IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    hazard, количеството продавани електромобили зависи от това дали производителя може да им осигури батерии. Вариантите са два, продажба на електромобили с малки като капацитет батерии или произвоство на много гигавати капацитет батерии и то от самия производител за по голяма сигурност че логистиката няма да се обърка.
    Холандската електрическа мрежа не може да се справи с наплива от точки за зареждане на електрически автомобили след 2025г.
    https://nltimes.nl/2022/06/21/dutch-...harging-points
    Карай, важното е зелената сделка да се монетизира спрямо правилните хора, във Гласгоу Г-7 прие огромен бюджет за лапане.

    Във САЩ основният бензин все още е А-87, а премиума е А-93.
    Затова е евтин и няма сила, а и що, всяка бензиностанция предлага хиляди лакомства на търкаляците се американци със големите адски машини.
    По темата, пак правилните хора във Европа произвеждащи етанол (биогориво) и са сключили контракти да им се изкупва продукцията пак с цел оЗелевеняване, прибавяйки насилствено10% към бензина и нафтата.
    Резултата сега е намалена мощност ПЛЮС завишени цени.
    Плановете са (по)другата година това да е 20%, плюс EURO 7 за новите коли.
    Ти сам ще се откажеш да караш кола със ДВГ.

    Коментар


    • hazard, количеството продавани електромобили зависи от това дали производителя може да им осигури батерии. Вариантите са два, продажба на електромобили с малки като капацитет батерии или произвоство на много гигавати капацитет батерии и то от самия производител за по голяма сигурност че логистиката няма да се обърка.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Къде е Боби Б. да прочете тази статия от Инвестора за Тесла ???
        https://www.investor.bg/analizi/447/...godini-355280/

        Наситеността на пазара и засилващата се конкуренция подсказват, че в даден момент (макс до 2030г.) Tesla ще се превърнe простo в една от многото компании за електрически коли и то скъпи.Порше също е премиум марка, ама продава 300к коли на година, не десетки милиони, колкото са мокрите сънища на Тесла, защо така бе, май щото цената е възпираща.
        Отделно, инфраструктурата за зелената сделка не корелира със реалноста.
        Навремето само средната класа във развитите държави са можели да си позволят коне.
        После - велосипед, после - автомобил.
        Що ми се струваз че след 2030 пак ще е същото по хиляда причини,

        Коментар


        • От това нещо колко енергия ще се произведе, особенно ако пътя е равен ? Енергията при движение на един автомобил се губи за преодоляване на въздушното съпротивление първо, второ за преодоляване на триенето на части от трансмисията и на колелата с пътя, в лагерите им но това е пренебрежимо малко. От физиката знаем че едно тяло което се движи притежава кинетична енергия, само тяло се явява акумулатор на енергия и когато тя се изчерпи и преобразува в тези други видове енергия примерно от триенето с въздуха имаме превръщането и в топлина, макар че въздуха не се загрява осезаемо въобще, но неговите молекули като ги раздвижва автомобила по принцип се загряват и енергията се загубва. Затова е ясно че искаме ли да изразходваме по малко енергия трябва да се намали въздушното съпротивление както го наричаме, а то е равно на произведението на коефициента на въздушно съпротиление по челната площ. При електромобила трансмисията е да кажем редукторна предавка и електродвигател, нямаме интерес да рекуперираме постоянно много енергия, имаме два варианта - първия когато при движение ротора на електромотора задвижва електромобила, т.е. придава му енергия, втория когато електромобила задвижва ротора на постояно зацепения електродвигател и тогава той минава в режим на генератор и се случва рекуперацията на енергия - връща обратно енергия в батерията. Но електродвигателя има своя кпд и в режим на генератор също, имаме и пребразувания на тока от променлив в прав за да се зареди в батерията и обратно после за да се използва отново трябва да се преобразува в променлив от инвертора на електродвигателя. Тук е момента от който можем да спечелим енергия, намалявайки рекуперацията и движение по интерция както го наричаме на по прост език. Това може да стане с постоянно управление на рекуперацията от водача, т.е. трябва просто да променим начина на управление и да е различен от този на автомобил. Режимите са три - ускорение, движение по инерция, режим на намалямане на скоростта.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Вероятно ако се монтира на местото на тампоните ще друса като каруца затова https://www.cummins.com/news/release...-hydrogen-fuel
            https://studfile.net/preview/8983925/

            Коментар


            • Първоначално изпратено от cyclop Разгледай мнение
              "Ако електромобилите не поевтинеят, пазарът ще се срине"

              ...Ето какво ви липсва във сметката - като го разберете, ще излезе точно - никой не планира, възнамерява, предвижда да заменим сегашните автомобили с електромобилчета. Планът е ако сега Гошо, Мишо, Сашо, Лили, Мими и Фифи имат автомобили с бензинови двигатели, да ги принудим, изнасилим, изнудим да се откажат от тях, и после да нямат никакви. Концепцията е след 10 години никой да няма кола, а не всички да имат електромобили. Понеже опитвате да го транспонирате по логичен начин, сметката не излиза.
              Ние мислим за ползата на хората, в т.ч.И потребители, И производители, И поддръжка, И търговци. Съответно, намерихме оптимално решение но, никой не е съвършен и, виждаш, търсим логичната и смислена алтернатива на порочния подход.
              ...такива, я ни бъде, я-не. Факт.

