IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Pyramid, така е но водорода е нещо което можеш да правиш на собствена територия, а за метана ако нямаш залежи ще ти се наложи международна търговия. Идеята Русия да се затвори максимално за себе си, никак не е лоша, аз винаги съм я намирал за най доброто което могат да направят и да им се случи, няма да живеят лошо а по добре.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      Отказаха се от металхидридите, това са магнезийникелови сплави с добавени още няколко вида метали, но са тежки. Тойота просто го компесират на 600 бара в композитна бутилка, която има покритие вътре от алумиймагнезиева сплав с цел да е непропусклива за атомите на водорода. Той може да преминава през атомните решетки на много метали, но има и такива които абсорбират водородните атоми и стават непропускливи за тях. Така са направили бутилки от композити - смоли армирани с въглеродни влакна, които са леки и здрави. Това са бутилки които се ползват и за компресиране на метан, само са боядисани вътре с боя чийто състав е тези метали. Водорода не е това за което го представяха, супер труден и много опасен..но пък в пъти по малко енергия носи един кубичен метър газ водород от един кубичен метър метан.
      Ами само си помисли: Числото на Авогадро, е еднакво за всички газове. Да, ама една молекула метан, това са две водородни, + въглерод...Съответно, по-висока плътност, специфична енергийна плътност и т.н. Отделно че, в момента, производството на водород, също има въглероден отпечатък та, за какво им е да го правят, щом тъй? Карайте си на метан, и си свиркайте.

      Коментар


      • Отказаха се от металхидридите, това са магнезийникелови сплави с добавени още няколко вида метали, но са тежки. Тойота просто го компесират на 600 бара в композитна бутилка, която има покритие вътре от алумиймагнезиева сплав с цел да е непропусклива за атомите на водорода. Той може да преминава през атомните решетки на много метали, но има и такива които абсорбират водородните атоми и стават непропускливи за тях. Така са направили бутилки от композити - смоли армирани с въглеродни влакна, които са леки и здрави. Това са бутилки които се ползват и за компресиране на метан, само са боядисани вътре с боя чийто състав е тези метали. Водорода не е това за което го представяха, супер труден и много опасен..но пък в пъти по малко енергия носи един кубичен метър газ водород от един кубичен метър метан.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

          А доколко е успешна
          Ами нямам компетенциите да съдя но, доколкото съм чел, може би, това е най-ефикасно. Налягането било свалено до ок.40атм.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

            Някакви никелови сплави, доколкото съм чувал.
            А доколко е успешна

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение

              Нищо не чакаме, особенно пък лев за неща които никой не произвежда.
              Най-забавното е че, нашият "критик", сам, е до под кривата круша но, още, няма нашия запас от полезни за хората неща...

              Коментар


              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                Някой чувал ли е за технология при която бутилки с водород се сменят в дадена кола. Попадна ми някаква статия, слагали някакъв прах вътре/ в бутилките и по този начин повишавали капацитета на бутилката
                Някакви никелови сплави, доколкото съм чувал.

                Коментар


                • Някой чувал ли е за технология при която бутилки с водород се сменят в дадена кола. Попадна ми някаква статия, слагали някакъв прах вътре/ в бутилките и по този начин повишавали капацитета на бутилката

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Имхотеп

                    Ами публикувайте, какво се помайвате?

                    Ама да не би да чакате некой да ви даде некой леф за да го публикувате?

