IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

    За протокола - не правя забележка на нито на теб нито на никой друг. Просто изразявам мнение. Ако всеки участник го прави добронамерено и позитивно без да прави квалификации кой какъв бил форумът ще е много по-приятно място



    За екологията:

    EV не са 100% еко разбира се по ред причини, но при сравнение с ДВГ са далеч по-добра алтернатива. Основният проблем засега е как се произвежда тока, с който се зарежда автомобила! Към днешна дата голяма част е от въглища, които замърсяват много, но тенденцията е делът им да намалява за сметка на възобновяеми източници. В зависимост от държава и регион периодът за компенсиране на емисиите е различен. Въпросът обаче е НЕ каква е структурата на енерго производството днес, а каква ще бъде след години.



    Относно темата:

    Ако коментарът за „прочутия ел. мобил“ се отнася за тесла отговорът е ясен – на път е да преобърне не една и две индустрии. Което е за адмирация!


    От колко години е "на път" да преобърне? 8 - 10 - 50 - 100? Би ли се ангажирал с мнение, защото такава мярна единица "на път е" - не е фиксирана в стандартите на нито една страна...

    В голяма грешка си, ако мислиш, че "Основният проблем засега е как се произвежда тока". Това може да е тезата САМО на нагушил се в зелено еколог, не и на човек, който полемизира по темата ТУК.

    Можеш да си го запишеш: Основният проблем - преди 100 години, сега, но и в бъдеще - си остава и ще бъде КАК ДА СЕ СЪХРАНЯВА ЕЛ.ЕНЕРГИЯТА /ТОКА/. Акумулаторите в тоя им вид ПО МНОГО ПРИЧИНИ /казвали сме ги: маса, обем, капацитет.../ - не могат да направят конкурентен ел.двигателя.

    За да съм по темата: досегашните акумулатори ще сринат производството на ел.двигателите за ел.мобилите. Така ще повлияят и на пазара, който ще продължи да стимулира производството на топлинни двигатели с течни горива, защото ел.двигателите НЯМАТ потенциала да изместят НАПЪЛНО топлинния двигател. /не говоря за малки серии, в градски условия, както съм сигурен, че ще продължи брожението в посока "ЕКО", докато не се направят още доста разкрития, свързани с добива, производството и експлоатацията на токсичните метали в активната маса на акумулаторите.

    За привършването на течните горива няма да говоря. Това няма да стане при следващите 3-4 поколения.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


      Мога ли да те върна към твоята забележка от сутринта? Съгласих се, че да пиша за газовите турбини - е СПАМ /което почна друг съфорумник, но незнайно защо аз бях набеден от теб.../ Приех ОСНОВАТЕЛНАТА ти забележка, въпреки че:

      Основното предимство, с което ни заливат разни самозванци, които разглеждат едностранно тезата, е, че ел.мобилите били екологично чисто превозно средство.

      В тая връзка, ако разгледаме ЕКО-"проблемите", те съществуват и при останалите видове топлинни двигатели, независимо от видът на горенето. Значи - "не са ЕКО" - заедно с ДВГ /бензин, дизел/, също и газовите турбини, парните турбини.

      Нали до тук разсъждавам правилно? Разбира се, за еко-проблемите на ел.двигателите, устройствата за съхранение на ел.енергията и за зареждането на същите - не говорим, защото някак е наложено мнението на "ЕКО"-напълнили гушите, чиято идея е яхнал един некомпетентник.

      Същият този некомпетентник /със завист отбелязвам - нека е ясно/ - знае как да мотивира хората, за да му дадат парите си.


      До тук е ясно, нали?


      Сега отново те връщам към твоята сериозна забележка от сутринта. Съгласих се, че написаното от мен НЕ е по темата /в отговор на написаното съмишленик/.


      Следва моят въпрос: След като прочетеш поста си, би ли ми отговорил кое в него е по темата? Кое отговаря на тема, формулирана като: "Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите" ?

      В отговора си можеш да се концентрираш върху същността: темата е създадена преди повече от 8 /осем/ години. Можеш ли да кажеш, в тия 8 години КАК прочутият ел.мобил "повлия" на пазарите? А може би ще почне да повлиява в следващите 8 години?

