Първоначално изпратено от bertram
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
-
Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнениеМързи ме да търся, а тук сигурно някой знае нещо по тези общи въпроси:
1. Увеличаването на масата на колата от ел-батерията доколко се компенсира с намаляването ѝ от по-лекия ел-мотор и отсъствието на предавателна кутия?
2. Ел-колите имат ли режим на "икономични спирачки", то ест да връщат кинетичната енергия на спирането обратно в батерията?
3. С колко се увеличава КПД-то на задвижване с премахването на предавателната кутия, характерна за ДВГ?
Благодаря за вниманието!
Първият ти въпрос е формулиран частично. Назад в темата съм припомнил важни показатели, характерни за конвенционалния автомобил /с ДВГ/. Те са такива, като: специфична мощност, специфичен разход на гориво... Те обясняват причините, поради които - НЕЗАВИСИМО, че се развиват успоредно с ДВГ - ел.двигателите НЕ СА конкурентни - повече от столетие, АКО и някой да е "яхнал" идеята за "перспектива" и за това, че ел.двигателите щели да заменят ДВГ. ТУК във въпроса ти трябва да се включи и МАСАТА на транспортираният товар, ВКЛ. МАСАТА НА ПЪТНИЦИТЕ /общото им тегло в ел.мобила/, както и СЪЩО се подценява /!/ КОНСУМАЦИЯТА НА ел.енергия, освен за задвижването на ел.двигателя /!!!/ - напр. за КЛИМАТИКА! Не се прави подобно МАЩАБНО изследване, защото веднага "перспективният" ел.двигател ще се срине на хоризонта на "перспективата"...
Вторият ти въпрос предизвиква смЕх. Ти желаеш топлината да се превърне в енергия, след което - на работа. Не е невъзможно! Струва ПАРИ!
На третият въпрос ти отговори колегата. Смяташ ли, че вариаторната предавка се поддържа по-леко от предавателната /скоростна/ кутия? Да, тя е по-проста в конструктивно отношение, но... Говоря за безстепенните предавателни кутии с променливо отношение /CVT/. Дали е оправдано използването им? Скъпо излиза с износването и голямото натоварване. Е, това не пречи на японците да опитват, след като Европа вдигна белият байрЯк... )) И все пак - говорим за леки автомобили, но пък и без да засягаме темата за скъпите масла... Пак масла, но НЕ за ДВГ! Пак стана сложно /за ел.двигателите/... Мъск разчита на това, че никой няма да направи точно сравнение на параметрите на ДВГ и ел.двигателя, именно, защото ел.двигателят ГУБИ "от раз", ако не се използват еко-глупостите, които също не правят качествен анализ на ел.мобилите и еко-проблемите на батериите за захранването им!!!
Екстри, екстри... Разбира се, за този, който може да си ги позволи - не е проблем, но тук сравняваме ДВГ с един обявен изкуствено за "перспективен" ел.двигател, който не може да "замени" ДВГ по много и различни причини... Концентрирайте се по-сериозно над отговора на първия въпрос, защото Мъск няма понятие от нещата, за които се говори в него.
п.п. Не оспорвам качествата на Мъск да печели пари, вкл. от програми, които имат смисъл за Човечеството, но и там ще има "усвояване" на едни /може би/ - милиарди, които биха били по-смислено вложени на други места /по личното ми мнение/... Последните ми изводи не са част от дискусията. С тях целя да покажа, че дори някои да имат добри идеи, то не всичко, което предложат може да бъде ефективно. Ефектно - да, спор няма!
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Къде е ставало дума за руски газ? Става дума за американски, неправославен шистов газ. Прогнозите за увеличаване на консумацията на газ чрез множество балансиращи централи за ВЕИ не се сбъдват именно заради новите батерии, това е тезата за която става дума. Няма никакво значение че газовите централи са балансиращи а батерийните реално акумулиращи. Ефекта за системата е сходен.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Нима? А един стандартен ДВГ от 500-600 кг как се компенсира с ел. двигател 35-50 кг? А скоростната кутия - към 200 кг, която въобще липсва при електричките? Ако се загледаш в спецификациите една Модел 3 е почти идентична по тегло с една БМВ 3-ка.
И как не се увеличава КПД като реално двигателя работи като генератор в този режим и връща в батерията? Замислял ли си се защо ел. колите и хибридите са по-иконимични в града отколкото на магистрала, обратното на ДВГ колите?
Никога не съм бил наясно кое бмв кой модел е и това е първото което ми излезе http://bmw.testdrive.bg/modification...318i113Hp.html, тегло 1250кг- една тесла май е над 2 тона мисля около 2150кг
Двигателя на бмв--мнение от форум-- замислял ли си се колко кг тежи този двигател?
194 kg.
M40B18 тежи 81 kg..-- това е двигателя на бмв-то от линка.