                    Нищо не чакаме, особенно пък лев за неща които никой не произвежда.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Ами не са извлечени, това което ние в момента можем да направим е да публикуваме методиката по която да стане това нещо. Батерии с активна маса само 10% Панасоник ги произвеждат, едва ли не биха желали в батериите им да има повече активна маса и по малко талаш - опаковка безполезна. Това което можем да направим е да публикуваме, тези които произвеждат батерии са азиатци, това е факт там се произвеждат в момента много батерии. Просто трябва да решим, да публикуваме това което имаме като идеи или да не го правим. Това не е трагедия, не е трагедия че нямаме пари да направим нещо повече.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                        Не е за пресмятане, до пресмятане се стига след като се направят много специални модели от които да се извлекат коефициенти. Накрая трябва да се стигне до софтуер който да симулира работата на топлообменника, той като му зададеш параметрите на флуидите да генерира размерите..а защо не направо да генерира детайлите на топлообменника...да ги разчертава. Но за тази работа трябва оборудване, например едната машина струва половин милион само тя или да платиш много детайли които са като едно малко производство ..стотици бройки да ги направят на такава машина, но не е само тя а още оборудване трябва. Иначе Тодор предлагаше един вариант при който сполучливо е намерил подходящи стойности за тези неща и работи добре, но никой не проявява интерес защото трябва да се инвестират към 300 000 лева. Той не е казвал, че ги иска да си ги сложи в джоба и да ги изпие на боза или изяде на банички. Въобще за какво спорим, няма вариант да се правят нещата за които говорим без да се плащат разни неща - разходи, освен варианта ако не е да се откраднат от някъде..но ние по тази част не сме.
                        За батериите енергийната плътност се повишава като в теглото на дадена батерия има повече активно вещество, и формата му е такава че да се използват неговите свойства максимално. И да енергийната плъгност ще скочи в пъти, защото сега в една батерия 18 мм диаметър, която тежи към 140 грама има едва 7-8 грама литиев оксид, а графита е няколко грама. Това са веществата в които се акумулира тока, само една десета от теглото е нещото което върши работата, другото е като опаковка. Сега не казвам че 10 пъти ще скочи ефективността точно, но опаковката много ще намалее и ще остане много малко от нея.
                        Ми те тия коефициенти са извлечени ! Преди двеста години!


                        А за литиевия оксид... например Панасоник има огромна изследователска база, и там има учени на които това им е работата. Но може би не са се сетили да сложат повече 'активно вещество' и за това са на туй дередже.
                        Но ето виемсте се сетили, и сега само остава да го направите. А пари няма.

                        Last edited by RUBLA; 12.03.2022, 21:54. Причина: Спазвайте добрия тон!
                        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                        Коментар


                        • Не е за пресмятане, до пресмятане се стига след като се направят много специални модели от които да се извлекат коефициенти. Накрая трябва да се стигне до софтуер който да симулира работата на топлообменника, той като му зададеш параметрите на флуидите да генерира размерите..а защо не направо да генерира детайлите на топлообменника...да ги разчертава. Но за тази работа трябва оборудване, например едната машина струва половин милион само тя или да платиш много детайли които са като едно малко производство ..стотици бройки да ги направят на такава машина, но не е само тя а още оборудване трябва. Иначе Тодор предлагаше един вариант при който сполучливо е намерил подходящи стойности за тези неща и работи добре, но никой не проявява интерес защото трябва да се инвестират към 300 000 лева. Той не е казвал, че ги иска да си ги сложи в джоба и да ги изпие на боза или изяде на банички. Въобще за какво спорим, няма вариант да се правят нещата за които говорим без да се плащат разни неща - разходи, освен варианта ако не е да се откраднат от някъде..но ние по тази част не сме.
                          За батериите енергийната плътност се повишава като в теглото на дадена батерия има повече активно вещество, и формата му е такава че да се използват неговите свойства максимално. И да енергийната плъгност ще скочи в пъти, защото сега в една батерия 18 мм диаметър, която тежи към 140 грама има едва 7-8 грама литиев оксид, а графита е няколко грама. Това са веществата в които се акумулира тока, само една десета от теглото е нещото което върши работата, другото е като опаковка. Сега не казвам че 10 пъти ще скочи ефективността точно, но опаковката много ще намалее и ще остане много малко от нея.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            Топлообменника не се изчислява с онази формула, той работи на принципа че топлината не се разпределя хомогенно, този принцип го прави да работи по ефективно. Формулата знаеш за какъв топлообмен е, когато се пребрегне това нещо. За топлообменника трябват измервания, коефициенти при определени параметри и от тях да се получи математичен модел, който ще има табличен вид или матрица както се нарича в математиката. Нещата в техниката не са толкова елементарни за пресмятане.
                            Обяснете по-подробно за този принцип. Много е интересно.

                            Предполагам че затова не се тормозите да смятате?

                            Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                            Коментар


                            • https://www.chegg.com/homework-help/...anod-q37823828
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Топлообменника не се изчислява с онази формула, той работи на принципа че топлината не се разпределя хомогенно, този принцип го прави да работи по ефективно. Формулата знаеш за какъв топлообмен е, когато се пребрегне това нещо. За топлообменника трябват измервания, коефициенти при определени параметри и от тях да се получи математичен модел, който ще има табличен вид или матрица както се нарича в математиката. Нещата в техниката не са толкова елементарни за пресмятане.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X