IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    barbaron, с тока от ВЕИ трябва да се произведе водород,....
    Технологията за производство на водород чрез електролиза с възобновяема енергия, последвано от енергийно съхранение в метални кристали, съответства на няколко съвременни научни направления:

    ### **Производство на водород**
    1. **Електролиза с ВЕИ**
    - Водородът се получава чрез разделяне на водата с ток от фотоволтаици/вятърни турбини[7].
    - Процесът изисква високоефективни катализатори: нови материали на базата на желязо подобряват ефективността до 99%[5].

    2. **Метални кристали като енергиен носител**
    - Обработените метали (напр. с добавки като варовик) образуват макроскопични кристали, които при контакт с вода освобождават водород чрез електрохимични реакции[1][4].
    - Големината на кристалите (като захарни зърна) оптимизира повърхността за реакция и контрол на скоростта на газов отделяне.

    ### **Енергийно генериране**
    1. **Вариант с горивни клетки**
    - Освободеният водород се преобразува в електричество чрез PEM горивни клетки[6].
    - Ограничение: ниска мощност (милиампери), което изисква буферни суперкондензатори за ускорение[8].

    2. **Пряка батерийна конструкция**
    - Електроди от метални кристали генерират ток при наводняване, спират се при отсъствие на вода[3].
    - Предимство: лекота (600–800 kg за превозно средство), но недостатъчна за директно задвижване на двигател.

    ### **Допълнителни възможности**
    1. **Зареждане с метан**
    - Метанът редуцира металните оксиди, отделяйки чист въглерод за композитни материали[2].
    - Приложение: леки конструкции за летателни апарати.

    2. **Екологични последици**
    - Намаляване на битума за пътища поради преход към полимери от нефт[2].
    - Предизвикателство: управление на водните ресурси при потенциални наводнения.

    Тази технология комбинира напреднали материали, електрокатализа и хибридни енергийни системи, предлагайки алтернатива на литиево-йонните батерии за нишови приложения.

    Citations:
    [1] https://pubs.rsc.org/en/content/arti.../cc/d2cc02423c
    [2] https://www.europarl.europa.eu/RegDa...)641552_EN.pdf
    [3] https://www.ief.org/news/cutting-the...and-renewables
    [4] https://pubs.acs.org/doi/10.1021/bk-2023-1435.ch001
    [5] https://fuelcellsworks.com/2025/03/0...il-of-hydrogen
    [6] https://www.irena.org/Energy-Transit...ology/Hydrogen
    [7] https://energy.ec.europa.eu/topics/e...le-hydrogen_en
    [8] https://fuelcellsworks.com/2025/02/0...-reduces-costs

    Коментар


    • barbaron, с тока от ВЕИ трябва да се произведе водород, с него се извлича кислорода от тези метали в които са добанени еднократно съставки които иглеждат като тебеширен прах, така метала се подготвя за извличане на енергия, трябва да е на кристали с големина колкото кристалите на захарта. Като се залива т с вода кристалите могат да отделят водород от който да се произведе ток с горивна клетка, друг вариант е - има конструкция направо на батерия, която работи по сходен начин - заливат се с вода тези електроди от такива кристали и се произвежда ток, за да спре производството на ток се спира водата. Тази батерия не е удачно да запранва направо електродвигател, не може да подава много ампери, голям ток при ускорение и затова е удачно да има една друга батерия от суперкондензатори, които тя да зареди и при ускорение енергията в тях да се използва. Това е и технология за леки транспортни средства с тегло 600 - 800 кг., тя позволява да са с ниско тегло защото я няма литиевойонната батерия с ниска енергийна плътност.Тези метали могат да се зареждат и с метан, при което ще се отделя чист въглерод, който може да се вложи в сръхлеки и здрави конструкции - летящи транспортни средства. Няма да има битум за пътища, защото употребата на петрол много ще нарастне за произвоство на полимери, така че е въпрос на време пътищата да залинеят.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
        Има метали, които като се окислят произвеждат електрическа енергия. Те са варианта за електромобилите, защото за производството на тези метали може да се използва електричество от непостоянни източници - фотоволтаици, ветрогенератори и това да става когато тези източници произвеждат електричество от което никой няма нужда. По този начин могат да се изградят запаси от енергия, която после лесно се извлича и това може да стане след 1000 години, ако е необходимо - металите са много удобни за съпранение. ...
        Окислените метали, които генерират електричество при контакт със солена вода, представляват иновативен подход за съхранение на енергия от прекъсващи източници. Технологията се базира на **електрокинетичен ефект**, при който движението на йоните в соления разтвор създава ток чрез взаимодействие с метални нанопокрития[1][3][5].

