IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Има голямо развитие при твърдотелните акумулатори, скоро ще се появят и такива базирани на натрий. Също причината за остаряване - деградация на акумулаторите става ясна и ще могат да се възтановяват след определен брой цикли като се инжектират вещества изчистващи водорода в тях. После ще измислят и как да ги поставят направо вътре и да абсорбират водороса когато се отдели. На практика живота им ще стане равен на живота на мембраната която се поставя между електродите. Много ток ще може да се произвежда с нов тип атомни реактори и ще отпаднат соларните панели и ветрогенератори, 50 грама изотопи ще освобождават енергия колкото се съдържа в един вагон въглища като се изгорят и се преобразува 100% в електрическа, на практика според нивото на ефективност с което се горят въглищата в момента това са почти 3 вагона вътлища - само в 50 грама.
    Разбира се това ще се отрази и на възможностите да се правят оръжия, всеки ще може да убие всеки който пожелае.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • v_tin, точно в Русия хванаха западните брандове за масла, това което са внасяли съсипва двигателите, спряха вноса, затрудниха го и те сложиха евтини масла лукойл, газпром на корейски коли. Има един прави основни ремонти на двигатели на тези коли и много правеше по на 50 - 60 хиляди см. се окотил двигателя, задрал и харчи масло като луд, това нещо сега не се случва и той има много по малко работа. Като отвори един двигател работил с евтино руско масло - чудо, свети вътре, маслото има миещи присадки, задирания по цилиндрите няма значи има и противозадирни. Преди бяха - един даже плака в интернет как новата му корейска кола сега няма да може да я кара, как ще и намери масло за двигателя, накладки за спирачките се правят лесно в цехчета и за тях беше голям рев..Реваха--реваха, купиха си уреди за замерване състава на маслото и като изследват вносните - ужас, никакви присадки нямат, всичко се е разградило, рециклирани масла. Нали знаеш Зиловете като се изгаси двигателя и няколко минути се чува нещо се върти, това е реактивен центробежен маслен филтър за суперфинно очиствате на маслото от частици, никога не почернява. Западняците видяли от тях това нещо и през такива филтри една помпа под по високо налягане 10-15 бара прекарва старите масла които събират от масларниците и стават бистри като сълза, присадки не им слагат защото те си имат, но като стане на 100 хиляди километра всички присадки са полепнали по частите на двигателите в които са били наливани и това нещо го продават и дори пишат че са екологични някои защото рециклирали масла. Продават ги в държави където живеят будали.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

        Стига си писал глупости- китайци-китайци. Защо не погледнеш някой руски клипчета как се държат за главата на третата година от покупката на китайска кола- цялата в ръжда. Въобще китайците правят нещата ден до пладне
        Ами гледам, затова руснаците почнаха автоджамбазите им да сглобяват коли от части, да ти покажа какво казват за тях - 200т.к. нарекании нет, боядисва се дебело, прави се защита от корозия няколко слоя, вариаторите ги оправиха с хубаво масло и смяна на помпата като консуматив на 50 хиляди км. нова помпа и проблеми няма. Ще ги оправят постепенно, китайците почнаха да ходят там да им показват как става. Култура има при азиатците сега, стана така че белите са мърлячи. Немските коли от последните генерации знаеш ли какво чудо са, първи собственик се оттърва от нея на 30-40 хиляди км. , закачат и диагностика на лъскавата кола и пълно с грешки, човека казва - те са така сега, няма нещо което да не отказвало за момент да работи.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          Това харчи много ток, Тесла 3 харчи 12 киловатчаса за 100, по магистрала 13 -14 да стигне. Китайците имат големи колкото Тесла 3 и последно харчат 10 киловатчаса, дори имат харчи 7-8. Той просто кара много лакома кола.
          Стига си писал глупости- китайци-китайци. Защо не погледнеш някой руски клипчета как се държат за главата на третата година от покупката на китайска кола- цялата в ръжда. Въобще китайците правят нещата ден до пладне

          Коментар


          • Silveto, смятат да пуснат производство на електромобили задвижвани с горивни клетки работещи с водород. Европа закъса защото я удари Украйна, те и старите автомобили с двг не се продават, ще разпускат персонала на фабрики всички. Не е само автоиндустрията, спада е при всичко. В Китай има ръст на всички отрасли, не само при електромобилите.
            Last edited by supertrader; 15.09.2024, 01:49.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Silveto Разгледай мнение
              Дали има наистина реална опастност от срив на пазара за EA или просто поредното сплашване????
              https://carmarket.bg/elektromobili/s...i-rekordi-9518
              Може и да има. Спадове се случват, когато са заплашени печалбите а това се случва, когато хората не си използват ума оптимално. Явно, пак е.в ход нещо такова.

