Първоначално изпратено от Имхотеп
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнениеТая работа няма да има ефект при литиево-йонни батерии - случаят, който описах при NiCd батериите няма да бъде избегнат - късото е между две плочи в една клетка. Дори и на всяка плоча да се сложи "изключвател" от какъвто и да е вид, пак енергията, съхранена м/у две плочи е достатъчна да направи мизерия. Отделно, ако си отварял такава - тя реално е само с по една плоча (фолио) за анод и катод.
На оловните акумулатори е лесно - оловото се топи при ниска температура Едно изтъняване горе над електролита е достатъчно за същия ефект, с по-малко пари.
Китайците, и не само, произвеждат чипове, които гасят клетката, при голям ток (мерят през резистор) или излизане на напрежението извън границите (разредиш ли я много, изобщо не позволява повече да се зарежда) - уж щеше да се слагат задължително на батерии за крайни клиенти, ама нещо май видяха, че няма смисъл.
Фараоне, това е за заблуда на врага А и ника ми от 2007-ма замина някъде.
..Прочее, при мощните компенсаторни кондензаторни батерии, има интересно решение: Налягането в коепуса при КС, издува капачката, и това, изважда батерията от употреба с разрив ма контакт. Т.е., ако не си гледат само юод ноктите и да сиоплят в носа, конструкторите имат ред достъпни принципни решения. Остава да ги приспособят за конкретния случай.Last edited by Pyramid; 27.08.2019, 18:24.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнениеЕха. В Ел.Мобила се возиш на една ръка растояние от смъртоносните 400V и в добавка няколко пиропатрона които са в състояние да разпилеят половин тонна батерия. Това ще е много по-вълниващо преживяване от скок с бънджи.
Впрочем изглежда никой не си дава сметка, че от гледна точка на безопасноста, един зареден акумулатор е принципно различен от пълен резервоар с гориво. Резервоара с гориво не съдържа в себеси енергия. Калоричноста на горивото ни казва какво ще стане ако то се окисли. Това окисляване се случва в конторлирана среда(цилиндрите на двигателя) на малки порции. В крайна сметка общия енергиен баланс на обикновения автомобил общо взето се изразява с масата по скороста на квадрат делено на две; плюс кинетичната енергия на въртеливото движение на колелата му. Която е инерциония момент на колелото по оборотите на квадрат делено на две.
При електромобила към това трябва да добавим и електрическата енергия в батерията, която е колосална. ЗА по просто да разгледаме двата автомобила в покой.
Спрелият автомобил с ДВГ е "енегийно пасивен" освен ако не сте го паркирали на висок баир. Ако сте го паркирали на висок баир естествено сте му дръпнали ръчната спирачка зада не позволите потенциалната енергия да се преобразува в кинетична и да стане беля. Колко е потенциалната енергия и каква е потенциалната беля зависи от теглото на астомобила ви и височината на баира.
При Ел Мобила няма значение дали сте на равно или не. Вие винаги сте в ситуация все едно сте го паркирали на Еверест, понеже в него има натрупано колосално количество енергия.
НАкратко казано да се возиш в електромобил е все едно да се возиш със сандък с тротилови шашки. Тротила е много стабилно химисческо съединение и може да изгори без да се взриви за разлика от батерията на Ел.Мобила.
Но, от друга страна, тази ефективност е свързана с това, че продуктът се изхвърля навън, което е локално замърсяване.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнениеНека опитам отново - който разбере - добре. Останалите - ако желаят /и имат възможност да осмислят казаното/.
Доста хора тук знаят, че отдавна се използват т.нар. необслужвани акумулаторни батерии.
До тук съм ясен.
При същите тия необслужвани акумулаторни батерии, в плочите на отделните им акумулатори - са включени и специални съединения, които увеличават вътрешното съпротивление на батерията, АКО по някаква причина се повиши зарядния ток.
Толкова! Кой разбрал - разбрал!
.................................................. ......
