Първоначално изпратено от supertrader
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Как се гаси запалено BMW i8
Забелязва се, че освен разгръщане на мощна нова инфраструктура за зареждане и прилежащи паркинги за изчакване процеса на зареждане, този нов бизнес с електрически коли ще наложи и развиване на широка мрежа от дежурящи цистерни-легени.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Жан Бет Разгледай мнение
На таблета ми излиза само началото на статията - до
"Но сега обемите нарастват и електромобилите трябва да започнат да печелят пари."
Надолу следват таговете ѝ, 7 коментара и външна и вътрешна реклама.
Новият дизайн на този сайт включва частично публикуване на текста. Следващата порция текст ще получиш след кликане върху стрелката, която се намира на дясната страна на картинката. Не винаги се вижда добре.
Не смея да критикувам, че ще ме баннат и оттук, но АутоМедияя (които са част от групата сайтове на инвестора) вгорчиха живота на феновете си и като следствие от нововъведенията изгониха голяма част от пишещите там. Както е казал поетът, разни сайтове, разни идеали!
Коментар
-
Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнениеПолезна информация, която може да намерите в статията на К. Томов.
Шефът на БМВ в откровен разговор за бъдещето на модерната мобилност.
11 неща, които никой не ви казва за утрешните автомобили
Бързото зареждане е мит, водородът няма да стигне до леките коли и защо 5G е от толкова голямо значение за автопилотите
"Но сега обемите нарастват и електромобилите трябва да започнат да печелят пари."
Надолу следват таговете ѝ, 7 коментара и външна и вътрешна реклама.
Коментар
-
Полезна информация, която може да намерите в статията на К. Томов.
Шефът на БМВ в откровен разговор за бъдещето на модерната мобилност.
11 неща, които никой не ви казва за утрешните автомобили
Бързото зареждане е мит, водородът няма да стигне до леките коли и защо 5G е от толкова голямо значение за автопилотите
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеv_tin - нормалните литиевойонни издържат 3000 цикъла на заряд и разряд, тези на които не са им клъцнали животеца. Раздели цената на 3000 и ще получиш колкото ти струват акумулаторите за еднократен пробег на колкото там дават че ще издържат с един заряд - колко километра изминаваш и към тази цена добави и цената на тока за да ги заредиш. Няма как цената на електрото да не е по добра в пъти спрямо бензина, а колко по лесно се управлява и по прецизно са подробности. Писах че електрото може да стопи гъстотата на настоящия трафик в големите градове когато стане масово и тогава ще се наложи забрана за петролните коли за да не пречат на движението и да не го бавят. Има само един проблем - ако електрото се проивежда от малко на брой компании както сега е с петролните коли, те ще го скапят като качество и особенно батериите ако ги правят те.
Коментар
-
v_tin - нормалните литиевойонни издържат 3000 цикъла на заряд и разряд, тези на които не са им клъцнали животеца. Раздели цената на 3000 и ще получиш колкото ти струват акумулаторите за еднократен пробег на колкото там дават че ще издържат с един заряд - колко километра изминаваш и към тази цена добави и цената на тока за да ги заредиш. Няма как цената на електрото да не е по добра в пъти спрямо бензина, а колко по лесно се управлява и по прецизно са подробности. Писах че електрото може да стопи гъстотата на настоящия трафик в големите градове когато стане масово и тогава ще се наложи забрана за петролните коли за да не пречат на движението и да не го бавят. Има само един проблем - ако електрото се проивежда от малко на брой компании както сега е с петролните коли, те ще го скапят като качество и особенно батериите ако ги правят те.D.Y.F-091066
Коментар
-
А е братчеди, май нещо не е добре работата с електромобилността. Имам скутерче хонда с което си бръмкам до работа и на други места- около 1000км за сезон- гори около 3,5 на 100км. В момента бензина е около 1,30 при мен, или за 100км около 5 евро като тук слагам и маслото за смяна и маслото което дърпа двигателя. Преди около 2 седмици имаше силен вятър при мен и го свалил и съответно има счупени пластмаси. Модела е стар и е трудно да се намерят такива пластмаси и реших да купувам ново скутерче, но да е електро, реших да съм в крак с модата и аз. Гледам ето този модел - https://www.sxt-scooters.de/Scooters...Raptor-V3.html, не ми е търси отново, но го предлагат с няколко вида батерии- доколкото разбирам от старите- 300-500 заряда/ гаранция че ще се скапят на 300 заряда/ и литиевойонни , не пише колко заряда, но за сметка на това двойно по скъпи. Според капацитета с едните се минава около 40км, а с най скъпите около 100км. Е да де ама дори и с най евтините не излиза сметката спрямо бензина батерията- https://www.sxt-scooters.de/Ersatzte...k-Lithium.html. Май да съм модерен ще ми струва доста по скъпо отколкото да съм старомоден
