IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от fairfax Разгледай мнение

    Историята е пълна с примери за хора, които са се смяли на нови технологии или изобретения.
    Ситуацията е доста различна - няма нито нова технология, нито изобретение. Има политическа воля и наливане на средства - пък дано се пръкне и технология. Засега няма и помен от открития в тази област, само се предъвкват идеи отпреди 30 години - polishing a turd. Дали моделът на плановата революция ще успее не знам, досега такива прецеденти не е имало. Ясно е че ще има много опарени инвеститори и най-вече потребители и животът като цяло ще стане по-скъп и труден. Но какво значение има това, след като въздухът ще е чист?

    Коментар


    • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

      Когато някой като теб каже, че ще подменим ДВГ с ел.двигатели - това предезвиква у мен смЕх.
      Историята е пълна с примери за хора, които са се смяли на нови технологии или изобретения.

      Сещам се за оня банкер, който посъветвал клиента си да не инвестира в Ford Motor, защото „Автомобила е временна мода, а коня е тук завинаги“.
      Или един френски маршал, който през 1911г. казва "Самолетите са интересни играчки, но нямат никакава военна стойност".
      Или Наполеон, който казал на Робърт Фултъм, че няма време да слуша глупости за параходи. И пр.


      Коментар


      • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
        Все някога ще дойде краят и на петролната ера, както на много други технологии останали в миналото.
        След това изречение, станах и започнах да загрявам за края на ерата и да се подготвя за новата

        Коментар


        • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

          Вече на братята китайци ли разчитате да попречат на развитието на литиевите батерии?
          Не разчитам на нищо- просто те ще задоволят своето търсене най напред,а каквото остане за другите, това ми беше идеята. Ти какво си разбрал не знам

          Коментар


          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

            Не и с тези батерии- китайците влязоха/купиха най голямата известна мина- май беше в чили за литии
            So?
            Това не разбрах каква пречка е за развитието на батериите. Мотивът е да имат свободен достъп до ресурс. Китай са най-напред в приемането на EV и като се има предвид размера е нормално да инвестират

            Коментар


            • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

              Пишеш неща които всички са чували, но никой не е виждал- Абсолютно всички нововъведения минават през военните, до момента никой не е чувал за такава технология- разбира се писанията на тесла и юл браун са иззети и въз основа на тях може би да се появи нещо, но кога?????????????

              Прекалено много хора са заети по веригите и оставането им зад борда ще бъде проблем на всяко едно правителство, като в последствие този национален проблем може да стане световен. Не виждам как ще остане зад борда може около 2-3% /говоря наизуст/ от световното население което е свързано с добива и преработката на въглеводороди
              Това не е никакъв довод. Едно време 90% са се занимавали със селско стопанство, сега са 1-2%. Доскоро е имало огромен брой хора заети в въглищни мини, сега са 10 пъти по-малко, дори и там където добивът не е намалял. Много мини вече практически нямат миньори, само машини и контролна зала. Дори и в България има примери за такива мини, например златната мина на Дънди прешъс метълс.
              Все някога ще дойде краят и на петролната ера, както на много други технологии останали в миналото.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                Не и с тези батерии- китайците влязоха/купиха най голямата известна мина- май беше в чили за литии
                Вече на братята китайци ли разчитате да попречат на развитието на литиевите батерии?

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                  Не казвам че е възможно, а че се случва - ДВГ в автомобилостроенето ще е като парния локомотив в недалечно бъдеще. Въпрос на време е от екзотична идея да се превърне в мейн стрийм.

                  Всяка нова технология в началото е скъпа. Постепенно се оптимизира, става по-ефективна и цената и спада до нивата на старата. Засега EV са по-скъпи от ДВГ, но ако технологията се развива с темповете от последните няколко години до 3-5 години цената ще се изравни.

                  Колкото и да си разтягаме лукуми само времето ще покаже

                  Хайде със здраве
                  Не и с тези батерии- китайците влязоха/купиха най голямата известна мина- май беше в чили за литии

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    v_tin - за да се "откисли" един килограм от металите около лития в менделеевата таблица са необходими 12 киловата за час ток и обратното като се окисляват ги отдават. Теглото на акумулаторите може много да намалее, а времето за зареждане да стане по малко от това за пълнене на резервоар с бензин - ТЕОРЕТИЧНО. И на практика може но е трудно да се преустрои индустрията защото всичкото това което сега мърда, се движи трябва да мине през пещите заедно с фабриките за автомобили. Тези автомобили на които сега им се вика електрически не са много електрически, по скоро автомобили с двг на които вместо двигател и скоростна кутия е монтиран електродвигател с редуктор - тнтм.
                    Ако акумулатора е с тегло 100кг и в два килограма има 10 киловата за час, енергозапасеността става достатъчна за пътуване между континентите. За сега не може да се направи и то не по технически причини а по политически, няма как да стане някой да създаде тези технологии и да не бъде негова политическата власт, той за какво да го направи - за пари ли , за хартия. Освен това в Света сега има прекалено високо неравенство и ако се превъоръжат с новата техника на момента ще започнат да се бият първо с нея, китайците ще започнат да се разширяват например.
                    Пишеш неща които всички са чували, но никой не е виждал- Абсолютно всички нововъведения минават през военните, до момента никой не е чувал за такава технология- разбира се писанията на тесла и юл браун са иззети и въз основа на тях може би да се появи нещо, но кога?????????????

