IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Мъск и разни "изобретатели" "дишат прахА" на китайчетата... Как не сме се досещали! Но сме чели много неща в разни стари книги...

    https://www.kaldata.com/it-%D0%BD%D0...BA-505076.html

    Коментар


    • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
      "СТАГНИРАЙКИ" (баси, създателят на "теория" в НЕПРЕТЕНЦИОЗНИЯ нет) - топлинните двигатели ЩЕ ТЕ НАДЖИВЕЯТ.

      "АТОМОХОД" - това от нета ли го учиш?

      Кажи, че на борда има атомен реактор, който осигурява пара с необходимите параметри за парната турбина (топлинният двигател на кораба) за да те разберат хората!

      Няма смисъл да се упражняваш тук в областта на топлинните двигатели. НЯМА ДРУГ ВИД ЕНЕРГИЯ, която да осигури необходимата теглителна сила (упор за движение на кораба) при милионите тонове товари.

      Това рефлектира върху себестойността на ВСЯКА СТОКА, АКО И НАСТОЯЩИТЕ ЦЕНИ ДА СА МНОГО ВИСОКИ.

      С Батериите - вече СЪМ обяснявал как стоят нещата - не само със свръх-цените, но и със СИГУРНОСТТА НА КОРАБА-ЧЕРУПКА, когато на борда няма да има ДИЗЕЛ- ГЕНЕРАТОРИТЕ, които остават необходимата ел.енергия..., ИЛИ ПОНЕ ДА ЗАРЕДЯТ БАТЕРИИТЕ АВСРИЙНО...

      ... ама за това си трябва наф-та... (т.е. - в твоя живот батерия и движение на супер-танкер са противопоказни)

      За самолетите няма да те открехвам. Чети в нета и хвърляй нова терминология...

      Все ми е тая как се гънеш, плюеш и мажеш...

      Зная, че после пак ще ме изтрият, а твоите обиди си остават.

      Кога ще върнеш парите на Матеев?
      Отзад напред:
      1.Никога.​​​​​
      2.Самолети вече има с батерии, нещата опират до цена и специфичен капацитет.
      3.Ами да, нафта. И? Нищо ново.
      4.Вече са ме надживели. Няма драма, само ти си измисляш.
      5.И не, няма нужда аз да те обиждам. Закъснял съм. Господ е бил пръв.

      Коментар


      • mikomikov, топлинните двигатели в големите транспортни средства се използват много често за производство на ток, задвижването е от електродвигатели. Знаеш ли, съвременен кораб понеже се движат до пристанища които се посещават от много кораби не може да се задвижва от топлинен двигател, който задвижва направо винта. Нямат маневреност и имат винтове който коригират движението на носа. На практика кораба може да се завърти на едно място. Някои нямат, но те са по стари. Не споря че топлинните двигатели ще продължат да се използват, разбира се че ще ги има още дълго време. Понякога много бързо се случват промени и не можем да го предвидим.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • "СТАГНИРАЙКИ" (баси, създателят на "теория" в НЕПРЕТЕНЦИОЗНИЯ нет) - топлинните двигатели ЩЕ ТЕ НАДЖИВЕЯТ.

          "АТОМОХОД" - това от нета ли го учиш?

          Кажи, че на борда има атомен реактор, който осигурява пара с необходимите параметри за парната турбина (топлинният двигател на кораба) за да те разберат хората!

          Няма смисъл да се упражняваш тук в областта на топлинните двигатели. НЯМА ДРУГ ВИД ЕНЕРГИЯ, която да осигури необходимата теглителна сила (упор за движение на кораба) при милионите тонове товари.

          Това рефлектира върху себестойността на ВСЯКА СТОКА, АКО И НАСТОЯЩИТЕ ЦЕНИ ДА СА МНОГО ВИСОКИ.

          С Батериите - вече СЪМ обяснявал как стоят нещата - не само със свръх-цените, но и със СИГУРНОСТТА НА КОРАБА-ЧЕРУПКА, когато на борда няма да има ДИЗЕЛ- ГЕНЕРАТОРИТЕ, които остават необходимата ел.енергия..., ИЛИ ПОНЕ ДА ЗАРЕДЯТ БАТЕРИИТЕ АВСРИЙНО...

          ... ама за това си трябва наф-та... (т.е. - в твоя живот батерия и движение на супер-танкер са противопоказни)

          За самолетите няма да те открехвам. Чети в нета и хвърляй нова терминология...

          Все ми е тая как се гънеш, плюеш и мажеш...

          Зная, че после пак ще ме изтрият, а твоите обиди си остават.

          Кога ще върнеш парите на Матеев?

          Коментар


          • Pyramid, до атомен реактор който произвежда направо ток с ефективност 75 - 80 %.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
              По-скоро нашите прадядовци - веднага след файтоните са скочили в електромобилите, а по-късно двигателите с вътрешно горене са изместили електромобилите...