      Ето, в тоя стил трябва да ти е всеки следващ пост, щом правиш основателни забележки на хората, които са преценили, че пишат тук по темата, но ти не си съгласен с тях...

      Съгласен ли си с мен?
      За протокола - не правя забележка на нито на теб нито на никой друг. Просто изразявам мнение. Ако всеки участник го прави добронамерено и позитивно без да прави квалификации кой какъв бил форумът ще е много по-приятно място



      За екологията:

      EV не са 100% еко разбира се по ред причини, но при сравнение с ДВГ са далеч по-добра алтернатива. Основният проблем засега е как се произвежда тока, с който се зарежда автомобила! Към днешна дата голяма част е от въглища, които замърсяват много, но тенденцията е делът им да намалява за сметка на възобновяеми източници. В зависимост от държава и регион периодът за компенсиране на емисиите е различен. Въпросът обаче е НЕ каква е структурата на енерго производството днес, а каква ще бъде след години.



      Относно темата:

      Ако коментарът за „прочутия ел. мобил“ се отнася за тесла отговорът е ясен – на път е да преобърне не една и две индустрии. Което е за адмирация!

      Коментар


      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

        Не казвам че е възможно, а че се случва - ДВГ в автомобилостроенето ще е като парния локомотив в недалечно бъдеще. Въпрос на време е от екзотична идея да се превърне в мейн стрийм.

        Всяка нова технология в началото е скъпа. Постепенно се оптимизира, става по-ефективна и цената и спада до нивата на старата. Засега EV са по-скъпи от ДВГ, но ако технологията се развива с темповете от последните няколко години до 3-5 години цената ще се изравни.

        Колкото и да си разтягаме лукуми само времето ще покаже

        Хайде със здраве

        Мога ли да те върна към твоята забележка от сутринта? Съгласих се, че да пиша за газовите турбини - е СПАМ /което почна друг съфорумник, но незнайно защо аз бях набеден от теб.../ Приех ОСНОВАТЕЛНАТА ти забележка, въпреки че:

        Основното предимство, с което ни заливат разни самозванци, които разглеждат едностранно тезата, е, че ел.мобилите били екологично чисто превозно средство.

        В тая връзка, ако разгледаме ЕКО-"проблемите", те съществуват и при останалите видове топлинни двигатели, независимо от видът на горенето. Значи - "не са ЕКО" - заедно с ДВГ /бензин, дизел/, също и газовите турбини, парните турбини.

        Нали до тук разсъждавам правилно? Разбира се, за еко-проблемите на ел.двигателите, устройствата за съхранение на ел.енергията и за зареждането на същите - не говорим, защото някак е наложено мнението на "ЕКО"-напълнили гушите, чиято идея е яхнал един некомпетентник.

        Същият този некомпетентник /със завист отбелязвам - нека е ясно/ - знае как да мотивира хората, за да му дадат парите си.


        До тук е ясно, нали?


        Сега отново те връщам към твоята сериозна забележка от сутринта. Съгласих се, че написаното от мен НЕ е по темата /в отговор на написаното съмишленик/.


        Следва моят въпрос: След като прочетеш поста си, би ли ми отговорил кое в него е по темата? Кое отговаря на тема, формулирана като: "Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите" ?

        В отговора си можеш да се концентрираш върху същността: темата е създадена преди повече от 8 /осем/ години. Можеш ли да кажеш, в тия 8 години КАК прочутият ел.мобил "повлия" на пазарите? А може би ще почне да повлиява в следващите 8 години?

        Ето, в тоя стил трябва да ти е всеки следващ пост, щом правиш основателни забележки на хората, които са преценили, че пишат тук по темата, но ти не си съгласен с тях...

        Съгласен ли си с мен?

        Коментар


        • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

          Не знам дали е преувеличение, но четох някъде че руските учени са около столетие назад

          Супер кондензатори се произвеждат отдавна серийно и наистина има опити да се конкурират с акумулаторите в колите, но засега безуспешно. И там ще трябват епохални открития.
          Двеста години ...