        **Механизъм на действие**
        При контакт със солена вода йоните адсорбират електрони от основния метал под окисления слой. Движението на течността води до трансфер на електрони, генерирайки електрически ток без химични реакции. Най-ефективни са железо, никел и ванадий с дебелина на окисления слой ~2 nm[5][7].

        **Предимства за електромобили**
        1. **Дългосрочно съхранение**: Металите запазват енергията си столетия без загуби[7]
        2. **Висока енергийна плътност**: 1 тон метал съхранява ~10 MWh (еквивалент на 1000 литра бензин)[1][5]
        3. **Екологичност**: Нулеви емисии при генериране на енергия
        4. **Синергия с ВЕИ**: Производството на метали може да се осъществява с излишъчна енергия от фотоволтаици/вятърни турбини[2][4]

        **Предизвикателства**
        - **Ниска мощност**: Генерираните токове са в микроамперен диапазон[5]
        - **Мащабиране**: Необходима е площ от 10 m² за добив на kW мощност[7]
        - **Корисни приложения**: Най-подходящи за нисковолтови системи или хибридни решения[3]

        **Бъдещи насоки**
        Проучванията сочат потенциал за интеграция в:
        - Плаващи платформи за морски приложения[1][7]
        - Биомедицински импланти[3][5]
        - Хибридни системи за съхранение на енергия[2][4]

        Въпреки че технологията все още е в начален етап, тя предлага уникална възможност за създаване на "метални батерии" с практически неограничен живот – атрактивна алтернатива за дългосрочно енергийно съхранение в сравнение с традиционните литиево-йонни системи.

        Citations:
        [1] https://ceramics.org/ceramic-tech-to...e-electricity/
        [2] https://arena.gov.au/projects/interm...lectrowinning/
        [3] https://news.northwestern.edu/storie...yers-of-metal/
        [4] https://www.energyflux.news/p/green-...rmittency-risk
        [5] https://www.techbriefs.com/component...-flowing-water
        [6] https://www.bpa.gov/energy-and-servi...newable-energy
        [7] https://www.advancedsciencenews.com/...ity-from-rust/
        [8] https://en.wikipedia.org/wiki/Variable_renewable_energy

        Коментар


        • barbaron, във Франция има петрол, но не искат да го добиват.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Има метали, които като се окислят произвеждат електрическа енергия. Те са варианта за електромобилите, защото за производството на тези метали може да се използва електричество от непостоянни източници - фотоволтаици, ветрогенератори и това да става когато тези източници произвеждат електричество от което никой няма нужда. По този начин могат да се изградят запаси от енергия, която после лесно се извлича и това може да стане след 1000 години, ако е необходимо - металите са много удобни за съпранение. По добро решение няма и да се намери. За такъв автомобил човек може да се запаси с тонове метали, които ще му стигнат за столетия - лесно да си произвежда енергия. В един тон метал се заключва енергия от 10 мегаватчаса - 10 000 киловатчаса. Ако един автомобил консумира 10 киловатчаса за 100 км. - в един тон има енергия за 100 000км. пробег, но те ще станат бързо автомобилите с консумация от 5киловатчаса за 100км. пробег. Също металите които ще се използват няма да отпадат, отпадъка е 0 - ла %, те просто ще се зареждат отново и ще се използват. Става и за ДВГ на водород и за електромотори. Най разпространения такъв метал е желязото, после алуминия...има много метали.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Тази тема се оформя като "Съвременни технологии по света и у нас"
              Ето една технология, която може да създаде честни български милиардери
              Франция няма петрол, но има мозъци
              -----------------------
              Fairmat, френска компания, основана през 2020 г., революционизира рециклирането на въглеродни композитни материали чрез иновативни технологии, които комбинират роботика, изкуствен интелект и автоматизация. Техният подход предлага устойчиво и икономически изгодно решение за обработка на отпадъци от композити, които традиционно са трудни за рециклиране.

              ### **Иновативен процес за рециклиране**
              Fairmat използва патентован процес, наречен *Infinity Recycling*, който позволява почти безкрайно рециклиране на въглеродни влакна без загуба на качество. За разлика от традиционните методи като пиролиза или солволиза, които са енергоемки и замърсяващи, компанията прилага механично рязане и студена плазма. Това прави процеса почти неутрален по отношение на емисиите на CO₂ и запазва до 70% от първоначалните свойства на материала[1][4][5].