              Коментар


              • Не я подценявам, но виж докъде са стигнали тези автомобилни компании с електромобилите. Първо казват електромобилите им били много лесни, надскачат се, електромобилите им са много по лоши от автомобилите с двг, не могат да ги правят още. Те гледат Тесла, но те правят само електромобили и са първи. По добре да бяха се ориентирали едни и същи платформи да ги правят във вариант и с двг и с електродвигател. И да може да го купи някой с двг и да режи да го превърне в електро, да го закара в сервиза им и след 2 часа да е станал на електромобил. Нещо преходно трябва да има. На тях им трябват точно такива модулни батерии.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  cyclop, все нещо ще имат, ако нямат автомобили ще почнат да ползват велосипеди. Китайците нямаха никакви автомобили, но имаха велосипеди много. Ако им забраниш да се движат по пътищата, ще се научат да летят над тях има такива неща вече за спорт. Нищо не могат да направят, ще се пенят..пенят и ще се скрият.
                  Не мисля че оценяваш обективно тревожната перспектива.

                  Коментар


                  • cyclop, все нещо ще имат, ако нямат автомобили ще почнат да ползват велосипеди. Китайците нямаха никакви автомобили, но имаха велосипеди много. Ако им забраниш да се движат по пътищата, ще се научат да летят над тях има такива неща вече за спорт. Нищо не могат да направят, ще се пенят..пенят и ще се скрият.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                      Ето, как микромодулните батерии, могат да спасят пазара.
                      "Ако електромобилите не поевтинеят, пазарът ще се срине"

                      ...Ето какво ви липсва във сметката - като го разберете, ще излезе точно - никой не планира, възнамерява, предвижда да заменим сегашните автомобили с електромобилчета. Планът е ако сега Гошо, Мишо, Сашо, Лили, Мими и Фифи имат автомобили с бензинови двигатели, да ги принудим, изнасилим, изнудим да се откажат от тях, и после да нямат никакви. Концепцията е след 10 години никой да няма кола, а не всички да имат електромобили. Понеже опитвате да го транспонирате по логичен начин, сметката не излиза.

                      Коментар


                      • Pyramid, определено по евтини батерии ще са в плюс, ако и теглото им падне това ще спести суровини които не успяват да си добавят лесно. Но няма как да е успешно преминаване към електромобили ако се използват тези суровини които сега влагат, те трябва да изкопаят всичко за да го направят на електромобили, а енергия за това от къде ще се се вземе без да се произведе ударно количество въглероден диоксид . Да вземат малко да се успоят, ДВГ автомобилите станаха много като бройка, но в момента могат да се правят с много нисък разход и ниски емисии, има натрупани познания за това. Автомобил който изразходва 3 литра бензин за 100км, е нестравним като емисии с такъв от зората на автомобилостроенето който изразходва 20 литра и в града 30 литра не му стигат. Те знам какво толкова са се пришпорили да произведат за нула време електромобили, това никакъв проблем няма да реши.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Ето, как микромодулните батерии, могат да спасят пазара.
                          Ако електромобилите не поевтинеят в близките години, „пазарът ще се срине“. Такова предупреждение отправи главният производствен директор...

                          Коментар


                          • Piezoelectric generators are usually specified in terms of their short-circuit charge and open-circuit voltage.
                            https://piezo.com/pages/piezoelectric-generators

                            Коментар


                            • https://www.energytech.com/energy-st...tteries-better Два пъти по голяма енергийна плътност от литиевойонните батерии, от най добрите а те са 250 вата за килограм тегло, означава 500 вата.
                              Енергийната плътност може да достигне поне 4-5 киловатчаса съхранена енергия за килограм тегло, в момента може да изглежда несъстоятелно но може.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Защото проблем с въглеродния диоксид наистина има, изхвърля се в атмосферата и се трупа в нея и тя си се променя. Проблема е че се изхвърля прекалено много, а въглеводородите се изчерпват също защото се харчат с ударни темпове, но ето пак искат цените им да се държат ниски. Това нещо по никакъв начин не могат да го променят.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X