IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

    Да разбираме ли че си карал нова Мазда 6 и Тесла модел 3 и имаш нещо да кажеш? Или просто си седиш в панелката и къдриш чаршафи от безсмислени приказки?

    Достатъчно ми е, че ти караш Тесла в момента, разбрал си набутвацията си и именно затова опитваш да прецакаш и другите около теб...

    Бих казал за теб, че си истински българин! /Я не сакам мене да ми е добре, а сакам - на Вуте да му е зле!/ ))

    Коментар


    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

      In general си прав, само че засега новия лийф ще се продавае на цената на един мерц C. Доста вода трябва да изтече, докато станат мейн стрийм
      Това казвам - след 5-6 години би трябвало да се изравнят по цена с ДВГ според прогнозите на Мъск. Т.е. Лийф модел 2024та на цена колкото Нисан Пулсар да речем. Гледам го че почва от 31К лв, значи средно 40К лв. що годе оборудван модел. Масов модел.
      При премиум моделите още сега Тесла е на сравнима цена в своя клас с такива като БМВ, Мерцедес и Ауди, затова и ги бие като маче у дирек в САЩ.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
        Идва ми на акъла една мъдрост на Марк Твен, но ще се въздържа, че ще нарушим добрия тон.


        Хайде със здраве


        Достатъчно е да отговориш по същество на моят пост...

        Иначе и аз, много мъдрости мога да цитирам, за да покажа некомпетентност в някоя тема...

        Коментар


        • Идва ми на акъла една мъдрост на Марк Твен, но ще се въздържа, че ще нарушим добрия тон.


          Хайде със здраве


          Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


          Приятелю /наш/!

          Колебая се, как да ти отговоря... Нека опитам по няколко направления /дано ме разбереш, но ако пък не го направиш - това ще си е за твоя сметка/...

          1. Както наскоро ми направи забележка - отново връщам топката към теб: ОТНОВО НЕ СИ по темата... На мен не ми пука, де - пиши си каквото пожелаеш... )) Защо не си по темата, ли? Причината да не си по темата е тая, че ти се опитваш да ни внушаваш неща, които ТУК ВСИЧКИ ЗНАЕМ /обърни внимание - знаем, вероятно - дори и преди теб!/ Ти правиш реклама на Мъск и това, че заемаЛ първо място сред останалите производители на ел.мобили.

          ДУБРУТРУ! /би ти казал всеки във тоя форум/ ДУБРУТРУ - казвам ти и аз!

          Много се радвам, че и ти си зацепил най-после в материята! Поздравявам те за твоето ГОЛЯМО постижение! Отдааааавна Мъск е първи между производителите на ел.мобили!


          2. Длъжен съм да те уведомя да не защитаваш по инерция следващата ИДЕЯ на безпаметните и некомпетентни журналисти, че ел.мобилат на Мъск ще може да замени АВТОМОБИЛИТЕ С ТОПЛИННИ ДВИГАТЕЛИ, от които - личи - понятие си нямаш, но това не е обида, а само напомняне, че ти предстои дъъъълъг път, ако желаеш да ме опровергаеш.


          Дано разбереш какво казвам, въпреки че се съмнявам до тук.


          3. Сега очаквам да ми кажеш, че вече да си осъзнал грешката си от вчера, а именно - да твърдиш, че: "Основният проблем засега е как се произвежда тока", а не - този, как се съхранява ел.енергията /тока/ - който ти се правиш, че не виждаш, за да се фокусираш върху тъпотии в началото на поста си.

          Е, какво - осъзна ли смисълът на различията в онова, което ти и аз пишем за ОСНОВНИЯТ ПРОБЛЕМ?

          Не си, ли? Мога да те поздравя с решиението ти да си купиш ел.мобил! За кога планираш това, за да следя пазара и твърдението ти "НА ПЪТ Е ДА СЕ ОБЪРНЕ"?

          Подскажи ми, за да зная, че имаш усет... ))


          п.п. Съвсем незначителна препоръка: ако дамата до теб кара вече Мазда 6, моля, не рискувай да ѝ подариш - като втори автомобил в семейството - някой си Мъск! Това можеш да направиш само ако решиш да разкараш жена си...

