IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

    Колело му купи, хем ша е здрав, хем ша цени после.
    Инак идеалната кола за него е Цитрон Ами е-версията. 5 бона нова, 50 евро застраховка, без данък, без ТЮВ. И без задни седалки, багажник и гъзарии.
    Ами защо не се опънеш ти да въртиш 17км в едната посока. И каква е тази кола цитрон- за първи път я чувам

    Коментар


    • v-tin, превозно средство което може да се движи и със зареждане с ток и с гориво е за предподпочитане. В момента Тойота правят добри хибриди и имат големи продажби за тях, защото хората ги оценяват. За съжаление най доброто са плъгин хибридите, но те не са усъвършенствани, както и батериите за електромобили. Тук писахме че капацитета на една батерия зависи от активната площ на електродите и, но Матеев спореше че не било така. То е очевидно, капацитета на навитите батерии зависи от дължината на тези ленти - филиа върху които е залепено във вид на слой активното вещество, на единия електрод литиев оксид, на другия въглерод. За да има активна повърхност тези слоеве са тънки, така е направено и съответно фолиото е дълга лента , колкото по дълга толкова по голям е капацитета на батерията. Тези батерии се получават тежки и суровините които поглъщат за да се произведе единица капацитет са с голямо тегло и то не голямо тегло на активното вещество, а теглото е в тези ленти, които служат или функцията им е да провеждат тока, но те нямат отношение към поемането на заряда. Затова електродите трябва да се направят по друг начин и има как, може и това нещо някога ще се направи. Най добрата електрохимия в момента е LTO - литий титаниев оксид, при нея циклите на заряд и разряд са 30 000, такава батерия няма да има нужда да се сменя поради деградация, но теглото и е 4 пъти по високо от това на литиевойонна батерия и не се използват в електромобили, защото при днешния дизайн с тези ленти - фолиа литиевойонната батерия тежи половин тон, ако е LTO ще тежи два тона. Когато се направят специални батерии за електромобили и дизайна на самите електроди се направи с порьозна структура LTO батериите ще олекнат и ще може да се направят и електромобилите с тях, дори теглото им ще бъде по ниско от това на днешните литиевойонни батерии, които се ползват в електромобилите. Не ти казвам, не си купувай кола и чакай обаче, защото нашите познания се отричат както се вижда тук и не се знае дали такива батерии няма да се появят за внуците на внуците ти, а може и въобще дане се появят - това не може да не се предвиди като вариант.
      Last edited by supertrader; 08.04.2022, 11:28.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
        А бе вие добре си говорите за батерии и други нещица, но ако може да кажете кое е по добро- хибрид или електро ще бъде по добре. Синковеца иска да сменя колата и за сега клони към хибрид
        Колело му купи, хем ша е здрав, хем ша цени после.
        Инак идеалната кола за него е Цитрон Ами е-версията. 5 бона нова, 50 евро застраховка, без данък, без ТЮВ. И без задни седалки, багажник и гъзарии.

        Коментар


        • Зависи къде си, и за какво ще го ползваш, има вариант електромобила да е с огромно предимство но е рядкост това нещо.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            Щом избора е между електро и хибрид, просто купуваш плъгин хибрид който да има 150км пробег като електро. Разликата е че возиш и двигател с генератор, но пък не може да ти спре на пътя с разредена батерия. Жалко че няма с дизелови генератори, това би било най доброто в момента, а и ако е покрит отгоре с такива соларни клетки с 34% ефективност на Шарп е още по добре, защото за малки растояния ще си ги минаваш с тока от тях и никакво гориво, никакъв ток от мрежа и зарядни. 5 кв.м площ да има покрита с клетки, пиково при много силно слънце лятото ще ти зареждат 1.6 киловатчаса ток, за 5 часа - 8 киловатчаса, да кажем достатъчни за 50 км пробег на ден.
            Wolwo имаха такъв хибрид с около 1,5- 2,0 дизел с разход по каталог около 2,5, в действителност прочетено от форум 3литра. Но това беше както бмв и8- зарежда батерия около 15-20кв и движението е само от електромоторите

