С фалит на тесла кога да чакаме? За мен тва са ала бала пазари.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Не мисля, че технологията е толкова напред. Казват, че поне 5-10 год. ще трябват докато се доразвие, промени законодателство и т.н.
Между другото една характерна черта на Мъск е че намира наичин да оптимизира значително разходите на съществуващи бизнеси (SPACE X) като редуцира до минимум компонентите и доставките от външни производители и контролира развитиете и инженеринга с ресурсите на самата компания. В колите почти всичко се произвежда in-house. Не знам кое е по-ефективно, но явно за тях работи.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
https://www.fool.com/investing/2018/...fest-cars.aspx
Нещо не ги виждам Мерджани, Тойоти и Линкълн в топ 3, що така?
Ф35 е просто суперкомпютър на крила - първият самолет изцяло в net centric концепция, в този смисъл и Тесла. Нещо което другите тепърва имат да догонват. Само един пример - Тесла са си разработили чип специално за видеообработката им, 100 пъти по-бърз за тази конкретна задача която им трябва, от стандартния на nVidia. Другите автопроизводители дори нямат опити за такива разработки още.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Tkilata Разгледай мнение
Разбирам, мерси.
Аз си представям, че технологично вече сме в последна фаза на подготовката ни към автономност. Тя дори не е пряко свързана с това автомобилът дали е електрически или ДВГ. Просто електрическия е по - податлив към автоматизация. След този етап стои единствено националната регулация.
А след него играта я печели този, който умее да мобилизира огромни финансови средства за кратко време. За съжаление - тук нямаме силата на мрежовия ефект, както при социалната мрежа. Всеки автомобил преди да излезе на улицата трябва да бъде платен.
Между другото една характерна черта на Мъск е че намира наичин да оптимизира значително разходите на съществуващи бизнеси (SPACE X) като редуцира до минимум компонентите и доставките от външни производители и контролира развитиете и инженеринга с ресурсите на самата компания. В колите почти всичко се произвежда in-house. Не знам кое е по-ефективно, но явно за тях работи.Last edited by ED; 02.11.2018, 16:40.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Доколкото знам една от стратегическите цели е след навлизането на автономното движение да създадат среда, в която автомобили на комапнията и на собственици да предоставят подобна на UBER/LYFT услуга! Конкуренцията ще е основно от други технологични компании като гугъл напр. При положение, че разполагат с хардуера (кола и батерия) и имат хилияди потребители с автопилот, с чийто данни разполагат предполагам, че ще са няколко стъпки пред подобни проекти на по-малки играчи. А както добре знаем, който първи се наложи, не оставя много място за последователите – гугъл колкото и да са големи така и не успяха да наложат своята социална мрежа след ФБ.
Аз си представям, че технологично вече сме в последна фаза на подготовката ни към автономност. Тя дори не е пряко свързана с това автомобилът дали е електрически или ДВГ. Просто електрическия е по - податлив към автоматизация. След този етап стои единствено националната регулация.
А след него играта я печели този, който умее да мобилизира огромни финансови средства за кратко време. За съжаление - тук нямаме силата на мрежовия ефект, както при социалната мрежа. Всеки автомобил преди да излезе на улицата трябва да бъде платен.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Tkilata Разгледай мнениеАко можете да докажете, че Тесла или който и да е атомобилен производител, може да създаде екосистема около автомобила си - вече е друг въпрос.
По ми се струва вероятно, екосистема да бъде създадена от огромна таксиметрова фирма оперираща автономни автомобили. Но тогава тя ще се явява голяма пазарна сила спрямо Тесла или останалите автомобилни фирми, по същия начин както автомобилните фирми са голяма пазарна сила съотнесена с нас, като крайни потребители. Много лошо за Тесла и фенове. щото представям си фирма, която прави поръчка за няколко стотин хиляди автомобила, по какви критерии избира доставчик.
Няма нужда да са безумно красиви, няма да са бързи и яростни, няма нужда да са различни.
Просто безопасни, дуракоустойчиви, удобни, лесни за поддръжка.
Комодити бизнес
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Какви огромни таксиметрови фирми? Uber и Lyft ги изместиха от играта, без да притежават коли даже. Две софтуерни фирми. Само те могат да са реална конкуренция, но заплахата от Тесла от една страна и Гугъл с тяхната услуга Waymo е сериозна, защото имат автономната технология, а Тесла има и колите и най-добрите батерии.
Какви таксиметрови компании, те са като динозаври тука.
Хич не се шегуваш. Игнорираш аргументи, други ги омаловажаваш. Мачкаш здраво.
Аз дадох колкото имах. Ако получа някаква представа, как точно се създава Тесла екосистема, ще се чувствам възнаграден.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Tkilata Разгледай мнениеАко можете да докажете, че Тесла или който и да е атомобилен производител, може да създаде екосистема около автомобила си - вече е друг въпрос.
