IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
    Майтапчиев, ти нова химия ли ще пишеш тук?

    Освен това - знаеш ли кои помпи и дюзи "не понасят" вода, която се "създава" от "твоята" химия?

    Другото: не знаеш, че електрониката и електронния блок следи всички параметри на съвременния автомобил и веднага подава сигнал, а ти - ако си съобразителен - ще отскочиш до сервиза..., но - щом си българче - задължително ще почнеш да човъркаш системите, а също - няма да направиш препоръчителните прегледи, нито пък ще сменяш филтрите - а те са точно за това: задържат механични примеси (откъде? - от износването), смоли от некачествени - евтини и откраднати горива, ВОДА (отново от некачествени и евтини (побългарени горива)....

    Та - каква вода. кВи 5 леА? Зарежда се на оторизирани бензиностанции, а не се зарежда с откраднат дизел от локомотиви на БДЖ, нито от корабите на Флота... (много важно условие!)
    Моментът е друг и се състои в химическите промени в горивото с времето. След определен престой (няколко месеца на затворено, щото намотворемо, може още И да се изпари) в контакт с разни метали (те играят ролята на катализатори) горивото се разлага на други (освен описаните в стандарта и спецификациите) фракции и даже, накрая може изобщо да не иска да гори. Имал съм сличай, бензин на 25 години (в един стар руски агрегат от немска военна техника, бяха ни ги докарали 1997-ма, след изхвърляне ог армията на ГДР) та, този бензин, немислаше да гори и генераторут съотв.не пали. Всичко му е наред а, нениска да работи. Изливам го, паля го на асфалта, на топло, на въздух, с кибритена клечка - припушва 2-3 сек...И УГАСВА
    Затова и всички нефтени горива имат срок на годност. Тези, които са "кръщавани", даже и на боза НЕ приличат. Помия някаква. А в помията, се съдържа И вода.
    Още нещо: В горивните резервоари на транспорта, се оставят и малкинитвори за въздух. При нагряване излиза, при охлаждане - влиза обратно вътре...и може да носи някой-друг грам водни пари. На стават студове, парите кондензират пи стените на резервоара и се стичат на дъното.
    Та, прав е Трейдърко, Безименни. Ти ск говори, каквото искаш но, Е прав.

    Коментар


    • mikomikov, сервиза знаеш ли как ще ти помогне, ако в помпата има петна ръжда. Дизелова кола не се оставя да стои дълго, всички горива отделят вода, както е минало през каквито искаш филтри. На стари коли с метални резервоари им се пробиваха резервоарите долу където водата се отделя, тя е по тежка и се събира на дъното. Просто не трябва да престоява гориво в помпата и дюзите дълго време, ако има кой да я припалва ще я спаси от такива проблеми при положение че се наложи. Сервиза по добре да не го посещаваш с такъв проблем. С маслото в двигателя като не се кара се случва друга неприятност, утаява се нещо като вакса в картера, маслената помпа ако я засмуче и запушва маслената магистрала, лагерите на коляновия вал остават сухи и двигателя става за основен ремонт в добрия случай. Всяко гориво като се отделя вода в него, малко количество е, но за дизелови двигатели е зле, в самата помпа горивото ще направи няколко капки вода. В сервиз няколко дена отнема мъки да изкарат водата от резервоар, на стара кола която е карана в такъв режим - случвало се е да престоява. На големите машини с големи резервоари, имат кран да източваш вода от дъното на резервоара периодично.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение

        Майтапчиев, ти нова химия ли ще пишеш тук?

        Освен това - знаеш ли кои помпи и дюзи "не понасят" вода, която се "създава" от "твоята" химия?

        Другото: не знаеш, че електрониката и електронния блок следи всички параметри на съвременния автомобил и веднага подава сигнал, а ти - ако си съобразителен - ще отскочиш до сервиза..., но - щом си българче - задължително ще почнеш да човъркаш системите, а също - няма да направиш препоръчителните прегледи, нито пък ще сменяш филтрите - а те са точно за това: задържат механични примеси (откъде? - от износването), смоли от некачествени - евтини и откраднати горива, ВОДА (отново от некачествени и евтини (побългарени горива)....

