If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Засега електромобилите използуват литиево-йонни батерии, чието производство и утилизация обаче води до значителни вредни емисии. По някои изчисления, те са сравними с емисиите, които един съвременен автомобил с двигател с вътрешно горене ще изхвърли след използване 8-9 години. Производството и приложението на този тип батерии е ограничено от редица фактори. Масата им е твърде голяма, а броят на циклите зареждане-разреждане е ограничен. Поради тези фактори приложението на литиево-йонните батерии е ограничено, а масовото навлизане на електромобилите ще зависи в значителна степен от напредъка на технологиите за производство на батерии
Един от най-популярните електромобили среден клас е TESLA S на компанията със същото име, ръководена от Elon Musk, който има батерия с капацитет 85 кВтч и живот до 15 години. Тя се състои от огромен брой малки цилиндрични литиево-йонни батерии, разположени в 16 модула под пода на колата, които осигуряват пробег до 426 км в икономичен режим. От този модел от юни 2012 год. до края на 2017 год. са продадени над 210000 коли.
Развитието
Технологичният скок в тази област ще бъде основан на използуване на други материали. Засега като най-предизвикателни са технологиите базирани на графен.
Графенът е материал, който представлява единичен слой от въглеродни атоми, свързани в шестоъгълни клетки. Това е много по-добър проводник на електричество и топлина от всичко познато досега. Същевременно е може би най-твърдият, най-здравият и най-гъвкавият материал на планетата. Покритие или лист от графен е с дебелина само от един атом. Материалът за производството му е графитът, който е широко разпространен и сравнително евтин.
Поради всички тези качества графенът често е наричан чудо-материал, а откривателите му получиха Нобелова награда през 2010 год. Предполага се бързото му навлизане в много IT технологии и индустрии, вкл. и при производството на батерии.
Вече бе открит способ (Samsung) за покриване на електродите на литиево-йонните батерии с графен. Това позволява създаването на хибридна батерия с увеличена енергийна плътност, по-ниска маса, намалено е времето за зареждане, по-дълъг живот и по-голям брой цикли зареждане-разреждане.
Много изследователи смятат, че истинският технологичен пробив ще бъде създаването на батерии, основани само на използуването на графен, което се разчита да стане към 2025 год. Този тип батерии може да достигнат енергийна плътност 1,2 кВт/кг, докато литиево-йонните имат 0,25 кВт/кг, т.е. почти пет пъти по-ниска енергийна плътност. Теглото на литиево-йонната батерия на TESLA-S с капацитет 85 кВтч е 540 кг, докато графенова батерия 85 кВтч ще има тегло до 150 кг. Намаляването на теглото на автомобила ще доведе и до падане на енергийния му разход.
Не трябва да се забравя, че създаването на нов тип батерии с възможност за акумулиране на големи количества електроенергия ще доведе до коренна промяна на електроенергийните системи – отпадане на базовите мощности, бурно развитие на ВЕИ и умни мрежи, и не на последно място до възможност за реална енергийна независимост на домакинства, населени места и цели области.
4i40 - килохерци при тези обороти, затова съм ги посочил. Генератора е лагер при стартиране и комутацията е в самия ротор , не излъчва дори минимално. Той си е решение което преди години е спряло работата по турбините, защото са слагали предавка и тя е с кратък живот.В момента турбината е скъпа, не става да се произвежда на места където умножават реалната цена по 5 и няма да се прави в посочените държави с много голяма вероятност. Това е решение с което емисиите ще паднат почти 10 пъти, не мисля че в момента има друго такова. Само един патент има който се нарушава на японска голяма фирма, но е решен въпроса .
Mного сложно го давате тук, едни ампери, киловати, ватове- ум да му се вземе на човек. Когато стане електричката като нормалната кола да ходи по 500-600км с едно зареждане, да я зареждаш за 5 минути и отново газ, тогава ще си купя/и няма да съм само аз/ електричка. По другите форуми обясняват че колата -електричката изкарвала около 100-150км/ това е домашно правена кола/, ами че то с колелото ще ги навия тези километри.
