Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
mikomikov, в Китай просто с добива им се занимава държавата, затова там добиват. Не може да бъде частен бизнес това нещо, частния бизнес продава през запаси. Първо трябва да се натрупат запаси и чак тогава ще се покрият нуждите на потребителите. Само държавата може да произведе и да се достави, като цената се определя според направените разходи. Частния бизнес ако може 1000 пъти повече да получи няма да откаже, целта му е печалбата. Лесно се съхраняват, скъпи са и стават от нещата като златото и диамантите, ще се ползват както казват - за съхранение на стойност. Това означава огромни количества да потънат в трезорите и чак тогава на пазара ще се появят, и потребителите ще могат да си ги купят. Такива метали има страшно много, на много места в ниски концентрации както е и в Китай. Разликата е че там има кой да ги добие и продаде на тези които веднага ги влагат - използват. При нас няма.Last edited by supertrader; 14.03.2025, 14:18.D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
Най-после ПОЧВАШ ДА ОСМИСЛЯШ онова, което отдавна коментираме тук, а именно:
1. Китай притежават (доказано!) най-големите световни запаси на редкоземни елементи.
2. Пак те притежават и ноу-хау - технологиите за извличането на редкоземните елементи - и - разбира се, че не споделят онова, което ги прави силни. (конкретни залежи - конкретна технология за добив и получаване на крайния продукт).
САЩ - субсидират дейността, което не означава нищо в момента, защото:
3. НЕ биха могли да запушат устата на "зелените", а това само вдига цената на труда, екология, емисии...
4. Не биха могли да осигурят масово- евтината работна ръка на Китай, т.е. - по-евтино е да купуват продукта от Китай, уж краткосрочно, но това се случва от години (все така "краткосрочно".)
5. ДОРИ част от малкото ДОБИВИ, ВЪН ОТ КИТАЙ - ОТНОВО СЕ ПРЕНАСОЧВАТ ЗА ПРЕРАБОТВАНЕ В КИТАЙ, което още не си усетил, за да го коментираш и преповтаряш - и което е проблем с помпането на китайската икономика и увеличава китайските приходи.
.........
И спри с това "затлачване" и спиране добива на нефт. Който има интерес - произвежда и продава. Ако банките не му дават кредитна линия - друг ще запълни пазарната ниша (нефт има за стотици години напред!) Друг е въпроса, дали на някого не му плащат, за да "затлачва" и спира производства.
Да попитам: защо с Трейдърка НЕ четете? Всичко трябва да ви давам в смлян вид, защото вие на собствени усилия не разчитате. Тук сте, за да научите нещо от околните, но хората трева НЕ пасат.
Да те върна към тезата на Трейдърка: ще го има ли нефта, или ще свърши преди редкоземните елементи и - според Трейдърка - щяло да се наложи насила да караме електрички?
Днес ще осъзнаете ли с Трейдърка, че грешите- или снощи пак си пропуснал да го завиеш и той пак е спал с отвити крачета?
2.Аз съм привърженик на преобладаващо АБИОГЕННИЯ състав на нефта, според хипотезата на Н.Кондратиев. Според изчисления базирани на нея, нефт би трябвало (при днешния темп на добив от намерените конвенционални находища!) да има за около 46000 (четиридесет и шест ХИЛЯДИ!) години.
Проблемите са че,
2.1. В само около 5[%] са дупчени сондажи, а също, ниският КИВ (коефициент на извличане на въглеводородите). Едно е по моя способ, над 0.7÷0,9 (+) и друго е днес, по модерните, от 0,3 до 0,6
2.2.После, над много от площите на земната кора, има дебел слой вода, от което, добив там (ама още трябва и да се открие, оцени и т.н.!) КЪМ МОМЕНТА, е трудно осъществим и скъп.
3.За Китай и какви технологии бил притежавал:
3.1.И други ги имат. Ама разни там селе и, сам спомена, са активни и пречат. Нее ясно докога, ама засега, е тъй.
3.2.Китайската работна ръка, започна и ще продължава да поскъпва. И няма мърдане.
