Първоначално изпратено от supertrader
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Last edited by Pyramid; 23.10.2018, 19:16.
-
Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
Ако трябва да кажа също нещо в афористичен стил, бих се изразил така:
Хората, които "виждат" бъдещето, но въпреки това не правят нищо за него - за съжаление са чиста проба популисти.
Не сте ли съгласен с мен? Добре. Отговорете ми на въпроса, защо все още не сте продали дизел/бензина си за скраб? Нали все пак не гледате в миналото и в същото време претендирате, че виждате бъдещето?
За кога се отлага "датата на бъдещето", в което гледате?
Трудно е да се каже. Може би няколко поколения ще "пропуснат" бъдещето, преди да се изостави една мечта, която не е конкурентна - и на съществуващите, но и на новите технологии, върху които се работи. Между другото тая мечта също е от миналото, но понеже ние сме се родили "вчера", а днес прочетохме за нея - то тя се превърна изведнъж /за нас/ в бъдеще...
Нищо лично!
п.п. Черногледо бих казал,че мислят хората, които отричат създаването на нещо ефективно в бъдеще, различно от електромобила в сегашният му вид - със скъпа и тежка батерия, с екологични проблеми, произтичащи от токсични производства и в експлоатация, както и с още десетки неназовани и "неочаквани" проблеми със здравето на експлоатиращите подобна техника.
Здраве и успехи!
Дали тесла като проект може да пропадне / фалира – разбира се! Във всеки момент в който кеша свърши, бизнеса спира, но това не го прави шарлатанин, нали така? 8 от 10 нови проекта не се реализират така че тесла спокойно може да влезе в графата неуспели бизнес инициативи.
Дизела не съм го продал, защото все още нямам икономически изгодна алтернатива. Въпрос на време. Всяка нова технология се развива по т.н S крива – в началото е скъпа, изоставаща по много показатели от наложената до момента. Постепенно цената и пада и става икономически изгодна за масовия потребител. Колко време ще отнеме не знам, но като гледам темповете, с които спадат продажбите на традиционните „конкуренти“ в САЩ, за сметка на тесла едва ли ще е повече от 10 години. „Големите“ производители ще се хвърлят трескаво да наваксват, но за съжаление е много трудно да убиеш старата технология и да я замениш с нова over night. Ще има големи размествания на пазара като малките и нишови производители ще са едни гърди напред (моделът на Ягуар е много конкурентен).
Повечето продукти които излизат на пазара са добре забравени стари – модифицирани, подобрени и усъвършенствани. Най-великите умове са се възползвали в един или друг момент от успехите и откритията на други преди тях – "If I have seen further it is by standing on the shoulders of Giants“ (Исак Нютон). Това е във връзка с подигравките, че Мъск е сложил батерия в ламарина като я маркетира като нов продукт. Пък и за потребителя какво значения има – ако е на същата цена като старата, има по-добри характеристики, поддържа се по-лесно, струва ти по-малко за шофиране и се подобрява постоянно във времето кое ще избереш?!? Все още има проблеми за решаване като мрежа за зареждане при дълги разстояния, магазини и сервизи с добро покритие, но и те във времето ще бъдат решени.
Относно това кое е по-екологично – батерия, хидроген и по каквото друго се работи нямам идея.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеА бе чета че теслата губела от всяка количка по 15000 зелени гущера. Докога ще стигнат парите на компанията
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеА бе чета че теслата губела от всяка количка по 15000 зелени гущера. Докога ще стигнат парите на компанията
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Ако трябва да кажа също нещо в афористичен стил, бих се изразил така:
Хората, които "виждат" бъдещето, но въпреки това не правят нищо за него - за съжаление са чиста проба популисти.
Не сте ли съгласен с мен? Добре. Отговорете ми на въпроса, защо все още не сте продали дизел/бензина си за скраб? Нали все пак не гледате в миналото и в същото време претендирате, че виждате бъдещето?
За кога се отлага "датата на бъдещето", в което гледате?
Трудно е да се каже. Може би няколко поколения ще "пропуснат" бъдещето, преди да се изостави една мечта, която не е конкурентна - и на съществуващите, но и на новите технологии, върху които се работи. Между другото тая мечта също е от миналото, но понеже ние сме се родили "вчера", а днес прочетохме за нея - то тя се превърна изведнъж /за нас/ в бъдеще...
Нищо лично!
п.п. Черногледо бих казал,че мислят хората, които отричат създаването на нещо ефективно в бъдеще, различно от електромобила в сегашният му вид - със скъпа и тежка батерия, с екологични проблеми, произтичащи от токсични производства и в експлоатация, както и с още десетки неназовани и "неочаквани" проблеми със здравето на експлоатиращите подобна техника.
Здраве и успехи!
Коментар
-
Първоначално изпратено от MILOM Разгледай мнение1,6 млн км ресурс на мотора,90% капацитет на батерията след 300 000км,убиец на съвременната индустрия
https://www.24chasa.bg/avto/article/...6jcI2DQjlP5gcA
А представи си в пикови сезони имаш по 3-4 коли на колонка на бензиностанциите, примерно към морето. Да чакаш 3-4 преди теб да заредят докато ти дойде реда. Отива къде 3-4 часа висене.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Kildirim_Bei Разгледай мнениеБатериите са достатъчно голям проблем за електромобилите засега. Основните коментари са за това в темата.
Но не се ли подценява още един проблем, който по скромното ми мнение е може би още по-голям?
Откъде ще дойде тока за зареждането на тия батерии, та да гледаме пълните улици с МПС-та?
Колко ще струва тоя ток? Ядрени централи, конвенционални (ТЕЦ, ВЕЦ), ветрогенератори, соларни панели? Други извънземни технологии?