Коментар
-
Джон Бийст - за алуминия можеш да откриеш информация лесно, той се произвежда от окиса му и рудата се нарича боксит. За да се откисли е необходим ток и въглерод който да се окисли и да приеме кислорода и се отделя въглероден диоксид, т.е. батерията не е съвсем удачна в израелския вариант понеже от килограм алуминий получават 8 киловата за час ток. Има разработка на акумулатор, при него диоксида на въглерода се компресира в съд за високо налягане от композит , здрав и лек. Той се явава и корпус на акумулатора, при окисляването се отделя огромно количество водород който влиза в горивни клетки с протонообменна мембрана и отвън се вкарва и въздух за да сработят клетките и да произведат ток, т.е. има два компресора за високо налягане и конструкцията е по сложна от тази на израелците но полученото количество енергия е над два пъти повече, акумулираното ..не че 8 е малко но 16 е по добре а може да се постигнат 24. Това е от технологиите изтекли от Пентагона, смятай какви неща имат покрити там американците и натискат военните си съюзници да ги финансират а те лишават света от развитие. Удрят чертата и смятат от шиствия добив може да изкараме еди колко си трилиона, и милиард идиоти ще работят за нас еди колко си време за да изкарат тези пари а ние ще ги харчим, а от такава батерия почти нищо няма да изкарат. Учат китайците на социализъм и в търговския договор има изиссквания за пенсионерство, зравеопазване - измамничество и застроховатество, защото знаят че тръгнат ли по тоя път и при тях ще се появи поколението което ще унищожи следващите поколения и ще им излапа бъдещето.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
вадя си батерията от телефона и я монтирам в трактора...
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
Така е!
Лесно е да се мисли - например, както правят новоизпечените "техничари": вадя си батерията от телефона и я монтирам в трактора... Риголването за него ще е песен! /ще вади 2-метрови камъни и това ще е безпроблемно на стотици декари/!!! ))
Още по-лесно е да заменим главните двигатели с БАТЕРИЙКАТА НИ - на съвременните кораби с мощности - НАД 20 000 KW - задвижващи НАД 200-метрови кораби, с дедуейт - над 30 000 тона! ))
ПА И ще падат самолети!!!
Тая тема е - както казват умните хора- е за "сол - ташак"! Лаф да става! Ще подменяме - това са директивите на "умните", които се внедряват в съвременните правителства! )) Ще гледаме сеири - заедни с тия, дето копват тук-там линковете с рекламКИте... ))
Коментар
-
Първоначално изпратено от mr.Gekko Разгледай мнениеКакво мислите за това?
Уикипедията описва някои технически трудности/ограничения за масовото прилагане на тези батерии,
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aluminium–air_battery
но ако бъдат преодолени, имаме следното:
-- По-висока "обща горивна ефективност" (? - не ми е много ясно определението) от бензина - проектирана 20% срещу 13% на бензина.
-- По-високо съотношение енергия/маса от бензина.
-- Батериите могат да се "презареждат" с проста механична смяна на изтощените алуминиеви аноди с пресни в "бензиностанции" по пътя, където зареждането на колата ще е просто смяна на изтощената батерия с нова.
От горното следват:
По-малко транспортни разходи за доставяне на енергията до алуминостанциите на пътя, отколкото на бензина до бензиностанциите (само алуминиевите аноди, не цяла батерия).
По-бързо и безопасно зареждане на колата: смяна на някаква си кутия с откачане-закачане на две жици и на два въздуховода - за минута.
В сравнение с литиевите батерии - разкарваш по пътя много по-малко "горивна" маса в колата. Даже в сравнение с бензиновите си по-лек.
В сравнение с литиевите батерии имат вече готова технология за рециклиране.
Алуминият е по-евтин и много по-разпространен химичен елемент в земната кора, отколкото е литият. Третият от всички елементи и първият от всички метали.
Израелците са обявили няколко пъти по-ефективна такава батерия, отколкото корейската, но засега само на думи, без технически подробности.
Дотук са все плюсове.
Минуси:
-- С изтощаването си батерията става все по-тежка, защото продуктът на окисление не се изхвърля във въздуха, както е при бензиновата кола, която, от своя страна, става все по-лека. Това не е включено в сметките на отношението енергия/маса в двата дадени дотук източника.
-- Не ми е ясна цената на произвеждане-рециклиране на анодите, които са "горивния елемент". Може да излезат по-скъпи от бензина.
-- Кинетичната енергия при спиране не се връща в батерията - може би е добре да измислят някаква алуминиево-литиева кола-хибрид.Last edited by Джон Бийст; 16.03.2019, 09:50.
- 1 like
Коментар
Коментар