Първоначално изпратено от mikomikov
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеbota156, да изминаваш ежедневно 100 км. в едната посока и толкова в другата стават безпроблемно, ако имаш и условия да ги зареждаш. Дизелъг също не става да го оставиш да стои примерно 2 месеца, а има хора така ползват колите си, налага им се. Помпите и дюзите не понасят вода, а всяко гориво като стои отделя малко вода. Тази Тесла е изминала вече 400к. км. , знаеш ли колко КИА от новите модели ще могат да изминат такъв пробег с един двигател - нито една.
Подозирам че си много вещ само в дращенето на глупостиНямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеЕл. колите са подходящи за таксита в големите градове и за нищо друго.
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнениеМайтапчиев, ти нова химия ли ще пишеш тук?
Освен това - знаеш ли кои помпи и дюзи "не понасят" вода, която се "създава" от "твоята" химия?
Другото: не знаеш, че електрониката и електронния блок следи всички параметри на съвременния автомобил и веднага подава сигнал, а ти - ако си съобразителен - ще отскочиш до сервиза..., но - щом си българче - задължително ще почнеш да човъркаш системите, а също - няма да направиш препоръчителните прегледи, нито пък ще сменяш филтрите - а те са точно за това: задържат механични примеси (откъде? - от износването), смоли от некачествени - евтини и откраднати горива, ВОДА (отново от некачествени и евтини (побългарени горива)....
Та - каква вода. кВи 5 леА? Зарежда се на оторизирани бензиностанции, а не се зарежда с откраднат дизел от локомотиви на БДЖ, нито от корабите на Флота... (много важно условие!)
Затова и всички нефтени горива имат срок на годност. Тези, които са "кръщавани", даже и на боза НЕ приличат. Помия някаква. А в помията, се съдържа И вода.
Още нещо: В горивните резервоари на транспорта, се оставят и малкинитвори за въздух. При нагряване излиза, при охлаждане - влиза обратно вътре...и може да носи някой-друг грам водни пари. На стават студове, парите кондензират пи стените на резервоара и се стичат на дъното.
Та, прав е Трейдърко, Безименни. Ти ск говори, каквото искаш но, Е прав.
Коментар
-
mikomikov, сервиза знаеш ли как ще ти помогне, ако в помпата има петна ръжда. Дизелова кола не се оставя да стои дълго, всички горива отделят вода, както е минало през каквито искаш филтри. На стари коли с метални резервоари им се пробиваха резервоарите долу където водата се отделя, тя е по тежка и се събира на дъното. Просто не трябва да престоява гориво в помпата и дюзите дълго време, ако има кой да я припалва ще я спаси от такива проблеми при положение че се наложи. Сервиза по добре да не го посещаваш с такъв проблем. С маслото в двигателя като не се кара се случва друга неприятност, утаява се нещо като вакса в картера, маслената помпа ако я засмуче и запушва маслената магистрала, лагерите на коляновия вал остават сухи и двигателя става за основен ремонт в добрия случай. Всяко гориво като се отделя вода в него, малко количество е, но за дизелови двигатели е зле, в самата помпа горивото ще направи няколко капки вода. В сервиз няколко дена отнема мъки да изкарат водата от резервоар, на стара кола която е карана в такъв режим - случвало се е да престоява. На големите машини с големи резервоари, имат кран да източваш вода от дъното на резервоара периодично.D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеbota156, да изминаваш ежедневно 100 км. в едната посока и толкова в другата стават безпроблемно, ако имаш и условия да ги зареждаш. Дизелъг също не става да го оставиш да стои примерно 2 месеца, а има хора така ползват колите си, налага им се. Помпите и дюзите не понасят вода, а всяко гориво като стои отделя малко вода. Тази Тесла е изминала вече 400к. км. , знаеш ли колко КИА от новите модели ще могат да изминат такъв пробег с един двигател - нито една.
Майтапчиев, ти нова химия ли ще пишеш тук?
Освен това - знаеш ли кои помпи и дюзи "не понасят" вода, която се "създава" от "твоята" химия?
Другото: не знаеш, че електрониката и електронния блок следи всички параметри на съвременния автомобил и веднага подава сигнал, а ти - ако си съобразителен - ще отскочиш до сервиза..., но - щом си българче - задължително ще почнеш да човъркаш системите, а също - няма да направиш препоръчителните прегледи, нито пък ще сменяш филтрите - а те са точно за това: задържат механични примеси (откъде? - от износването), смоли от некачествени - евтини и откраднати горива, ВОДА (отново от некачествени и евтини (побългарени горива)....
Та - каква вода. кВи 5 леА? Зарежда се на оторизирани бензиностанции, а не се зарежда с откраднат дизел от локомотиви на БДЖ, нито от корабите на Флота... (много важно условие!)
Коментар
-
bota156, да изминаваш ежедневно 100 км. в едната посока и толкова в другата стават безпроблемно, ако имаш и условия да ги зареждаш. Дизелъг също не става да го оставиш да стои примерно 2 месеца, а има хора така ползват колите си, налага им се. Помпите и дюзите не понасят вода, а всяко гориво като стои отделя малко вода. Тази Тесла е изминала вече 400к. км. , знаеш ли колко КИА от новите модели ще могат да изминат такъв пробег с един двигател - нито една.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Те и да ги направят, часовете кибик,доде заредиш...
за всичко друго ДИЗЕЛНямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
- 2 Харесвания
Коментар
-
dmm, метана беше конкурент на електромобилите преди 2019 година. Не си карал на метат фабричен, 5 лева за 100 км. беше разхода. Дизела и бензина са скъпи като горива, пропанбутана и метана му беше на половината цена. А най икономична би бил дизел конвертиран на метан само, има разхода на дизелов двигател в тегловно отношение - колкото е теглото на диз. гориво, толкова метан изразходва. Електромобилите са тежки, затова харчат доста ток. А той като харчи много му трябва голям капацитет батерия. В интернет има такива които се занимават с Нисан лийв да им правят нови батерии от нови елементи. Скоро гледах докато преди им правеха големи батерии с по голям капацитет, сега има слагат тесни и леки гуми и батерия 10 киловатчаса само, тежи с последните елементи които се продават 30 кг. , колкото два оловни акумулатора. В оригинал колата с 280 кг. батерия 24 киловатча не изминава 200км. никога, с такава малка батерия ги изминава, а 10 киловатчаса се зареждат 6 пъти по бързо от 60 с малък заряден ток в къщи.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеЕл. колите са подходящи за таксита в големите градове и за нищо друго. Нощем зареждаш, денем караш и като привърши тока, прибираш се. Така би могъл да оползотвориш батерията дори и да е деградирала на 50% или дори на 30% от капацитета като нова.
За дълги курсове не са подходящи, освен ако зарядните станции не ги направят на всеки километър.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение$9587 / 347618 km = 0.027579 $/km
т.е. 2,76 $ на 100 км ... или нещо бъркам ?
Коментар
-
Ел. колите са подходящи за таксита в големите градове и за нищо друго. Нощем зареждаш, денем караш и като привърши тока, прибираш се. Така би могъл да оползотвориш батерията дори и да е деградирала на 50% или дори на 30% от капацитета като нова.
За дълги курсове не са подходящи, освен ако зарядните станции не ги направят на всеки километър.Last edited by Mateev; 10.03.2025, 20:01.
Коментар
-
Първоначално изпратено от cyclop Разгледай мнение
сега добави разликата в цената на автомобила спрямо подобен клас автомобил с двигател, приспадни огромната загуба на стойност при продажбата, и ще получим по-реален разход
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Май не.
- 1 like
Коментар
Коментар