              ### **Приложения и устойчивост**
              Рециклираните материали на Fairmat намират приложение в различни индустрии, включително спортни стоки, автомобилостроене, електроника и енергетика. Например, техният продукт Fairply вече се използва в производството на ски и ракети за тенис. Освен че намаляват въглеродния отпечатък, тези материали са по-леки и същевременно запазват механичните си свойства, което ги прави конкурентоспособни спрямо новите суровини като алуминий или пластмаса[2][6].

              ### **Индустриален мащаб**
              Компанията разширява капацитета си чрез изграждане на модерни фабрики във Франция и САЩ. Тези съоръжения използват роботизирани системи и алгоритми за предсказване, за да оптимизират производствения процес. Новата фабрика в Bouguenais, близо до Нант, може да обработва до 3500 тона композитни отпадъци годишно. Това е значителна стъпка към справяне с очакваното увеличение на отпадъците до 2500 тона само във Франция през 2025 г.[3][4].

              ### **Влияние върху околната среда**
              Решенията на Fairmat значително намаляват емисиите на парникови газове. Например, техните композити имат с 43% по-ниски емисии в сравнение с алуминия. Освен това компанията спестява около 15 000 метрични тона CO₂ годишно чрез замяна на девствени материали с рециклирани[2][5].

              Fairmat успешно демонстрира как устойчивостта и високата производителност могат да съществуват заедно, поставяйки нов стандарт в индустрията за рециклиране на композити.

              Citations:
              [1] https://www.fairmat.tech/recycle-with-us/
              [2] https://www.fairmat.tech/recycled-carbon-composites/
              [3] https://techfundingnews.com/fairmat-...use-to-market/
              [4] https://www.solutions-ouest-implanta...ux-composites/
              [5] https://www.frenchweb.fr/fairmat-lev...posites/452809
              [6] https://innovations.fr/fairmat-revol...-avec-fairply/
              [7] https://fr.wikipedia.org/wiki/Fairmat
              [8] https://www.fairmat.tech/wp-content/...enais.docx.pdf
              [9] https://www.lafrenchfab.fr/2024/06/2...es-de-carbone/
              [10] https://www.usinenouvelle.com/articl...-unis.N2213119
              [11] https://www.jeccomposites.com/news/s...sustainability
              [12] https://presse.bpifrance.fr/fairmat-...internationale
              [13] https://www.pictet.com/mc/fr/insight...eriaux-avances
              [14] https://www.fairmat.tech
              [15] https://www.hexcel.com/News/News-Rel...preg-composite
              [16] https://www.fairmat.tech/newsroom/fa...ux-etats-unis/
              [17] https://www.fairmat.tech/newsroom/fa...ux-etats-unis/
              [18] https://www.jeccomposites.com/news/b...t=carbon-fiber
              [19] https://www.usinenouvelle.com/articl...lance.N2210258
              [20] https://www.fairmat.tech/wp-content/...-Fairmat-2.pdf

              Коментар


              • Дати на ограничаване достъпа на замърсяващи превозни средства в градските центрове**

                Франция
                1. Париж:
                - 1 януари 2025: Забрана за **дизелови автомобили, регистрирани преди 2011 г. (Crit'Air 3 и по-ниски категории) и бензинови автомобили, регистрирани преди 2006 г. в зоните ZFE[1][2].
                - 2024: Намаляване на скоростта на околовръстната магистрала *Périphérique* от 70 км/ч на 50 км/ч след Олимпийските игри[2].

                2. Лион и Страсбург:
                - 1 януари 2025: Постоянна забрана (24/7) за Crit'Air 3 и по-ниски категории[1].

                3. Други градове:
                - 43 града с над 150 000 жители трябва да внедрят ZFE до 2025 г.[1].

                България (София)
                - 1 декември 2024: Забрана за автомобили от 1-ва и 2-ра екокатегория в зоната "Малък ринг"[3].
                - 1 януари 2025: Забрана за отопление с твърдо гориво в 9 столични района[3].

                Бъдещи мерки в ЕС
                - 2035: Пълна забрана на продажбата на **нови бензинови и дизелови автомобили в ЕС[4].

                Изключения:
                - В Марсилия и Руан ограниченията са отслабени поради подобрено качество на въздуха[1].
                - В Париж** ограниченията за Crit'Air 3 не важат през уикенди и празници[1].