Не знам как работи двигателя като генератор, но съм виждал много коли-хибриди които се движат само на батерии- мисля че до около 30км/ч. Но наистина двигателя работи като генератор/ всъщност всяка кола си има такъв генератор, който зарежда освен акумулатора и допълнителната батерия. Като си купувах колата попитах за хибрид- човека каза че максималното за корола е около 2км на батерия
Добре е първо да погледнеш тук там
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
По никакъв начин не могат да бъдат компенсирани лекият мотор и тежката батерия- самата батерия 85кВ/ч тежи около 540кг.
Имат икономични спирачки всички електрички, по третият въпрос мисля че не се увеличава КПД-то просто колата е по лесна за управление- всъщност предавателна кутия си има пак- например на опел автоматиката е осемскоростна, на тойота е вариаторна/ мисля че така се казва/ все едно гледаш скутерче. Всъщност на скутерчетата скоростната кутия е от 3 скорости- поне на моето е такаваLast edited by И.Зверов; 11.11.2018, 14:14.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
чОВЕКЪТ СРАВНЯВА чушки с ябълки, ама карай да върви, да напишем че руският газ е лош и недемократичен
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
По никакъв начин не могат да бъдат компенсирани лекият мотор и тежката батерия- самата батерия 85кВ/ч тежи около 540кг.
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеИмат икономични спирачки всички електрички, по третият въпрос мисля че не се увеличава КПД-то просто колата е по лесна за управление- всъщност предавателна кутия си има пак- например на опел автоматиката е осемскоростна, на тойота е вариаторна/ мисля че така се казва/ все едно гледаш скутерче. Всъщност на скутерчетата скоростната кутия е от 3 скорости- поне на моето е такава
Коментар
-
Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнение
Не разбирам. Първото е акумулираща мощност, като познатите ПАВЕЦ например, използвани за събиране на излишната енергията през нощта и отдаването ѝ през деня, а второто е това, което произвежда същата тази енергия.
Не могат да се сравняват, според мен.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Евтина и надеждна батерия е ключът за много повече от решение за транспорта, също и тотална промяна на енергетиката. Електроенергийните мрежи на много места няма да оцелеят или ще се преобразуват в нещо като магистрала за обмен между множество независими производители и ползватели на енергията. Всякакви опити на русоробски и подобни олигархични кръгове да попречат, просто ще доведат до множество излезли от мрежата ползватели и упадък на самата мрежа. Още сега тече процес в Калифорния и други места с който като балансиращи мощности се налагат големи батерии, предимно на Тесла, вместо газови централи. Оказват се много по-евтино и пъргаво решение - за една газова централа времето на включване е около 30 минути, а за батерия около 30 милисекунди. И това при положение че цените на батериите продължават да падат.
Голяма част от цената на Тесла на борсата идва от тези перспективи и факта че в момента държат над 50% от световното производство на батерии. Много хора сравняват Тесла с такива като Фолксваген и Тойота и виждат само част от картинката.
Коментар
-
Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнениеМързи ме да търся, а тук сигурно някой знае нещо по тези общи въпроси:
Увеличаването на масата на колата от ел-батерията доколко се компенсира с намаляването ѝ от по-лекия ел-мотор и отсъствието на предавателна кутия?
Ел-колите имат ли режим на "икономични спирачки", то ест да връщат кинетичната енергия на спирането обратно в батерията?
С колко се увеличава КПД-то на задвижване с премахването на предавателната кутия, характерна за ДВГ?
Благодаря за вниманието!
Имат икономични спирачки всички електрички, по третият въпрос мисля че не се увеличава КПД-то просто колата е по лесна за управление- всъщност предавателна кутия си има пак- например на опел автоматиката е осемскоростна, на тойота е вариаторна/ мисля че така се казва/ все едно гледаш скутерче. Всъщност на скутерчетата скоростната кутия е от 3 скорости- поне на моето е такава
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнениеОще сега тече процес в Калифорния и други места с който като балансиращи мощности се налагат големи батерии, предимно на Тесла, вместо газови централи. Оказват се много по-евтино и пъргаво решение - за една газова централа времето на включване е около 30 минути, а за батерия около 30 милисекунди.
Не могат да се сравняват, според мен.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Не знаех че светът е уса, мислех че има поне още 130 държави на планетата, ама хайде от мен да мине нещо от сайта https://focus2move.com/europe-best-selling-cars/
Коментар
-
Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнение
енергия се произвежда относително лесно, но съхранението е проблем.. затова петролът (и производните) е цар.
при добри батерии слънцето (солари) ще бъде напълно достатъчно , за да задоволи нуждите на човечеството. До тогава ще се душим заради въглища и петрол...
Голяма част от цената на Тесла на борсата идва от тези перспективи и факта че в момента държат над 50% от световното производство на батерии. Много хора сравняват Тесла с такива като Фолксваген и Тойота и виждат само част от картинката.
Коментар
Коментар