          Коментар


          • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

            200-250 км е сега, след 5 години масовите модели най-вероятно ще са 500-600 км. В много страни от 2030та още ще забраняват ДВГ, а това значи че няколко години преди това ще се продават преобладаващо ел. модели в тия страни. А и веднъж като станат сравними по цена около 2022-23та ДВГ ще почнат доста бързо да западат, малко хора ще искат да си купят умираща технология.

            Всъщност новия Лийф, който почва да се продава от януари 2019 е вече с 400 км обхват.
            In general си прав, само че засега новия лийф ще се продавае на цената на един мерц C. Доста вода трябва да изтече, докато станат мейн стрийм

            Коментар


            • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

              п.п. Съвсем незначителна препоръка: ако дамата до теб кара вече Мазда 6, моля, не рискувай да ѝ подариш - като втори автомобил в семейството - някой си Мъск! Това можеш да направиш само ако решиш да разкараш жена си...
              Да разбираме ли че си карал нова Мазда 6 и Тесла модел 3 и имаш нещо да кажеш? Или просто си седиш в панелката и къдриш чаршафи от безсмислени приказки?

              Коментар


              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                Ако от аргументите си останал само с този „От колко години е "на път" да преобърне? 8 - 10 - 50 - 100“ – значи се вижда края на ДВГ (при автомобилите). Първият масов автомобил навлиза на пазара 2012 година (тесла S) . 6 години по-късно компанията държи #1 място във всеки сегмент, в който продава на пазарите, на които е представена. Това което виждаме в САЩ след 1 до 2 години ще бъде факт и в Европа. Говорим за start up, в почти невъзможна за навлизане индустрия!

                [................................... производител днес и #1 luxury brand производител в близкото бъдеще].

                Market is never wrong – пазарната капитализация на Тесла и тази на конкуренцията в бранша!
                [ATTACH=CONFIG]n3405118[/ATTACH]




                Приятелю /наш/!

                Колебая се, как да ти отговоря... Нека опитам по няколко направления /дано ме разбереш, но ако пък не го направиш - това ще си е за твоя сметка/...

                1. Както наскоро ми направи забележка - отново връщам топката към теб: ОТНОВО НЕ СИ по темата... На мен не ми пука, де - пиши си каквото пожелаеш... )) Защо не си по темата, ли? Причината да не си по темата е тая, че ти се опитваш да ни внушаваш неща, които ТУК ВСИЧКИ ЗНАЕМ /обърни внимание - знаем, вероятно - дори и преди теб!/ Ти правиш реклама на Мъск и това, че заемаЛ първо място сред останалите производители на ел.мобили.

                ДУБРУТРУ! /би ти казал всеки във тоя форум/ ДУБРУТРУ - казвам ти и аз!

                Много се радвам, че и ти си зацепил най-после в материята! Поздравявам те за твоето ГОЛЯМО постижение! Отдааааавна Мъск е първи между производителите на ел.мобили!


                2. Длъжен съм да те уведомя да не защитаваш по инерция следващата ИДЕЯ на безпаметните и некомпетентни журналисти, че ел.мобилат на Мъск ще може да замени АВТОМОБИЛИТЕ С ТОПЛИННИ ДВИГАТЕЛИ, от които - личи - понятие си нямаш, но това не е обида, а само напомняне, че ти предстои дъъъълъг път, ако желаеш да ме опровергаеш.


                Дано разбереш какво казвам, въпреки че се съмнявам до тук.


                3. Сега очаквам да ми кажеш, че вече да си осъзнал грешката си от вчера, а именно - да твърдиш, че: "Основният проблем засега е как се произвежда тока", а не - този, как се съхранява ел.енергията /тока/ - който ти се правиш, че не виждаш, за да се фокусираш върху тъпотии в началото на поста си.

                Е, какво - осъзна ли смисълът на различията в онова, което ти и аз пишем за ОСНОВНИЯТ ПРОБЛЕМ?

