IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

    Това е един от смешните митове около ел автомобилите. По-принцип е възможно да се прави но не е ефективно. Далеч по-лесно е да се реализира т.нар. динамично спиране. Не е зле да проучите в Гугъл трите режима на спиране на ел двигателите (динамичен, рекуперативен - зареждане на акумулатор например и спиране с противо включване). Рекуперативното спиране може да се ползва при трамваи тролеи и ел влакове понеже те с включени към мрежа, която може да поеме цялата отдавана от тях мощност и да я предаде към другите активни консуматори. Например спускащия се от Семинарията към пл. Журналист трамвай отдава енергия, която да я ползв качвашия се към Семинарията друг трамвай. Но дори и да няма трмвай, който да се качва нагоре, ще я консумира този дето се качва по бул. Чрни връх, или някоя еспресо машина и т.н. При ел автомобилите единствения който може да поеме енергият при спиране е собственият акумулатор. Само че акумулаторите имат заряден ток много по-нисък от този, който би им подал двигателя при спиране. Да не говорим, че акумулатора просто може да си е все още зареден и да неможе да поеме никаква енергия.
    Но иначе като рекламен слоган идеята се харчи добре..
    Няма проблем с тока и акумулаторите: т.нар."заряден ток" е онзи, който дава оптимално кпд за цял цикъл. Токът през акумулатора, обаче, може да е и в пъти по-висок без никакви повреди но, в режим рекуперативно спиране, е ограничен от ЕДН на акумулатора, свързано в обратна посока. ЕНЕРГИЯТА при спиране /от макс.скорост/ е (mV^2)/2, при 30m/s (108 км/ч) и 1000 kg е 1000х30х30/2=450000[J] разпределена в едно спиране от 5 сек, средно 90kW. През акумулатор от 200V, ще трябва да протече ток 90000/200 .=450 [A]. За само 5 секунди. Накратко, нищо страшно.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Матю Стокс Разгледай мнение
      А бе аз съм в германия , ама нещо не ги виждам много тези електрички по улиците

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
        Електрическите автомобили ще дръпнат много напред...
        Вярно, обаче!!!
        Електромобилите се превръщат в заплаха за германските градове

        Коментар


        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

          Току що погледнах- никъде не съм цитирал твой пост- просто вметнах моя мисъл която се оказа вярна.


          Ако не намираш мой пост, който да цитираш, насочен в обратна посока, - това би трябвало да означава, че сме на едно мнение. Донякъде, разбира се.

          Дотам, докъдето - и аз имам мои мисли, които се оказват вярни, но не винаги те са почерпени от търсачките в нета, нито пък от преиздавани книги, наричани от някого "учебници". Последните "учебници" са ни дали някаква основа преди достатъчно години, над която /задължително/ надграждаме. Някои нямат основата /СИ/.

          Доста от тук пишещите имат основата /СИ/, над която надграждат знанията си в определена област. Това е оптимистично.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение



            Би ли ме цитирал къде точно твърдя обратното на онова, което пишеш ти?
            Току що погледнах- никъде не съм цитирал твой пост- просто вметнах моя мисъл която се оказа вярна.

            Коментар


            • Хората, които имат инженерно образование и работят в определена област - не четат /преписани през годините от един-два източника/ книги, които някои тук наричат учебници, нито пък тези практикуващи инженери са безрезервно обвързани с търсачка като гугъл, за да попълват знанията си. Има достатъчно научни публикации /от проверени източници - университети и работещи в областта компании/, за да следят новостите в своята и в други области. Разбира се - най-новото няма как да е широко достъпно.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                А бе човек с какво се занимаваш какъв си по професия?? За няколко мой думи изписа цял султански ферман- под електричка се разбира ел кола/ автомобил ако искаш. Просто написах че мисля че нямат ел автомобилите/така добре ли е/ скоростна кутия, а чрез педала на газта се променя съпротивлението и съответно се повишава или понижава скоростта. От постовете на бързоходко останах с впечатление че съм прав- нямат скоростна кутия


                Би ли ме цитирал къде точно твърдя обратното на онова, което пишеш ти?