                    Прекалено много хора са заети по веригите и оставането им зад борда ще бъде проблем на всяко едно правителство, като в последствие този национален проблем може да стане световен. Не виждам как ще остане зад борда може около 2-3% /говоря наизуст/ от световното население което е свързано с добива и преработката на въглеводороди

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                      Когато някой като теб каже, че ще подменим ДВГ с ел.двигатели - това предезвиква у мен смЕх.


                      Разбира се, че утре ще има нещо, което е по-ефективно. Зависи каква е цената му, за да се наложи на масовият потребител, или САМО и ЕДИНСТВЕНО във военно-промишленият комплекс.


                      Бъди здрав!
                      Не казвам че е възможно, а че се случва - ДВГ в автомобилостроенето ще е като парния локомотив в недалечно бъдеще. Въпрос на време е от екзотична идея да се превърне в мейн стрийм.

                      Всяка нова технология в началото е скъпа. Постепенно се оптимизира, става по-ефективна и цената и спада до нивата на старата. Засега EV са по-скъпи от ДВГ, но ако технологията се развива с темповете от последните няколко години до 3-5 години цената ще се изравни.

                      Колкото и да си разтягаме лукуми само времето ще покаже

                      Хайде със здраве

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                        кАжи честно. Къде го чукаш, къде се пука
                        темата е за АВТОМОБИЛИ - какви ВЕИ, какви кораби, какви ЕКО.
                        relax man.

                        Еволюцията ще свърши работа – преди са задвижвали с въглища, сега с дизел, утре ще е нещо по-ефективно.

                        Когато някой като теб каже, че ще подменим ДВГ с ел.двигатели - това предезвиква у мен смЕх.

                        Няма да говоря - отново и отново - за перипетиите, които са необходими, за да превърнем химичната или електрическата енергия в полезна работа /и в комфорт/. Всичко си има цена. Цена има и НЕподкупността на хората.

                        Разбира се, че утре ще има нещо, което е по-ефективно. Зависи каква е цената му, за да се наложи на масовият потребител, или САМО и ЕДИНСТВЕНО във военно-промишленият комплекс.

                        Иначе, темата е за автомобили, но долу твой съмишленик беше писал пост за газовите турбини, което ме провокира да му отговоря с подобен СПАМ. /ние, хората - обикновено толерираме съмишлениците си, ако и да не са прави... ..., какво пък - нали подкрепя мнението ни!/

                        Бъди здрав!

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                          Даваш ли си сметка колко си прав! В борба със статуквото живееш в комфорта и ползваш доста постижения в техниката.

                          Топлинен двигател парна турбина - използва пара, получена в парогенератори с изгарянето та твърдо, течно ИЛИ газообразно гориво. Полученият въртящ момент на вала на парната турина върти генератор за производство на ел-енергията, която се подава в ел.преносната мрежа. "Малката" подробност - отдалата енергията си пара /в междулопатъчните канали на многостъпалната парна турбина/ - подгрява водата, която постъпва в отоплителните тела на водното отопление и към душовете в банята...

                          Я сега да видим как ВЕИ прави всичко това... Първо правим една огромна инвестиция /не е невъзможно!!! - значи, някой ДРУГ я прави, но той НЕ я прави, както се казва - за зелените ни очи, а със сигурност би търсил БЪРЗА, ако не - и СВЕТКАВИЧНА възвръщаемост..., което пък не може да се получи, без да се "бутне" тук-там: на еколози - за да веят байряци, на правителства - за да мотивират "еко" - тези.... и така нататъкА.../. Значи, СТАТУКВОТО СЕ БОРИ ТРУДНО, защото хората, като чуят за "ЕКО" - и веднага са "ЗА", нооооо.... Не отчитат от къде ще дойдат парите, за да се изплати инвестицията на ОНЗИ, който е "завъртял" едни пари /по "някакъв" начин.../. Какво стана до тук? Взе се решение да се издигнат огромните перки на ВЕИ-тата /нещо, с което са покрити километри от площта на Германия, Холандия, Белгия... /всеки може да ги види!/..., да де, АМА ТАМ НЕ Е "Швейцария на Балканите"..., за съжаление /наше, де/... Все пак - "бутнаха" колкото трябва тук-там - и ВЕИ-тата вече работят с пълна пара /релеф, тУй-онуй..., не е невъзможно, въпреки, че НЕ СМЕ Холандия и т.н..... Правим ток /произвеждаме ел.енергия/ - и това е добре!