              По-скоро ти трябва да си дадеш сметка, че пътуваш през океана - или със самолет с газова турбина, или с кораб - с топлинен двигател. Многократно СМЕ обяснявали защо това ще продължи, въпреки електромобилите.

              ИИ - да не би да те е омаял с различни "предсказания"? Ако е така - бий му шута, или си избери най-хубавата пещера, докато все още има свободни места...
              Плътността на опаковане на енергията в хим.батерии расте, (кога лека-полека, а кога - и със скокове). А кпд на топлинните машини, нещо стагнира и остава твърде далеч от 100[%].
              С топлинен двигател, иначе, са и атомоходите. А, че ползването им ще продължи, да. Ще. До момента на някакво събитие с преломен ефект. Бъдещето ще покаже, какъв точно.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
                Чудя се защо още продължавате да спорите по въпроса:
                "Имат ли бъдеще електромобилите ?"

                Сигурно защото прадядовците ви са защитавали тезата, че
                "Автомобилите с ДВГ нямат бъдеще! Конските файтони ги превъзхождат!"

                По-скоро нашите прадядовци - веднага след файтоните са скочили в електромобилите, а по-късно двигателите с вътрешно горене са изместили електромобилите...

                По-скоро ти трябва да си дадеш сметка, че пътуваш през океана - или със самолет с газова турбина, или с кораб - с топлинен двигател. Многократно СМЕ обяснявали защо това ще продължи, въпреки електромобилите.

                ИИ - да не би да те е омаял с различни "предсказания"? Ако е така - бий му шута, или си избери най-хубавата пещера, докато все още има свободни места...

                Коментар


                • Те са по толкова 22 и 300 кг. батерия и отгоре. 10 - годишна батерия не осигурява повече от 30 км. пробег и трябва да се смени, но струва доста пари. Затова има купили за 1000 и нещо колата и направо и направил малка батерия 7 киловатчаса с китайски елементи, малко под 30кг тежи. Колата с нея бяга защото и е леко, сложил едни тесни гуми и демонстрира със 60 -70 км.ч. изминава 98 км. Тя с голямата батерия е минавала 150 -170км. пробег. Пробега зависи от от скороста с която се движи. Гледах клип такъв преди време. За градско каране 100 км. са достатъчни 7 киловатчаса при вече по ниската маса.
                  Има батерии 340 ватчаса за килограм , може да се купят.
                  Мисълта ми е че с тези по нови батерии ще има и електромобили, които са изгодни и за хора с малък годишен пробег и ако имат и време да зареждат бавно също не е проблем. 7 киловатчаса батерия докато е на работа се зарежда бавно и не представлява изключително натоварване за мрежата.
                  Last edited by supertrader; 21.08.2024, 21:11.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    Най много произведени бройки има от Нисан Лийв които са по на 12-14 години. Махат им оригиналната батерия и поставят само 7 киловатчаса, махат всичко което е излишно тегло и лукс, слагат тънки гуми - тесни и със 7 киловатчаса изминава 100км път с един заряд. Ползват ги за да ходят на работа през лятото на 30 - 40 км. отиване и връщане. С оригиналната батерия не може да мине 30км.
                    Комшия търкаля един такъв, 22 киловатчаса едва му стигат за 100÷120 км...уж. реално, капацитетът му сигурно е наполовина, ама знам ли, не съм го измервал.
                    Last edited by Pyramid; 21.08.2024, 17:57.

                    Коментар


                    • Най много произведени бройки има от Нисан Лийв които са по на 12-14 години. Махат им оригиналната батерия и поставят само 7 киловатчаса, махат всичко което е излишно тегло и лукс, слагат тънки гуми - тесни и със 7 киловатчаса изминава 100км път с един заряд. Ползват ги за да ходят на работа през лятото на 30 - 40 км. отиване и връщане. С оригиналната батерия не може да мине 30км.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • barbaron, електромобили ще има, но първо трябва да се появят, това са коли с батерии и кой знае какво приложение нямат. Пълно с електромобили на 12 - 14 години и на 100 хиляди километра, купили са си ги частни лица с намерение да ги използват както ползват колите си с ДВГ. Да ама Не, батерията е приключила на смешен пробег. Техните електромобили само са изгорили още петролни горива за да бъдат произведени.
                        Сега на прегледите се записва пробега, трябва да се направи селекция и електромобили да имат право да закупят само тези които имат голям пробег, не навърта ли голям пробег това е похабяване на електромобила.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Чудя се защо още продължавате да спорите по въпроса:
                          "Имат ли бъдеще електромобилите ?"

                          Сигурно защото прадядовците ви са защитавали тезата, че
                          "Автомобилите с ДВГ нямат бъдеще! Конските файтони ги превъзхождат!"