По ми се струва вероятно, екосистема да бъде създадена от огромна таксиметрова фирма оперираща автономни автомобили. Но тогава тя ще се явява голяма пазарна сила спрямо Тесла или останалите автомобилни фирми, по същия начин както автомобилните фирми са голяма пазарна сила съотнесена с нас, като крайни потребители. Много лошо за Тесла и фенове. щото представям си фирма, която прави поръчка за няколко стотин хиляди автомобила, по какви критерии избира доставчик.
Няма нужда да са безумно красиви, няма да са бързи и яростни, няма нужда да са различни.
Просто безопасни, дуракоустойчиви, удобни, лесни за поддръжка.
Комодити бизнес
Какви таксиметрови компании, те са като динозаври тука.
Коментар
-
Ако можете да докажете, че Тесла или който и да е атомобилен производител, може да създаде екосистема около автомобила си - вече е друг въпрос.
По ми се струва вероятно, екосистема да бъде създадена от огромна таксиметрова фирма оперираща автономни автомобили. Но тогава тя ще се явява голяма пазарна сила спрямо Тесла или останалите автомобилни фирми, по същия начин както автомобилните фирми са голяма пазарна сила съотнесена с нас, като крайни потребители. Много лошо за Тесла и фенове. щото представям си фирма, която прави поръчка за няколко стотин хиляди автомобила, по какви критерии избира доставчик.
Няма нужда да са безумно красиви, няма да са бързи и яростни, няма нужда да са различни.
Просто безопасни, дуракоустойчиви, удобни, лесни за поддръжка.
Комодити бизнес
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
То и производители на телефони с лопати да ги ринеш ама лъвския пай в 2ма 3ма отива. Да не говорим че 3rd party доставчик натоварва цената и крайния продукт. Като сложим и модела за дисърибуция с дилъри при които остава 30- 50% от крайната цена за призводителя не знам какво ще остане.
В нейния случай - знаеш, тя стана известна с чиповете си за ГоПро. Следвайки добрия пример на ГоПро, най-масовия производител на дронове в света - DJI, също започна да купува процесорите на Амбарела за собствените си дронове. Докато стигнем до последната пресконференция на Амбарела от 31 август тази година, където CEO-то си призна, че DJI вече разполага със собствена разработка и вероятно няма да има нужда от техния чип. За сметка на това пък Амбарела натиска в посока на чипове за ADAS. Говори за автономно управление. Умножава по 6 камери на автомобил и т.н. и т.н.
Аз, понеже нямам специализирани знания в областта, мога да използвам само асоциативната си логика и да предполажа, че пак ще стане, като с чиповете за дронове. Повечето производители на автомобили и доставчиците им рано или късно, ще имат собствени чипове и това късно няма да отнеме повече от 4 години.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
То и производители на телефони с лопати да ги ринеш ама лъвския пай в 2ма 3ма отива. Да не говорим че 3rd party доставчик натоварва цената и крайния продукт. Като сложим и модела за дисърибуция с дилъри при които остава 30- 50% от крайната цена за призводителя не знам какво ще остане.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Tkilata Разгледай мнениеНе е конкурентно предимство, което издържа повече от 3-4 години.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Tkilata Разгледай мнение
Екипи, които разработват чипове специализирани за видеообработка, колкото искаш. Ако се съмняваш в това - можеш да започнеш с Амбарела.
https://finviz.com/quote.ashx?t=amba
Не е конкурентно предимство, което издържа повече от 3-4 години.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
https://www.fool.com/investing/2018/...fest-cars.aspx
Нещо не ги виждам Мерджани, Тойоти и Линкълн в топ 3, що така?
Ф35 е просто суперкомпютър на крила - първият самолет изцяло в net centric концепция, в този смисъл и Тесла. Нещо което другите тепърва имат да догонват. Само един пример - Тесла са си разработили чип специално за видеообработката им, 100 пъти по-бърз за тази конкретна задача която им трябва, от стандартния на nVidia. Другите автопроизводители дори нямат опити за такива разработки още.
Конкуренцията в крайна сметка е добра за потребителите. Сега останалите като виждат накъде вървят нещата ще се втурнат да наваксват което е добре.
Единственото кофти за нас е че сме малък пазар и скоро няма да видим магазин на тесла в БГ. Най-близкия в Австрия- не е оферта.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
https://www.fool.com/investing/2018/...fest-cars.aspx
Нещо не ги виждам Мерджани, Тойоти и Линкълн в топ 3, що така?
Ф35 е просто суперкомпютър на крила - първият самолет изцяло в net centric концепция, в този смисъл и Тесла. Нещо което другите тепърва имат да догонват. Само един пример - Тесла са си разработили чип специално за видеообработката им, 100 пъти по-бърз за тази конкретна задача която им трябва, от стандартния на nVidia. Другите автопроизводители дори нямат опити за такива разработки още.
https://finviz.com/quote.ashx?t=amba
Не е конкурентно предимство, което издържа повече от 3-4 години.
Коментар
Коментар