3.3.НАЯСНО съм с пренасочването но,.опре ли нож до кокал, полека-лека, ще затихва. 3.4.Дотогава, Китайците ще си използват доминацията "Щото така ком харесва". Бъди сигурен.
4.Със затлачването (научен термин "колматация"), аз и да спра да ти обяснявам че, и консервираните сондажи си искат съответните разходи, сондажите не спират. И си ги искат разходите.
4.1.И дори после, пристигне ли Върховна Повеля "Drill, baby, drill", докато намерят отново хора, докато тръгне добивът- НА ТЯХ НЕ ИМ ПУКА ЗА ТВОИТЕ "СМЛЕНИ в готов вид" глупотевини - минава време, а времето е ПАРИ...
5.За вярванията не се спори. Трейдърко ПРАВИЛНО ти говори за "свършване" на нефт и газ.
5.1.Особено в откритите и използвани месторождения. НЯКОГА, СЛЕД ВРЕМЕ, в част от тях, отново ще се натрупа нещо.
5.2.ЕЙ ТОВА ВРЕМЕ обаче, е Голямата неизвестна: Дали, Кога, как И КОЛКО ще се възстанови. Формирали са се милиони години. Ти имаш.ли време да ги чакаш?
- Ха така.
6.Виж, за завиването...Сам си спал отвит. Погрижи се за себе си.Last edited by Pyramid; 13.03.2025, 09:23.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Знаеш ли че, сондажите при бездействие се затлачват? А, че -за да добиваш - се налага да поддържаш проходимост на столовете, на земята - да строиш тръбопроводи, да поддържаш хора на място, да обслужваш техника и т.н.? Не можеш всичко да заебеш просто така на площадката за "когато ти потрябва"...
И глупостите за "90% от залежите" в Китай, са ИМЕННО ГЛУПОСТИ. Там е 90[%] ОТ ДОБИВА. Залежи и а и другаде, сумарно, поне 2÷3 ПЪТИ повече. Просто, в Китай, са неглижирали екологичните щети, ама те ще се отразят накрая, бъди сигурен.
Най-после ПОЧВАШ ДА ОСМИСЛЯШ онова, което отдавна коментираме тук, а именно:
1. Китай притежават (доказано!) най-големите световни запаси на редкоземни елементи.
2. Пак те притежават и ноу-хау - технологиите за извличането на редкоземните елементи - и - разбира се, че не споделят онова, което ги прави силни. (конкретни залежи - конкретна технология за добив и получаване на крайния продукт).
САЩ - субсидират дейността, което не означава нищо в момента, защото:
3. НЕ биха могли да запушат устата на "зелените", а това само вдига цената на труда, екология, емисии...
4. Не биха могли да осигурят масово- евтината работна ръка на Китай, т.е. - по-евтино е да купуват продукта от Китай, уж краткосрочно, но това се случва от години (все така "краткосрочно".)
5. ДОРИ част от малкото ДОБИВИ, ВЪН ОТ КИТАЙ - ОТНОВО СЕ ПРЕНАСОЧВАТ ЗА ПРЕРАБОТВАНЕ В КИТАЙ, което още не си усетил, за да го коментираш и преповтаряш - и което е проблем с помпането на китайската икономика и увеличава китайските приходи.
.........
И спри с това "затлачване" и спиране добива на нефт. Който има интерес - произвежда и продава. Ако банките не му дават кредитна линия - друг ще запълни пазарната ниша (нефт има за стотици години напред!) Друг е въпроса, дали на някого не му плащат, за да "затлачва" и спира производства.
Да попитам: защо с Трейдърка НЕ четете? Всичко трябва да ви давам в смлян вид, защото вие на собствени усилия не разчитате. Тук сте, за да научите нещо от околните, но хората трева НЕ пасат.
Да те върна към тезата на Трейдърка: ще го има ли нефта, или ще свърши преди редкоземните елементи и - според Трейдърка - щяло да се наложи насила да караме електрички?