                Не си, ли? Мога да те поздравя с решиението ти да си купиш ел.мобил! За кога планираш това, за да следя пазара и твърдението ти "НА ПЪТ Е ДА СЕ ОБЪРНЕ"?

                Подскажи ми, за да зная, че имаш усет... ))


                п.п. Съвсем незначителна препоръка: ако дамата до теб кара вече Мазда 6, моля, не рискувай да ѝ подариш - като втори автомобил в семейството - някой си Мъск! Това можеш да направиш само ако решиш да разкараш жена си...
                Last edited by безимeн; 14.11.2018, 17:03.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                  Решили французите да експериментират с нещо евтинко и резултата е някакво подобие на бръмбар, в който нормален човек няма да седне
                  Масовото навлизане ще стане, когато започнат да се произвеждат сравними EV спрямо ДВГ – цена, дизайн, практичност, поддръжка и пр. Към днешна дата такива прави само тесла, но във високия сегмент при това с ограничен производствен ресурс. Традиционните производители няма как да предлагат конкурентни към момента EV по много причини – канибализация на ДВГ, скъпи батерии и ограничено производсвто, нежелание от дилърите да ги предлагат, липса на опит, нужда от сериозни инвестиции, липса на инфраструктура за зареждане при дълги пътувания. Ще чакаме 3-5 години, докато се пренастроят и наваксат изоставането. За съжаление тесла няма да влиза в Low cost сегмента – там избора ще е рено, нисан, киа, хюндай, … с рейндж около 200 – 250 км.



                  200-250 км е сега, след 5 години масовите модели най-вероятно ще са 500-600 км. В много страни от 2030та още ще забраняват ДВГ, а това значи че няколко години преди това ще се продават преобладаващо ел. модели в тия страни. А и веднъж като станат сравними по цена около 2022-23та ДВГ ще почнат доста бързо да западат, малко хора ще искат да си купят умираща технология.

                  Всъщност новия Лийф, който почва да се продава от януари 2019 е вече с 400 км обхват.
                  Last edited by BobyB; 14.11.2018, 15:46.

                  Коментар


                  • Решили французите да експериментират с нещо евтинко и резултата е някакво подобие на бръмбар, в който нормален човек няма да седне
                    Масовото навлизане ще стане, когато започнат да се произвеждат сравними EV спрямо ДВГ – цена, дизайн, практичност, поддръжка и пр. Към днешна дата такива прави само тесла, но във високия сегмент при това с ограничен производствен ресурс. Традиционните производители няма как да предлагат конкурентни към момента EV по много причини – канибализация на ДВГ, скъпи батерии и ограничено производсвто, нежелание от дилърите да ги предлагат, липса на опит, нужда от сериозни инвестиции, липса на инфраструктура за зареждане при дълги пътувания. Ще чакаме 3-5 години, докато се пренастроят и наваксат изоставането. За съжаление тесла няма да влиза в Low cost сегмента – там избора ще е рено, нисан, киа, хюндай, … с рейндж около 200 – 250 км.



                    Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                    Днес мярнах едно туизи, че се сетих да погледна сайта на рено- оказа се доста добре направен с тази идея че като погледнеш и ще се откажеш да си купиш ел кола. Признавам си преди това погледнях няколко коментара за туизи и едно нещо ми направи впечатление- рекуперацията на туизи е 6%- каквото и да значи това. Та в този коментар бях обяснявали каква е рекуперацията на рено канго- можело да спре колата в надолнище толкова много била. И ето ме на рено канго има си таблица колко км ще минеш при 110км в час и Т 0 градуса 110км- бе не че е малко напълно е достатъчно ако работиш на 20 км да ходиш и да се прибираш, ама пусти сравнения с другите коли не допринасят за покупката на ел количка. еДИНСТВЕНОТО добро нещо е финансовият ресурс който даваш- почти никакъв. Един с туизи обясняваше че плащал около 9лв на месец за ток да си го зарежда в къщи. Хубави са количките за града- разбрах че в софия имало вече такива да се наемат и имало зарядни в лидл метро и на други места. За извън града- бееееееееее доста ще се замисля дали да си купя