                Коментар


                • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение



                  Не мисля, че в цитирания мой пост /предмет на "спора"/ - съм използвал думата "електричка".

                  Но се дискутира нещо, което не съм твърдял, защото на някого му е хрумнало да постави някакви думи в устата ми, за да се измъкне от неловката ситуация на общите приказки.

                  След малко отново същият ще излезе, за да ни каже какво аз съм мислел да кажа...

                  Онова, което съм казал може да бъде прочетено долу. Не мисля, че някой има основанията да го оспорва.


                  Да повторя ли, че чичо пише тук за свое хрумване - т.нар. "парко-люлка", а аз обяснявам, защо това може да доведе до голям и скъпоструващ ремонт.

                  Следва невъзможна дискусия - защо твърдя неверни неща и изпращанито ми в 9-та глуха /т.е. - в Гугъл/ - за да му изгубим времето, но без нищо конкретно.. Е? Къде тук използвам определението "електричка" Не го използвам, но се радвам за това, че надприказването се получава, ако и да е съвсем безмислено...

                  Нещо от вида: "Немият казал на глухия, че слепият видял куция да се състезава с бързия влак..."
                  А бе човек с какво се занимаваш какъв си по професия?? За няколко мой думи изписа цял султански ферман- под електричка се разбира ел кола/ автомобил ако искаш. Просто написах че мисля че нямат ел автомобилите/така добре ли е/ скоростна кутия, а чрез педала на газта се променя съпротивлението и съответно се повишава или понижава скоростта. От постовете на бързоходко останах с впечатление че съм прав- нямат скоростна кутия

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
                    От друга страна ми е много чудно защо не се дискутира далеч по-реалистичната алтернатива с хибридните автомобили!
                    Какво да се дискутира като тойота вече го реализират- в момента в германия сигурно всяка 2 малка кола е тойота хибрид- айгоу или ярис. Просто предлагат най добри условия и народа купува яко

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      Бързоходко - колко голям ток мислиш че може да генерира електромотора в генераторен режим и да не могат акумулаторите да го поемат ? Не става въпрос за рязко спиране с пушене на гуми чрез електромотора - генератора. Не са чак толкова екстремни нещата и тока лесно се ограничава, няма как акумулатора да не може да го поеме защото за ускоряването е похарчена енергия и при генерация няма начин да се върне повече от тази която е консумирана преди това. Минимум 30% загуби има. Регенеративните спирачки също не са мечта, но при тях тока се вкарва в така наречените супер кондензатори. При клетките възможностите са много големи, вътрешното съпротивление може да се променя и да бъде много малко защото съществува възможност да се променя притока на гориво и да се контролира съпротивлението и чрез него т.е. то не е константа. Съчувствам на хората които четат стари учебници, не се заяждам в никакъв случай. Дори ми е болно че като нация сме дистанцирани от това което другаде се прави, защото в тази страна нищо не се прави за съжаление.
                      Не казах че не е възможно а че не е ефективно. Възможностите коит си описал са добра илюстрация за степента на сложност,респ неефективност. Верно че съм чел учебниците отдавна. Но трите принципа на динамиката и закона за запазване на енергията и разни други фундаментални неща, които с лекота се пропускат в темата за ел мобилте, са измислени още по отдавна и все още не са отменени. Впрочем незнам дали си давате сметка че водородните клетки и подобните на тях са си вид акумулатори понеже се пълнят с газ за чието получване е изразходвана енергия. Нпример ел Енергия -> Водород->Клетка->ел енергия. при всяка трансформация съответно имаш загуба на енергия и респективно снижаване на КПД.
                      Убеден съм че ел мобила има бъдеще както и спортните самолети. Сигурен съм че от тях може да се получи добър и устойчив бизнес. Но невярвам че ще станат масови.
                      От друга страна ми е много чудно защо не се дискутира далеч по-реалистичната алтернатива с хибридните автомобили!