Днес ще осъзнаете ли с Трейдърка, че грешите- или снощи пак си пропуснал да го завиеш и той пак е спал с отвити крачета?
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение, Той е по голям от нас, а и ние сме на възраст..не ни прилича да го дразним. Обаче обижда, защото се разборя по украински алабализми.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
- Ами да, братя сме, с Трейдърко во Христа. Дразни ли те?
Е, "браво"., Той е по голям от нас, а и ние сме на възраст..не ни прилича да го дразним. Обаче обижда, защото се разборя по украински алабализми.
Last edited by supertrader; 12.03.2025, 22:37.D.Y.F-091066
- 2 Харесвания
Коментар
-
mikomikov, петролът никога няма да свърши, но все повече няма да достига. На западняците хич не им се дават пари, ако може да им е безплатен е най добре. За тяхно разочарование добиването става все по скъпо, шистовия добив си е доста скъп и особенно когато е разработвана технологията за този метод за добив с дрениране - 160 милиона за първите сондажи са се плащали да знаеш. Сега вече имат разработена тепвологията, знаят как да изработят техниката така че да е много по евтино, в САЩ сондираха, когато цената падна на 20 милиона. Там бизнеса е само частен, а той никога не работи на загуба. Докато се прави технологията загубата от това което се произвежда, за да се възнановят загубените пари е сериозна. Битум трябва и за пътищата, не са само горивата, а той също е петрол и от него могат да правят гориво някои рафинерии, които са имали възможност да инвестират в най скъпите съоръжения. И за електромобили пак петрол трябва, да не говорим колко пластмаса и гума се влагат в тях - също са от петрол. Ще бъдеш жив да видиш нова криза за петрол, бяха си кризи - не можеха да покрият нуждите на пазара. Писах ти как я пребориха - със сондажи, които останят да си почиват, и с това има проблеми, ако паузите са дълги сондажите се запушват. При всички положения петрола няма да достига. Покрай електромобилите направиха скоро пробив, електрическа трансмисия, която ще се наложи 100%, защото представлява един компактен възел - диск който се явява съединител и преобразувател по предавателно число между вала на двигателя и колелата. Той е и електромотор и генератор и буфер който запасява енергия за ускороние, няма инвертори, кондензаторите са в самия диск. Автомобилите с ДВГ и тегло 1 тон, ще потребяват само 2 литра гориво, когато го пуснат в производство масово. Употребата на метан се улеснява, няма да са необходими много килограми за приличен пробег. Никога няма да се случат само електромобили още много дълго време. Водорода, както и метана има голяма детонационна устойчивост. Оказва се удачно както е в дизеловите двигатели запалването му да става с впръскване на много малко дизелово гориво, кпд е 60 процента, по добро от на дизел. Също такъв двигател може да работи с метан, а ако няма с водород без същественни промени. Ще има и още много други варианти. Включително и нещата да се правят много здрави с голям срок на употреба, обратното на това сега.
.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеТе двамата бяха дружки още преди 10-15 години. Явно са семейство ...
Е, "браво".
Коментар
-
Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
Твоето "доказателство" е по линията: "Нерде Ямбол - нерде - Стамбул"
Не ти се получава "защитата" на Трейдърка... Поне му покривай навреме краката!
Да ТИ припомня: твоят любим (майтапчиев) твърди, че "петролът" свършваЛ, а редкоземните метали - видиш ли - "се увеличавали"! И още казва, че рано или късно ще възседнеш (и самият ти) - електричната...
Лично аз го не вярвам.
Иначе - като ти чета "обосновката" за тоя (твой) "добивен капацитет" - ме напушва смЕх. Веднага се сещам за ония, които доказваха около 1985, че "нефтът в следващите 40 години свършваЛ", а елементарната аритметика показва, че с този дневен добив - в следващите - стотици години НЕФТЪТ НЯМА ДА СВЪРШИ, но Трейдърко подхваща "старата песен на нов глас", защото знае, че няма да сме живи, за да бъде опроверган....