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                      Ако от аргументите си останал само с този „От колко години е "на път" да преобърне? 8 - 10 - 50 - 100“ – значи се вижда края на ДВГ (при автомобилите).
                      Днес мярнах едно туизи, че се сетих да погледна сайта на рено- оказа се доста добре направен с тази идея че като погледнеш и ще се откажеш да си купиш ел кола. Признавам си преди това погледнях няколко коментара за туизи и едно нещо ми направи впечатление- рекуперацията на туизи е 6%- каквото и да значи това. Та в този коментар бях обяснявали каква е рекуперацията на рено канго- можело да спре колата в надолнище толкова много била. И ето ме на рено канго има си таблица колко км ще минеш при 110км в час и Т 0 градуса 110км- бе не че е малко напълно е достатъчно ако работиш на 20 км да ходиш и да се прибираш, ама пусти сравнения с другите коли не допринасят за покупката на ел количка. еДИНСТВЕНОТО добро нещо е финансовият ресурс който даваш- почти никакъв. Един с туизи обясняваше че плащал около 9лв на месец за ток да си го зарежда в къщи. Хубави са количките за града- разбрах че в софия имало вече такива да се наемат и имало зарядни в лидл метро и на други места. За извън града- бееееееееее доста ще се замисля дали да си купя

                      Коментар


                      • Ако от аргументите си останал само с този „От колко години е "на път" да преобърне? 8 - 10 - 50 - 100“ – значи се вижда края на ДВГ (при автомобилите). Първият масов автомобил навлиза на пазара 2012 година (тесла S) . 6 години по-късно компанията държи #1 място във всеки сегмент, в който продава на пазарите, на които е представена. Това което виждаме в САЩ след 1 до 2 години ще бъде факт и в Европа. Говорим за start up, в почти невъзможна за навлизане индустрия!

                        Ето и една от причините тесла да са #1 EV производител днес и #1 luxury brand производител в близкото бъдеще.

                        Market is never wrong – пазарната капитализация на Тесла и тази на конкуренцията в бранша!
                        Click image for larger version

Name:	tsla.jpg
Views:	1
Size:	39.5 КБ
ID:	3405118



                        Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение



                        От колко години е "на път" да преобърне? 8 - 10 - 50 - 100? Би ли се ангажирал с мнение, защото такава мярна единица "на път е" - не е фиксирана в стандартите на нито една страна...

                        В голяма грешка си, ако мислиш, че "Основният проблем засега е как се произвежда тока". Това може да е тезата САМО на нагушил се в зелено еколог, не и на човек, който полемизира по темата ТУК.

                        Можеш да си го запишеш: Основният проблем - преди 100 години, сега, но и в бъдеще - си остава и ще бъде КАК ДА СЕ СЪХРАНЯВА ЕЛ.ЕНЕРГИЯТА /ТОКА/. Акумулаторите в тоя им вид ПО МНОГО ПРИЧИНИ /казвали сме ги: маса, обем, капацитет.../ - не могат да направят конкурентен ел.двигателя.

                        За да съм по темата: досегашните акумулатори ще сринат производството на ел.двигателите за ел.мобилите. Така ще повлияят и на пазара, който ще продължи да стимулира производството на топлинни двигатели с течни горива, защото ел.двигателите НЯМАТ потенциала да изместят НАПЪЛНО топлинния двигател. /не говоря за малки серии, в градски условия, както съм сигурен, че ще продължи брожението в посока "ЕКО", докато не се направят още доста разкрития, свързани с добива, производството и експлоатацията на токсичните метали в активната маса на акумулаторите.

                        За привършването на течните горива няма да говоря. Това няма да стане при следващите 3-4 поколения.

