнеш 100к под масата.
                  Могат да се направят такива асинхронни и при ВЛАКОВЕТЕ и там ще има поне 50% икономия, че по рядко спира/тръгва. Ама къде ти - вземаме стари западни боклуци от комунистическите години
                  Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от vanio tanov Разгледай мнение
                    Бавно стават промените у нас. Едно е в САЩ, друго е тук, има няма 20-30 години назад сме. Не само при колите, по принцип.
                    Тези които последно се включат ще ползват отработена технология. Сега гледам пробват с асинхронни двигатели да правят електромобили, има една фирма в Крим която прави някакви открити туристически коли и първи използваха асинхронен двигател с променлив фактор на мощноста. Сега други пробват този вариант. Тези електродвигатели са много евтини, няма в тях метали които са скъпи и постоянни магнити, нормален автомобил като Ауди А4 има разход 6 киловатчаса и ако се кара по икономично 5.5.. - 140 км.ч. максимална скорост, батерията е микроскопична за пробег 200км. и бързо се зарежда от евтини с малка мощност зарядни станции. Няма радиатори, няма течно охлаждане на електродвигател и батерия..Има соларни клетки с 33% ефективност, от 4 квадрата площ лятото могат да заредят 5 -6 киловатчаса в батерията. Лятото може да се движат хората така и всеки ден да изминават по 100км. без да натоварват мрежата, няма да има и разходи за зарядна инфраструктура, а и тези мощни зарядни станции енергия харчат. Може да се поставят генератори за ток с мощност 7 киловатчаса, ако се наложи да го ползваш за далече поставяш генератора и изминаваш автономно 3000км в лошо време, когато не ти трябва просто лесно може да се демонтира. Идеята е да се ползва напрежение колкото е мрежовото напрежение за да няма преобразуване по напрежение и скъпо зарядно устройство, то ще бъде в самия щепсел за зареждане. Инвертора на електроднигателя се разтоварва чрез един хидравличен съединител и няма потребление на някакви жестоки ампери при потегляне, съответно и самия инвертор става по маломощен и по евтин и няма и да се охлажда принудително освен с един въздушен радиатор. Това ще бъде вече отработената технология за електромобил - лек.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от vanio tanov Разгледай мнение
                      Бавно стават промените у нас. Едно е в САЩ, друго е тук, има няма 20-30 години назад сме. Не само при колите, по принцип.
                      20 години назад и 50 - встрани.
                      Пита се, дали тези встрани и реално, не са ни спасили?

                      Коментар


                      • Бавно стават промените у нас. Едно е в САЩ, друго е тук, има няма 20-30 години назад сме. Не само при колите, по принцип.

                        Коментар


                        • https://www.capital.bg/biznes/transp...oduljava_da_e/
                          I dream

                          Коментар


                          • Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                            Коментар


                            • Vergil1975, в момента в САЩ автомобилите с ДВГ са по скъпи от електромобилите. Теслите имат чисто механично отваряне на вратите отвътре при нужда, при удар са направени така че сами да се отворят, механиката на заключващия механизъм е такава. В общи линии е много трудно да се случи и да е заключена, може би вратите са останали без изкривяване и в паниката хората не се досещат да ги отворят механично, не знам. Батериите много бързо се палят понякога и това е ако имат заряд над 80%. Ако се зареждат на 70 % и се разреждат до 20% ще бъдат много по безопасни, но това означава заряд точно наполовина на сегашния. Ако няма да навърташ много километри сам може да спазваш това условие и да зареждаш малко, това е което могат да направят собствениците.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Гледах клип как при катастрофа на една"Тесла"са се заклещили вратите след катастрофа, запалила се е и са изгоряли 4 човека. Една жена е спасена от мъж, който е разбил стъклото и е успял да я извади.

                                Коментар

                                Working...
                                X