            Коментар


            • Щом избора е между електро и хибрид, просто купуваш плъгин хибрид който да има 150км пробег като електро. Разликата е че возиш и двигател с генератор, но пък не може да ти спре на пътя с разредена батерия. Жалко че няма с дизелови генератори, това би било най доброто в момента, а и ако е покрит отгоре с такива соларни клетки с 34% ефективност на Шарп е още по добре, защото за малки растояния ще си ги минаваш с тока от тях и никакво гориво, никакъв ток от мрежа и зарядни. 5 кв.м площ да има покрита с клетки, пиково при много силно слънце лятото ще ти зареждат 1.6 киловатчаса ток, за 5 часа - 8 киловатчаса, да кажем достатъчни за 50 км пробег на ден.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • А бе вие добре си говорите за батерии и други нещица, но ако може да кажете кое е по добро- хибрид или електро ще бъде по добре. Синковеца иска да сменя колата и за сега клони към хибрид

                Коментар


                • Pyramid, за порьозните електроди, сетих се че такива е много по добре да се направят и ще вдигнат много енергийната плътност на клетката - батерията. Първо се поинформирах за графена, поразгледах какво пишат че правят и за нанотръбите че ако успеят да ги налепят на подложка така че да се получи нещо като пчелна пита този електрод ще е много ефективен. Но това е проблем, а графена понеже е един тънък слой не поема голям заряд, пишеха някъде в Австралия няколко слоя графен един върху друг и ги перхорират така че зарядите да могат да преминат до всички слоеве. Много по добър вариант е порьозна структура и може да се направят с такава и метали и графит. Преди много време имах едни познати, понеже имаше лаболатория и някакви условия бяха ми показали как опитват да правят изкуствени диаманти, защото и аз го бях чел някъде по него време беше се случило това откритие. Мисля че някакъв поляк открива как да прави големи диаманти. Та те това се мъчеха на база познания как се правят технически, за тях имаше повече информация, то е по скоро диамантен прах. Та те получаваха порьозна структура с много тънки - финни стени и учудващо стравнително здрава механично, като я разчупиш не се виждат с просто око стените колко са дебели и изненадата беше че и с микроскоп пак същата работа..странно нали. По този начин медна пластина също се превръщаше в такава гъба, парче керамика, дори тебешир бяха пробвали, графит е ясно той беше първата проба с надеждата да стане голям диамант. Сега такива технически диаманти се правят по едри, но по съвсем друг начин, постановката им беше тотално погрешна. Но ефекта съм сигурен ако се приложи за електроди на батерии, които няма да се навиват, огъват..това ще бъдат доста добри електроди.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                    Всичко. Празните приказки на вас двамата
                    Ако бихс били празни, значи, нищо не пропускам.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                      Много пъти споменаваш "тази технологийка", а аз гледам недоумяващо: Какво съм пропуснал?
                      Всичко. Празните приказки на вас двамата

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                        Нищо не може да се направи, дори тази технологийка за електроди с които да се вдигне капацитета до нива които сега са меко казано мечта си иска много сериозно отношение и добре стиковали се хора които се разбират с мисли дето се вика без да си говорят..кога ще стане това нещо..
                        Много пъти споменаваш "тази технологийка", а аз гледам недоумяващо: Какво съм пропуснал?

                        Коментар


                        • Нищо не може да се направи, дори тази технологийка за електроди с които да се вдигне капацитета до нива които сега са меко казано мечта си иска много сериозно отношение и добре стиковали се хора които се разбират с мисли дето се вика без да си говорят..кога ще стане това нещо..
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            Китайците превземат вече пазари, германците и французите се изнасяли от руски и онези още докато им е топло мястото се нанасяли. Няма страшно, ще им трябва нов продукт.
                            Така де, ама тук някои ще страдат.

                            Коментар


                            • Китайците превземат вече пазари, германците и французите се изнасяли от руски и онези още докато им е топло мястото се нанасяли. Няма страшно, ще им трябва нов продукт.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Разкайвам се, продажбите на електромобили, са на път да се свият. Да а, заради чудовищните 4680 но, ТОВА, е проблем на ТЕСЛА.

                                Коментар

                                Working...
                                X