И не се притеснявай за твоя "добавен капацитет". Елементарно е: всички разходи (вкл. ЗА ПОДДЪРЖАНЕ, ИНОВАЦИИ, ТРАНСПОРТ С ТАНКЕРИ С ДВГ, СЪХРАНЯВАНЕ, ПРЕТОВАРВАНЕ - В ОТКРИТО МОРЕ ИЛИ ПО ТЕРМИНАЛИТЕ...) които не ти идва на ум да си смучеш от пръстите - се калкулират в крайната цена И ВЪПРЕКИ ВСИЧКО ТЪРСЕНЕТО Е ОГРОМНО, защото западняците има с какво да ПЛАЩАТ, независимо от надценките на прекупвачите и пласьорите от всякакъв вид, които имат статут на държавни институции в определени страни....
И всичко това (нефтът) е изгодно за разлика от редкоземните метали, но дори да не беше изгодно - нали си даваш сметка къде са световните запаси от редкоземни?
Китайчетата са с над 90 % от световните запаси на редкоземни...
Е, КОЙ ще се съгласи доброволно да работи за развитието на Китай и за обедняването на Запада? Риторичен въпрос, не се напъвай по вечерно време!
Достатъчно е навреме да покриваш краката на Трейдърка...
И глупостите за "90% от залежите" в Китай, са ИМЕННО ГЛУПОСТИ. Там е 90[%] ОТ ДОБИВА. Залежи и а и другаде, сумарно, поне 2÷3 ПЪТИ повече. Просто, в Китай, са неглижирали екологичните щети, ама те ще се отразят накрая, бъди сигурен.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнениеДостатъчно е навреме да покриваш краката на Трейдърка...
- 1 like
Коментар
-
Фалира най-финансираният завод за производство на батерии за електромобили в Европа
Актуално
12.03.2025
Автор:ОбективноЗаводът за батерии за електромобили Northvol в Швеция, снимка: Northvolt Ett
Производителят на батерии Northvolt съобщи, че е подадал молба за фалит в Швеция след неуспешни преговори с инвеститори за потенциален спасителен пакет.
Northvolt беше най-добре финансираната стартираща компания в Европа, след като беше основана през 2016 г., тъй като континентът се опитваше да намали зависимостта от китайски батерии за електрически превозни средства.
Първите поддръжници включват Volkswagen и BlackRock от корпоративния свят, докато държавната подкрепа също дойде, за да увеличи общата инвестирана сума между 10 и 15 милиарда долара, но от края на 2024 г. те търсят допълнителни 1 милиард долара от инвеститори, само за да продължат да работят в единствената фабрика в Шелефтеа.
Подаването на молба за банкрут бележи отчаян край на амбициите на компанията, която има 5000 служители и беше създадена с амбициозната цел да произведе стотици хиляди батерии за електромобили, използвайки зелена енергия.
„Това е невероятно труден ден за всички в Northvolt. Ние се заехме да създадем нещо новаторско – да стимулираме реална промяна в индустрията за батерии, електромобили и по-широката европейска индустрия и да ускорим прехода към зелено и устойчиво бъдеще“, каза Том Джонстоун, временен председател на Northvolt, цитиран от Independent.
Бившият главен изпълнителен директор Питър Карлсон напусна през ноември 2024 г., след като компанията подаде молба за защита от фалит в Съединените щати.
По това време се очакваше планирано преструктуриране да доведе до съкращаване на повече от 1000 работни места до март тази година.
В сряда Northvolt цитира „значителни вътрешни предизвикателства“ заедно с външни условия като „нарастващите капиталови разходи, геополитическа нестабилност, прекъсвания на веригата за доставки и промени в търсенето на пазара“ като причини за фалита.
Financial Times съобщава , че шведският производител на камиони Scania, основният клиент на Northvolt, наскоро е инжектирал свеж капитал в бизнеса, но вече е осигурил доставки от други производители на батерии.
Базираният в САЩ производител на електрически камиони Nikola подаде молба за защита от фалит в САЩ миналия месец, тъй като индустрията, произвеждаща електрически превозни средства, продължава да е изправена пред значителни предизвикателства по отношение на разходите и мащабите си.