          Коментар


          • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

            Не знам дали е преувеличение, но четох някъде че руските учени са около столетие назад

            Чак столетие! Сега стига да си с 10-20 години назад и си извън играта.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от R1a1 Разгледай мнение
              Слушах преди години изказване на руски учен. Те работеха по създаване на суперкондензатор
              Не знам дали е преувеличение, но четох някъде че руските учени са около столетие назад

              Супер кондензатори се произвеждат отдавна серийно и наистина има опити да се конкурират с акумулаторите в колите, но засега безуспешно. И там ще трябват епохални открития.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от R1a1 Разгледай мнение

                О, не!
                И аз имам голям скептицизъм към ефективността на транспорта с елколите, освен ако няма някакъв нов научен пробив подобен на това, което споменах
                Свободната енергия още не са я отключили . Дотогаз ше си карам жигулката !

                Коментар


                • Първоначално изпратено от majnata Разгледай мнение

                  Нищо , инвестирай в тесли ...
                  О, не!
                  И аз имам голям скептицизъм към ефективността на транспорта с елколите, освен ако няма някакъв нов научен пробив подобен на това, което споменах

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от R1a1 Разгледай мнение

                    Да, ама преди да постна това, търсих по интернет и не намерих някой да работи по въпроса
                    Нищо , инвестирай в тесли ...

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от R1a1 Разгледай мнение

                      Да, ама преди да постна това, търсих по интернет и не намерих някой да работи по въпроса
                      Нищо , инвестирай в тесли ...

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от majnata Разгледай мнение

                        Успех ! Инвестирай , да си първи ...
                        Да, ама преди да постна това, търсих по интернет и не намерих някой да работи по въпроса

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от R1a1 Разгледай мнение
                          Слушах преди години изказване на руски учен. Те работеха по създаване на суперкондензатор. Идеята е създаване на тяло, състоящо се от редуващи се слоеве на проводник и изолатор, което си е кондензатор, като слоевете са едноатомни, то ест един слой атоми на проводник, един слой на изолатор.
                          Каза, че ще караш колата си с едно кубче, влизащо в джоба ти.

                          Предполагам, че идеята не е само руска и се надявам да се работи по света в тази насока, и се надявам приятно да ни изненадат с откритие. Нанотехнологиите са в бърз възход.
                          Успех ! Инвестирай , да си първи ...

                          Коментар


                          • Слушах преди години изказване на руски учен. Те работеха по създаване на суперкондензатор. Идеята е създаване на тяло, състоящо се от редуващи се слоеве на проводник и изолатор, което си е кондензатор, като слоевете са едноатомни, то ест един слой атоми на проводник, един слой на изолатор.
                            Каза, че ще караш колата си с едно кубче, влизащо в джоба ти.

                            Предполагам, че идеята не е само руска и се надявам да се работи по света в тази насока, и се надявам приятно да ни изненадат с откритие. Нанотехнологиите са в бърз възход.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от fairfax Разгледай мнение

                              Историята е пълна с примери за хора, които са се смяли на нови технологии или изобретения.

                              Сещам се за оня банкер, който посъветвал клиента си да не инвестира в Ford Motor, защото „Автомобила е временна мода, а коня е тук завинаги“.
                              Или един френски маршал, който през 1911г. казва "Самолетите са интересни играчки, но нямат никакава военна стойност".
                              Или Наполеон, който казал на Робърт Фултъм, че няма време да слуша глупости за параходи. И пр.

                              Кат гледам Илон Мъск докъде я докара , си мисля че инвестицията в ел. автомобил може да е добър подарък за некой правнук ...

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

                                Засега няма и помен от открития в тази област, само се предъвкват идеи отпреди 30 години - polishing a turd.
                                Отпреди повече от 100 год даже.

                                https://en.wikipedia.org/wiki/Detroit_Electric

                                Имаше някъде май на тая компания или на друга все още запазени електрички, с които са разкарвали вестниците преди 100 год сутрин рано, щото бензиновите много шумели и будели гражданите.

                                Ама това са си чисти електрокари. С големи батерии и с много време за зареждане. Сега се е подобрило доста.

                                Коментар

                                Working...
                                X