                          Цената - разбира се - СКАЧА /малко е да се каже - неимоверно, защото.../ Така де - бизнесът с ВЕИ - за 5 години ако не си "избие" паричките - какъв бизнес е това... Ама те щели да са чужди компании /чужди работни места.../, които ползват кредити от чужди банки... /оправдание/... Да де, ама на чий г.. /гръб/ се лепи всичко това? Охааааа - Ше им скъсаме г.... /гърба/ на тия! В следващите десетилетия кръв Ше таковат! /потриват ръце доста хора и институции по веригата/...

                          Е, как да сменим сега парната турбина на някои презокеански кораби??? С десетките хиляди конски сили???


                          Не можем!


                          Защо да не можем? Я да "пуснем една муха"... Ама, каква муха ще да е тая? Не ми идва на ум! А, нещо ми просветна! Борба със статуквото!!!

                          Знаете ли колко е трудно да борим статуквото! ЕКО - скачайте!

                          До къде стигнахме? До рязане на парогенератори и парни турбини и заменянето им с батерии... Да де, ама корабът не можел да отлепи от кейовата стена?!? Абе, КО ме интересува таА - да си му мислят! Ние сме си "ЕКО"-организация - и всички ни аплодират, а парите в касите ни текат като река... Откъде, ле? Ееее, няма пък да ви кажемЕ! Току-виж и вие сте мотивирали нещо, за да прибирате пари... Това си е животът!


                          п.п. За сега парните турбини на корабите няма да ги режем за скраб /това се отнася също за ДВГ и газови турбини/ - с десетки и стотици хиляди конски сили - мощност, но ВЕИ-тата ще наложим, дори ако няма толкова вятър, колкото в Белгия... "Ония" - като им кажем цената на тока - ДЕ ще идат? Ще си плащат! С тока ще си го имат стандарта, ще си топлят радиаторите, водата в банята..., така де - то с ел.централа /на газ или течни горива - всеки може/...
                          кАжи честно. Къде го чукаш, къде се пука
                          темата е за АВТОМОБИЛИ - какви ВЕИ, какви кораби, какви ЕКО.
                          relax man.

                          Еволюцията ще свърши работа – преди са задвижвали с въглища, сега с дизел, утре ще е нещо по-ефективно.

                          Коментар


                          • v_tin - за да се "откисли" един килограм от металите около лития в менделеевата таблица са необходими 12 киловата за час ток и обратното като се окисляват ги отдават. Теглото на акумулаторите може много да намалее, а времето за зареждане да стане по малко от това за пълнене на резервоар с бензин - ТЕОРЕТИЧНО. И на практика може но е трудно да се преустрои индустрията защото всичкото това което сега мърда, се движи трябва да мине през пещите заедно с фабриките за автомобили. Тези автомобили на които сега им се вика електрически не са много електрически, по скоро автомобили с двг на които вместо двигател и скоростна кутия е монтиран електродвигател с редуктор - тнтм.
                            Ако акумулатора е с тегло 100кг и в два килограма има 10 киловата за час, енергозапасеността става достатъчна за пътуване между континентите. За сега не може да се направи и то не по технически причини а по политически, няма как да стане някой да създаде тези технологии и да не бъде негова политическата власт, той за какво да го направи - за пари ли , за хартия. Освен това в Света сега има прекалено високо неравенство и ако се превъоръжат с новата техника на момента ще започнат да се бият първо с нея, китайците ще започнат да се разширяват например.








                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                              Промяната трябва да тръгне от някъде. Повечето хора едва ли могат да си представят колко е трудно да се промени статуквото....

                              Даваш ли си сметка колко си прав! В борба със статуквото живееш в комфорта и ползваш доста постижения в техниката.

                              Топлинен двигател парна турбина - използва пара, получена в парогенератори с изгарянето та твърдо, течно ИЛИ газообразно гориво. Полученият въртящ момент на вала на парната турина върти генератор за производство на ел-енергията, която се подава в ел.преносната мрежа. "Малката" подробност - отдалата енергията си пара /в междулопатъчните канали на многостъпалната парна турбина/ - подгрява водата, която постъпва в отоплителните тела на водното отопление и към душовете в банята...