                Citations:
                [1] https://myve.bg/franciya-vavezhda-no...wall54978.html
                [2] https://www.dw.com/bg/225-evro-za-6-...suv/a-68173949
                [3] https://fakti.bg/bulgaria/935156-300...ntara-na-sofia
                [4] https://www.ayvens.com/bg-bg/za-nas/...-restrictions/
                [5] https://www.sortiraparis.com/bg/novi...obili-ot-1-uni
                [6] https://www.sortiraparis.com/bg/novi...rada-prepor-ki
                [7] https://www.eca.europa.eu/Lists/ECAD...issions_BG.pdf
                [8] https://www.eca.europa.eu/lists/ecad...obility_bg.pdf
                Last edited by barbaron; 02.04.2025, 21:36.

                Коментар


                • Критерият за качество на въздуха (Crit'Air) е френска система за класифициране на превозните средства според нивото на замърсяване, която се използва в зони с ниски емисии (ZFE-m). Ето основните аспекти:

                  **Класификация**
                  Превозните средства се разделят на 6 категории (от 0 до 5) :
                  Категория Двигател Евростандарт Години на производство
                  Crit'Air 0 Електрически, водородни Без ограничение
                  Crit'Air 1 Бензин, хибриди (с кабел), газ (LPG/NGV) Euro 5, 6 Бензин: след 01.2011
                  Crit'Air 2 Бензин, дизел Euro 4 (бензин), Euro 5/6 (дизел) Бензин: 01.2006–12.2010
                  Дизел: след 01.2011
                  Crit'Air 3 Бензин, дизел Euro 2/3 (бензин), Euro 4 (дизел) Бензин: 01.1997–12.2005
                  Дизел: 01.2006–12.2010
                  Crit'Air 4 Дизел Euro 3 01.2001–12.2005
                  Crit'Air 5 Дизел Euro 2 01.1997–12.2000
                  Некласифицирани Бензин/дизел Euro 1 или по-стари Преди 1997
                  **Приложение**
                  Винетката Crit'Air е задължителна при:
                  - Епизоди на замърсяване на въздуха
                  - Навлизане в ZFE-m зони[1][4].
                  Цената е 3,81 € за Франция, като за чуждестранни регистрации се изисква онлайн заявка[1][7].

                  **Санкции**
                  Шофиране без валидна винетка или в забранена зона води до глоби до 450 €, като стандартната такса е 68 €[1][7].

                  Citations:
                  [1] https://www.service-public.fr/partic...sdroits/F33371
                  [2] https://www.certificat-air.gouv.fr
                  [3] https://www.certificat-air.gouv.fr/certificat
                  [4] https://www.instagram.com/ecologie_g...l/DFw_48kM-Yr/
                  [5] https://www.certificat-air.gouv.fr/simulation
                  [6] https://stock.adobe.com/fr/search?k=crit%27air
                  [7] https://www.sba.bg/snews/view/626
                  [8] https://bg.urbanaccessregulations.eu...it-air-sticker
                  Last edited by barbaron; 02.04.2025, 21:30.

                  Коментар


                  • нормално - в щатите хората ис ценят УДОБСТВОТО, някакви 100$ на месец пестене са безсмислени
                    Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от dmm Разгледай мнение
                      „Заможният собственик на жилище, който може да има няколко коли и има собствена система за зареждане вкъщи, и през повечето време изминава по-малко от 100 мили при ежедневното си шофиране, за този човек е красиво да използва електромобил, защото никога не е неудобно за него“, каза изпълнителният анализатор на iSeeCars Карл Брауер. – „Особено за скъпите електромобили, те просто търсят друг ефектен продукт.“
                      Да, точно това е идеалното решение, дори за не толкова заможните

                      За всеки ден: 4 електрички със домашно зареждане
                      - за баба+дядо, за сина, за снахата, за голямото внуче (студент) ,
                      а за дълги разстояния: 1 бензинова с най-ниско замърсяване Crit'Air категория 1



                      Тук в много градове вече са забранени категории 3, 4, 5
                      и 2035 г. спират да продават нови дизел и бензин !!!

                      Коментар


                      • Близо 30% от собствениците на електрически превозни средства в световен мащаб е вероятно да се върнат към автомобили с двигатели с вътрешно горене, според последното глобално потребителско проучване на McKinsey, като собствениците на електромобили в САЩ са още по-склонни да се върнат към коли с двигатели с вътрешно горене, съобщи CNBC.

