IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение
    Илън Мъск е източвал другите си компании, за да спаси Tesla

    Едно от нещата, което отколе съм идентифицирал като дразнеща и непоносима особеност на пазарната икономика в България е, че поради още младия ни капитализъм, много често дружествата се управляват от лица, които са и едри собственици на капитал. Тоест, смесват се две от функциите на капитала: ф-я собственост и ф-я управление.
    Ако и доколкото същите споменати вече лица нямат и не управляват други бизнеси, в които са обвързани с други акционери и съдружници, нещата могат да се държат в някакъв търпим вид. Но .... често не е така!
    И в мига, в който ти, макар и в качеството на мажоритар (т.е. човек имащ известно основание да гледа н а компанията като на нещо "свое"), започнеш да прилагаш непазарни методи, включително явно или прикрито кроссубсидиране, това е равносилно на дръзка криминална кражба във вреда на останалите акционери.
    Дори ако лицата държатели на капитал в различните компании са същите, но структурата н а капитала е различна, ощетяването е факт.
    В България това масово явление и до ден днешен не го разбират. По-скоро се правят на неразбиращи, дори и в публични компании. Какво точно разбира регулаторът, така и не ми е станало ясно.

    Мъск със сигурност е нямал никакви илюзии и много добре е разбирал, но се е правил на смахнат, доколкото това му е било изгодно лично на него. Отдавна познавам тези му практики и това е една от многото причини да не го харесвам.
    Не си и длъжен да го харесваш. Той, обаче, не е проблем на нас с тебе, а на своите акционери и на щатската икономика. Доколкото, обаче, не е само проблем но, и някаква част, наченка от решение в няколко отрасли, може би, дълго ще му се разминава.

    Коментар


    • Илън Мъск е източвал другите си компании, за да спаси Tesla

      Едно от нещата, което отколе съм идентифицирал като дразнеща и непоносима особеност на пазарната икономика в България е, че поради още младия ни капитализъм, много често дружествата се управляват от лица, които са и едри собственици на капитал. Тоест, смесват се две от функциите на капитала: ф-я собственост и ф-я управление.
      Ако и доколкото същите споменати вече лица нямат и не управляват други бизнеси, в които са обвързани с други акционери и съдружници, нещата могат да се държат в някакъв търпим вид. Но .... често не е така!
      И в мига, в който ти, макар и в качеството на мажоритар (т.е. човек имащ известно основание да гледа н а компанията като на нещо "свое"), започнеш да прилагаш непазарни методи, включително явно или прикрито кроссубсидиране, това е равносилно на дръзка криминална кражба във вреда на останалите акционери.
      Дори ако лицата държатели на капитал в различните компании са същите, но структурата н а капитала е различна, ощетяването е факт.
      В България това масово явление и до ден днешен не го разбират. По-скоро се правят на неразбиращи, дори и в публични компании. Какво точно разбира регулаторът, така и не ми е станало ясно.

      Мъск със сигурност е нямал никакви илюзии и много добре е разбирал, но се е правил на смахнат, доколкото това му е било изгодно лично на него. Отдавна познавам тези му практики и това е една от многото причини да не го харесвам.

      Коментар


      • В Германия избраха "Автомобил на годината"

        Електрическото Porsche Taycan спечели в конкуренцията на 35 модела


        С цялата условност по отношение на резултатите от една класация, която се прави въз основа на подадени гласове от журналисти, макар и професионално специализирани в дадената област, забелязва се едно приповдигнато отношение, модно истеризиране, което се надявам да завърши с обилно посиране и отрезвяване.
        Без опити за внушение, само ще споделя закръглени начални цени в Германия на победителите от първата петица, в най-осмукания вариант. Да се говори за осмуканост при Порше (особено в електро вариант) си е специфичен вид порнография, ама ...!

        Порше Тайкан 153 000 Е
        БМВ 3 40 000 Е
        Мазда 3 23 000 Е
        Пежо 208 16 000 Е
        Опел Корса 14 000 Е

        Коментар


        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

          А и за да няма недоразбрали:

          https://youtu.be/h8R7kZGvAUk

          Цената и поддръжката няма да я коментирам.
          Ами те не са за коментар. Как може да сравняваш кола от мисля този че каза че е около 400 коня, с кола 200коня.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение

            Алоууууууу ти съвсем изперка
            Ще ти се. Като не виждаш прости неща.
            Last edited by Pyramid; 31.10.2019, 17:35.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

              Пазни приказки -на пазара. Иначе, за водата...
              ...Доде има продажници на хранилка (виж в огледалото, макар физически, образът да не е реален) види се, няма. Решение е, публикувано е но, мекеретата, дето „много разбирате”, понеже, от гората не виждате дърветата, няма да го допуснете. Мрънкотите срещу този и онзи, че не бил мислел като вас а, да „извършат Промяната”, изпращате други мекерета. И после, що България се помайвала с почервеняването.
              - Щото, цялата сте я налазили, като листни въшки. „Измамник изобретател”?
              - АЙ СИКТИР, „експерт” мазен!

