Първоначално изпратено от Бързоходко
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
Не е ясно поради каква причина ще искате да увеличавате вътрешното съпротивления на батериите?
Нещо ново ще да е...
Сега да се върнем към злощастните батерии за ЕлМобили. Зада имама 400В очевидно имаме свързване на около 90 батерийки, като онази от снимката от вчера, свързани последователно. Зада имаме и капацитет очевидно ще имаме множество подобни последователно свързани групи които от своя страна се свързват в паралел - представете си го 3D като куб. И так се оказва, че това което възприемаме като един източник на напрежение, всъщност е батерия от множество паралелни източници на напрежение. Това неминуемо ни вкарва във филма с "изравнителните токове" иполезните вътрешни съпротивления, които обаче пречат на свръхбързото зареждане..
Е май начуках още един пирон в ковчега на Ел Мобилноста.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
Не е ясно поради каква причина ще искате да увеличавате вътрешното съпротивления на батериите?
Нещо ново ще да е...
Тарикатите външно стабилизират тока, да не грее батерията.
...Все тая, де. Пак няма да разбереш.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
Въпрос: трябва ли да СЕ ТЪРСЯТ начини, за да се увеличи вътрешното съпротивление на батерията?
Tози въпрос кондензира пълното ти безхаберие по материята.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение...Накрая: ако търсим начини за увеличаване на вътрешното съпротивление на батерията /от гледна точка БЕЗОПАСНОСТ в експлоатация!!!/ - до каква степен могат да ни помогнат сметките, направени при номинални стойности и липса на натоварване? Ще сме доста далеч от истината!...
Нещо ново ще да е...
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
безимeн точно обратното е, двг не може да се направи да работи толкова добре при различни режими на натоварване, ел двигателите са по адаптивни с техните инвертори, Затова някакъв ел мобил от не чак толкова претенциозен клас бие по ускорение спортен автомобил от най висшата лига. А за бързия заряд по виждам да е проблем мрежата и източниците на тока в нея защото флуктоациите на товара биха били много големи.D.Y.F-091066
Коментар
-
Мале докато аз обикалям Витоша тук каква дискусия се е развихрила около вътрешното съпритивление на батерията. Аз всъщност исках да обърба внимание, че ако при нормален заряден ток батерията се загрява до температура Т. То при N пъти по-голям заряден ток ще се загрее до пропорционално по-всока температура.
Както и да в по едно време се сетих за един чисто психологически проблем при Ел Мобилите. До общественото съзнание лека полека ще започва да достига мисълта, чв влизайки в ЕлМобил си на една ръка растояние от източник на постояно напрежение 400V, Общественото съзнание лека полека ще смели факта, че постояното напрежение по принцип е по-опасно от променливото. Айде ние сме европейци и сме свикнали да живеем в обкръжението на ел контакти с напрежение 220V. По-досетливите даже ще отбележат, че амплитудата му дори е 308V. та по примера на оня кмет, 300-400V все тая. Ама горките американци са приучвани да се плашат от 110V.
Те как ще го преживеят този стрес? Вярно че засега ефекта не се забелязва, но вероятно това е така защото купувачите са все хора с пионерски дух (купуват нещо за два пъти повече пари), Как обаче ще се случат нещата в бъдеще?
Коментар
-
Безимен, мен навремето са ме учили, че целта е да се понижи вътрешното съпротивление - защото то е източника на топлина и загуби. Или нещо не стоплям нюанса?
Иначе, нищо не пречи да превключват серийно/паралелно една камара батерии, за да си докарат желаното време за зареждане, като функция от наличната мощност на източника (контакта). Това го имаше още преди 25 години на електричките на ПСА. И все пак са ограничени от скоростта на зареждане на една батерия - т.е. в случая с 18650 - примерно час до 80%, 2 до 90% и 3 до 100% (на око). Ма*ка и на батерията се разказва - факт.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Да свържеш директно към източник на напрежение батерията, ще я изпържиш.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
Нали?
Както и очаквах.
Нищо.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнениеЯяя, баси интересната тема съм изпуснал
Браво фараоне, само 2 добавки от мен - получавайки напрежението, трябва да разделиш на тока за да получиш съпротивлението. И 2-ро - съпротивлението не е линейно на товара - точно заради топлината.
Потвърждавам!
Всъщност, колкото по-интересна, толкова по-несъстоятелна се оказва тезата на онзи, който твърди, че електромобилът ТРЯБВАЛО да се зарежда за времето, за което ще изпием едно кафе... Баси кафето! Кафе, което има равностойността на нова батерия /$$$ 40 000 - 50 000/ в рамките на година в експлоатация.
.................................................. ...
Един нюанс - ако искате го приемете... Спорът, дали се взема номиналната стойност, или се търси натоварване, отчитайки различни стойности на вътрешното съпротивление на батерията - води до един голям минус за електромобилите. Защо? Електромобилът не е разчетен да работи при различни натоварвания. /ПО ТОЯ ПОКАЗАТЕЛ НЕ МОЖЕ ДА СЕ СРАВНЯВА С ТОПЛИННИТЕ ДВИГАТЕЛИ/
Казвах това многократно, но едва сега проблемът се поставя от разбиращи ситуацията. Много по-лесно е да дадем стойности, с които "да замажем" очите на купувача... Затова не е необходима дискусия по направление натоварвания и режими на работа. Вземаме номиналната стойност и това е достатъчно...
.................................................. .....
Нюансът е следният... КАЗУС!
По някаква причина /не казвайте, че няма ПРИЧИНИ за това!/ - се повишава зарядният ток!
Е?
Въпрос: трябва ли да СЕ ТЪРСЯТ начини, за да се увеличи вътрешното съпротивление на батерията?
ПОНЕ няколко човека ТУК могат да ми кажат, че това се прави /преди Мъск/, с включването на специални съединения в плочите на акумулаторите.
.................................................. .
Втори въпрос: какво се случва с цената на акумулаторната батерия в горният случай?
Трети въпрос: а какво се случва с батерията при голям заряден ток /за времето, за което си пием кафето/?...
.................................................. ..........
Някои хора /ТУК/ наистина нямат никакво чувство за отговорност. И правилно! Никой не им плаща, за да влизат в положението на купувача!
.................................................. ..........
Накрая: ако търсим начини за увеличаване на вътрешното съпротивление на батерията /от гледна точка БЕЗОПАСНОСТ в експлоатация!!!/ - до каква степен могат да ни помогнат сметките, направени при номинални стойности и липса на натоварване? Ще сме доста далеч от истината!
-------------------------------------------------------------------
Припомням част от актуалните цени:
модел Пробег при НОВА батерия USD Tesla Model 3 Standard Range 320 35 000 Tesla Model X 75D 360 83 000 Tesla Model X Standard Range 360 83 000 Tesla Model S 75D 360 77 000 Tesla Model S Standard Range 420 78 000 Tesla Model X Performance 440 104 500
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Казах, няма да те бия. ЖувЕй.
Както и очаквах.
Нищо.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнениеИ ето сега една батерия, която всъщност е част от на тесла батерията:
Вече направихме достатъчно за да се изясни описанието на батериите и как това става, бихме могли да продължим с конкретен пример - батерията по-горе.
Нека помолим известният изобретател Пирамид да ни помогне, като пресметне вътрешното съпротивление на тази батерия, и съответно напреженията при които тази батерия ще се зареди напълно за един час, и каква топлина тази батерия ще отдели.
Пирамид?
Коментар
Коментар