        Та - каква вода. кВи 5 леА? Зарежда се на оторизирани бензиностанции, а не се зарежда с откраднат дизел от локомотиви на БДЖ, нито от корабите на Флота... (много важно условие!)

        Коментар


        • bota156, да изминаваш ежедневно 100 км. в едната посока и толкова в другата стават безпроблемно, ако имаш и условия да ги зареждаш. Дизелъг също не става да го оставиш да стои примерно 2 месеца, а има хора така ползват колите си, налага им се. Помпите и дюзите не понасят вода, а всяко гориво като стои отделя малко вода. Тази Тесла е изминала вече 400к. км. , знаеш ли колко КИА от новите модели ще могат да изминат такъв пробег с един двигател - нито една.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

            Те и да ги направят, часовете кибик,доде заредиш...
            електричката е за 2-ра кола на жинътъ да вози децата и до мола.
            за всичко друго ДИЗЕЛ
            Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

            Коментар


            • dmm, метана беше конкурент на електромобилите преди 2019 година. Не си карал на метат фабричен, 5 лева за 100 км. беше разхода. Дизела и бензина са скъпи като горива, пропанбутана и метана му беше на половината цена. А най икономична би бил дизел конвертиран на метан само, има разхода на дизелов двигател в тегловно отношение - колкото е теглото на диз. гориво, толкова метан изразходва. Електромобилите са тежки, затова харчат доста ток. А той като харчи много му трябва голям капацитет батерия. В интернет има такива които се занимават с Нисан лийв да им правят нови батерии от нови елементи. Скоро гледах докато преди им правеха големи батерии с по голям капацитет, сега има слагат тесни и леки гуми и батерия 10 киловатчаса само, тежи с последните елементи които се продават 30 кг. , колкото два оловни акумулатора. В оригинал колата с 280 кг. батерия 24 киловатча не изминава 200км. никога, с такава малка батерия ги изминава, а 10 киловатчаса се зареждат 6 пъти по бързо от 60 с малък заряден ток в къщи.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                Ел. колите са подходящи за таксита в големите градове и за нищо друго. Нощем зареждаш, денем караш и като привърши тока, прибираш се. Така би могъл да оползотвориш батерията дори и да е деградирала на 50% или дори на 30% от капацитета като нова.

                За дълги курсове не са подходящи, освен ако зарядните станции не ги направят на всеки километър.
                Те и да ги направят, часовете кибик,доде заредиш...

                Коментар


                • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
                  $9587 / 347618 km = 0.027579 $/km
                  т.е. 2,76 $ на 100 км ... или нещо бъркам ?
                  Не опира въпроса само до цифричките, а и до възможностите за зареждане- доста по малко от бензиностанциите, до обхвата- например дизела ще те изкара 1000км, бензина поне 600км и ще го заредиш за 2-3 минути и ще продължиш, докато с ел колата не става. Както е написал пчеларко за такси и за града, за да отидеш до работа на 15-20км - да, за дълъг път не

                  Коментар


                  • Ел. колите са подходящи за таксита в големите градове и за нищо друго. Нощем зареждаш, денем караш и като привърши тока, прибираш се. Така би могъл да оползотвориш батерията дори и да е деградирала на 50% или дори на 30% от капацитета като нова.

                    За дълги курсове не са подходящи, освен ако зарядните станции не ги направят на всеки километър.
                    Last edited by Mateev; 10.03.2025, 20:01.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от cyclop Разгледай мнение

                      сега добави разликата в цената на автомобила спрямо подобен клас автомобил с двигател, приспадни огромната загуба на стойност при продажбата, и ще получим по-реален разход
                      С обезценката и амортизация-да, съгласен съм. Ама лично мен, какво ме засяга? Моят Форд с ДВГ и ТСО около 6 цента/км ми върши отлична работа.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                        Май не.
                        сега добави разликата в цената на автомобила спрямо подобен клас автомобил с двигател, приспадни огромната загуба на стойност при продажбата, и ще получим по-реален разход

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
                          $9587 / 347618 km = 0.027579 $/km
                          т.е. 2,76 $ на 100 км ... или нещо бъркам ?
                          Май не.