                        Проучване на Edmunds установи, че през второто тримесечие на 2024 г. малко под 40% от електромобилите са заменени от собствениците им, които са закупили или взели на лизинг ново превозно средство с двигател с вътрешно горене.

                        Според проучването на McKinsey, 46% от собствениците на електромобили в САЩ твърдят, че е вероятно да се върнат към автомобили на бензин, дизел или газ, доста над глобалната средна стойност от 29% от собственици на електромобили, които заявяват, че е вероятно или много вероятно да се върнат към автомобили, задвижвани с бензин, дизел или газ, което включва шофьори от Австралия, Бразилия, Китай, Германия, Норвегия, Франция, Италия и Южна Корея.

                        Налагането на електромобилите се забави в САЩ въпреки последните отчети за печалбите и доставките на GM и Форд, които показаха значително увеличение на продажбите на EV. Но тези печалби от продажби идват от много ниска база, като и двата големи автомобилни производители показват, че се оттеглят от прогнозите за растеж и производство на електромобили в близко бъдеще. В GM, например, доставките на електрически автомобили са се увеличили с 40% през второто тримесечие в сравнение с преди година, но съставляват само 3,2% от общите продажби в САЩ. Ford каза, че продажбите на електрически автомобили са се увеличили с 60%, до близо едва 24 000 бройки. Тесла остава лидер, но продажбите му на електромобили спадат и компанията агресивно намали цените.

                        В допълнение към данните на McKinsey за настоящите собственици на електромобили, скорошно проучване на Gallup установи, че по-малко собственици на автомобили с двигатели с вътрешно горене в САЩ, казват, че биха обмислили покупка на електромобили, спад от 43% през 2023 г. на 35% през 2024 г. Процентът на възрастните американци, които не възнамеряват да купят електрически превозни средства, се е повишил от 41% на 48% през изминалата година.

                        Данните на McKinsey са подкрепени от проучване на изследователя на автомобилния пазар Edmunds insights, което установи, че през второто тримесечие 39,4% от електромобилите, използвани като замяна, са били използвани за закупуване или лизинг на ново превозно средство с двигател с вътрешно горене.

                        „След като изключите някого, е много по-трудно да го върнете обратно“, каза Иван Друри, директор на Edmunds insights. – ”Техният опит вече е свързан с негативност. За някои това ще бъде компонентът за зареждане или може би обхватът, или влошаване на издръжливостта на батерията. Може би [купувачите на електромобили] са го изпитали от първа ръка“.

                        Натискът върху продажбите на електромобили не само доведе до намаляване на цените на производителите на автомобили и предлагане на повече стимули за преминаване към електромобили – в много случаи с по-ниски лихвени проценти и по-добри условия за лизинг, отколкото за автомобили, задвижвани с газ, бензин или дизел – но също така доведе до рязък спад в стойността на употребяваните електромобили, които преди 2024 г. се продаваха с премия.

                        Инфраструктурата за зареждане на електромобили остава основна пречка

                        Липсата на подходяща обществена инфраструктура за зареждане остава основен проблем. Има големи различия в разпространението на зарядни устройства за електромобили. В САЩ 60% от гражданите живеят на по-малко от миля от най-близкото обществено зарядно устройство, в сравнение с 41% от жителите на предградията и 17% от жителите на селските райони. Дори на бързоразвиващи се пазари на електромобили зареждането изостава. С едно обществен паркинг за зареждане за 29 електромобила, Калифорния, която има най-висок процент покупки на такива автомобили, се нарежда на 49-то място сред щатите по съотношение места за зареждане към брой електромобили.

                        От водачите на електрически превозни средства, които вероятно ще закупят автомобили с двигатели с вътрешно горене като следващото си превозно средство, 35% посочват липсата на подходяща обществена инфраструктура за зареждане като основа за решението си, а 21% посочват „проблеми с достъпа до зареждане“, според McKinsey.

                        Междувременно шофьорите с високи доходи с гаражи и множество опции за коли е по-вероятно да бъдат доволни от покупката си. Друри каза, че купувачите на луксозни електромобили са най-склонни да закупят друго такова превозно средство.