/другите коментари - на пазара - кооперативния, де )): не живея във форум и не заработвам във форум, за инвестициите - точно пирамидалният не може да ми търси сметка: нали до скоро ни убеждаваше да не инвестираме в ценни книги, а да "инвестираме" при него... От моите инвестиции съм доволен: носят сериозен дивидент - години наред, а скоро - и за миналата финансова година! / ))
Коментар
-
Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
Фараоне, това е за заблуда на врага А и ника ми от 2007-ма замина някъде.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеСега, някъде мярках, че започват да изпитват системи за разединяване елементите в батериите, на база пиропатрони (или нещо от вида)
Впрочем изглежда никой не си дава сметка, че от гледна точка на безопасноста, един зареден акумулатор е принципно различен от пълен резервоар с гориво. Резервоара с гориво не съдържа в себеси енергия. Калоричноста на горивото ни казва какво ще стане ако то се окисли. Това окисляване се случва в конторлирана среда(цилиндрите на двигателя) на малки порции. В крайна сметка общия енергиен баланс на обикновения автомобил общо взето се изразява с масата по скороста на квадрат делено на две; плюс кинетичната енергия на въртеливото движение на колелата му. Която е инерциония момент на колелото по оборотите на квадрат делено на две.
При електромобила към това трябва да добавим и електрическата енергия в батерията, която е колосална. ЗА по просто да разгледаме двата автомобила в покой.
Спрелият автомобил с ДВГ е "енегийно пасивен" освен ако не сте го паркирали на висок баир. Ако сте го паркирали на висок баир естествено сте му дръпнали ръчната спирачка зада не позволите потенциалната енергия да се преобразува в кинетична и да стане беля. Колко е потенциалната енергия и каква е потенциалната беля зависи от теглото на астомобила ви и височината на баира.
При Ел Мобила няма значение дали сте на равно или не. Вие винаги сте в ситуация все едно сте го паркирали на Еверест, понеже в него има натрупано колосално количество енергия.
НАкратко казано да се возиш в електромобил е все едно да се возиш със сандък с тротилови шашки. Тротила е много стабилно химисческо съединение и може да изгори без да се взриви за разлика от батерията на Ел.Мобила.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнениевграждане на термистор с положителен температурен коефициент.
На оловните акумулатори е лесно - оловото се топи при ниска температура Едно изтъняване горе над електролита е достатъчно за същия ефект, с по-малко пари.
Китайците, и не само, произвеждат чипове, които гасят клетката, при голям ток (мерят през резистор) или излизане на напрежението извън границите (разредиш ли я много, изобщо не позволява повече да се зарежда) - уж щеше да се слагат задължително на батерии за крайни клиенти, ама нещо май видяха, че няма смисъл.
Фараоне, това е за заблуда на врага А и ника ми от 2007-ма замина някъде.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
Това с термистора е много добро. Ако и работи почти като ключ, цена няма идеята.
Иначе приятелят ти не се изявява много-много. Една цифра не смее да напише, от скромност предполагам...
ИЗДИШАШ, Импотеций.Last edited by Pyramid; 27.08.2019, 08:20.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
Дори и след корекцията ти - написаното от теб е несвързано.
Ще ти помогна!
Опитай да завъртиш отговора си в посока - вграждане на термистор с положителен температурен коефициент. Нали имаш претенциите да си новатор-изобретател? Как да ти имам доверие?
/утре, ако ми остане време - може да погледна какво си сътворил, но не обещавам!/
Обикновен метал. А отговорите ги „въртите” вие с Импотеция.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
Дори и след корекцията ти - написаното от теб е несвързано.
Ще ти помогна!
Опитай да завъртиш отговора си в посока - вграждане на термистор с положителен температурен коефициент. Нали имаш претенциите да си новатор-изобретател? Как да ти имам доверие?
/утре, ако ми остане време - може да погледна какво си сътворил, но не обещавам!/
Иначе приятелят ти не се изявява много-много. Една цифра не смее да напише, от скромност предполагам...
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
И за чий да ти „търсим сметка”? Ясен си.
А необслужваемите, нали нещо трябва да ги пази от кофти режими, бе? Че инак, ще изсъхнст преди гаранция. И там, автоматизмът не е по ток, а по температура нс електролита, че много водород, гледа,я да избяга, я от искра да се запали...и БУМ! Не ни докарвай до психоза със „чудесата” си. Не предеш. 5% загуби от пренос ВН на 100км. Сладур.