Супертрейдъре като толкова искаш електричка - ами купи си бе и спри да ни занимаваш с мечтите си
Pyramid - Като стартира турбината на 10-та секунда условно, дори е по пъргава тя дава 100 киловата за час променлив ток с висока честота. Той се изправя и се зареждат акумулатори и малко кондензатори, заредят ли се турбината спира. Сега с киловати ли ги зарежда или с джаули са подробности, важното е че КПД е минимум 75% и от един килограм въглеводороди се произвежда ток 16.78..киловата за час. Турбината работи при 75 хиляди оборота в минута и лагери няма, няма смазване на лагерите. От 10 килограма нафта например се произвежда ток за изминаване на 1000км, дори повече ако автомобила не е с тегло като лекотоварен пробега може и 1500км грубо да достигне. Генератор - турбина са с тегло 65кг., филтъра който лови въглеродния диоксид тежи 40кг. Тази технология ще се наложи и ще подмени двигателите с вътрешно горене.В Азия се правят нещта, не в Китай обаче а на друго място. Дали ще се произвеждат в Китай ? Със сигурност няма да се произвеждат там. Който има технология той казва каква ще бъде музиката, но в Германия, Япония, Италия и Китай няма да има производство на тези неща. Ще си ги внасят.
Колко висока честота - KHz, МHz, GHz....
Само да ти подскажа, че за последните и mW (мили ват) е доста висока стойност на излъчването....
пп Ако е възможно, когато някой пише за технически данни, да спазва и техническа логика....
Иначе се получава, все едно Факи пише за акции или политика, нищо не му се разбира...
netware5 - китайските големи дори са още по нагли, като набарат монопола и натискат да произвеждат еднодневки. Ще искат да си сменяме колите като се разредят акумулаторите.
netware5 - китайските големи дори са още по нагли, като набарат монопола и натискат да произвеждат еднодневки. Ще искат да си сменяме колите като се разредят акумулаторите.
С нетърпение чакам първия автомобил SONY и по-точно Общите условия за ползване, Споразумението за авторските права и Ръководството за употреба и най-вече тези точки от него, които обясняват как за да караш автомобила трябва да го зареждаш с бензин SONY от колонка SONY или зарядно устройство SONY (ако е електрически). Също така е желателно и токът да е SONY, каквото и да значи това. Иначе няма да имаш гаранция, че автомобилът въобще ще може да се движи
Не е като да не си прав. А ако почнат да ни следят и записват, заедно със Фейс, Амазон и Гуугл, ще е сбъдната мечта. Това, което ме учудва най-много е как на хората изобщо не им пука.
"Сони" обмисля да започне производство на автомобили
С нетърпение чакам първия автомобил SONY и по-точно Общите условия за ползване, Споразумението за авторските права и Ръководството за употреба и най-вече тези точки от него, които обясняват как за да караш автомобила трябва да го зареждаш с бензин SONY от колонка SONY или зарядно устройство SONY (ако е електрически). Също така е желателно и токът да е SONY, каквото и да значи това. Иначе няма да имаш гаранция, че автомобилът въобще ще може да се движи
...а уж сме инженери. Обяснявам ти, че няма ракава измерителна единица, ти...Има „киловат” за мощност, „час”-за време, и„киловатчас” - за енергия. Последната, по- скоро, търговска, извънсисте на но, прилагана... ама дотам. А последното е така несъстоятелно, че само стой, та гледай.
Бе оня ден за пръв път чу за тези работи, и вече акъл даваш?
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Pyramid - на мен много ми харесва да се мери в киловати за час, обикновенно когато рисърча е калпав започват да смятат в джаули за да им са по големи числата сигурно. Киловати за час - това е енергия, не е мощност.
Коментар