                          Коментар


                          • 27/3/2025 22:52 copy:

                            Barbaron Solar Ltd
                            .
                            Mois Conso réseau kWh Injection réseau kWh Prod. Solaire kWh Conso solaire kWh Conso totale kWh Auto conso Prix Conso € Prix Injection € Cout conso € Vente él.injectée € Economie solaire € Economie totale €
                            déc-23 1619 0 24 24 1643 100,00% 0,20 0,10 323,80 0,00 4,80 4,80
                            janv-24 1352 0 68 68 1420 100,00% 0,20 0,10 270,40 0,00 13,60 13,60
                            févr-24 858 0 74 74 932 100,00% 0,20 0,10 171,60 0,00 14,80 14,80
                            mars-24 748 78 199 121 869 60,80% 0,20 0,10 149,60 7,80 24,20 32,00
                            avr-24 421 141 272 131 552 48,16% 0,20 0,10 84,20 14,10 26,20 40,30
                            mai-24 306 165 309 144 450 46,60% 0,20 0,10 61,20 16,50 28,80 45,30
                            juin-24 215 435 582 147 362 25,26% 0,20 0,10 43,00 43,50 29,40 72,90
                            juil-24 189 550 775 225 414 29,03% 0,20 0,10 37,80 55,00 45,00 100,00
                            août-24 247 511 719 208 455 28,93% 0,20 0,10 49,40 51,10 41,60 92,70
                            sept-24 273 353 482 129 402 26,76% 0,20 0,10 54,60 35,30 25,80 61,10
                            oct-24 383 184 298 114 497 38,26% 0,20 0,10 76,60 18,40 22,80 41,20
                            nov-24 882 32 116 84 966 72,41% 0,20 0,10 176,40 3,20 16,80 20,00
                            déc-24 1399 12 84 72 1471 85,71% 0,20 0,10 279,80 1,20 14,40 15,60
                            3 978 554,30
                            janv-25 1342 23 111 88 1430 79,28% 0,20 0,10 268,40 2,30 17,60 19,90
                            févr-25 981 111 245 134 1115 54,69% 0,20 0,10 196,20 11,10 26,80 37,90
                            mars-25 448 406 534 128 576 23,97% 0,20 0,10 89,60 40,60 25,60 66,20
                            avr-25
                            Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                            STS Solar (Mateevi Ltd)

                            Почакай да ти се навърти поне една цяла година и тогава приказвай "умни" приказки, плод на развинтеното ти въображение и тоталното ти невежество. При мене са се превъртели не една, а 17 години, така че позволи ми да бъда малко по-компетентен от бръмбарите в главата ти. При това наблюдавам електропроизводството не на една, а на повече от 100 централи в различни точки на България.

                            Иначе ще кажа нещо, което явно не го знаят:
                            1. През зимата продължителността на деня намалява 2 пъти
                            2. През зимата пиковата радиация през деня не е 1000, а 400 W/кв.м.
                            3. През зимата броя на облачните дни и дните без слънце се удвоява. Отделно от това има и дни, в които панелите са заринати от сняг.

                            В резултат на сумата от тези фактори наистина електропроизводството през Декември е 6-8 пъти по-малко от това през Юни.
                            Чудя се що за надута пуйка трябва да си, че да напишеш:
                            "тогава приказвай "умни" приказки, плод на развинтеното ти въображение и тоталното ти невежество. При мене са се превъртели не една, а 17 години, така че позволи ми да бъда малко по-компетентен от бръмбарите в главата ти."

                            Все пак ще се опитам да ти отговоря като на човек
                            Моята скромна домашна инсталация засега е само за 6,4 kWp
                            (3.28 kWp до юни 2024, 6.4 kW от юли 2024)
                            Което все пак ми позволява някои наблюдения

                            "Превъртял съм" само 1,25 години с панели 6.4 kWp,
                            защото купих панели едва когато прецених,
                            че възвръщаемостта на инвестицията ми в панели ще е от 3 до 4 години.