                        Коментар


                        • безимeн - двг са стара технология в която е инвестирано изключително много, също и в добива на петрол и неговата преработка, може да се твърди че там няма да се случат кой знае какви промени но ще се случат точно защото много хора мислят по този начин. А Мъск дали е мошенник според някои той е най големия ! По принцип арабите не го харесват, китайците обаче искат да го купят и върви че разбери истината. Между другото арабите здраво инвестират при врага май а той не ги иска нещо.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                            За протокола - не правя забележка на нито на теб нито на никой друг. Просто изразявам мнение. Ако всеки участник го прави добронамерено и позитивно без да прави квалификации кой какъв бил форумът ще е много по-приятно място



                            За екологията:

                            EV не са 100% еко разбира се по ред причини, но при сравнение с ДВГ са далеч по-добра алтернатива. Основният проблем засега е как се произвежда тока, с който се зарежда автомобила! Към днешна дата голяма част е от въглища, които замърсяват много, но тенденцията е делът им да намалява за сметка на възобновяеми източници. В зависимост от държава и регион периодът за компенсиране на емисиите е различен. Въпросът обаче е НЕ каква е структурата на енерго производството днес, а каква ще бъде след години.



                            Относно темата:

                            Ако коментарът за „прочутия ел. мобил“ се отнася за тесла отговорът е ясен – на път е да преобърне не една и две индустрии. Което е за адмирация!


                            От колко години е "на път" да преобърне? 8 - 10 - 50 - 100? Би ли се ангажирал с мнение, защото такава мярна единица "на път е" - не е фиксирана в стандартите на нито една страна...

                            В голяма грешка си, ако мислиш, че "Основният проблем засега е как се произвежда тока". Това може да е тезата САМО на нагушил се в зелено еколог, не и на човек, който полемизира по темата ТУК.

                            Можеш да си го запишеш: Основният проблем - преди 100 години, сега, но и в бъдеще - си остава и ще бъде КАК ДА СЕ СЪХРАНЯВА ЕЛ.ЕНЕРГИЯТА /ТОКА/. Акумулаторите в тоя им вид ПО МНОГО ПРИЧИНИ /казвали сме ги: маса, обем, капацитет.../ - не могат да направят конкурентен ел.двигателя.

                            За да съм по темата: досегашните акумулатори ще сринат производството на ел.двигателите за ел.мобилите. Така ще повлияят и на пазара, който ще продължи да стимулира производството на топлинни двигатели с течни горива, защото ел.двигателите НЯМАТ потенциала да изместят НАПЪЛНО топлинния двигател. /не говоря за малки серии, в градски условия, както съм сигурен, че ще продължи брожението в посока "ЕКО", докато не се направят още доста разкрития, свързани с добива, производството и експлоатацията на токсичните метали в активната маса на акумулаторите.

                            За привършването на течните горива няма да говоря. Това няма да стане при следващите 3-4 поколения.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                              Мога ли да те върна към твоята забележка от сутринта? Съгласих се, че да пиша за газовите турбини - е СПАМ /което почна друг съфорумник, но незнайно защо аз бях набеден от теб.../ Приех ОСНОВАТЕЛНАТА ти забележка, въпреки че:

                              Основното предимство, с което ни заливат разни самозванци, които разглеждат едностранно тезата, е, че ел.мобилите били екологично чисто превозно средство.

                              В тая връзка, ако разгледаме ЕКО-"проблемите", те съществуват и при останалите видове топлинни двигатели, независимо от видът на горенето. Значи - "не са ЕКО" - заедно с ДВГ /бензин, дизел/, също и газовите турбини, парните турбини.

                              Нали до тук разсъждавам правилно? Разбира се, за еко-проблемите на ел.двигателите, устройствата за съхранение на ел.енергията и за зареждането на същите - не говорим, защото някак е наложено мнението на "ЕКО"-напълнили гушите, чиято идея е яхнал един некомпетентник.

                              Същият този некомпетентник /със завист отбелязвам - нека е ясно/ - знае как да мотивира хората, за да му дадат парите си.


                              До тук е ясно, нали?


                              Сега отново те връщам към твоята сериозна забележка от сутринта. Съгласих се, че написаното от мен НЕ е по темата /в отговор на написаното съмишленик/.


                              Следва моят въпрос: След като прочетеш поста си, би ли ми отговорил кое в него е по темата? Кое отговаря на тема, формулирана като: "Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите" ?

