IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

    Всяка станция на тесла е свързана със системата и дава сигнал дали е свободна или не. Това можеш да го видиш на дисплея на колата или в апликацията на телефона - за да знаеш предварително, че няма свободни места.
    Тесла прилага различен план за ползване на Суперчарджърите, за да избегне дълъг престой на колите. Целта е да бъдеш стимулиран да задържаш колата само колкото е необходимо за зареждане, а не да стои с часове!

    В Холандия, в Маастрихт, нали казах това вече - през юни тази година две коли зареждаха, кабелите бяха опънати и шофьорите не се виждаха изобщо наоколо. Тишина и покой...

    Дали и в България би било така? Оффф, забравих, че тук оптимистите са доста по-малко /повечето са дислоцирани в тоя форум и хвърлят по някой линк, за да вдигнат темата... /...

    Добре е, че е така! Новото - старо, което не може да пробие столетие! Роди се един Мъск, за да поприбере милионите на лековерните..., а да - и да ни научи на термодинамика и на електротехника... ))..., но най-вече - на екология, а и да вярваме в "новото"- СТАРО! ))

    Коментар


    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

      Всяка станция на тесла е свързана със системата и дава сигнал дали е свободна или не. Това можеш да го видиш на дисплея на колата или в апликацията на телефона - за да знаеш предварително, че няма свободни места.
      Тесла прилага различен план за ползване на Суперчарджърите, за да избегне дълъг престой на колите. Целта е да бъдеш стимулиран да задържаш колата само колкото е необходимо за зареждане, а не да стои с часове!
      Добре де пусни една снимка, аз търсих, но не намерих. Ако ти знаеш какво да напишеш давай смело, не се шегувам

      Коментар


      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

        Я дай някаква снимка на един такъв дисплей. И как се застояваш повече че не разбрах
        Всяка станция на тесла е свързана със системата и дава сигнал дали е свободна или не. Това можеш да го видиш на дисплея на колата или в апликацията на телефона - за да знаеш предварително, че няма свободни места.
        Тесла прилага различен план за ползване на Суперчарджърите, за да избегне дълъг престой на колите. Целта е да бъдеш стимулиран да задържаш колата само колкото е необходимо за зареждане, а не да стои с часове!

        Коментар


        • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

          Софтуера е черна магия, щом не може да се пипне, не става. А и не е православно.
          Хората по правило са скептични към различното, така че е разбираемо недоверието.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

            20-30 са обикновено :-)
            А за да се избегнат "опашките" чарджат повече за овъртайм. Демек ако се позастоиш повече ти е по-скъпо. Отделно от това на дисплея се вижда на всяка станция колко свободни места има така че да си планираш спирането най-ефективно. Споко
            Я дай някаква снимка на един такъв дисплей. И как се застояваш повече че не разбрах

            Коментар


            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

              20-30 са обикновено :-)
              А за да се избегнат "опашките" чарджат повече за овъртайм. Демек ако се позастоиш повече ти е по-скъпо. Отделно от това на дисплея се вижда на всяка станция колко свободни места има така че да си планираш спирането най-ефективно. Споко
              Софтуера е черна магия, щом не може да се пипне, не става. А и не е православно.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                Da кажем че има 3 -4 колонки и още 10 човека са планирали такъв обяд
                20-30 са обикновено :-)
                А за да се избегнат "опашките" чарджат повече за овъртайм. Демек ако се позастоиш повече ти е по-скъпо. Отделно от това на дисплея се вижда на всяка станция колко свободни места има така че да си планираш спирането най-ефективно. Споко

                Коментар


                • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                  Da кажем че има 3 -4 колонки и още 10 човека са планирали такъв обяд

                  Последните ще планират вечеря...., в краен случай - при 2 колонки - закуска...

                  Ама, закъде изобщо бързаме? Нали сме заложили на "перспективното"...

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                    120 kwh е на tesla supercharger - 20 до 25 мин до 80%. От 80 до 100% още толкова. Не знам защо се ловите за това време при положение че на дълги тазстояния се ходи рядко. Планираш спиране с обяд и си готов.
                    Da кажем че има 3 -4 колонки и още 10 човека са планирали такъв обяд

                    Коментар


                    • Казвам го съвсем отговорно, ако искате го приемете /разберете/:

                      Използването на ГАЗОВИ ТУРБИНИ като самолетен топлинен двигател, още дълги години напред във времето НЯМА да може да бъде заменено от никаква батерийна мощност!

                      Защо е така вече МНОГО пъти съм обяснявал тук: защото въглеводородите, които се използват И в газовите турбини /както и в ДВГ!/ - са уникални видове горива с ОГРОМНА специфична топлина на изгарянето /топлотворна способност/.

                      Трудно ще го разберем, докато не изгубим МНОГО пари...

                      Същото важи и за газовите турбини, които се използват на кораби. Освен основното си предимство, те също са и достатъчно компактни. Давам пример: газовата турбина заема около 2-3 пъти по-малък обем на кораба от дизеловия ДВГ, а сравнена с парната турбина - газовата заема още по-малък обем.

                      За да не станват обърквации, ще ви кажа още нещо: газовите турбини на корабите се използват за приблизителна мощност от порядъка на 150 ХИЛЯДИ /150 000/ конски сили /и повече/.