                            Каква е възвръщаемостта на панелите на STS Solar (Mateevi Ltd) ?
                            От таблицата, която любезно си ни предоставил,
                            мога да преценя, че клиентите на фирмата ви имат панели с мощност общо около 100 kWp .
                            T.e. 16 клиента с инсталация като моята

                            Много от фактите за PV, които ни сервираш с тежък апломб,
                            днес вече са известни и на децата
                            Има и десетки калкулатори,
                            които за секунди анализират всичките съществени параметри
                            и ти моделират поведението на панелите за следващите 30 години
                            Така че давай го по-скромно с "бръмбарите в главата"

                            Аз реагирам само когато съм шокиран от
                            някои твои категорични грешни твърдения.


                            Ти като "експерт" категорично твърдиш:
                            "в ярък слънчев летен ден 1 kWp инсталирана мощност дава около 6 kWh електроенергия.
                            През зимата това число е 6-8 пъти по-малко" ,
                            т.е. 1 kWp трябвало да произвежда 750 W - 1 kWh.

                            Как ще обясниш тогава, че на хистограмата, която съм показал, през множество
                            слънчеви зимни дни (февруари, март) произвеждам повече от 28 kWh,
                            т.е. 1 kWp произвежда повече от 4.375 kWh дори и зимата,
                            т.е. през зимата това число не е 6 - 8 пъти, а 1.36 пъти по-малко ?

                            Ти като "експерт" категорично твърдиш:
                            "... В резултат на сумата от тези фактори наистина
                            електропроизводството през Декември е 6-8 пъти по-малко от това през Юни."

                            Как ще обясниш тогава, че в таблицата за STS Solar (Mateevi Ltd)
                            електропроизводството през Декември (2008 - 2024) е 2.3 - 9.8 пъти по-малко от това през Юни ?
                            Игнорирах 0.3 пъти за 2016 г., защото очевидно имате грешка в данните
                            Last edited by barbaron; 27.03.2025, 23:52.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от dmm Разгледай мнение
                              12% от батерията са изчезнали- или 3% на година, малко гадно се получава
                              12% деградация от капацитета на зареждане е поне 15-16% от капацитета на разреждане. Това е така защото нараства вътрешното съпротивление, а от там и топлинните загуби вътре в батерията.

                              В един момент след 10 години ще е останала само 60% или дори по-малко от батерията, което автоматично ще направи колата непродаваема. Тоест човек купи ли си електричка, тя вечно си остава негова собственост.

                              Същото важи и за Plug-in хибридите, при които пак цената на една нова батерия е много по-скъпа от цената на колата на старо.

                              Има още един вид коли - мини хибриди, каквите вече ги правят почти всички нови коли без изключение. Последния ми джип е такъв. Пак има батерия в багажника, но сравнително малка - някъде като дипломатическо куфарче. Тази батерия спомага само за тръгването на колата и за регенериране при натискане на спирачки. При изпреварване също добавя някакви конски сили, ама малко. Основната роля на акумулатора е при тръгване на колата. Когато се спира например на светофар, двигатела на колата се гаси още докато тя е със скорост 30 km/h. На светофара стои с угасен двигател. При тръгване докосваш педала на газта и колата тръгва буквално в същата десета от секундата, преди още да се е запалил двигателя. Тоест стартера освен двигателя, върти и гумите на колата, и така се получава много бързо тръгване паралелно с процеса на палене на двигателя.

                              Тази екстра води до големи икономии. На практика с новия джип градско имам разход около 8 или дори под 8 на 100 бензин, докато при стария джип пак Q7 разхода в града е 16 на 100..

                              Та именно при тези мини хибриди цената им на старо няма да пада чак толкова много, защото батерията е с малък капацитет и след 10-15 години човек ще може да си купи нова такава. При другите видове електрички обаче нова батерия струва по-скъпо от цената на колата на старо, което ги прави тези коли непродаваеми.
                              Last edited by Mateev; 10.03.2025, 19:25.

                              Коментар


                              • 12% от батерията са изчезнали- или 3% на година, малко гадно се получава

                                Коментар

                                Working...
                                X