                              В отговора си можеш да се концентрираш върху същността: темата е създадена преди повече от 8 /осем/ години. Можеш ли да кажеш, в тия 8 години КАК прочутият ел.мобил "повлия" на пазарите? А може би ще почне да повлиява в следващите 8 години?

                              Ето, в тоя стил трябва да ти е всеки следващ пост, щом правиш основателни забележки на хората, които са преценили, че пишат тук по темата, но ти не си съгласен с тях...

                              Съгласен ли си с мен?
                              За протокола - не правя забележка на нито на теб нито на никой друг. Просто изразявам мнение. Ако всеки участник го прави добронамерено и позитивно без да прави квалификации кой какъв бил форумът ще е много по-приятно място



                              За екологията:

                              EV не са 100% еко разбира се по ред причини, но при сравнение с ДВГ са далеч по-добра алтернатива. Основният проблем засега е как се произвежда тока, с който се зарежда автомобила! Към днешна дата голяма част е от въглища, които замърсяват много, но тенденцията е делът им да намалява за сметка на възобновяеми източници. В зависимост от държава и регион периодът за компенсиране на емисиите е различен. Въпросът обаче е НЕ каква е структурата на енерго производството днес, а каква ще бъде след години.



                              Относно темата:

                              Ако коментарът за „прочутия ел. мобил“ се отнася за тесла отговорът е ясен – на път е да преобърне не една и две индустрии. Което е за адмирация!

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                                Не казвам че е възможно, а че се случва - ДВГ в автомобилостроенето ще е като парния локомотив в недалечно бъдеще. Въпрос на време е от екзотична идея да се превърне в мейн стрийм.

                                Всяка нова технология в началото е скъпа. Постепенно се оптимизира, става по-ефективна и цената и спада до нивата на старата. Засега EV са по-скъпи от ДВГ, но ако технологията се развива с темповете от последните няколко години до 3-5 години цената ще се изравни.

                                Колкото и да си разтягаме лукуми само времето ще покаже

                                Хайде със здраве

                                Мога ли да те върна към твоята забележка от сутринта? Съгласих се, че да пиша за газовите турбини - е СПАМ /което почна друг съфорумник, но незнайно защо аз бях набеден от теб.../ Приех ОСНОВАТЕЛНАТА ти забележка, въпреки че:

                                Основното предимство, с което ни заливат разни самозванци, които разглеждат едностранно тезата, е, че ел.мобилите били екологично чисто превозно средство.

                                В тая връзка, ако разгледаме ЕКО-"проблемите", те съществуват и при останалите видове топлинни двигатели, независимо от видът на горенето. Значи - "не са ЕКО" - заедно с ДВГ /бензин, дизел/, също и газовите турбини, парните турбини.

                                Нали до тук разсъждавам правилно? Разбира се, за еко-проблемите на ел.двигателите, устройствата за съхранение на ел.енергията и за зареждането на същите - не говорим, защото някак е наложено мнението на "ЕКО"-напълнили гушите, чиято идея е яхнал един некомпетентник.

                                Същият този некомпетентник /със завист отбелязвам - нека е ясно/ - знае как да мотивира хората, за да му дадат парите си.


                                До тук е ясно, нали?


                                Сега отново те връщам към твоята сериозна забележка от сутринта. Съгласих се, че написаното от мен НЕ е по темата /в отговор на написаното съмишленик/.


                                Следва моят въпрос: След като прочетеш поста си, би ли ми отговорил кое в него е по темата? Кое отговаря на тема, формулирана като: "Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите" ?

                                В отговора си можеш да се концентрираш върху същността: темата е създадена преди повече от 8 /осем/ години. Можеш ли да кажеш, в тия 8 години КАК прочутият ел.мобил "повлия" на пазарите? А може би ще почне да повлиява в следващите 8 години?

                                Ето, в тоя стил трябва да ти е всеки следващ пост, щом правиш основателни забележки на хората, които са преценили, че пишат тук по темата, но ти не си съгласен с тях...

                                Съгласен ли си с мен?

                                Коментар

                                Working...
                                X