                        „Заможният собственик на жилище, който може да има няколко коли и има собствена система за зареждане вкъщи, и през повечето време изминава по-малко от 100 мили при ежедневното си шофиране, за този човек е красиво да използва електромобил, защото никога не е неудобно за него“, каза изпълнителният анализатор на iSeeCars Карл Брауер. – „Особено за скъпите електромобили, те просто търсят друг ефектен продукт.“

                        Разходите за електромобили все още са твърде високи за потребителите и производителите на автомобили

                        Според проучването на McKinsey, 34% от шофьорите на електромобили казват, че „общите разходи за шофиране са твърде високи“.

                        Най-голямата бариера за навлизане на нови купувачи на електромобили е цената, защото те обикновено струват повече от колите с двигатели с вътрешно горене.

                        Някои пазари, като Норвегия (макар и богата на петрол), инвестират сериозно в целите на енергийния преход, с план да продават само леки автомобили с нулеви емисии от 2025 г. С високи данъци за превозни средства на газ, петрол и дизел и големи стимули за водачите на електромобили, включително безплатни пътни такси, нулев данък върху регистрацията и нулев данък върху добавената стойност, Норвегия е описана като „Утопия на електромобилите“.

                        В сравнение с 46% от базираните в САЩ собственици на електромобили, които казват, че могат да преминат обратно към коли с двигатели с вътрешно горене, в Норевгия този процент е само 18%. През 2023 г. Норвегия имаше най-високия процент на внедряване на електрически превозни средства в света.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от aleks262 Разгледай мнение
                          Моля придържайте се към темата!
                          Електрическите косачки са си по темта за електрическите коли. Ползват се едни и същи технологии, едни и същи системи за управление, едни и същи ИИ за разпознаване на хора и животни, един и същи алгоритми, предпазващи от блъскане т.н. Това е нормално, защото е повече от ясно, че като се развие дадена технология, тя вече може да бъде внедрена не само в колите, но и в камиони, лодки, джипове или дори в малки селскостопански машини, както е в случая с косачките.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
                            Да, твоята е страхотна Аз имам късмет, че нямам 12 000 м2

                            Синчето се подмами по етикета: "BEST INVENTIONS 2024" и купи тази:


                            https://fr.mammotion.com/products/ro...50737232707873

                            Ето как функционира:



                            П.П. Темата я разширихме с електричеството и ИИ в бита ни
                            И двете косачки (твоята и моята) са много добри. И двете са върха на технологиите. Каквото е можело да се измисли и да се сложи в тях като технология, вече е сложено. Повече няма накъде.

                            За мене много е важна едносантиметровата точност. Това защото искам с едното колело да вървя по бордюра, а с другото - по поляната. Така се окосява всичко иначе е много неприятно да има недоокосени участъци по 1-2 педи. Но на някои места при мене бордюра е на 2 метра над асвалта и ще е доста кофти ако косачката падне долу.

                            Не знам във Франция, но в България ръчното косене на 1 декар струва 120 лв. При 5 косенета в годината излиза, че всяка една година аз давам за косене толкова пари, колкото струва една косачка. Така че за мене се оказа изгодно да купя такава, въпреки че в началото цената изглежда доста солена.

                            Преди време бях купил тракторчета за косене пак по подобна цена (около 10к лева). Така и не изкара цяла година - троши се няколко пъти. На другата година купих друго тракторче на друга фирма и пак същото - троши се на поразия. Всеки един камък, скрит под тревата, чупи ножовете отдолу и помила вътрящия се механизъм. Така че тези 2 тракторчета стоят в едно мазе като паметници и не ги ползвам. Сега обаче с тази косачка-робот направо се родих. На нея няма какво да и се счупи. Само се сменят ножовете 2-3 пъти в годината, но те струват по-малко от 30 лв. комплекта.

                            Така че Барби - поздравления. Добра покупка си направил.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                              При такъв тип косачки те са в режим НЕПРЕКЪСНАТО КОСЕНЕ.
                              ... Въобще върха на технологиите, които напоследък дръпнаха с много.
                              Ето я моята: https://navimow.bg/product/kosachka-...-navimow-x390/
                              Да, твоята е страхотна Аз имам късмет, че нямам 12 000 м2

                              Синчето се подмами по етикета: "BEST INVENTIONS 2024" и купи тази:


                              https://fr.mammotion.com/products/ro...50737232707873

                              Ето как функционира:



                              П.П. Темата я разширихме с електричеството и ИИ в бита ни
                              Last edited by barbaron; 02.04.2025, 12:35.

                              Коментар


                              • Моля придържайте се към темата!

                                Коментар

                                Working...
                                X