Първоначално изпратено от v_tin
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнение
енергия се произвежда относително лесно, но съхранението е проблем.. затова петролът (и производните) е цар.
при добри батерии слънцето (солари) ще бъде напълно достатъчно , за да задоволи нуждите на човечеството. До тогава ще се душим заради въглища и петрол...
Голяма част от цената на Тесла на борсата идва от тези перспективи и факта че в момента държат над 50% от световното производство на батерии. Много хора сравняват Тесла с такива като Фолксваген и Тойота и виждат само част от картинката.
Коментар
-
Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнениеБатериите не произвеждат енергия, само я пренасят.
Но се замисли защо ядрената енергетика не е мръднала технологично от 1965 година насам.
при добри батерии слънцето (солари) ще бъде напълно достатъчно , за да задоволи нуждите на човечеството. До тогава ще се душим заради въглища и петрол...
това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции
Коментар
-
Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнениеМотори, електроника, спирачки, управление - всичко е 5 стъпки пред батериите - там е зарито умрялото куче, което все още държи петрола господар на индустрията.
Но се замисли защо ядрената енергетика не е мръднала технологично от 1965 година насам.
Коментар
-
В индустрията на ел.колите има едно 'тясно място' - батерията. Нямам търпение някой смелчага (тук играе геополитиката) да успее да направи читава, компактна, с относително голям капацитет и надежност батерия. Тогава вече човечеството ще се изкачи още едно стъпало по стълбата на еволюцията .. колкото и помпозно да звучи. Мотори, електроника, спирачки, управление - всичко е 5 стъпки пред батериите - там е зарито умрялото куче, което все още държи петрола господар на индустрията.
това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции
- 1 like
Коментар
-
Мързи ме да търся, а тук сигурно някой знае нещо по тези общи въпроси:
Увеличаването на масата на колата от ел-батерията доколко се компенсира с намаляването ѝ от по-лекия ел-мотор и отсъствието на предавателна кутия?
Ел-колите имат ли режим на "икономични спирачки", то ест да връщат кинетичната енергия на спирането обратно в батерията?
С колко се увеличава КПД-то на задвижване с премахването на предавателната кутия, характерна за ДВГ?
Благодаря за вниманието!
Коментар
-
Първоначално изпратено от financialist Разгледай мнениеВсеки започва да иска най-новото и най-екологичното, а и скоро ще сме принудени от налагани данъци за старо и замърсяващо, така че Илън Мъск си е сметнал добре нещата и е нацелил накъде духа вятъра
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнениеКратък поглед към бъдещето на автомобилната индустрия.Last edited by v_tin; 09.11.2018, 18:48.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Really? no one noticed the poor insect flying on 2:30 ??
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Как се стригат овце- като пуснеш нов модел телефон епъл- за жалост колкото и да обяснявам тези неща на домочадието , ще ме принудят да купя и аз един такъв
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Не мисля, че технологията е толкова напред. Казват, че поне 5-10 год. ще трябват докато се доразвие, промени законодателство и т.н.
Между другото една характерна черта на Мъск е че намира наичин да оптимизира значително разходите на съществуващи бизнеси (SPACE X) като редуцира до минимум компонентите и доставките от външни производители и контролира развитиете и инженеринга с ресурсите на самата компания. В колите почти всичко се произвежда in-house. Не знам кое е по-ефективно, но явно за тях работи.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнениеПримерът на Епъл боде очите на много хора.
Коментар
Коментар