IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Електромобилите и соларните панели са пълно фиаско поради некадърни инженери и техните технически решения..просто накадърници които папат милиардите и един Х..не става от тях.
    Тук не съм 100% съгласен: НЯКАКВИ изисквания, се удовлетворяват (иначе, съвсем нямаше да ги купуват) но, Проблемите си остават.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      Пробвай да видиш по електролит как се балансират, няма проблем с по голям капацитет клетки. В забранените батерии капацитета на клетките колкото и малки по размер да са електродите кърти мивки, и никога не се е взривила нито една.Сам го беше написал - те като са еднакво заредени между тях по електролит ток няма да протече, и е точно така. Но ако леко се разбалансират ще протече слаб ток който веднага ще ги изравни дори физически да са различни и да не са еднакви. Честно, възхищавам им се как се стараят да ги правят физически еднакви елементите и успяват до някъде..луд умора няма, но не може да не им се признае че са работливи. Главата като не работи се балансира с яко бачкане, напъване..Но са гадни, да им го дадеш 2 стотинки няма да платят, защото принципа им е такъв. Ами нека се блъскат да им дойде акъла пък.
      Имаш харесване, макар някои да не разбират момента. А той е че, ПРЕЗ ПРОВОДНИК, ТЕЧЕ ТОК ТОГАВА И САМО ТОГАВА, КОГАТО, КЪМ ДВАТА МУ КРАЯ, БЪДЕ ПРИЛОЖЕНО ЕДН...И ТОЗИ ПРОВОДНИК, КОГАТО Е ЕЛЕКТРОЛИТ, ИМА ОГРАНИЧЕНИЕ "ОТДОЛУ" ПО СЕЧЕНИЕ. Т.е., при диаметър стотни до десети от милиметъра на милиметър дебел електрод. Работата е там че, ако този проводник е през метал, металът около входа и изхода на отвора и по дължината на същия отвор, изравняват потенциала в двата му края. Съответно, неминуемите утечки , се свеждат единствено до случайно преминали йони, при своето топлинно движение. Т.е., НЯКАКЪВ минимален ток би текъл но, с порядъци по-нисък от твърденията на М. Защо? Ами иначе, кой го спира да мине през метала на самата плоча? Спира го родът: Токът от първи род, е електронен, а токът от втори род-йонен, пък движение на йони през метал под действието на едн (напрегнатостта на полето В метала е нула), не се случва. Изключение прави дифузията на водородни атоми, които, пак не са йони.
      Last edited by Pyramid; 11.11.2023, 20:19.

      Коментар


      • Пробвай да видиш по електролит как се балансират, няма проблем с по голям капацитет клетки. В забранените батерии капацитета на клетките колкото и малки по размер да са електродите кърти мивки, и никога не се е взривила нито една.Сам го беше написал - те като са еднакво заредени между тях по електролит ток няма да протече, и е точно така. Но ако леко се разбалансират ще протече слаб ток който веднага ще ги изравни дори физически да са различни и да не са еднакви. Честно, възхищавам им се как се стараят да ги правят физически еднакви елементите и успяват до някъде..луд умора няма, но не може да не им се признае че са работливи. Главата като не работи се балансира с яко бачкане, напъване..Но са гадни, да им го дадеш 2 стотинки няма да платят, защото принципа им е такъв. Ами нека се блъскат да им дойде акъла пък.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение

          В общ електролит и големи капацитети елементи, клетки ще са идеално балансирани не могат да се разминават. Нито една запалена няма да има.
          Това, с големия капацитет, вече колко десетилетия го гледаме. НЕ РАБОТИ. И...
          - Ами какво "И?". Инерцията в мисленето не прощава и глупостите се повтарят.

          Коментар


          • Електромобилите и соларните панели са пълно фиаско поради некадърни инженери и техните технически решения..просто накадърници които папат милиардите и един Х..не става от тях.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

              Именно. Ама де тоз акъл и онези, дето ги правят? Само си представи, колко много BMS-ки слагат в такъв кютук, като на Тесла (и другите, НЕ правят изключение), и въпреки това... Ама не мога да ги мисля (тях, производителите). Жал ми е за хората, дето изгарят (в прекия и косвен смисъл) с тези громилници. А Природата, преди милиард години, вече е решила Проблема.
              В общ електролит и големи капацитети елементи, клетки ще са идеално балансирани не могат да се разминават. Нито една запалена няма да има.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                Какво да е, те навързаните последователно елементи не се балансират във веригата и при зареждане или натоварване някой елемент се изпържва и вземе че запали батерията.
                Именно. Ама де тоз акъл и онези, дето ги правят? Само си представи, колко много BMS-ки слагат в такъв кютук, като на Тесла (и другите, НЕ правят изключение), и въпреки това... Ама не мога да ги мисля (тях, производителите). Жал ми е за хората, дето изгарят (в прекия и косвен смисъл) с тези громилници. А Природата, преди милиард години, вече е решила Проблема.