Коя енергия ще превърнем в електрическа и на каква цена? Освен загуби при превръщането има и загуби при преноса. Да не говорим, че все още голяма част от енергетиката си е основен замърсител на околната среда. Ще заменим едно замърсяване с друго. Не знам производството и утилизирането на батериите колко още замърсява. Кел файда.
Смяната на енергията от фосили, необходима за придвижването на милиони МПС-та и техните товари, с електрическа такава, е кардинална промяна в цялата енергетика.
Проблемът на хората които гледат само в миналото е че пропускат бъдещето – ЦЪК.
Коментар
-
Батериите са достатъчно голям проблем за електромобилите засега. Основните коментари са за това в темата.
Но не се ли подценява още един проблем, който по скромното ми мнение е може би още по-голям?
Откъде ще дойде тока за зареждането на тия батерии, та да гледаме пълните улици с МПС-та?
Колко ще струва тоя ток? Ядрени централи, конвенционални (ТЕЦ, ВЕЦ), ветрогенератори, соларни панели? Други извънземни технологии?
Коя енергия ще превърнем в електрическа и на каква цена? Освен загуби при превръщането има и загуби при преноса. Да не говорим, че все още голяма част от енергетиката си е основен замърсител на околната среда. Ще заменим едно замърсяване с друго. Не знам производството и утилизирането на батериите колко още замърсява. Кел файда.
Смяната на енергията от фосили, необходима за придвижването на милиони МПС-та и техните товари, с електрическа такава, е кардинална промяна в цялата енергетика.Last edited by Kildirim_Bei; 21.10.2018, 21:50.Не се заяждам никога и с никой, но... истината винаги боли.
~ Enfant Sanssouci de Monde ~
Коментар
-
Първоначално изпратено от MILOM Разгледай мнение1,6 млн км ресурс на мотора,90% капацитет на батерията след 300 000км,убиец на съвременната индустрия
https://www.24chasa.bg/avto/article/...6jcI2DQjlP5gcA
Прочетох внимателно статията на журналиста Георги Луканов.
Защо тя не е така добра реклама? Няколко са причините:
1. Той подценява работещите в областта, защото те не били реализирали своите прототипи. В същото време той говори за Тесла "факти", които ПРЕДСТОИ да се случат в следващите години:
- през следващата година продажбите "ще се удвоят"... /а защо пък да не се утроят?/
- през 2020 ще бъде пуснат кросоувър... /каква е причината, това да не са два кросоувъра?/
- до 2023 се планира да почне "производството на ОЩЕ ПО-ЕВТИН" модел - само за 25 000 $... /защо това да не е до 2020..., а защо пък да не е под 15 000 $ ?/
- през следващата година /защо не през тая?/ - ще се произвеждат и ел.камионите... Те пък ще бъдат с товароносимост ХХХL..., от тук - до там някъде... , а цената им..., конкурентни..., па то и един ресурс - вече всички научихме думичката, но не знаем какво се крие зад нея... /през 2019 - някакви 2-3 месеца... и ще си посипя главата с пепел.../
Кое пречи на още по-мащабното развитие /И ПЛАТЕНА РЕКЛАМА/? Както вече сме казвали - журналистите и медиите, в които пишат - трябва да могат да получават хонорарите си през ТАЗИ година, независимо какво ще се случи СЛЕД ПЕТ години.
2. По "сериозният" проблем с изпитвателните стендове, които имитират натоварване в "реални" условия - вече видяхме как се манипулират показанията на уредите за диагностиране токсичността на отработилите газове, при което избухна скандалът за милиарди. Значи: колкото и да се "симулират" различните условия, "еквивалентни" на РЕАЛЕН ПРОБЕГ, те си остават зависими /И СИМУЛИРАНИ/ от какво? Разбира се - от софтуера, който е разработил заинтересуваният. Кой е заинтересуван - аз не се наемам да коментирам. Нямам подобни знания.
3. Интересно, как в статията се отрича направеното от друга - наистина водеща марка, която /отново забравихме!!!/ - работи и не е спирала в областта - повече от половин век! Какво е постигнала, ли? Много е постигнала, но най-важното е това, че не си плюе на имиджа, ако и да е попритисната от неграмотни /и гладни!/ журналисти...
4. Абсолютен СМЕХ предизвиква пасаж, насочен към масовият купувач, в който се твърди, че батерията според "последната статистика!" - запазваЛА капацитета си след 300 000 км.... НИКОЙ ОБАЧЕ НЕ СЕ НАЕМА ДА НИ КАЖЕ, колко струва подобна батерия - ето това е проблемът!
Значи, приемаме, че гореизложените ми доводи са нереални.
Остава последният, за който съм се хванал, точно като удавник за сламка...)) Аз твърдя, че подобна батерия БИ СТРУВАЛА ПОНЕ 150 000 $.
За екологията не говоря.
Не говоря и за това, че гладен "журналист" по темата не би трябвало да има, както няма да има и гладен "еколог", нито пък ще има такъв ентусиаст, ползвател на возилото.
В леееко популистичен дух, все пак остана висящ въпроса, при подобна "перспектива", защо няма защитник на каузата на електромобила, който да се е разделил с дизел/бензина си и все още да не го е продал за скраб?))
Last edited by безимeн; 21.10.2018, 13:44.
Коментар
-
1,6 млн км ресурс на мотора,90% капацитет на батерията след 300 000км,убиец на съвременната индустрия
https://www.24chasa.bg/avto/article/...6jcI2DQjlP5gcAhttp://milom.blog.bg/
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеPyramid - чиста батерия е, няма кпд или ...не е акумулатор.Не знам колко енергия гълта обаче произвидството на частите, но няма да е много.
Коментар
Коментар