Дори и след корекцията ти - написаното от теб е несвързано.
Ще ти помогна!
Опитай да завъртиш отговора си в посока - вграждане на термистор с положителен температурен коефициент. Нали имаш претенциите да си новатор-изобретател? Как да ти имам доверие?
/утре, ако ми остане време - може да погледна какво си сътворил, но не обещавам!/
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнениеНека опитам отново - който разбере - добре. Останалите - ако желаят /и имат възможност да осмислят казаното/.
Доста хора тук знаят, че отдавна се използват т.нар. необслужвани акумулаторни батерии.
До тук съм ясен.
При същите тия необслужвани акумулаторни батерии, в плочите на отделните им акумулатори - са включени и специални съединения, които увеличават вътрешното съпротивление на батерията, АКО по някаква причина се повиши зарядния ток.
Толкова! Кой разбрал - разбрал!
.................................................. ......
/другите коментари - на пазара - кооперативния, де )): не живея във форум и не заработвам във форум, за инвестициите - точно пирамидалният не може да ми търси сметка: нали до скоро ни убеждаваше да не инвестираме в ценни книги, а да "инвестираме" при него... От моите инвестиции съм доволен: носят сериозен дивидент - години наред, а скоро - и за миналата финансова година! / ))
А необслужваемите, нали нещо трябва да ги пази от кофти режими, бе? Че инак, ще изсъхнст преди гаранция. И там, автоматизмът не е по ток, а по температура нс електролита, че много водород, гледа,я да избяга, я от искра да се запали...и БУМ! Не ни докарвай до психоза със „чудесата” си. Не предеш. 5% загуби от пренос ВН на 100км. Сладур.Last edited by Pyramid; 27.08.2019, 00:53.
Коментар
-
Нека опитам отново - който разбере - добре. Останалите - ако желаят /и имат възможност да осмислят казаното/.
Доста хора тук знаят, че отдавна се използват т.нар. необслужвани акумулаторни батерии.
До тук съм ясен.
При същите тия необслужвани акумулаторни батерии, в плочите на отделните им акумулатори - са включени и специални съединения, които увеличават вътрешното съпротивление на батерията, АКО по някаква причина се повиши зарядния ток.
Толкова! Кой разбрал - разбрал!
.................................................. ......
/другите коментари - на пазара - кооперативния, де )): не живея във форум и не заработвам във форум, за инвестициите - точно пирамидалният не може да ми търси сметка: нали до скоро ни убеждаваше да не инвестираме в ценни книги, а да "инвестираме" при него... От моите инвестиции съм доволен: носят сериозен дивидент - години наред, а скоро - и за миналата финансова година! / ))
Коментар
-
Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнениеA тия с колите с по 2 акумулатора какво правят?
Иначе батериите на теслата са ясни - палят се, но само ако не сработи защитата им.
На мен друго ми е чудно - имам спомени, че максималната скорост зависи от напрежението. Иначе се получават извращения от рода на 500-1000А ток. Дали не са измислили някоя хитринка от Тесла? Първия им роудстер беше със 2 степенна скоростна кутия, която не преживя дори и 100 бройки производство - тоя въртящ момент троши всичко.
@Фараоне, абе аз съм с 2 плочки рам - различни производители, различни тайминги...щото едната оригинална беше дефектна д*еа. Да форматирам ли
Ако не е станало в първия момент в който си включил компютъра, си ОК.
ПП
Абе що не си смениш Ника, ще се обърна към теб няколко пъти с Ника ти, и ще земат да ме баннат...
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Тогава нямаше такива т.е. имаше, ама бяха 'баси парата. А и щеше да е голяма импровизация зареждането им.
п.п. дори и тия NiCd батерии се палеха - сепаратора се чупеше и на мястото на окъсяването ставаше дупка в корпуса, но само изтичаше електролита и водата, която ги охлажда. Разни ентусиасти режеха батериите на 2 и ги слепваха за да я докарат на размер.
Коментар
Коментар