Първоначално изпратено от redcretin
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
v-tin, превозно средство което може да се движи и със зареждане с ток и с гориво е за предподпочитане. В момента Тойота правят добри хибриди и имат големи продажби за тях, защото хората ги оценяват. За съжаление най доброто са плъгин хибридите, но те не са усъвършенствани, както и батериите за електромобили. Тук писахме че капацитета на една батерия зависи от активната площ на електродите и, но Матеев спореше че не било така. То е очевидно, капацитета на навитите батерии зависи от дължината на тези ленти - филиа върху които е залепено във вид на слой активното вещество, на единия електрод литиев оксид, на другия въглерод. За да има активна повърхност тези слоеве са тънки, така е направено и съответно фолиото е дълга лента , колкото по дълга толкова по голям е капацитета на батерията. Тези батерии се получават тежки и суровините които поглъщат за да се произведе единица капацитет са с голямо тегло и то не голямо тегло на активното вещество, а теглото е в тези ленти, които служат или функцията им е да провеждат тока, но те нямат отношение към поемането на заряда. Затова електродите трябва да се направят по друг начин и има как, може и това нещо някога ще се направи. Най добрата електрохимия в момента е LTO - литий титаниев оксид, при нея циклите на заряд и разряд са 30 000, такава батерия няма да има нужда да се сменя поради деградация, но теглото и е 4 пъти по високо от това на литиевойонна батерия и не се използват в електромобили, защото при днешния дизайн с тези ленти - фолиа литиевойонната батерия тежи половин тон, ако е LTO ще тежи два тона. Когато се направят специални батерии за електромобили и дизайна на самите електроди се направи с порьозна структура LTO батериите ще олекнат и ще може да се направят и електромобилите с тях, дори теглото им ще бъде по ниско от това на днешните литиевойонни батерии, които се ползват в електромобилите. Не ти казвам, не си купувай кола и чакай обаче, защото нашите познания се отричат както се вижда тук и не се знае дали такива батерии няма да се появят за внуците на внуците ти, а може и въобще дане се появят - това не може да не се предвиди като вариант.Last edited by supertrader; 08.04.2022, 11:28.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеА бе вие добре си говорите за батерии и други нещица, но ако може да кажете кое е по добро- хибрид или електро ще бъде по добре. Синковеца иска да сменя колата и за сега клони към хибрид
Инак идеалната кола за него е Цитрон Ами е-версията. 5 бона нова, 50 евро застраховка, без данък, без ТЮВ. И без задни седалки, багажник и гъзарии.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеЩом избора е между електро и хибрид, просто купуваш плъгин хибрид който да има 150км пробег като електро. Разликата е че возиш и двигател с генератор, но пък не може да ти спре на пътя с разредена батерия. Жалко че няма с дизелови генератори, това би било най доброто в момента, а и ако е покрит отгоре с такива соларни клетки с 34% ефективност на Шарп е още по добре, защото за малки растояния ще си ги минаваш с тока от тях и никакво гориво, никакъв ток от мрежа и зарядни. 5 кв.м площ да има покрита с клетки, пиково при много силно слънце лятото ще ти зареждат 1.6 киловатчаса ток, за 5 часа - 8 киловатчаса, да кажем достатъчни за 50 км пробег на ден.
Коментар
-
Щом избора е между електро и хибрид, просто купуваш плъгин хибрид който да има 150км пробег като електро. Разликата е че возиш и двигател с генератор, но пък не може да ти спре на пътя с разредена батерия. Жалко че няма с дизелови генератори, това би било най доброто в момента, а и ако е покрит отгоре с такива соларни клетки с 34% ефективност на Шарп е още по добре, защото за малки растояния ще си ги минаваш с тока от тях и никакво гориво, никакъв ток от мрежа и зарядни. 5 кв.м площ да има покрита с клетки, пиково при много силно слънце лятото ще ти зареждат 1.6 киловатчаса ток, за 5 часа - 8 киловатчаса, да кажем достатъчни за 50 км пробег на ден.D.Y.F-091066
Коментар
-
Pyramid, за порьозните електроди, сетих се че такива е много по добре да се направят и ще вдигнат много енергийната плътност на клетката - батерията. Първо се поинформирах за графена, поразгледах какво пишат че правят и за нанотръбите че ако успеят да ги налепят на подложка така че да се получи нещо като пчелна пита този електрод ще е много ефективен. Но това е проблем, а графена понеже е един тънък слой не поема голям заряд, пишеха някъде в Австралия няколко слоя графен един върху друг и ги перхорират така че зарядите да могат да преминат до всички слоеве. Много по добър вариант е порьозна структура и може да се направят с такава и метали и графит. Преди много време имах едни познати, понеже имаше лаболатория и някакви условия бяха ми показали как опитват да правят изкуствени диаманти, защото и аз го бях чел някъде по него време беше се случило това откритие. Мисля че някакъв поляк открива как да прави големи диаманти. Та те това се мъчеха на база познания как се правят технически, за тях имаше повече информация, то е по скоро диамантен прах. Та те получаваха порьозна структура с много тънки - финни стени и учудващо стравнително здрава механично, като я разчупиш не се виждат с просто око стените колко са дебели и изненадата беше че и с микроскоп пак същата работа..странно нали. По този начин медна пластина също се превръщаше в такава гъба, парче керамика, дори тебешир бяха пробвали, графит е ясно той беше първата проба с надеждата да стане голям диамант. Сега такива технически диаманти се правят по едри, но по съвсем друг начин, постановката им беше тотално погрешна. Но ефекта съм сигурен ако се приложи за електроди на батерии, които няма да се навиват, огъват..това ще бъдат доста добри електроди.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
Всичко. Празните приказки на вас двамата
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Много пъти споменаваш "тази технологийка", а аз гледам недоумяващо: Какво съм пропуснал?
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеНищо не може да се направи, дори тази технологийка за електроди с които да се вдигне капацитета до нива които сега са меко казано мечта си иска много сериозно отношение и добре стиковали се хора които се разбират с мисли дето се вика без да си говорят..кога ще стане това нещо..
Коментар
-
Нищо не може да се направи, дори тази технологийка за електроди с които да се вдигне капацитета до нива които сега са меко казано мечта си иска много сериозно отношение и добре стиковали се хора които се разбират с мисли дето се вика без да си говорят..кога ще стане това нещо..D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеКитайците превземат вече пазари, германците и французите се изнасяли от руски и онези още докато им е топло мястото се нанасяли. Няма страшно, ще им трябва нов продукт.
Коментар
Коментар