През 2023 г. базираната в Обединеното кралство компания Britishvolt претърпя подобна съдба като планира гигафабрика за £4 милиарда в Северна Англия, но не успя да осигури необходимото финансиране след закъснения и заводът в крайна сметка беше купен от австралийска компания, която от своя страна беше ликвидирана и дъщерно дружество на финансовия гигант Blackstone започна преговори за закупуването му.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение........
а после, веднъж изграден, добивният капацитет, И ЗА ПОДДЪРЖАНЕТО СИ, иска сериозни суми,.И хора ангажира и т.н.
.
Твоето "доказателство" е по линията: "Нерде Ямбол - нерде - Стамбул"
Не ти се получава "защитата" на Трейдърка... Поне му покривай навреме краката!
Да ТИ припомня: твоят любим (майтапчиев) твърди, че "петролът" свършваЛ, а редкоземните метали - видиш ли - "се увеличавали"! И още казва, че рано или късно ще възседнеш (и самият ти) - електричната...
Лично аз го не вярвам.
Иначе - като ти чета "обосновката" за тоя (твой) "добивен капацитет" - ме напушва смЕх. Веднага се сещам за ония, които доказваха около 1985, че "нефтът в следващите 40 години свършваЛ", а елементарната аритметика показва, че с този дневен добив - в следващите - стотици години НЕФТЪТ НЯМА ДА СВЪРШИ, но Трейдърко подхваща "старата песен на нов глас", защото знае, че няма да сме живи, за да бъде опроверган....
И не се притеснявай за твоя "добавен капацитет". Елементарно е: всички разходи (вкл. ЗА ПОДДЪРЖАНЕ, ИНОВАЦИИ, ТРАНСПОРТ С ТАНКЕРИ С ДВГ, СЪХРАНЯВАНЕ, ПРЕТОВАРВАНЕ - В ОТКРИТО МОРЕ ИЛИ ПО ТЕРМИНАЛИТЕ...) които не ти идва на ум да си смучеш от пръстите - се калкулират в крайната цена И ВЪПРЕКИ ВСИЧКО ТЪРСЕНЕТО Е ОГРОМНО, защото западняците има с какво да ПЛАЩАТ, независимо от надценките на прекупвачите и пласьорите от всякакъв вид, които имат статут на държавни институции в определени страни....
И всичко това (нефтът) е изгодно за разлика от редкоземните метали, но дори да не беше изгодно - нали си даваш сметка къде са световните запаси от редкоземни?
Китайчетата са с над 90 % от световните запаси на редкоземни...
Е, КОЙ ще се съгласи доброволно да работи за развитието на Китай и за обедняването на Запада? Риторичен въпрос, не се напъвай по вечерно време!
Достатъчно е навреме да покриваш краката на Трейдърка...
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеСега разбрах защо никога не млъкваш.....
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеБезименни ми професор-консул-разбирателю, "производство" и "добив" са различни неща. И свойствата на добивания петрол, варират по географски признак, И страните - "производители", нямат интерес да се борят за значимост по-голям дял от пазара. Защо? Ами разходи са (а те, ЗА ПЕЧАЛБА го правят) а после, веднъж изграден, добивният капацитет, И ЗА ПОДДЪРЖАНЕТО СИ, иска сериозни суми,.И хора ангажира и т.н. Накратко, когато мълчиш, по-умен изглеждаш.
- 1 like
Коментар
-
Безименни ми професор-консул-разбирателю, "производство" и "добив" са различни неща. И свойствата на добивания петрол, варират по географски признак, И страните - "производители", нямат интерес да се борят за значимост по-голям дял от пазара. Защо? Ами разходи са (а те, ЗА ПЕЧАЛБА го правят) а после, веднъж изграден, добивният капацитет, И ЗА ПОДДЪРЖАНЕТО СИ, иска сериозни суми,.И хора ангажира и т.н. Накратко, когато мълчиш, по-умен изглеждаш.
Коментар
Коментар