                      Въпрос: коя /аджеба батерийна мощност би осигурила подобна мощност???

                      Хора, не фантазирайте, моля!

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                        120 kwh е на tesla supercharger - 20 до 25 мин до 80%. От 80 до 100% още толкова. Не знам защо се ловите за това време при положение че на дълги тазстояния се ходи рядко. Планираш спиране с обяд и си готов.
                        Това е така, но се разчита на голям брой ел. станции и суперчарджъри по пътищата, те може и да са доста по евтини, но бензиностанциите вече си ги има, а ел. трябва тепърва да наваксва, трябва доста капитал и време. Затова и голяма част от разходите на Тесла заради които беше на загуба доста време отиваха за суперчарджъри. Само че вече са бая напред - имат 50 000 по цял свят, а САЩ е на практика покрит целия, на всеки 100 км макс. има суперчарджър по всички основни пътища. Това си е сериозна преднина спрямо всички останали.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                          Как да ти обясня на популярен език че едното съхранява, а другото произвежда енергия. Отказвам се- ти си победител в спора- хип-хип ура
                          Какво има да "обясняваш", гений? Няма спор, казах ти - да, едните са балансиращи, другите акумулиращи. Независимо от това, очевидно могат да използват акумулиращи мощности за баланс, вместо генериращи, защото това и се казва - много хора залагаха на повишение на консумацията на газ и газови турбини заедно с ръста на ВЕИ, но сметките се оказаха грешни и GE например има сериозни проблеми в момента с липсващо търсене на газови турбини, въпреки прогнозите, именно защото с батерийни мощности се оказва по-евтино.
                          Нещо неясно ли има пак, или да ти го нарисувам?

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнение
                            Айии, Безимен, хвърли ме в тъча, трудно ми е да смеля твоята информация без предварително знание и подготовка.
                            Въпросите ми са лаишки и се надявах, ако е възможно, да чуя отговор като за лаик. Ако това, обаче, това е невъзможно, е... нема как

                            Какво съм написал - по-разбираемо:

                            Ел.мобилът пътува с един човек в градски условия - изразходва ел.енергия от батерията си.

                            Ако пътува с четирима /в града/ - колко би изразходвал? Доста повече, а батерията пада по-бързо...

                            Казал съм, че няма база за сравнение с ДВГ по тоя показател - брой пътуващи и общ товар. По тоя показател ПРИ ДВГ изобщо не се замисляме!!!

                            Казах също, че ако се ползва климатик/климатроник - нещата отиват още по-зле: тия, четиримата, които пътуват - ще могат да отидат със заредената си батерия - на малко повече от половината от разстоянието, при което батерията ще "падне", сравнено при пътуване БЕЗ използване на климатик. Защо да ползваме климатик през лятото и отопление /!/ през зимата? Важно е да караме "еко" и "перспективен ел.мобил"

                            Има ли решение на тия въпроси? Има? По-висока цена на батерията /при съответен капацитет/. Колко висока цена? Около цената на нов автомобил - да кажем кросоувър с ДВГ. И това не означава, че батерията ще запазва капацитета си и, че ще осигурява същият ток, както в началото. За 4-5 години ще си купим нова. 30-40 000 евра и сме ОК.

                            Да де, но те щели да поевтинеят /по 2 за лев!/ Зарибяване, за да влезем в схемата за "перспективното"...

                            Е, какво предпочитаме? Да се движим само в градски условия, с ограничена мощност /и скорост/, сами в ел.мобила си, без климатик, да търсим зарядни станции, където да чакаме... Било перспективно и екологично. "Перспективата" и "екологията" са понятия, които пълнят гушата на Мъск... Лошо няма, но все пак - кой ще опита да тръгне на дълъг път с електромобил? Ще лафим още много за бъдещето, когато една батерия от телефон.... и така нататък... ))

                            Ура - екологично било! /до доказване на противното/


                            Значи - никой не е господар на чуждите пари. Всеки има възможност да "инвестира" в каквото пожелае..., вкл. и в ИДЕИТЕ на Мъск!

                            Успехи!

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                              я дай пак че не разбрах- една батерия на теслата най малката е 60 кв/ч- 20% са около 12кв/ч бързите зарядни са 32кв/ч- пита се в задачата за колко време ще заредиш от 12 до около 50кв/ч, да не говорим за по големите батерии
                              120 kwh е на tesla supercharger - 20 до 25 мин до 80%. От 80 до 100% още толкова. Не знам защо се ловите за това време при положение че на дълги тазстояния се ходи рядко. Планираш спиране с обяд и си готов.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

                                По-скоро проблема е времето на зареждане на батериите. Един резервоар се пълни за 3-4 минути. Докато за зареждане от 20% до 80% на батерията на Тесла ти трябват 40 мин, примерно от тяхна зарядна станция. Ако тръгнеш на дълъг път в отпускарския сезон и на ел-колонката пред теб има 3 коли както обикновено се случва на бензиностанциите в сезон пик. Какво правиш? Висиш половин ден на ел-колонката за зареждане.
                                я дай пак че не разбрах- една батерия на теслата най малката е 60 кв/ч- 20% са около 12кв/ч бързите зарядни са 32кв/ч- пита се в задачата за колко време ще заредиш от 12 до около 50кв/ч, да не говорим за по големите батерии

                                Коментар

                                Working...
                                X