                      Коментар


                      • Не твърдя че трябва да се субсидират ел. колите, то е очевидно че няма достатъчно суровина да се произведат голямо количество акумулатори за да станат всички коли ел. и става въпрос за извличане на голяма печалба от ресурс който е ограничен.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Бързоходко - колко голям ток мислиш че може да генерира електромотора в генераторен режим и да не могат акумулаторите да го поемат ? Не става въпрос за рязко спиране с пушене на гуми чрез електромотора - генератора. Не са чак толкова екстремни нещата и тока лесно се ограничава, няма как акумулатора да не може да го поеме защото за ускоряването е похарчена енергия и при генерация няма начин да се върне повече от тази която е консумирана преди това. Минимум 30% загуби има. Регенеративните спирачки също не са мечта, но при тях тока се вкарва в така наречените супер кондензатори. При клетките възможностите са много големи, вътрешното съпротивление може да се променя и да бъде много малко защото съществува възможност да се променя притока на гориво и да се контролира съпротивлението и чрез него т.е. то не е константа. Съчувствам на хората които четат стари учебници, не се заяждам в никакъв случай. Дори ми е болно че като нация сме дистанцирани от това което другаде се прави, защото в тази страна нищо не се прави за съжаление.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            v_tin - електричките по инерция им се зареждат акумулаторите и нищо не им се чупи, а в Гугъл си има достатъно информация и човек може да си направи бърза справка за да не пише глупости както прави той. Не съм го пращал да го образоват в Гугъл, защото едва ли ще успеят а търсачката дава и много грешни отговори заради такива като него които просто си пишат по пенкелерски.
                            Това е един от смешните митове около ел автомобилите. По-принцип е възможно да се прави но не е ефективно. Далеч по-лесно е да се реализира т.нар. динамично спиране. Не е зле да проучите в Гугъл трите режима на спиране на ел двигателите (динамичен, рекуперативен - зареждане на акумулатор например и спиране с противо включване). Рекуперативното спиране може да се ползва при трамваи тролеи и ел влакове понеже те с включени към мрежа, която може да поеме цялата отдавана от тях мощност и да я предаде към другите активни консуматори. Например спускащия се от Семинарията към пл. Журналист трамвай отдава енергия, която да я ползв качвашия се към Семинарията друг трамвай. Но дори и да няма трмвай, който да се качва нагоре, ще я консумира този дето се качва по бул. Чрни връх, или някоя еспресо машина и т.н. При ел автомобилите единствения който може да поеме енергият при спиране е собственият акумулатор. Само че акумулаторите имат заряден ток много по-нисък от този, който би им подал двигателя при спиране. Да не говорим, че акумулатора просто може да си е все още зареден и да неможе да поеме никаква енергия.
                            Но иначе като рекламен слоган идеята се харчи добре..

                            Коментар


                            • Бързоходко - Технологии за ел.коли има, включително и тези варианти с клетките които не се реализират масово заради цената която е висока. Не мога категорично да отговоря и да гарантирам че няма да се отпушат нещата, очевидно е че цените се надуват с милиони проценти печалба и някой от собствениците на технологии може да реши че при някаква много по малка печалба може да спечели много повече. Представи си че тези от Дюпон вземат че се светнат да си направят по добре сметката и Нафиона стане по долар за грам. Не може да го познаеш това бъдеще, зависи от това какво ще се роди в главите на шепа хора.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • v_tin - електричките по инерция им се зареждат акумулаторите и нищо не им се чупи, а в Гугъл си има достатъно информация и човек може да си направи бърза справка за да не пише глупости както прави той. Не съм го пращал да го образоват в Гугъл, защото едва ли ще успеят а търсачката дава и много грешни отговори заради такива като него които просто си пишат по пенкелерски.

                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X