                Коментар


                • Какво да е, те навързаните последователно елементи не се балансират във веригата и при зареждане или натоварване някой елемент се изпържва и вземе че запали батерията.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    Трябва да има глобална система за защита на авторското право и за патентоване, в момента системата е пълен джънк. Гледах клипчета как се палят електромобили, да знаеш как да се направят батериите сигурни и да не се палят и да го задържаш, пазиш в тайна от морална гледна точка не е добре. Има хора които са го преживяли , видяли са и са доста изплашени. Например човек от Австралия четох че е писал под клип, че видял една кола как се запалила и вече като паркира пред хипермаркета задължително се оглежда за електромобили и паркира на няколко стотин метра от тях..няколко стотин..Те наистина като горят батерията изхвърля разтопен метал и пожарникарите в защитни облекла много отдалеч с водни струи ги гасят защото пръскат този метал и човека много се е изплашил. В Китай има много електрически мотоциклети, дори малките им батерии горят впечатляващо с огън и голям облак дим, има клипове с пожари. Какво ще бъде когато има коли масово с 10 годишни батерии при които дисбаланса е сигурен ?
                    Е, как "какво"? Още жертви и набутвации.

                    Коментар


                    • Трябва да има глобална система за защита на авторското право и за патентоване, в момента системата е пълен джънк. Гледах клипчета как се палят електромобили, да знаеш как да се направят батериите сигурни и да не се палят и да го задържаш, пазиш в тайна от морална гледна точка не е добре. Има хора които са го преживяли , видяли са и са доста изплашени. Например човек от Австралия четох че е писал под клип, че видял една кола как се запалила и вече като паркира пред хипермаркета задължително се оглежда за електромобили и паркира на няколко стотин метра от тях..няколко стотин..Те наистина като горят батерията изхвърля разтопен метал и пожарникарите в защитни облекла много отдалеч с водни струи ги гасят защото пръскат този метал и човека много се е изплашил. В Китай има много електрически мотоциклети, дори малките им батерии горят впечатляващо с огън и голям облак дим, има клипове с пожари. Какво ще бъде когато има коли масово с 10 годишни батерии при които дисбаланса е сигурен ?
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Не само батериите не са добри и драйва им също има много да се усъвършенства, да ви дам линкове да видите какво се получава ако същите двигатели ги обърнат на 6 фази - мощността става двойна при същото тегло, външно същия двигател. А това е само едно от нещата които могат да се направят, то е ясно че трифазните са грешка поради стериотипното мислене на конструкторите. Батериите пък са яка недомислица. И тези неща ще ги произвеждат и ще наводнят с тях ! Някой друг път. Сега се налага да трупат електромобили на склад, а това не е възможно, батериите не понасят да стоят и деградират..
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение

                          https://www.alibaba.com/product-deta...665643c0fQ3xOQ
                          Вижте за какво става въпрос, монтират се на задния мост, пиковата им мощност зависи от контролера - 12 киловата на колело, постоянната е 3 , харчат по 2 и с 4 киловатчаса с 50км.ч. и една малка батерия в нишата на резервното колело ги слагат елементите на батерията навъртат над 100км пробег.
                          Правиш се на отнесен. Виж КАКВО ти пиша. Иначе, за постиженията, не споря. С времето, и по-добри ще има.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                            Писах, кой да чете обаче: При мотор-колелото, окачваме към него шасито, без значение, то самото колко тежи. Когато свалим маса от купето към колелата (двигателят например), самото купе олеква, с което, и на окачването, му се намалява натоварването. Оттам, то може да стане и по-леко, и по-евтино. Колелото опира директно в пътя и гумата му е окачване.
                            https://www.alibaba.com/product-deta...665643c0fQ3xOQ
                            Вижте за какво става въпрос, монтират се на задния мост, пиковата им мощност зависи от контролера - 12 киловата на колело, постоянната е 3 , харчат по 2 и с 4 киловатчаса с 50км.ч. и една малка батерия в нишата на резервното колело ги слагат елементите на батерията навъртат над 100км пробег.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Bad_Bear Разгледай мнение

                              +++
                              Тези фактори имат голямо значение при градско движение - тръгни, спри. При извънградско и особено на магистрала, почти всичко зависи от rolling resistance-а. Неслучайно влаковете са много по-ефективни от който и да е модерен дизелов камион. Именно заради релсите и колелата, където няма такова сцепление, но и съпротивление при търкаляне.
                              Писах, кой да чете обаче: При мотор-колелото, окачваме към него шасито, без значение, то самото колко тежи. Когато свалим маса от купето към колелата (двигателят например), самото купе олеква, с което, и на окачването, му се намалява натоварването. Оттам, то може да стане и по-леко, и по-евтино. Колелото опира директно в пътя и гумата му е окачване.

                              Коментар


                              • Не съм казал че леките моторколела нямат бъдеще. Също конверсия на автомобили в електромобили е лесна с поставяне на такива приставки електродвигатели. Бях пуснал една статия за изобрение с което традиционен автомобил се конвертира в електромобил за половин час. Тези приставки производителите на автомобили могат да ги заложат да могат да се поставят когато собственика реши и ще са толкова сполучливи че става пълноценен електромобил. В момента има на пазара електромотори които са главини за колелата, монтират се на задния мост и с по мощни максималната скжрост е 120 -130 км.ч., дори за движение по автомагистрала стават. Интересно е че тези електромобили с малки батерии са доста ефективни и разхода им на ток е по нисък отколкото на традиционните с големи батерии, но пробега е 100 км. само. Предимството е че предния мост си е с двг, разреди ли се батерията просто пали и продължава, може и с дизелов двигател а те са с разход 5 на сто и на извъградско има и по 3.5 горят. Как ще го победиш дизеловия двигател, тези коли имат огромен пробег с едно зареждане 1500 реални километра и са автономни ?
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X