              Коментар


              • Дали има наистина реална опастност от срив на пазара за EA или просто поредното сплашване????
                https://carmarket.bg/elektromobili/s...i-rekordi-9518
                Повече от красива

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение

                  Разбира се, скоростта е силно определяща за разхода, но те в икономичен режим се движат като гледам с трафика. В града въздушното съпротивление спира да дърпа ток, като гледам масимума май е 50 и то много рядко. С тези по леките батерии какво ще стане ? Разхода на някои ще падне с една трета голямата кутия отдолу направо се премахва. Напредват, стават все по използваеми но още се с много кабели, за балансиране, контролери а това е на цена колкото половината батерия.
                  Тук съм безпомощен, брат: Ако производители и потребители са невежи и продължават да се бутат като овци с глава под опашката на предходния, вместо да си използват мозъка, малко мога да помогна. Решението съм дал, предложил съм го. Ако използват добре, ако ли не - да се оправят. Аман от тъпанари, 'баси.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                    Много зависи и от това, колко ти тежи кракът, нали.
                    Разбира се, скоростта е силно определяща за разхода, но те в икономичен режим се движат като гледам с трафика. В града въздушното съпротивление спира да дърпа ток, като гледам масимума май е 50 и то много рядко. С тези по леките батерии какво ще стане ? Разхода на някои ще падне с една трета голямата кутия отдолу направо се премахва. Напредват, стават все по използваеми но още се с много кабели, за балансиране, контролери а това е на цена колкото половината батерия.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      Това харчи много ток, Тесла 3 харчи 12 киловатчаса за 100, по магистрала 13 -14 да стигне. Китайците имат големи колкото Тесла 3 и последно харчат 10 киловатчаса, дори имат харчи 7-8. Той просто кара много лакома кола.
                      Много зависи и от това, колко ти тежи кракът, нали.

                      Коментар


                      • Това харчи много ток, Тесла 3 харчи 12 киловатчаса за 100, по магистрала 13 -14 да стигне. Китайците имат големи колкото Тесла 3 и последно харчат 10 киловатчаса, дори имат харчи 7-8. Той просто кара много лакома кола.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • https://youtube.com/shorts/6zaQJDcLv...2nkKPz0YmT26aG

                          Коментар


                          • Развиват се нещата, развитието се случва в Китай вече 100%. Защото изобретателя на литиевойонната батерия предлагаше да направят батерии със солиден електролит и твърдеше че може, искаше някакви милиони да се инвестират, но в САЩ му отказаха. В Китай не отказват, китайците започнаха сериозно да плащат за такива неща очевидно. Всички които са проектирали коли за западните брандове сега проектират за китайски брандове.
                            Last edited by supertrader; 25.08.2024, 14:12.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • 12 киловатчаса е енергията в килограм бензин, 9 в един литър. Наистина 0.34 киловатчаса в килограм батерия е мноого ниска енергийна плътност - 35 пъти по ниска. В момента може да се направят автомобили с размер на малолитражките и теглото на старите малолитражки, които да развиват максимално 90 км.ч. и да се движат с 50 - 60, а разхода да бъде 7 киловатчаса на 100км. пробег, но ако батерията е с капацитет 7 киловатчаса - 20кг ще тежи батерията. Иначе за дълги растояния - автомобил с ДВГ, но при тях има възможност много да се намали още разхода и да падне до 4 литра на 100 км. и по малко дори. Като се оправят с един резервоар гориво ще изминават 2000 км. Това ще стартира процеса на деурбанизация, огромните градове ще започнат да се свиват. Демографската криза при белите ще приключи също.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                Големите кораби се задвижват с електромотори, той точно тях дава за пример как двг ги движат. По принцип в момента е прав, защото ДВГ е яко в употреба. Но нищо не стои на едно и също място и с развитието на реакторите в един момент ще имат електроцентрали на борда същественно различни от тези с парните турбини. Има технически решения, въпроса е те като се появят да се използват полезно и по предназначение, да не ги използват за война. Иначе само след няколко години ако се даде ход на техническите решения те ще започнат да навлизат не масово, 100% а ще се наложат примерно при 3% от транспортните средства. Сега въпроса дали си заслужава само заради 3 % да се поеме риска от прилагането им за война. Никой не може да каже че процентите ще са само 3..сега ще са толкова, но след време когато се осъзнае че с ограничените ресурси трябва да се борави внимателно тези неща могат да помогнат да се направи. С въглеводородите големия проблем е че имат по ценни приложения отколкото да бъдат изгорени. Много неща не може да се направят без въглеводороди. Добре електромоторите са с малко смазочни материали, само в лагерите, но без смазочни материали не са. А колко пластмаси влагат в електромобилите, и гуми им трябват - правят се от въглеводороди лесно.
                                Той казва - което е вярно - че, енергията, запасена в килограм течно гориво (като печупим и през кпд на системата като цяло) е от около 20++ ПЪТИ ПОВЕЧЕ, октолкото в същите по маса акумулатори а това, ама съвсем НЕ Е за пренебрегване. За транспортни цели като за морския транспорт, определено, д едните акумулатори, са слаби и прекалено тежки. Само си помисли: 8 киловатчаса/кг дизел и 0,34/кг при тези, за които говориш ти.

                                Коментар

                                Working...
                                X