                          Коментар


                          • mikomikov, предприятия за рециклиране ще се правят не само за батерии, неизбежно е и не си убедителен въобще че ще вредят на природата. Техническия боклук като се изхвърли в сметища е много по вреден. От теб не искаме нищо да вземаме. Да тези технически нови неща се продават. Да си чувал приказката - Мама и тати затова си харчиха парите да ни изучат ! Та хората за това учат и инвестират в образование. Заводите за рециклиране няма да замърсяват въобще, хората са измислили как да използват едни и същи консумативи в работата им, например водата я пречистват и ползват една и съща. Това са хубави неща. ДВГ колите за да се произведат също се копае и добиват суровини, неизбежно е. Вторичните суровини са с много по голяма концентрация и е изгодно да се преработят. Цените на суровините сега са много ниски, защо САЩ водят постоянни войни с цел да ги потискат, но войните са скъпи и разрушават икономиката и ще се принудят да спрат. Когато войните спрат цените на суровините ще излетят ! Рециклирането е това което ще ги спре на някакво ниво и ще замести войните. В търговията винаги ще е така - този който продава му се вижда че цената е много ниска, този който купува му изглежда безумно скъпо. Това е един неизбежен конфликт. В рециклирането е надеждата за мир...образно казано.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                              Diesel Hero & Дизел Юнак by Dr. Yonco Mermerski ·

                              Последване
                              2 дни ·

                              Наистина ли електромобилите са с нулеви емисии?
                              ЧОВЕКЪТ С ОТГОВОРИТЕ - Проф. Йонко Мермерски (Дизел Юнакът) отговаря на вашите въпроси
                              Ето я и батерията на Tecлa.
                              За да я произведеш, трябва да изкопаеш:
                              • 12 тона литиева сол
                              • 5 тона от кобалтови минерали
                              • 3 тона от минерал за никел
                              • 12 тона минерал за медта
                              Трябва да се преместят 250 тона почва, за да се получи:
                              • 12 кг литий
                              • 25 кг никел
                              • 22 кг манган
                              • 6,8 кг кобалт
                              • 200 кг алуминий, стомана и пластмаса.
                              Машината - Caterpillar 994A, използван за преместване на тази земя, консумира 1000 литра дизел за 12 часа.
                              Така за производството на 1 брой 100 киловатчасова батерия, която не стига да ви закара от София до Бургас се излъчват 7 тона въглероден двуокис в атмосферата. За отправна точка, средно голям автомобил с бензинов или дизелов двигател излъчва средно 7 тона въглероден двуокис при пробег от 150000 километра. Тоест въглеродният отпечатък на електромобила преди да е изминал 1 милиметър е равен на въглеродния отпечатък ма автомобил с ДВГ изминал 150000 км. Също, 85% от електричеството, с което се зарежда батерията на електромобила идва от изкопаеми горива - въглища, нефт, газ
                              Ето толкова електромобилът е кола с “НУЛЕВИ ЕМИСИИ”

                              Много точно определени бъдещи проблеми за хората, които искат да ги видят днес!

                              Да не говорим за фактите, които покаьват, че в Щатите все още няма регламент за рециклиране на батериите... В ЕС - ВЕРОЯТНО щяло да има такъв регламент, което наистина е много вероятно...

                              Разбира се, един регламент ще даде много работа на хората, които ЩЕ работят върху него. Още повече работа ще имат хората, които ще прилагат тоя (бедещ) регламент и вероятно ще обосновават средства за бъдещи предприятия за рециклиране...

                              Ъм - как ще се "борят" и ще убеждават "зелените", че тия рециклиращи комплекси няма да замърсяват околната среда и... опааа (кобалтът и литият - имат специфично действие върху човека...- в линкчето се загатва...) Сигурно ще има много страни, в които едни ВРЕМЕННО управляващи - ще попълнят личните си банкови сметки, за да адмирират рециклирането и построят тия производствени "мощности"... и - сбогом на хора и природа...

                              Много въпросителни с тая зелена енергия, че то вече много батерии са за рециклиране а още регламент нямаЛО - казват...

                              https://money.bg/economics/retsiklir...omobilite.html

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                Pyramid, 95% ще може да се възтанови това което е в батерията. Трябва рециклирането да е предварително заложено. Една връв към която са закачени анодите и една към която са катодите, автомата като отвори контейнерчето и с две куки ги закача електродити, после се пускат в една машина с телени четки да почисти медта от въглерода и алуминия от лития. Полимерната мемрана също може да се преработи дори до много чист полимер, ще мине през газ, той ще се очисти и после въглеводороди и полимеризация. 10 киловатчаса батерия ако колата не е такси трябва да са и достатъчни, няма смисъл защото не може да и се направят огромния брой цикли на заряд и разряд. Обаче често щяла да закъсва без ток на пътя ..ами сложии и един двигател и генератор и прави с него ток най лесното. СО2 не е парников газ, СН4 е парников газ по лек от въздуха.
                                Харесах, макар че, може и по-лесно да стане. Пък и рециклирането е заложено в самата концепция на батерията а'ла моя милост. Ще видим. Наближава.

                                Коментар

                                X