                              Я сега да видим как ВЕИ прави всичко това... Първо правим една огромна инвестиция /не е невъзможно!!! - значи, някой ДРУГ я прави, но той НЕ я прави, както се казва - за зелените ни очи, а със сигурност би търсил БЪРЗА, ако не - и СВЕТКАВИЧНА възвръщаемост..., което пък не може да се получи, без да се "бутне" тук-там: на еколози - за да веят байряци, на правителства - за да мотивират "еко" - тези.... и така нататъкА.../. Значи, СТАТУКВОТО СЕ БОРИ ТРУДНО, защото хората, като чуят за "ЕКО" - и веднага са "ЗА", нооооо.... Не отчитат от къде ще дойдат парите, за да се изплати инвестицията на ОНЗИ, който е "завъртял" едни пари /по "някакъв" начин.../. Какво стана до тук? Взе се решение да се издигнат огромните перки на ВЕИ-тата /нещо, с което са покрити километри от площта на Германия, Холандия, Белгия... /всеки може да ги види!/..., да де, АМА ТАМ НЕ Е "Швейцария на Балканите"..., за съжаление /наше, де/... Все пак - "бутнаха" колкото трябва тук-там - и ВЕИ-тата вече работят с пълна пара /релеф, тУй-онуй..., не е невъзможно, въпреки, че НЕ СМЕ Холандия и т.н..... Правим ток /произвеждаме ел.енергия/ - и това е добре!

                              Цената - разбира се - СКАЧА /малко е да се каже - неимоверно, защото.../ Така де - бизнесът с ВЕИ - за 5 години ако не си "избие" паричките - какъв бизнес е това... Ама те щели да са чужди компании /чужди работни места.../, които ползват кредити от чужди банки... /оправдание/... Да де, ама на чий г.. /гръб/ се лепи всичко това? Охааааа - Ше им скъсаме г.... /гърба/ на тия! В следващите десетилетия кръв Ше таковат! /потриват ръце доста хора и институции по веригата/...

                              Е, как да сменим сега парната турбина на някои презокеански кораби??? С десетките хиляди конски сили???


                              Не можем!


                              Защо да не можем? Я да "пуснем една муха"... Ама, каква муха ще да е тая? Не ми идва на ум! А, нещо ми просветна! Борба със статуквото!!!

                              Знаете ли колко е трудно да борим статуквото! ЕКО - скачайте!

                              До къде стигнахме? До рязане на парогенератори и парни турбини и заменянето им с батерии... Да де, ама корабът не можел да отлепи от кейовата стена?!? Абе, КО ме интересува таА - да си му мислят! Ние сме си "ЕКО"-организация - и всички ни аплодират, а парите в касите ни текат като река... Откъде, ле? Ееее, няма пък да ви кажемЕ! Току-виж и вие сте мотивирали нещо, за да прибирате пари... Това си е животът!


                              п.п. За сега парните турбини на корабите няма да ги режем за скраб /това се отнася също за ДВГ и газови турбини/ - с десетки и стотици хиляди конски сили - мощност, но ВЕИ-тата ще наложим, дори ако няма толкова вятър, колкото в Белгия... "Ония" - като им кажем цената на тока - ДЕ ще идат? Ще си плащат! С тока ще си го имат стандарта, ще си топлят радиаторите, водата в банята..., така де - то с ел.централа /на газ или течни горива - всеки може/...
                              Last edited by безимeн; 13.11.2018, 06:00.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                                В Холандия, в Маастрихт, нали казах това вече - през юни тази година две коли зареждаха, кабелите бяха опънати и шофьорите не се виждаха изобщо наоколо. Тишина и покой...

                                Дали и в България би било така? Оффф, забравих, че тук оптимистите са доста по-малко /повечето са дислоцирани в тоя форум и хвърлят по някой линк, за да вдигнат темата... /...

                                Добре е, че е така! Новото - старо, което не може да пробие столетие! Роди се един Мъск, за да поприбере милионите на лековерните..., а да - и да ни научи на термодинамика и на електротехника... ))..., но най-вече - на екология, а и да вярваме в "новото"- СТАРО! ))
                                Преди около месец бяхме в роемонд- там има дизайнерски аутлети и щерката току ни хайка да ходим до там, сигурно имат поне 10 зарядни- една кола като отидох беше там, като си тръгвах пак беше на зарядното, така че има ги всякакви. Дистанциите които покрива една електричка и времето за зареждане са едното малки, а другото прекалено дълго. Иначе ако се вярва на тази таблица https://www.remixbg.com/software/Table_11.htm наистина сме на гъ......... на географията с ефективността на колите. Бях пуснал линк към някакъв българин който се прибирал от норвегия в бг- та той обясняваше че колата му харчела около 12-13кВ на 100км. Това е около 2200кг кола- моята е около 1300-1500кг- да кажем че трябва да харчи около 10кв на 100- е да де ама тя харчи около 6,8 бензин. Според таблицата 1 киловат- равен на 83милилитра- трябва да харчи около 830милилитра да кажем 1 литър на 100км, е да де ама тя харчи 6,8. Май ще си купя поне едно туизи- то поне е евтино, за 60км на ден няма проблеми

                                Коментар

                                Working...
                                X