              ​​​​​​
              Алоууууууу ти съвсем изперка

              Коментар


              • Първоначално изпратено от R1a1 Разгледай мнение

                Мисля, че децата/внуците на червената номенклатура и сега са си номенклатура.
                То ест надали г-н Пирамид е такъв, щом развива дейност на ползу обществу или пък за себе си.
                Щото онея (виж повестта "Принцовете",напримерно, не помня автора), са си по рождение лапачи и управляващи и немат нужда от интелект или усилия за да имат добър живот.
                Tой сам си призна. Сам си каза че е дете на "тежка номенклатура". Не си го измислям.
                Не е за чудене че иска България да почервенее. Само в такава среда такива като него могат да се развиват.
                Но предполагам че не е мястото в тази тема.
                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                  Разкажете моля за какво почервеняване говорите? Да не би да си мечтаете за времето отпреди тройсетина години, когато баща ви беше висш номенклатурчик, а вие имахте много безгрижно детство?

                  Мисля, че децата/внуците на червената номенклатура и сега са си номенклатура.
                  То ест надали г-н Пирамид е такъв, щом развива дейност на ползу обществу или пък за себе си.
                  Щото онея (виж повестта "Принцовете",напримерно, не помня автора), са си по рождение лапачи и управляващи и немат нужда от интелект или усилия за да имат добър живот.
                  Last edited by R1a1; 30.10.2019, 18:31.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                    Пазни приказки -на пазара. Иначе, за водата...
                    ...Доде има продажници на хранилка (виж в огледалото, макар физически, образът да не е реален) види се, няма. Решение е, публикувано е но, мекеретата, дето „много разбирате”, понеже, от гората не виждате дърветата, няма да го допуснете. Мрънкотите срещу този и онзи, че не бил мислел като вас а, да „извършат Промяната”, изпращате други мекерета. И после, що България се помайвала с почервеняването.
                    - Щото, цялата сте я налазили, като листни въшки. „Измамник изобретател”?
                    - АЙ СИКТИР, „експерт” мазен!

                    ​​​​​​
                    Разкажете моля за какво почервеняване говорите? Да не би да си мечтаете за времето отпреди тройсетина години, когато баща ви беше висш номенклатурчик, а вие имахте много безгрижно детство?

                    Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение

                      То като гледам в тоя форум сал ти си измамник изобретател.Кво става ше караш ли топла вода от Козлодуй да топлиш София
                      Ааа-ха-ха-ха-хаааа!

                      ​​​​​​Всички вече знаят за него.

                      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение

                        То като гледам в тоя форум сал ти си измамник изобретател.Кво става ше караш ли топла вода от Козлодуй да топлиш София
                        Празни приказки -на пазара. Иначе, за водата...
                        ...Доде има продажници на хранилка (виж в огледалото, макар физически, образът да не е реален) види се, няма. Решение е, публикувано е но, мекеретата, дето „много разбирате”, понеже, от гората не виждате дърветата, няма да го допуснете. Мрънкотите срещу този и онзи, че не бил мислел като вас а, да „извършат Промяната”, изпращате други мекерета. И после, що България се помайвала с почервеняването.
                        - Щото, цялата сте я налазили, като листни въшки. „Измамник изобретател”?
                        - АЙ СИКТИР, „експерт” мазен!

                        ​​​​​​
                        Last edited by Pyramid; 30.10.2019, 23:03.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                          Mercedes C - 4.90м / 1.85м
                          M3 - 4.70м / 1.85м

                          Tesla M3 е седан който се конкурира директно с БМВ 3, Мерцедес С, Ауди 4.
                          Продажбите обаче са сравними с масовите марки заради голямото търсене и очеизвадните предимства на модела.
                          А и за да няма недоразбрали:

                          https://youtu.be/h8R7kZGvAUk

                          Цената и поддръжката няма да я коментирам.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                            Купи си, тогава.
                            То като гледам в тоя форум сал ти си измамник изобретател.Кво става ше караш ли топла вода от Козлодуй да топлиш София

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                              Не разбирам защо сравняваш електричката с мерцедеса- по големина е колкото форд фокус, май се води хетчбек- еднообемен, но не е комби. Разликата в цените няма да коментирам
                              Mercedes C - 4.90м / 1.85м
                              M3 - 4.70м / 1.85м

                              Tesla M3 е седан който се конкурира директно с БМВ 3, Мерцедес С, Ауди 4.
                              Продажбите обаче са сравними с масовите марки заради голямото търсене и очеизвадните предимства на модела.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                                Tesla M3 = 1740kg
                                Mercedes C = 1690kg

                                Има, няма 2-3%.
                                Ще се връщаме във 2 клас.
                                Не разбирам защо сравняваш електричката с мерцедеса- по големина е колкото форд фокус, май се води хетчбек- еднообемен, но не е комби. Разликата в цените няма да коментирам

                                Коментар

                                Working...
                                X